Cum a fost la Rock the City - Soulfly

Soulfly a zguduit Romexpo la Rock the City. Cronica de concert, galerie foto. Ai dat din cap alaturi de ei?

Din sonorizarea mediocră cu care ne obișnuisem, a răsărit Soulfly, trupa americană despre care am auzit foarte multe păreri pozitive în ceea ce privește reprezentația de la Rock the City 2012. Mulți spun chiar că a fost cea mai bună prestație din cea de-a doua zi de festival (sau din întreg festivalul), chiar dacă după ei au urmat Black Label Society și Machine Head.

Vezi fotografii cu Soulfly la ROck the City 2012

Max Cavalera, Soulfly la București - Rock The City 2012

Dacă celelalte trupe au recurs la bannere pentru a-și personaliza scena, momentul celor de la Soulfly a fost marcat doar de un steag brazilian arborat de difuzoare pentru a ilustra originile legendarului vocalist Max Cavalera. Dar detalii de genul acesta sunt irelevante atunci când trupa zguduie toată arena de la Romexpo cu ritmuri de heavy metal presărate cu tribale braziliene.

Soulfly (Rock the City 2012, Romexpo)

Soulfly (Rock the City 2012, Romexpo)

"Hello you psycho bitch Romanian motherfuckers!!" a fost singurul moment de respiro înainte ca Soulfly să dea drumul la decibeli. De acolo a urmat numai sărit, pogo, dat din pleată și toate cele. Piesele separate de un simplu „Uno! Dos! Tres! Quatro! ” nu-ți lăsau timp să te dezmeticești. Tot concertul a fost tare și clar în ceea ce privește sunetul. La un moment dat nu mai vedeam prea multe pe scenă pentru că circle pit-ul din față ridicase un nor dens și mare de praf.

Soulfly (Rock the City 2012, Romexpo)

Soulfly (Rock the City 2012, Romexpo)

Chiar și pe margini toată lumea sărea, toată lumea tropăia, cred că fiecare spectator s-a simțit măcar într-o doză mică „back to the primitive”. Nici Porrada și nici Prophecy nu au fost mai prejos. Sute de fani au ridicat pumnii în aer și au îngânat refrenele Soulfly. Setlist-ul variat a inclus și Roots Bloody RootsJumpdafuckup și Eye for an Eye, puteți să-l vedeți pe tot mai jos. Înainte de solo-ul de percuție, Cavalera ne-a ațâțat și cu câteva acorduri din Iron Man de la Black Sabbath.

Soulfly a fost la înălțime la Rock the City și publicul la fel.

Soulfly (Rock the CIty 2012, Romexpo)

Soulfly (Rock the CIty 2012, Romexpo)

Setlist Soulfly Rock the City 2012

1. Intro - World Scum
  2. Intro B.F.W.H.
  3. Frontlines
  4. Refuse Resist
  5. Prophecy
  6. Back to the Primitive
  7. Seek 'n' Strike
  8. No hope = No fear
  9. Intervention
  10. Porrada/drums
  11. Roots Bloody Roots
  12. Jumpdafuckup/Eye for an Eye

Un comentariu

Soulfly anunţă un nou album; LP-ul 12 este aproape finalizat

Soulfly a anunţat un nou album la nici 3 ani după sosirea lui "Ritual". Noul LP va fi mai ritmat, dar şi agresiv, iar solistul şi creierul trupei, Max Cavalera speră să îl lanseze în 2021. E prima oară când auzim detalii despre un LP nou de la muzician în 2021 şi le aflaţi în articol.

Soulfly fotografie grup 2018
Soulfly fotografie grup 2018 │ FOTO: Soulfly

Considerat de mulţi "cel mai ocupat om din metal", Max Cavalera a lucrat la două proiecte noi în ultimul an: noul album al supergrupului Killer be Killed, dar şi proiectul Go Ahead and Die. Aceasta din urmă este o trupă formată recent în SUA, alături de fiul lui Max Cavalera, Igor Amadeus Cavalera. Grupul a semnat cu Nuclear Blast şi a lansat deja prima sa piesă în martie 2021, "Truckload Full of Bodies". Fostul solist al trupei Sepultura ne pregăteşte totuşi şi un nou album cu Soulfly, principalul său proiect muzical în acest moment.

Dacă totul merge bine, materialul discografic cu numărul 12 va debuta pe final de an 2021, prin Nuclear Blast Records. Melodiile noi au fost înregistrate la Platinum Underground, în Phoenix, Arizona, alături de producătorul Arthur Rizk, care a mai lucrat şi la compoziţii ale trupelor Cavalera Conspiracy, Power Trip şi Code Orange. Detaliile despre materialul cel nou au fost dezvăluite de Max Cavalera în cadrul unui interviu cu Chris Enriquez de la Saint Vitus Presents: Age of Quarantine.

Iată ce a declarat solistul:

Am lucrat la noul material Soulfly încă de anul trecut alături de fiul meu Zyon (toboşar). L-am adus pe Athur în Arizona şi asta e bestial. E ceva bun, sunt încântat de asta. Am luat proiectul în serios şi nu am vrut să fac "doar un alt disc Soulfly". Vreau să creez cel mai bun album Soulfly. Accept provocarea!

Are câte ceva bun din toţii anii, se simte ca o compilaţie Max Cavalera a celor 50 de ani de viaţă. Aşa se simte, are chestii vechi, chestii de la mijloc şi vibe de Soulfly. Are foarte mult groove şi viteză. Suntem în faza de finalizare cu el acum.

Max a fost ocupat şi cu un alt proiect în ultima perioadă, "Max Trax", o serie video bisăptămânală postată online, un podcast dacă vreţi. În 2020 Max a lansat cu trupa Killer be Killed albumul "Reluctant Hero", iar în iunie a lansat un EP digital Soulfly "Live Ritual NYC MMXIX". "Ritual" a fost lansat pe 18 octombrie 2018, iar unele dintre piesele de pe LP s-au auzit la Metalhead Meeting 2018 în Bucureşti.

<< sept. 2021 >>
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12