folk

Despre pasiune, despre sălbăticia naturii și despre dragoste... cu Eivor

Eivør a concertat cu casa închisă pe 20 octombrie în Club Control din capitală. Te invităm să citești impresiile noastre în recenzia InfoMusic.

Eivor în concert în Control Club pe 20 octombrie 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

A fost odată ca niciodată... Așa începe orice poveste, nu? Dar așa ar putea începe și povestea concertului Eivør care a avut loc în club Control. Pentru că da, concertul a fost o poveste despre iubire, despre sălbăticia naturii, despre pasiune și iar despre iubire. A fost o poveste spusă pe ritmurile muzicii venite tocmai din Insulele Feroe, o poveste în care s-au îmbinat versurile și tonurile tobei cu ale chitarei sau ale clapelor. A fost o poveste în care toți cei prezenți în club au fost părtași datorită trăirilor transmise de Eivør, datorită deschiderii ei către public, către căldura pe care a primit-o și de care a fost foarte uimită.

Seara de sâmbătă a fost dintr-o altă lume. Cele câteva ore de muzică din club Control au făcut ca întregul univers să se oprească, tot zgomotul vieții cotidiene să pălească și cu toții să ne întoarcem la rădăcinile sufletului, la acea bază trainică a lumii interioare a fiecăruia dintre noi. Câteva sute de perechi de ochi și tot atâtea perechi de urechi au stat ațintite spre cea care a adus pe scenă muzica altor timpuri. Pentru că asta pot să spun despre Eivør, despre versurile ei și despre ritmurile în care întregul calm sau toată pasiunea lumii se regăsesc până la ultima fibră. Piesele ei vin din experiențele proprii, vin din temerile și din dezamăgirile sau iubirile pe care le-a trăit, explodează din atomii ființei ei, făcându-ne pe noi să ne recunoaștem în tot ceea ce este omenesc și terestru.

Spre exemplu, o piesă pe care a interpretat-o, „In the mist”, a pornit de la o experiență pe care a trăit-o în adolescență, când s-a rătăcit în ceața care se coborâse peste Insulele Feroe. A fost ceva temporar, a reușit să traverseze momentul, dar experiența a rămas, amintirile acelei pierderi și regăsiri au lăsat urme și au dat naștere unor trăiri care au fost puse pe note, pe versuri. Și câți dintre noi nu s-au speriat de ceață, de neant, de necunoscut? Și fiecare dintre noi s-a regăsit în cuvintele pe care Eivør le-a creat din această amintire adolescentină.

Și apoi piesa „Falling free” pe care Eivør a păstrat-o pentru final a luat naștere dintr-o dezamăgire venită la vârsta la care iubirile se nasc și înfloresc precum cireșii. Și rămășițele acelor momente în care inima a fost ruptă în milioane de bucăți au reieșit într-o muzică în care mulți dintre noi ne-am recunoscut, cu siguranță.  Eivør cântă despre teme universale, despre tot ceea ce este trăit și împărtășit de oameni, indiferent de locul în care s-au născut. Și tocmai asta o face să fie atât de reală și de apropiată de toți cei în fața cărora cântă.

Eivør cântă despre dragoste, despre natura din care se inspiră, cântă despre pasiune și despre toate trăirile umane, iar modul în care exprimă aceste teme este extraordinar. Piesa „True Love”, de exemplu, care a fost, evident, parte din setlistul serii de sâmbătă, și care a fost interpretată împreună cu duetul danez, Ayowa, cel care a cântat în deschiderea concertului Eivør, a căpătat alte valențe în varianta live. Clipul piesei este extraordinar și bineînțeles că ascultând, acum, piesa cu ochii închiși, gândurile zburau la acele imagini cu un El și o Ea din lumi diferite, la acele dorințe și pasiuni care se voiau realizabile. Da, my true lover’s with me... Acesta a fost versul laitmotiv trăit la maximum de îndrăgostiții din club. Și așa trebuie să fie mereu.

• Eivor în concert în Control Club pe 20 octombrie 2018

RECOMANDARE: Deschide galeria foto de la concertul Eivør

Concertul  Eivør a avut de toate. A avut pasiunea pieselor de pe albumele deja lansate, a avut candoarea și inocența unor melodii care vor face parte din albumul de anul viitor și pe care Eivør a avut curajul să le interpreteze aici, pentru prima oară, a avut calmul și totodată forța bătăilor de tobă din piesa de bis, care a fost un adevărat imn adus senzualității unui instrument, a avut întreaga dragoste de care poate fi capabil un artist pentru publicul său.

RECOMANDARE: Citește interviul pe care Eivør ni l-a acordat cu câteva zile înainte de concert.