Cum a fost la Rock the City - Lacuna Coil

Lacuna Coil au urcat pe scenă îmbrăcați în uniformele caracteristice cu emblema trupei și imediat au răsturnat o masă de energie peste public. Vezi fotografii din concert.

Cristina Scabbia cântă cu suflet la Rock the City 2012 (Lacuna Coil)

Cea de-a doua zi de Rock the City nu s-a bucurat nici pe departe de popularitatea la care ne așteptam. Cu toate că au urcat pe scenă pentru prima oară în România două trupe foarte bune - Machine Head și Black Label Society care au fost precedați tot de trupe admirabile, se pare că rockerii autohtoni au avut planuri estivale. Am putea presupune că OST Fest-ul a golit buzunarele multora sau că mulți se păstrează pentru B'ESTFEST, chiar dacă prețurile biletelor la Tuborg Greenfest au fost chiar accesibile.

Vezi mai multe poze de la concertul Lacuna Coil

După ce Sweet Savage și Saxon au încântat fanii nostalgici cu o doză de metal „ca la mama lui”, era momentul de ceva mai proaspăt. Lacuna Coil au urcat pe scenă îmbrăcați în uniformele lor caracteristice cu emblema trupei, Cristina Scabbia și Andrea Ferro au răsturnat imediat o masă de energie peste public. Fiind avantajați de program, spectatorii au fost în număr mai mare, ajungând ca până la sfârșitul concertului să creeze senzația unui festival rock adevărat. Prezența a rămas, însă, foarte slabă până la finalul concertelor.

Andrea Ferro, Lacuna Coil - Rock the City 2012, Romexpo

Cristina și Andrea au comunicat cu publicul constant. Însumând traseele amândurora, au acoperit toată scena și au comunicat constant cu publicul. La un moment dat, Cristina a luat un băț și a început să bată în cinele într-o frenezie de headbanging. Despre instrumentiși nu se poate spune același lucru, din păcate. Păreau plictisiți și fără vlagă. Am putea să încercăm să fim îngăduitori și să dăm vina pe caniculă. Cu toate că nici sonorizarea nu a fost pe deplin de partea lor și nici prestațiile lor live nu au fost impecabile, publicul i-a primit destul de bine.

Marco Coti Zelati la bass, Lacuna Coil (Rock the City 2012, Romexpo)

Am avut ocazia să ascultăm live destul de multe piese noi. Trupa a profitat de concertele din ultima perioadă pentru a-și promova cel mai recent album Dark Adrenaline, care reflectă destul de bine maturitatea muzicală la care au ajuns artiștii în ultimii ani. Lacuna Coil au plecat făcând promisiunea că s-ar întoarce în România oricând pentru încă un concert. Sună plauzibil, din moment ce nu e pentru prima oară când prestează live pe o scenă românească.

Industria muzicala

Peste 130 de muzicieni italieni au protestat pe scenă în loc să susțină concerte online

Mai mulți artiști italieni, printre care și trupa de metal Lacuna Coil, au organizat un "protest tăcut" în loc să participe la un show livestrem. Demersul a avut ca scop tragerea unui semnal de alarmă în ceea ce privește viitorul industriei muzicale din Italia.

Lacuna Coil în cadrul evenimentului "L'Ultimo Concerto?"
Lacuna Coil în cadrul evenimentului "L'Ultimo Concerto?" │ FOTO: captură YouTube / "L'Ultimo Concerto?"

Evenimentul, organizat sub numele "L’Ultimo Concerto?", a fost difuzat pe 27 februarie și a marcat împlinirea unui an de la închiderea spațiilor de concerte din Italia din cauza pandemiei de coronavirus.

Spectatorii s-au conectat la stream pentru a urmări o serie de concerte live susținute de trupe din Italia. Cu toate acestea, după imagini ale artiștilor înainte de spectacol, când aceștia se pregăteau și își aranjau instrumentele, audiența a fost surprinsă să vadă că nimeni nu cântă, ci toată lumea tace. Toți muzicienii au decis să susțină un "protest tăcut" pe scena Alcatraz din Milano.

"Vă așteptați să vedeți un spectacol live, iar noi doar stăteam în tăcere. Nu este o glumă proastă. Aceasta este situația cluburilor live din Italia, locuri în care am ajuns să ne întâlnim cu mulți dintre voi. Un spectacol live fără muzică nu este un spectacol live. Un club tăcut nu este un club live.

Vă mulțumim că ați făcut parte din această inițiativă, vă mulțumim pentru sprijinul acordat și pentru că ați fost acolo chiar în acest moment, care, sperăm, va fi un punct de cotitură. De acum, vrem să vorbim doar despre următorul concert live. Mulțumesc!", a declarat Lacuna Coil la scurt timp după eveniment.

"L’Ultimo Concerto?" a fost organizat pentru a sublinia faptul că, din cauza pandemiei, multe spații nu vor reuși să se redeschidă, ceea ce va lăsa aproximativ 300.000 de oameni fără locuri de muncă. Mai mult, artiștii și organizatorii evenimentului au vrut să scoată în evidență importanța cluburilor și sălilor de concert și rolul pe care acestea îl au în ceea ce privește crearea, promovarea și transmiterea culturii.

Mulți oameni nu au reacționat prea bine la această inițiativă. Au fost dezamăgiți când au văzut că trupele preferate nu au urcat pe scenă pentru a cânta. Astfel, au curs numeroase mesaje dure. Cristina Scabbia, solista Lacuna Coil le-a oferit o explicație criticilor:

"Vă înțeleg frustrarea, vă înțeleg furia și, credeți-mă, toți cei din Lacuna Coil am vrut să fim pe scena respectivă pentru a susține un adevărat concert pentru voi. Scopul grevei a fost să atragă atenția asupra faptului că sălile și cluburile au fost închise de un an din cauza pandemiei și nu știm când vor fi deschise din nou. Așa că vreau să vă mulțumesc deoarece chiar și cu mesajele voastre furioase, chiar și cu dezamăgirea voastră, ne-ați ajutat să <<țipăm>> și mai tare".

Lansări de carte

Ozzy Osbourne, Megadeth, Sepultura și alte trupe metal vor avea propriile benzi desenate

DC Comics a anunțat o nouă serie intitulată Dark Nights: Death Metal - Band Edition, care va prezenta o trupă diferită de heavy metal pe fiecare dintre cele șapte ediții. Mai multe detalii în articol.

Ghost / Ozzy Osbourne / Dream Theater
Ghost / Ozzy Osbourne / Dream Theater │ FOTO: DC Comics

Noua ediție specială de benzi desenate vine ca urmare a lansării internaționale a seriei Dark Nights: Death Metal. Creată de scriitorul Scott Snyder și artistul Greg Capullo, aceasta a fost lansat în SUA în iunie 2020. Dark Knights: Death Metal este continuarea seriei de succes Dark Nights: Metal (2017-2018), care a adus schimbări pe scară largă în universul DC. A introdus fanii în Dark Multiverse și le-a prezentat un nou personaj negativ, Batman Who Laughs.

Acum, povestea capătă o noua dimensiune cu Dark Nights: Death Metal - Band Edition. Ilustrând o parte reprezentativă a muzicii metal din diferite generații, dar și subgenuri, fiecare ediție va prezenta o variantă de copertă care pune în evidență o formație de metal, o introducere a trupei și un interviu exclusiv. Este vorba de Ozzy Osbourne, Megadeth, Ghost, Sepultura, Opeth, Dream Theater și Lacuna Coil.

Program de lansare:

Ediția 1

• Trupă: Megadeth
  • Artist: Juanjo Guarnido

Ediția 2

• Trupă: Ghost
  • Artist: Werther Dell’ Edera

Ediția 3

• Trupă: Lacuna Coil
  • Artist: Timpano & Antonio Fuso

Ediția 4

• Trupă: Opeth
  • Artist: Mathieu Lauffray

Ediția 5

• Trupă: Sepultura
  • Artist: Albuquerque / Pedro Mauro

Ediția 6

• Trupă: Dream Theater
  • Artist: Santi Casas

Ediția 7

• Trupă: Ozzy Osbourne
  • Artist: Marco Mastrazzo

Seria Dark Nights: Death Metal - Band Edition va fi lansată în 13 țări începând cu luna martie și va fi distribuită pe tot parcursul anului 2021. Țările în discuție sunt Franța, Italia, Spania, Germania, Brazilia, Mexic, Argentina, Turcia, Rusia, Polonia, Cehia, Coreea și Japonia.

Coperte Dark Nights: Death Metal - Band Edition:

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9