pop, world music

Da, mamă, în Deliria totul e posibil

Delia și-a deschis porțile către lumea ei - Deliria, pe 2 și 3 aprilie la Sala Palatului, unde și-a așteptat fanii cu două show-uri de excepție și cu un nou album. Ambele concerte au fost sold-out, iar delionii au fost impresionați de întreaga poveste care s-a desfășurat pe scenă.

Delia în concertul Welcome To Deliria la Sala Palatului pe 2 aprilie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În primul weekend din aprilie, Delia ne-a purtat pe „Aripi de vânt” către o nouă dimensiune, numită „Deliria”. În serile de 2 și 3 aprilie, artista și-a invitat "delionii" la Sala Palatului, pentru a le prezenta o parte din "nebunia" ei, contopită într-un show de poveste și un album nou, ce include și hiturile lansate în ultimii doi ani.

Delia ne-a povestit că oamenii care vor veni la concert, vor pătrunde direct în mintea ei, însă nimeni nu și-a imaginat cum ar fi posibil acest lucru. Deliria este o poveste, iar în povești totul prinde viață, așa că o mască vorbitoare a furat glasul artistei și ne-a vrăjit cu cele mai dulci cuvinte, unicorni, flori, leagăne și râsete. Pentru două ore, am uitat că suntem la Sala Palatului și am călătorit într-o lume pictată cu note, versuri și vise.

Delia în concertul Welcome To Deliria la Sala Palatului pe 2 aprilie 2016

RECOMANDARE: Vezi galeria foto completă Welcome To Deliria

Încă de la începutul show-ului, în aer a plutit un „Parfum de fericire”, iar Delia a dat tonul distracției cu hiturile „Crazy in love”, „Hey Mama”  și „Bitch better have my money”. Poate că UDDI a lăsat-o pe Delia cu sufletul „Ipotecat”, dar aceasta a cântat și fără el întregul cântec și a energizat publicul pentru invitații ce urmau să urce pe scenă.

Deliria este o lume a măștilor, o dimensiune unde putem deveni oricine ne dorim și unde nimeni nu știe „Cum ne noi”, mai bine decât Carla's Dreams și Delia. Momentul lor a fost mai mult o încălzire pentru show-ul pe care artiștii din Republica Moldova îl pregătesc pentru luna mai, la Arenele Romane. Dacă tot au fost invitații Deliei, cei de la Carla's Dreams, au adus-o cu ei și pe #Eroina, care a aprins imaginația bărbaților din sală.

„Dragostea înseamnă să îți dai inima și sufletul celui care ți le va zdrobi... Asta citești în cărți și pe pereții scrijeliți de îndrăgostiți și... asta simți. O fiecare nouă iubire te va face să plângi, dar merită să plângi și să te lași purtat de sentimente colorate și de trăiri adânci. Să uiți cine ai fost, să te cunoști din nou, să iubești cu adevărat e tot ce poți să speri vreodată” ne-a spus masca Deliriei.

Delia și-a dorit ca "delionii" să devină personaje în povestea „Ce are ea”, așa că a decis să filmeze videoclipul pentru această piesă chiar în timpul concertului. Îmbrăcată cu o rochie lungă și albă, Delia a fost o mireasă acoperită cu flori de lumină și a emoționat încă o dată inimile tinerelor îndrăgostite. Single-ul este inclus pe albumul „Deliria”, pe care fanii l-au putut cumpăra la concert.

Gabriel Cotabiță ne-a convins că „Raiul e pe pâmânt” într-un duet de excepție alături de Delia, iar apoi am călătorit spre locul unde soarele zâmbește, cântând împreună cu ea -„A lu' mamaia”. Poate că nu eram la plajă și nici în Mamaia, dar ne-am simțit ca la un carnaval atunci când personaje colorate de la circ, au urcat pe scenă și au dansat pentru câteva minute.

„Cine m-a făcut om mare?” se întreabă Delia în noua ei piesă, pe care a compus-o pentru toți cei cu suflet tânăr. Înconjurată de copii, baloane, bomboane și leagăne, aceasta ne-a făcut să ne reamintim de copilărie și de perioada în care inocența se citea în surâsul tuturor.

Delia - Cine m-a făcut om mare

Dacă tot a vorbit despre copilărie, artista și-a adus aminte ce făcea la 16 ani... se plimba cu barca prin Herăstrău și filma un videoclip pentru piesa ce avea să o facă celebră - „Vino la mine”. În concertul de pe 3 aprilie, cealaltă jumătate din N&D a fost înlocuită de Adrian Despot de la Vița de Vie, care a adus cu el „Basu și cu toba mare”.

În Deliria, nimfele pădurii au prins viață, atunci când Delia a cântat la flaut celebra piesă „Fată verde” a trupei Phoenix. Artista nu a fost singura care și-a etalat multiplele talente, căci aceasta a adus cu ea de la Londra, doi dansatori care au impresionat spectatorii cu mișcări de contorsionism.

Welcome To Deliria la Sala Palatului pe 2 aprilie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Delia ne-a încântat și cu un remake al piesei „Unde dragoste nu e”, realizat de Marius Moga, momentul fiind urmat de un mix coregrafic în care artista a dansat pe hiturile lui Justin Bieber.

„Deliria este singura evadare. Deliria este fiorul care vă face să rupeți barierele, să strigați, să umpleți sala de energie. Acum este momentul să fiți liber cu adevărat, să vă lăsați purtați într-un dans nebun! Deliria! Deliria! Deliria!”, a spus masca Deliriei în încheierea concertului.

Trupa Deepcentral a fost și ea prezentă pe scena de la Sala Palatului, iar Doru Todoruț și Delia au creat unul dintre cele mai pasionale momente ale serii, interpretând cel mai recent single - „Gura ta”.

Delia și Doru Todoruț în concertul Welcome To Deliria la Sala Palatului pe 2 aprilie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Porțile Deliriei s-au închis cu o furtună de confetti și fulgere,  iar Delia a debordat de energie, furie și senzualitate interpretând  hitul pe care mulți l-au așteptat întreaga seară - „Da, mamă”. Spectatorii s-au aflat în delir, iar sala a vibrat de emoție, până la ultima notă.

Despre Deliria putem spune că a fost stabilirea unui nou prag pentru show-urile pe care Delia va continua să le susțină la Sala Palatului. Producția a depășit nivelul spectacolului de anul trecut. Artista ne-a arătat o parte din nebunia ei, care s-a materializat cu ajutorul a peste 200 de persoane implicate în producția evenimentului. Costumele, dansatorii, acrobații, luminile, band-ul și nu în ultimul rând prestația Deliei, au fost elementele de bază care au oferit un show de neuitat, în urma multor ore de muncă, ambiție și inspirație.

„Deliria este în interiorul meu, toată creativitatea din mintea mea trebuia să poarte un nume, aşa s-a ajuns la Deliria” a declarat Delia.

Cele două concerte Welcome To Deliria au fost ținute cu casa închisă, audiența depășind 8000 de oameni.

• Delia în concertul Welcome To Deliria la Sala Palatului pe 2 aprilie 2016

Finala iUmor sezonul 12 s-a câştigat ca şi în sezonul 11; Mihai Petre a fost jurat şi Micutzu a făcut standup

Pe 22 mai Antena 1 a difuzat finala iUmor sezonul 12, poate cea mai lungă de până acum. Show-ul a început pe la ora 20:00 şi s-a terminat în jurul orei 01:20. Am avut de toate: standup cu Micutzu, Mihai Petre al patrulea jurat şi un câştigător pe acelaşi calapod ca în sezonul 11. Mai multe detalii aflaţi mai jos.

Finala iUmor sezonul 12
Finala iUmor sezonul 12 │ FOTO: Antena 1

12 concurenţi au fost fie trimişi de juriu direct în finala iUmor sezonul 12, fie votaţi de public, iar cel cu numărul 13 a fost decis în urma semifinalei. E vorba despre Mihai Radu, zis şi "Bucşă", după personajul din "Cars" cu care împarte strungăreaţa. El este de altfel şi marele câştigător iUmor sezonul 12 şi coincidenţa face că tot concurentul care a câştigat semifinala să fi luat trofeul şi în sezonul 11.

Ce ne-a adus finala? Mihai Petre a revenit în scaunul de jurat suplimentar şi a continuat duelul cu Mihai Bendeac, pentru o jurizare impecabilă. Poate cel mai tare moment al serii a fost pus în scenă de Claudia Amuzică, care a venit îmbrăcată în mireasă, gata pentru a onora cererea în căsătorie făcută de Mihai Bendeac în audiţii. A avut un roast tip "punct ochit punct lovit" pentru jurat, imaginându-şi viaţa alături de el şi tot ce ar putea merge greşit în căsnicia lor.

Dezamăgirea serii a fost Emanuel Bighe, considerat de Cheloo cel mai bun număr de standup de la iUmor în utlimii ani, asta în audiţii. În mod bizar, deşi numărul sau a fost bunicel, el a luat şi două dislike-uri. A fost foarte apreciat pentru crowdwork totuşi. Radu Giurca a făcut un rezumat a tot ce era în neregulă în România în anii '90 şi ce înseamnă prostia în ţara noastră. A fost foarte expresiv, dar emoţiile s-au simţit şi au răzbătut printre glumele sale.

Vlad Barbu a venit tot cu standup, unul 18+, cu privire la filmele pentru adulţi, dar şi legate de mersul la sală. Roxana Chiperi ne-a adus un soi de teatru absurd medieval, în care şi-a dezvăluit nurii şi a evocat imaginea unei Xena în faţa juriului. Aşa a apărut şi conceptul de "prinţesa care mănâncă şaorma". Am avut şi mentalism în finală, dar la final doar unul a fost câştigătorul, Mihai Radu.

A avut un umor natural, de spatele blocului şi a fost din nou foarte apreciat de Mihai Bendeac şi Cheloo. Numărul său a fost despre reacţia bărbatului atunci când soţia e gravidă, lucru văzut prin ochii unui taximetrist. Micutzu ne-a oferit la final un număr de standul centrat în jurul pandemiei, a vorbit despre posibile nume pentru tulpina românească de Covid şi a încercat şi material nou pentru un special.

Şi acum aşteptăm sezonul 13, care probabil va sosi la toamnă.

Iată numărul de standup al lui Micutzu:

Semifinala iUmor a decis ultimul finalist! Monica Bârlădeanu a revenit ca jurat

Pe 15 mai 2022 a avut loc semifinala iUmor, în cadrul căreia s-a decis şi ultimul finalist al sezonului 12. A fost o semifinală în care a revenit Monica Bârlădeanu în postura de al patrulea jurat şi în care am avut numere de mentalism, stand up comedy despre ride sharing, dar şi un fachir mai dispus ca oricând să îşi rişte viaţa.

Juriul iUmor 2022
Juriul iUmor 2022 │ FOTO: PR

Pentru a elimina suspansul, câştigătorul semifinalei iUmor sezonul 12 este Mihai Radu, care a venit cu un număr de stand-up comedy impecabil. Poreclit şi "Bucşă", din cauza asemănării cu un personaj din animaţia "Cars". Numărul său a început cu glume despre strungăreaţă şi dantură în general. Am aflat că strungăreaţa provoacă probleme şi când bei ceai fierbinte şi când e viscol afară. A urmat o povestire de la un restaurant de fiţe şi aventuri cu o salată de pui împărţită în doi.

Mihai Radu pare un izvor nesecat de poveşti de şofer de ride sharing, de la cele legate de restricţiile Covid la cele cu pasageri supraponderali.

Episodul semifinalei a început totuşi în mod inedit, cu un roast battle între Gabriel Gheorghe, Edi Vacariu, Mirel Poinciuc şi George Dumitru. Ei s-au împărţit în două echipe şi s-au luat la roast în 3 runde diferite. Juraţii au decis echipa câştigătoare. S-a glumit despre privirea şaşie, despre tristeţe, despre sărăcie şi garderobă neinspirat aleasă.

Seara a continuat cu Verdini, care a venit cu un număr de magie, în cadrul căruia a citit minţile juraţilor. Ceva similar a etalat şi Abel Megyes, făcând apel la o serie de oameni din public, cărora le-a ghicit telefoanele ascunse în săculeţi. A fost şi un moment de panică din partea Deliei, speriată de o ploşniţă urât mirositoare. Juraţii au subestimat totuşi numărul, afirmând că ar fi ghicit uşor posesorii telefoanelor. Partea cu desenul cu Chaplin şi Elvis Presley a făcut senzaţie totuşi.

Luca Lombardo a venit din nou cu un număr expresiv, cu schimbări de costume şi o estetică de Chaplin. Seara s-a încheiat cu fachirul din Periş şi prietenul său din copilărie, care de această dată nu a mai pierdut un dinte, ci şi-a riscat chiar burta, pe care concurentul a tăiat cu sabia castraveţi. Am avut şi momente mai riscante de atât, demne de "Jackass".

Finala iUmor are loc pe 22 mai 2022. Iată lista finaliştilor:

• Radu Giurcă
  • Claudia Amuzică
  • Răzvan Rotaru & Filip Stoica
  • Rikito Watanabe
  • Roxana Chiperi
  • Darisian Ștefan Luncanu
  • Dragoș Stan
  • Emanuel Doduț
  • Zsolt Rozsnai
  • Eduard Moise
  • Vlad Barbu
  • Emanuel Bighe
  • Mihai Radu

Juraţii iUmor aleg duminică ultimul finalist al sezonului 12

iUmor se apropie de finalul celui de-al 12-lea sezon. În cadrul semifinalei de duminică, jurații Monica Bîrlădeanu, Delia, Mihai Bendeac și Cheloo vor alege ultimul finalist.

Juriul iUmor 2022
Juriul iUmor 2022 │ FOTO: PR

Duminică, de la 20:00, jurații iUmor se reunesc în formulă completă pentru a alege ultimul finalist al acestui sezon. Pentru ca alegerea să fie cât mai corectă, Monica Bîrlădeanu va analiza alături de Delia, Mihai Bendeac și Cheloo cei opt concurenți dornici să ajungă în marea finală a sezonulu 12.

Semifinala iUmor va fi difuzată de Antena 1 pe 15 mai, de la 20:00. Publicul îi va putea urmări pe concurenții care au primit cele mai multe voturi în aplicația iUmor, dar care nu au reușit să se claseze pe primul loc în preferințele publicului. Câștigătorul semifinalei se va alătura celor 12 finaliști deja anunțați în lupta pentru marele premiu în valoare de 20.000 euro, ce va fi înmânat pe 22 mai.

Ce concurenți urcă pe scena iUmor în semifinala sezonului 12

Opt concurenți vor urca duminica aceasta pe scena iUmor pentru a câștiga un loc în marea finală. Magicianul Verdini, Alin Burlacu, Cristi Toma și Andrei Vasilescu, Mihai Radu, Fachirul din Periș și Țucăneală, Luca Lombardo, Roxana Condurache, dar și Abel Megyes vor urca pe scenă pentru a-i convinge pe cei patru jurați iUmor că sunt demni de ultimul loc al marii finale.

Spre deosebire de audiții, când concurenţii aveau nevoie de două dintre voturile juraților pentru a ajunge la vot în aplicația iUmor, în semifinală, concurenții trebuie să convingă trei din cei patru jurați să le acorde voturile, altfel sunt eliminați. Cei care vor obține trei "Thumbs up", îi vor pune pe jurați într-o postură dificilă, pentru că Delia, Monica Bîrlădeanu, Cheloo și Mihai Bendeac sunt cei care vor alege câștigătorul semifinalei iUmor.

VIDEO Promo: Semifinala iUmor 2022 / Sezonul 12