clasica, pop, rock

David Garrett și concertul său exploziv de la Sala Palatului - RECENZIE

Primul dintre cele două concerte sold-out ale violonistului David Garrett a avut loc pe 13 septembrie la Sala Palatului. Show-ul a fost așa cum a promis artistul: exploziv, antrenant și complex. Te invităm să citești impresiile noastre mai jos.

Concert David Garrett la Sala Palatului pe 13 septembrie 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Așteptarea celor două concerte David Garrett a meritat din plin. Acestea urmau să aibă loc în luna iunie a acestui an, dar din cauza unei intervenții medicale la care a fost supus artistul, concertele au fost amânate pentru luna septembrie. Sala Palatului a fost plină joi seară, cu prilejul primei reprezentații. Era de așteptat, având în vedere cererea mare de bilete. Ambele evenimente au fost declarate sold-out.

La ora 20:10 au urcat pe scenă membrii trupei lui David Garrett, care au încălzit publicul pentru show-ul ce urma să înceapă. Violonistul și-a făcut apariția printre spectatori, interpretând piesa "Dangerous". Îmbrăcat lejer și purtând pe cap un fes, David a urcat pe scenă în aplauzele audienței. "Bună seara, București! I'm very excited to be here with my band (Sunt foarte încântat să fiu aici cu trupa mea). Mulțumesc că sunteți aici!", a transmis artistul după încheierea melodiei.

A urmat binecunoscuta "Superstition", melodia a lui Stevie Wonder. Garrett și-a prezentat de altfel majoritatea pieselor, bucurând publicul nu doar prin talentul de a cânta la vioară, ci și prin cel oratoric. Artistul consideră că este important, ca muzician, să-ți asumi riscuri și să încerci cât mai multe lucruri. Spunând acestea, David a făcut trimitere la alegerea sa de a folosi pedalboard. În acel moment, fanii știau ce melodie avea să înceapă: "Viva la Vida" de la Coldplay. În videoclipul piesei îl putem vedea pe artist folosind pedalboards.

Trăim într-o lume nebună în care negativismul ocupă un loc ce nu ar trebui să i se cuvină. Oricine poate scrie orice despre oricine. În special, lucruri rele. Aceasta a fost modalitatea artistului de a prezenta publicului următoarea melodie. Iar cum muzica și basmele merg mână-n mână în crearea unei lumi fantastice, David a interpretat "Let It Go" din animația Frozen.

Concertul a continuat cu niște "old-fashioned" rock'n'roll marca Led Zeppelin (piesa Kashmir), apoi "Ghostbusters". Violonistul a interpretat și piese de muzică clasică precum "Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră" de Piotr Ceaikovski.

"Furious", "Bitter Sweet Symphony", "Adventure Island" și "Purple Rain" au încheiat prima parte. După o pauză de o jumătate de oră, a intrat în forță cu "Summer" (Vivaldi). Oricât de bruscă ar fi fost trecerea de la modern la clasic și invers, nimic nu a părut forțat, ci dimpotrivă, totul s-a închegat bine și a conturat un spectacol complet unde n-a existat competiție între instrumente și unde a primat muzica de calitate.

Nu doar o dată, Garrett a recunoscut că în toate piesele pe care le interpretează, membrii trupei au încercat să-și depășească limitele, să aducă un element de noutate, să dea un aer proaspăt pieselor și asta s-a văzut în interpretarea "Lose yourself" (Eminem). Vioara lui David i-a dat multe alte nuanțe interesante. Rap, electronic, rock sau pop, nimic nu este imposibil pentru cel mai rapid violonist din lume. Dacă ar fi stat în primele rânduri din sală, David Guetta, Paul McCartney, cei de la Rage Against the Machine, Bruce Springsteen sau Michael Jackson i-ar fi aplaudat, cu siguranță coverurile.

David Garrett a coborât în public, în timp ce vioara lui interpreta "You are the inspiration" sau "Fix you" (Coldplay). A fost modul lui de a spune că publicul este cel care-i permite să fie el însuși și să facă această muzică. Este, poate, cel mai frumos mod prin care se poate spune mulțumesc unui public.

Violonistul și-a lăsat pe scenă membrii trupei, prezentându-i pe fiecare în parte. Aceștia au oferit câte un moment solo și au primit aplauze furtunoase din partea spectatorilor. Garrett a revenit pe scenă și, împreună cu chitaristul său, a pus la cale un duet/duel al cărui câștigător a fost muzica bună.

David a fost natural, a fost real, punând în spectacolul din 13 septembrie toate trăirile sale. A fost vesel, a fost trist, a zâmbit, a visat cu ochii deschiși, a arătat că poate uneori suferă dar că de cele mai multe ori trece peste greutăți datorită viorii și a publicului și a încheiat, la bis, cu "One moment in time", lăsând deschisă acea portiță spre viitor.

• Concert David Garrett la Sala Palatului pe 13 septembrie 2018

RECOMANDARE: Deschide toată galeria de poze de la concertul lui David Garrett

Concertele lui David Garrett din 2022 se amână din nou; Află noile date

Concertele pe care violonistul David Garrett ar fi trebuit să le susțină la București și Cluj-Napoca în luna mai se amână din nou. Organizatorii au stabilit noi date, pentru septembrie 2022.

Din cauza situațiilor internaționale asociate și a restricțiilor epidemiologice, managementul artistului David Garrett a decis amânarea tuturor concertelor din cadrul turneului european "ALIVE" programate pentru lunile aprilie și mai 2022.

Care sunt noile date ale concertelor David Garrett de la București și Cluj-Napoca

Deși pentru părțile implicate în planificarea turneului mondial nu a fost o decizie ușoară, organizatorii din România s-au conformat și au reprogramat concertele ce ar fi trebuit să se desfășoare pe 17 mai la Sala Palatului din București și pe 20 mai la BT Arena Cluj-Napoca. Astfel, întâlnirea publicului din România cu celebrul violonist David Garrett, în concertul "ALIVE", va avea loc pe 1 septembrie, la BT Arena din Cluj-Napoca, iar pe 3 septembrie, la Sala Palatului din București.

Ce se întâmplă cu biletele cumpărate

• Biletele deja achiziționate pentru cele două concerte își păstrează valabilitatea pentru reprezentațiile din luna septembrie. Conform legislației în vigoare, cumpărătorii de bilete pot opta pentru preschimbarea biletelor în vouchere, în termen de 30 de zile calendaristice. Astfel, în perioada 2 martie - 31 martie 2022 posesorii de bilete își pot exprima opțiunea prin trimiterea unui email către [email protected] cu subiectul "Solicitare voucher David Garrett".

În același timp, iubitorii de muzică live care nu doresc să piardă șansa de a se bucura de noul concert marca David Garrett pot cumpăra bilete de la casa de bilete a Sălii Palatului sau online.

David Garrett: "Vă mulțumim foarte mult pentru răbdare, înțelegere și, bineînțeles, pentru loialitate"

"Aștept cu nerăbdare să revin în sfârșit pe scenă, alături de band-ul meu și, să cântăm din nou pentru toți cei care iubesc muzica noastră. În aceste vremuri dificile, momentele pozitive și clipele de fericire sunt extrem de importante pentru noi toți. Vă mulțumim foarte mult pentru răbdare, înțelegere și, bineînțeles, pentru loialitate. Până în luna septembrie, când ne vom întâlni la Cluj-Napoca și București, vă doresc să aveți grijă de voi și să rămâneți sănătoși", a transmis David Garrett.

Noul turneu "ALIVE" marchează un nou început pentru David Garrett. În stilul crossover inedit, artistul celebrează viața adoptând un repertoriu complex și variat, o fuziune între muzica clasică și cele mai cunoscute melodii pop, garantând astfel audienței o experiență muzicală de neuitat.

Programul concertului "ALIVE" 2022 cuprinde un mix de melodii ce ating sufletele oamenilor, de la piese celebre cum sunt "What a Wonderful World", "Imagine" sau "Beauty and the Beast", la imnuri rock precum "Enter Sandman" sau "Paint it Black", și până la hituri dansabile ca "Happy" al lui Pharrell Williams, "Hit the Road Jack", "Thriller", "Bella Ciao" și omonimul "Stayin’ Alive" care vor ridica publicul în picioare. De asemenea, ca în toate concertele faimosului violonist David Garrett, muzica clasică și reinterpretările sale inovatoare vor avea rolul principal.

<< mai 2022 >>
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8