Cum a fost la Rock the City - Lacuna Coil

Lacuna Coil au urcat pe scenă îmbrăcați în uniformele caracteristice cu emblema trupei și imediat au răsturnat o masă de energie peste public. Vezi fotografii din concert.

Cristina Scabbia cântă cu suflet la Rock the City 2012 (Lacuna Coil)

Cea de-a doua zi de Rock the City nu s-a bucurat nici pe departe de popularitatea la care ne așteptam. Cu toate că au urcat pe scenă pentru prima oară în România două trupe foarte bune - Machine Head și Black Label Society care au fost precedați tot de trupe admirabile, se pare că rockerii autohtoni au avut planuri estivale. Am putea presupune că OST Fest-ul a golit buzunarele multora sau că mulți se păstrează pentru B'ESTFEST, chiar dacă prețurile biletelor la Tuborg Greenfest au fost chiar accesibile.

Vezi mai multe poze de la concertul Lacuna Coil

După ce Sweet Savage și Saxon au încântat fanii nostalgici cu o doză de metal „ca la mama lui”, era momentul de ceva mai proaspăt. Lacuna Coil au urcat pe scenă îmbrăcați în uniformele lor caracteristice cu emblema trupei, Cristina Scabbia și Andrea Ferro au răsturnat imediat o masă de energie peste public. Fiind avantajați de program, spectatorii au fost în număr mai mare, ajungând ca până la sfârșitul concertului să creeze senzația unui festival rock adevărat. Prezența a rămas, însă, foarte slabă până la finalul concertelor.

Andrea Ferro, Lacuna Coil - Rock the City 2012, Romexpo

Cristina și Andrea au comunicat cu publicul constant. Însumând traseele amândurora, au acoperit toată scena și au comunicat constant cu publicul. La un moment dat, Cristina a luat un băț și a început să bată în cinele într-o frenezie de headbanging. Despre instrumentiși nu se poate spune același lucru, din păcate. Păreau plictisiți și fără vlagă. Am putea să încercăm să fim îngăduitori și să dăm vina pe caniculă. Cu toate că nici sonorizarea nu a fost pe deplin de partea lor și nici prestațiile lor live nu au fost impecabile, publicul i-a primit destul de bine.

Marco Coti Zelati la bass, Lacuna Coil (Rock the City 2012, Romexpo)

Am avut ocazia să ascultăm live destul de multe piese noi. Trupa a profitat de concertele din ultima perioadă pentru a-și promova cel mai recent album Dark Adrenaline, care reflectă destul de bine maturitatea muzicală la care au ajuns artiștii în ultimii ani. Lacuna Coil au plecat făcând promisiunea că s-ar întoarce în România oricând pentru încă un concert. Sună plauzibil, din moment ce nu e pentru prima oară când prestează live pe o scenă românească.

Pendulum vine în România! Val nou de artişti anunţat pentru Rockstadt Extreme Fest 2024

Crăciunul vine cu surprize plăcute, iar cea de azi e una pentru fanii drum n' bass. Cea mai celebră trupă DNB din lume, Pendulum vine în România şi o va face chiar la Rockstadt Extreme Fest 2024. Tocmai a fost anunţat un val nou de artişti, pe care îl găsiţi detaliat mai jos.

Poster Rockstadt Extreme Fest 2024
Poster Rockstadt Extreme Fest 2024 │ FOTO: Rockstadt

Cap de afiş printre noile anunţuri este cu siguranţă Pendulum, trupa australiană de drum n' bass care făcea senzaţie la început de mileniu. Cu toţii am auzit hiturile "Tarantula", "Sugar", colaborarea cu In Flames pe "Self vs Self", dar şi remixul la "Voodoo People" de la Prodigy. În ultimul an artiştii de la antipozi au lansat piesa "Colorfast", dar şi colaborarea cu Bullet For My Valentine "Halo".

Asta după ce în 2020 şi 2021 ne oferiseră piesele "Come Alive" şi "Nothing for Free", plus "Driver", după un deceniu de pauză. Povestea Pendulum părea încheiată prin 2013, dar o parte din membrii săi a făcut muzica sub numele de Knife Party, cu piese auzite inclusiv în serialul "Breaking Bad". Pendulum îşi începea activitatea în 2002 şi a lansat albumele "Hold Your Color", "In Silico" şi "Immersion".

Iată şi celelalte trupe proaspăt anunţate pentru Rockstadt Extreme Fest 2024:

• Hatebreed
  • Testament
  • Eluveitie
  • Lacuna Coil
  • The Exploited
  • Terror
  • 1000mods
  • Cynic
  • Left to Die

Rockstadt Extreme Fest 2024 se desfăşoară la Cetatea Râşnov, între 31 iulie 2024 şi 4 august 2024. Headlinerii au fost anunţaţi şi includ nume mari, precum Kreator, Amon Amarth, Opeth, Dimmu Borgir, dar şi Paradise Lost. Pasionaţii de death metal vor jubila, ascultând alde Insomnium şi evident Dark Tranquility, care duc torţa mai departe pentru In Flames şi Suidakra.

Mi se pare totuşi că avem parte de mai puţin rock alternativ decât la ediţia din 2023, unde au strălucit pe scenă din Râşnov Sleep Token, Architects şi While She Sleeps. Astptam totuşi să se anunţe şi alte nume. Nu ar strica să vedem un Spiritbox în lineup pentru a face totul perfect.