clasica, pop, rock

David Garrett și concertul său exploziv de la Sala Palatului - RECENZIE

Primul dintre cele două concerte sold-out ale violonistului David Garrett a avut loc pe 13 septembrie la Sala Palatului. Show-ul a fost așa cum a promis artistul: exploziv, antrenant și complex. Te invităm să citești impresiile noastre mai jos.

Concert David Garrett la Sala Palatului pe 13 septembrie 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Așteptarea celor două concerte David Garrett a meritat din plin. Acestea urmau să aibă loc în luna iunie a acestui an, dar din cauza unei intervenții medicale la care a fost supus artistul, concertele au fost amânate pentru luna septembrie. Sala Palatului a fost plină joi seară, cu prilejul primei reprezentații. Era de așteptat, având în vedere cererea mare de bilete. Ambele evenimente au fost declarate sold-out.

La ora 20:10 au urcat pe scenă membrii trupei lui David Garrett, care au încălzit publicul pentru show-ul ce urma să înceapă. Violonistul și-a făcut apariția printre spectatori, interpretând piesa "Dangerous". Îmbrăcat lejer și purtând pe cap un fes, David a urcat pe scenă în aplauzele audienței. "Bună seara, București! I'm very excited to be here with my band (Sunt foarte încântat să fiu aici cu trupa mea). Mulțumesc că sunteți aici!", a transmis artistul după încheierea melodiei.

A urmat binecunoscuta "Superstition", melodia a lui Stevie Wonder. Garrett și-a prezentat de altfel majoritatea pieselor, bucurând publicul nu doar prin talentul de a cânta la vioară, ci și prin cel oratoric. Artistul consideră că este important, ca muzician, să-ți asumi riscuri și să încerci cât mai multe lucruri. Spunând acestea, David a făcut trimitere la alegerea sa de a folosi pedalboard. În acel moment, fanii știau ce melodie avea să înceapă: "Viva la Vida" de la Coldplay. În videoclipul piesei îl putem vedea pe artist folosind pedalboards.

Trăim într-o lume nebună în care negativismul ocupă un loc ce nu ar trebui să i se cuvină. Oricine poate scrie orice despre oricine. În special, lucruri rele. Aceasta a fost modalitatea artistului de a prezenta publicului următoarea melodie. Iar cum muzica și basmele merg mână-n mână în crearea unei lumi fantastice, David a interpretat "Let It Go" din animația Frozen.

Concertul a continuat cu niște "old-fashioned" rock'n'roll marca Led Zeppelin (piesa Kashmir), apoi "Ghostbusters". Violonistul a interpretat și piese de muzică clasică precum "Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră" de Piotr Ceaikovski.

"Furious", "Bitter Sweet Symphony", "Adventure Island" și "Purple Rain" au încheiat prima parte. După o pauză de o jumătate de oră, a intrat în forță cu "Summer" (Vivaldi). Oricât de bruscă ar fi fost trecerea de la modern la clasic și invers, nimic nu a părut forțat, ci dimpotrivă, totul s-a închegat bine și a conturat un spectacol complet unde n-a existat competiție între instrumente și unde a primat muzica de calitate.

Nu doar o dată, Garrett a recunoscut că în toate piesele pe care le interpretează, membrii trupei au încercat să-și depășească limitele, să aducă un element de noutate, să dea un aer proaspăt pieselor și asta s-a văzut în interpretarea "Lose yourself" (Eminem). Vioara lui David i-a dat multe alte nuanțe interesante. Rap, electronic, rock sau pop, nimic nu este imposibil pentru cel mai rapid violonist din lume. Dacă ar fi stat în primele rânduri din sală, David Guetta, Paul McCartney, cei de la Rage Against the Machine, Bruce Springsteen sau Michael Jackson i-ar fi aplaudat, cu siguranță coverurile.

David Garrett a coborât în public, în timp ce vioara lui interpreta "You are the inspiration" sau "Fix you" (Coldplay). A fost modul lui de a spune că publicul este cel care-i permite să fie el însuși și să facă această muzică. Este, poate, cel mai frumos mod prin care se poate spune mulțumesc unui public.

Violonistul și-a lăsat pe scenă membrii trupei, prezentându-i pe fiecare în parte. Aceștia au oferit câte un moment solo și au primit aplauze furtunoase din partea spectatorilor. Garrett a revenit pe scenă și, împreună cu chitaristul său, a pus la cale un duet/duel al cărui câștigător a fost muzica bună.

David a fost natural, a fost real, punând în spectacolul din 13 septembrie toate trăirile sale. A fost vesel, a fost trist, a zâmbit, a visat cu ochii deschiși, a arătat că poate uneori suferă dar că de cele mai multe ori trece peste greutăți datorită viorii și a publicului și a încheiat, la bis, cu "One moment in time", lăsând deschisă acea portiță spre viitor.

• Concert David Garrett la Sala Palatului pe 13 septembrie 2018

RECOMANDARE: Deschide toată galeria de poze de la concertul lui David Garrett

David Garrett concertează la București și Cluj-Napoca; Vezi programul și regulile de acces

Celebrul violonist David Garrett celebrează viața în cadrul noului său turneu, "ALIVE", printr-o serie impresionantă de concerte susținute pe toate continentele. În primele zile ale lunii septembrie, David Garrett le va oferi fanilor din România posibilitatea de se bucura de această experiență concertistică prin cele două reprezentații programate la BT Arena din Cluj-Napoca, joi, 1 septembrie și sâmbătă, 3 septembrie, la Sala Palatului din București.

Programul concertului "ALIVE" 2022 cuprinde un mix de melodii ce ating sufletele oamenilor, de la piese celebre cum sunt "What a Wonderful World", "Imagine" sau "Beauty and the Beast", la imnuri rock precum "Enter Sandman" sau "Paint it Black", și până la hituri dansabile ca "Happy" al lui Pharrell Williams, "Hit the Road Jack", "Thriller", "Bella Ciao" și omonimul "Stayin’ Alive" care vor ridica publicul în picioare. De asemenea, ca în toate concertele faimosului violonist David Garrett, muzica clasică și reinterpretările sale inovatoare vor avea rolul principal.

În număr redus, biletele pentru cele două reprezentații ale concertul "ALIVE" mai pot fi achiziționate online. Pentru concertul programat la Sala Palatului din București, biletele pot fi achiziționate, de asemenea, de la casa de bilete a sălii de spectacol.

Programul concertelor David Garrett

Concertele încep la ora ora 20:00, vor avea o pauză de aproximativ 20 de minute și se vor încheia în jurul orelor 22:40. Accesul în sala de spectacol se va face începând cu ora 18:30, prin urmare, organizatorii le recomandă participanților să vină mai devreme pentru ca accesul să se desfășoare în condiții optime și pentru a evita aglomerarea zonelor de acces.

Reguli de acces la concertele lui David Garrett

Accesul la concert este permis doar pe baza biletului valid, unei singure persoane, o singură dată. Biletele emise pentru reprezentațiile reprogramate din anii anteriori și-au păstrat valabilitate. În situația în care există persoane care dețin vouchere, este obligatoriu să contacteze agenția de bilete în cel mai scurt timp pentru a fi emise biletele cu loc.

Biletul trebuie păstrat pe toată durata concertului. Toți spectatorii sunt rugați să păstreze permanent biletele asupra lor. După ce s-a făcut accesul, dacă părăsesc incinta sălii de spectacol, spectatorii nu vor mai putea reveni la concert decât dacă își achiziționează din nou bilet.

În cazul în care spectatorii vor intra în sala de spectacol după începerea concertului, aceștia își vor putea ocupa locurile numai în pauza dintre melodii. Având în vedere existența cazurilor de îmbolnăviri cu virusul Sars-Cov2, se recomandă purtarea măștii de protecție pe toată durata concertului.

În sala de spectacol NU este permis accesul cu:

• băuturi şi produse alimentare cumpărate din afara perimetrului locaţiei, sticle (inclusiv sticle de parfum de orice cantitate, orice alte sticle sau deodorante), bidoane de plastic, cutii de băutură, conserve, artificii, bannere susţinute de beţe, spray-uri, lasere, scaune, arme, obiecte contondente, lanţuri, umbrele, animale de companie, rucsacuri, căşti de motociclist, bagaje voluminoase mai mari decât o coală A4, selfie stick-uri, aparate foto profesionale sau aparate de înregistrare audio-video de orice fel.

Pentru siguranţa publicului şi pentru buna desfăşurare a evenimentului, la momentul accesului în locație participanţii sunt, de asemenea, rugaţi să se supună controlului corporal amănunţit la cererea agenţilor de securitate.

Accesul minorilor la concertele lui David Garrett:

Minorilor cu vârsta de peste 3 ani li se va permite accesul în incinta sălii doar pe baza unui bilet valid.