Dark Tranquillity - vibe maxim pe ritm death metal suedez

Citeste recenzia concertului Dark Tranquillity de la Arenele Romane de pe 3 mai - zi de sărbătoare cu una dintre cele mai respectate trupe de melo-death. Vezi setlist si poze.

Dark Tranquillity la Arenele Romane pe 3 mai 2013

Pentru aproximativ 300 de rockerii adevărați, vineri, 3 mai, a fost zi de sărbătoare în adevăratul sens al cuvântului. Una dintre cele mai respectate trupe de melo-death, Dark Tranquillity, a revenit în România pentru un concert incendiar la Arenele Romane, ocazie numai bună pentru suedezi de a-și promova noul album pe care îl vor lansa în luna mai - "Construct".

Din păcate, vacanța de 1 mai, la care s-au adăugat zilele libere de Paște, a făcut ca numărul celor prezenți la Arene să fie neașteptat de mic, lucru care însă nu i-a împiedicat pe suedezi să dea tot ce e mai bun din ei pe scenă și să creeze o atmosferă de rock pur, cu vibrații care, după două ore de muzică bună, îi purtau fericiți spre casă pe cei care au dat marea și muntele pentru acest concert. Nici măcar alegerea organizatorilor de a găzdui concertul în cort, în ciuda faptului că afară era o vreme perfectă pentru spectacol, nu i-a făcut pe rockerii veniți la Arene să regrete decizia luată.

În deschiderea celor de la Drak Tranquillity, la ora anunțată - 21:00, și-a făcut apariția pe scenă trupa EyeSEEred, în care cântă Tudor Turcu - câștigătorul de la X Factor. Deși a încercat să impresioneze publicul printr-un intro original și apoi și-a făcut curaj să dialogheze cu rockerii prezenți la acea oră în cort pentru a-i introduce în atmosfera de concert, EyeSEEred nu a reușit să impresioneze. Doar piesa “Nothing in Between”, a stârnit ceva mai mult entuziasm, în vreme ce melodia cu care și-au încheiat recitalul de 45 de minute, un cover după “Only for the Weak” al celor de la In Flames, nu le-a ieșit cum s-ar fi așteptat.

După pauza de jumătate de oră, timp în care suedezii de la Dark Tranquility și-au pregătit terenul ca niște adevărați profesioniști, a început adevăratul spectacol. Și a fost în forță, pentru că Niklas Sundin (chitară), Anders Jivarp (tobe), Martin Brandstrom (clape), Martin Henriksson (bass) și Mikael Stanne (voce) au adus publicul în delir încă de la prima piesă, “Terminus”. One man show, Mikael Stanne, neobosit și pus pe glume după fiecare piesă, i-a ținut pe fani în priză pe toată durata concertului, a dat din plete în același ritm cu cei prezenți, a cântat cu rockerii din primul rând la refrenul piesei “There In” și a mulțumit între melodii pentru căldura, entuziasmul și energia pozitivă cu care fanii i-au răsplătit pe suedezi.

Mikael Stanne, Dark Tranquillity la Arenele Romane pe 3 mai 2013

Nu au lipsit “In My Absence” și “The Mundane and the Magic”, pentru ca, în final, vibrațiile de la Arene să atingă cote maxime pe versurile melodiilor “The Final Resistance” și “The Fatalist” care au încheiat recitalul suedezilor.

Astfel, cu un sunet de calitate, un joc de proiecții video pe plasmă pe fiecare piesă și un setlist care a combinat perfect melodiile vechi cu cele noi, de la “Lethe” sau “There In” la “The Science of Noise” și “For Broken Words”, Stanne & Co au oferit vineri seară nu doar un concert incendiar, ci și o lecție de rock ca la carte.

Setlist Dark Tranquillity, Arenele Romane, 3 mai 2013

1. Terminus (Where Death Is Most Alive)
  2. In My Absence