Cum a fost prima ediție Propunere Guerrilla în Silver Church

Seara de 3 octombrie a reunit pe scena The Silver Church Club cinci din trupele noului val de muzică alternativă românească: B-Side,Theory of Mind, Velosonics, Moebius şi SoNaked.

Prima editie Propunere Guerrilla
Prima editie Propunere Guerrilla │ FOTO: Irina Petrovici

Evenimentul a început după ora 21.30, iar înainte de aceasta am aflat câteva informații noi despre activitățile a două dintre trupele prezente. Astfel, am aflat de la solistul Vladimir Bosînceanu că trupa Theory of Mind va lansa primul album pe 16 noiembrie în Club Control. Materialul va conține 10 piese, grafica și conceptul acestuia fiind gata. La evenimentul de lansare, cei prezenți vor primi exemplare ale discului. Compozitor și chitarist al trupei, Vladimir este absolvent de psihologie, însă muzica reprezintă pentru el un mod de viață. Nu dorește să renunțe, fiind activ în această zonă de la vârsta de 14 ani. Legat de clipurile prezente pe Youtube, a mărturisit că regia de film este o pasiune de a sa și că a realizat singur montajele în funcție de mesajul melodiilor și de maniera în care vede transpusă povestea din versuri. Perfecționist din fire, este foarte atent la detalii și își dorește să realizeze din Theory of Mind un produs internațional, de renume.

B-Side la prima editie Propunere Guerrilla

B-Side la prima editie Propunere Guerrilla │ FOTO: Irina Petrovici

Membrii trupei B-side pregătesc un viitor single, care ar putea fi ales dintre cele două melodii "Burning Bridges" sau "Uninvited". De asemenea, solista Ana Băncescu a fost cooptată în grupul vocal Jazzapella. Andreas Aron și Tudor D Popescu, amândoi membri în Pixels, pregătesc un concert cu trupa la începutul lunii noiembrie și un nou videoclip la piesa "Silk and silicone", difuzată de câteva săptămâni în heavy-rotation la Radio Guerrilla.

B-side a fost trupa care a deschis evenimentul din București, fiind un nume care va fi prezent și în alte trei orașe din țară tot în seria de concerte organizate de postul de radio. Cu mai puține emoții decât data trecută, cei trei componenți ai formației au interpretat câteva melodii care i-au captivat pe cei prezenți. Audiența nu s-a ridicat la numărul de spectatori vizați de organizatori, dar seara a marcat un bun început.

A urmat o trupă care nu mi-a transmit atât de multă emoție. Fără să impresioneze, Sonaked nu a avut doză necesară de originalitate, excepție făcând melodia "Pe Lună" care este ușor de reținut și fredonat.

Moebius la prima editie Propunere Guerrilla

Moebius la prima editie Propunere Guerrilla │ FOTO: Irina Petrovici

Moebius este un proiect post-rock interesant de aprofundat, cu un sound destul de alambicat, psihedelic, cu mult distors, dar cu un vocalist talentat (Ştefan Eremia), care reușeste cu succes să captiveze publicul. Theory of Mind a sunat excepțional live. Am fost plăcut surprinsă de melodia "Under The Sea". Este poate cel mai interesant proiect muzical post-rock psihedelic, care îmbină genul dream-pop cu muzica experimentală. Cât despre Velosonics, trupa are un mesaj interesant, fiind de urmărit pe viitor.

Prima editie Propunere Guerrilla

A fost un eveniment destul de reușit, desfășurat într-o atmosferă prietenească, relaxată. Este și o șansă oferită muzicii mai puțin convenționale, care nu se supune unor cutume de stil ori sound. M-am bucurat să îi revăd pe doi dintre membrii trupei Robin and The Backstabbers (Florentin Vasile și Vladimir Proca), dar și pe Eugen Nuțescu din KUMM venit să îi susțină pe cei din Theory of Mind.

THEORY OF MIND - Solitude