Cum a fost la Rock the City - Guns N' Roses

Concertul ce a închis Rock the City 2012 a fost de departe mai bun decât cel din 2010. Nu numai pentru că a durat mai mult și a început cu o întârziere rezonabilă, dar Axl a fost mai bun, iar sonorizarea chiar a fost OK. Urmărește fotografii din timpul concertului.

GN'R în concert la București
GN'R în concert la București

Inițial am plecat de la premisa că un nou concert Guns N' Roses nu va fi cu nimic mai diferit față de cel întâmplat în urmă cu doi ani tot la Romexpo. Auzisem zvonurile care spuneau că vor cânta trei ore, dar cert este că după concertul Evanescence ne-am căutat un colț cu umbră să stăm la povești până va urca Axl pe scenă. În 2010 au întârziat în jur de două ore, iar experiența ne spunea că alegerea era una corectă.

GN'R în concert la București

GN'R în concert la București

Vezi mai multe poze de la concertul Guns N'Roses - 2012

Spre surprinderea tuturor însă, la aproape 25 de minute după ora 20:00 la care era programat concertul GN'R, am început să auzim muzică de pe scenă. A trebuit să vedem cu ochii noștri, ne-am dus repede la scenă și într-adevăr acolo era toată trupa și ascultam Chinese Democracy. Ne-am dezmeticit repede și am putut să ne bucurăm de un Axl Rose energic, care dansa și se unduia cu mișcările lui caracteristice pe Welcome to the Jungle. Aproape de finalul piesei, Axl Roses a desprins microfonul, aruncând stativul în spate printre instrumentiști.

Axl Rose in concert la Rock the City 2012

Axl Rose in concert la Rock the City 2012 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Spectacolul a continuat tare și cu la fel de multă mișcare. Din când în când, de pe scenă au fost lansate mici focuri de artificii în ritm cu muzica. Pe Live and Let Die au fost pornite și două aruncătoare de flăcări. Primul solo de chitară i-a prilejuit o pauză solistului Axl. Fiecare membru al trupei a avut pe parcursul show-ului câte un moment propriu. Chiar și Axl a avut un moment de pian pe November Rain. Toată lumea afirmă la unison că formula GN'R reunește niște muzicieni foarte buni, cei trei chitariști veniți în locul lui Slash prestează foarte bine pe scenă și pentru un show de trei ore se pare că frontman-ul a avut nevoie de susținerea lor.

DJ Ashba și Guns N' Roses la Rock the City 2012

DJ Ashba unul din chitariștii foarte buni nou veniți în Guns N' Roses la Rock the City 2012

Pe măsură ce trecea timpul, apreciam și că Axl Rose a renunțat la obiceiul de a-și schimba outfit-urile și sacourile pe care le-a etalat cu doi ani în urmă și că petrecea mai mult timp concentrându-se la concert. N-a trecut mult de la acest gând că Axl a și fugit în spate și s-a întors cu un sacou alb pentru piesa Don't Cry, iar imediat după aceea s-a îmbrăcat complet în negru pentru Civil War.

Comunicarea cu publicul a fost minimală. Prima adresare către public a lui Axl a părut una de umplutură - „It's good to be back. Just waiting for some frequencies...”. A doua intervenție a adus o notă personală înainte de piesa I Used To Love Her despre care Axl ne-a spus că este „a romantic song, very special to me”.

Axl în deschiderea concertului GN'R de la București, 1 iulie 2012

Axl în deschiderea concertului GN'R de la București, 1 iulie 2012 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Spectacolul Guns a durat puțin peste trei ore și cu toate că multă lume se retrăgea spre ieșire înainte de final, mulți fani au rămas până la ultima notă. Comentarii despre public ar fi multe de făcut. Am văzut foarte multe pălării înalte și tricouri cu Slash, despre care sper că toată lumea înțelege că nu mai poate avea niciun viitor alături de Axl. Dacă vestimentaţia ar fi fost un soi de protest, de ce au mai plătit biletele la concert? Pe Don't Cry și November Rain am văzut ridicându-se brusc multe ecrane luminoase de la telefoane și aparate foto. Mă gândeam cât de drăguț că lumea încă mai are obiceiul ca pe piesele lente să participe la show, chit că au renunțat la brichete pentru telefoane. Apoi mi-am dat seama că toate luminile sunt îndreptate spre mine, iar toți fanii care „participau la spectacol” făceau, de fapt, înregistrări video de slabă calitate la care nu se vor mai uita niciodată. Ajunsesem să mă întreb dacă mulți dintre cei prezenți au stat vreodată să digere piesele GN'R. Foarte multe cupluri dansau tête-à-tête pe cele două balade menționate mai sus care, în fond, sunt despre despărțiri și relații nefericite.

VIDEO Guns N' Roses - Don't Cry

Show-ul s-a încheiat cu Patience și Paradise City acompaniate de un foc de artificii și de o mare revărsare de confetti. „Awesome night. We wanna come back soon. Thank you, Romania!” și Axl a părăsit scena împreună cu brigada sa de instrumentiști.

Axl Roses, într-o formă bună în concertul de la Rock The City 2012, București

Concertul ce a închis Rock the City 2012 a fost de departe mai bun decât cel din 2010. Nu numai pentru că a durat mai mult și a început cu o întârziere rezonabilă, dar Axl a fost mai bun, iar sonorizarea chiar a fost OK. Din păcate, nici Axl nu este imun la îmbătrânire, iar acest lucru este vizibil atât fizic, cât și din punct de vedere vocal. Ultimele piese nu mai sunau deloc cu ceea ce cunoșteam, iar legenda vie își pierdea suflul în mod clar. Îmi pare rău că nu am prins un concert Guns N' Roses pe vremea când puteau ridica stadioane întregi și pe vremea când răsturnau clasamentele, dar ca și în cazul altor trupe din cadrul festivalului de la Romexpo, trebuie să apreciem că am văzut în carne și oase niște legende rock cântând live muzica ce a scris istorie rock.

Guns N' Roses a lansat o nouă piesă, "Hard Skool", cu un vibe punk

Guns N' Roses a lansat o nouă piesă în lineup-ul original, "Hard Skool", care are un uşor sunet punk care surprinde. Şi vocea lui AXL Rose sună diferit, asta până ajungi la ajungi la refren şi îi redescoperi timbrul special. Se ascult în articol, unde o şi disecăm.

Coperta single Guns N Roses Hard Skool
Coperta single Guns N Roses Hard Skool │ FOTO: Guns N Roses

Ca să fie clar de la început se simt două influenţe aici: una de punk rock şi poate şi ceva Velvet Revolver pe filieră Slash. AXL Rose se dezlănţuie cu felul clasic în care "toacă" silabele, în vreme ce solo-urile lui Slash sunt elegante şi alunecă excelent peste basul care a deschis piesa şi aş zice că i-a impus acest ritm de punk, alături de tobă cu toate acele pauze precise.

Slash alunecă puţin şi spre epoca modernă cu tonalităţi progresive de chitară spre final. Acest track este extras din sesiunile de înregistrări ale formaţiei pentru albumul din 2008, "Chinese Democracy". După o pauză de ani buni acum ascultăm două single-uri noi Guns într-un singur an, ceea ce e fabulos pentru fani. Iniţial melodia trebuia să se numească "Jackie Chan", dar titlul s-a schimbat pe parcurs.

A primit diferite leak-uri online şi chiar o versiune completă a ajuns pe web în 2019. În august am putut asculta single-ul "Absurd" de la Guns, încă o creaţie scoasă din arhivele lui "Chinese Democracy" şi datând chiar de la început de mileniu, când se numea Silkworms. Formaţia a sărbătorit recent un nou prag şi record pentru piesa "Sweet Child O' Mine" din 1998", care a depăşit miliardul de stream-uri pe Spotify în august.

În ultima vreme au apărut multiple indicii că Guns N' Roses lucrează la un nou album de studio, primul din 2008 încoace. Este şi primul din 1993 care îi include în aceeaşi componenţă a formaţiei pe Axl Rose, Slash la chitară şi basistul Duff McKagan. Se pare că grupul nu ar fi dorit să lanseze "Hard Skool" încă dar a fost forţată să o facă după ce un fan a filmat repetiţiile trupei chiar pentru această piesă şi filmarea a ajuns pe TikTok.

Se pare că "fanul" era chiar iubita lui Slash, Meegan Hodges. Rămâne de văzut şi când vom auzi o piesă complet nouă şi nu una din sesiuni trecute sau demo-uri.

Guns N' Roses începe "predarea" în noul an școlar cu "Hard School"

Guns N' Roses pregătește lansarea unui nou single, intitulat "Hard School". Melodia ar fi fost denumită inițial "Jackie Chan".

Guns 'N Roses piesa noua Absurd Fenway Park 2021
Guns 'N Roses piesa noua Absurd Fenway Park 2021 │ FOTO: GNR

Noul an școlar e întâmpinat de Guns N' Roses cu o nouă piesă, compusă de trupă în perioada înregistrării albumului "Chinese Democracy" (2008). Melodia, intitulată în primă fază "Jackie Chan", nu a mai intrat în tracklist-ul de 14 piese al discului, fiind acum readusă la viață într-o altă formă, cu o nouă denumire - "Hard School".

Fragmente din această piesă au apărut de-a lungul anilor în online, în 2019 publicându-se chiar versiunea ei integrală, dar neoficială. În același an, formația în formulă reunită a inclus melodia în setlistul unui concert de la Hollywood Palladium.

O fană Guns N' Roses a dat în vileag planul trupei de a lansa "Hard School"

Potrivit unui articol recent publicat de o revistă de profil, Guns N' Roses intenționează să lanseze piesa "Hard School" cât de curând. O fotografie a unei fane cu Axl Rose, postată recent pe Twitter și publicată de Blabbermouth, anunța această lansare în mesajul ce însoțea poza:

"O fană s-a întâlnit cu Axl Rose după cel de-al doilea show în Atlantic City, de noaptea trecută. Ea a povestit că s-a întâlnit cu el în backstage și că au băut o bere împreună. L-a întrebat și de piesa "Hard School". El i-a cântat-o și i-a spus că o vor lansa în curând."

Acest tweet a fost șters, între timp, însă informația obținută de Blabbermouth rămâne o pistă valabilă. "Hard School" ar putea fi, într-adevăr, noul single Guns N' Roses, postarea fiind scoasă tocmai pentru a păstra surpriza.

În urmă cu o lună, Guns N' Roses lansa piesa "Absurd", o reinterpretare a lui "Silkworms", născută tot în sesiunile de înregistrări pentru "Chinese Democracy". Un nou album ar putea căpăta formă, mai multe declarații ale membrilor formației indicând acest lucru. În urmă cu un an, soția basistului Duff McKagan anunța că trupa lucrează la piese noi și că totul sună minunat.

"Nu pot spune multe, dar am auzit câteva bucăți și sună destul de extraordinar. Vreau să răspândesc veștile bune, dar nu și pe cele detaliate", spunea Susan Holmes McKagan în podcastului "Appetite for Distortion".

Piesele noi Guns N' Roses se lasă, momentan, așteptate, însă nimic nu e exclus. Melodiile ce n-au ajuns pe "Chinese Democracy" ar putea fi doar încălzirea.

Guns N' Roses a lansat prima piesă nouă după un deceniu, "Absurd" - AUDIO

Guns N' Roses a lansat prima sa piesa nouă după mai bine de un deceniu, "Absurd". Melodia se auzise recent la un concert Guns din Boston şi este o reinterpretare a lui "Silkworms", melodie rezultată din sesiunile de înregistrări "Chinese Democracy" de la început de mileniu. Acum putem asculta versiunea sa de studio.

Coperta single Guns N' Roses
Coperta single Guns N' Roses │ FOTO: Guns N' Roses

Varianta de studio a melodiei noi "Absurd" are o voce ceva mai bine finisată a lui Axl Rose, care sunase bizar, dramatic în versiunea live de la început de lună august 2021. Era în lucru în studio sub numele de "Silkworms" încă din 2001, dar nu a mai ajuns pe ultimul album al trupei, "Chinese Democracy", lansat în 2008. Este un track muşcător, hard rock pur, muzică de gaşcă de bikeri şi de bar american. Axl Rose are o voce serios prelucrată şi amplă, cu mult ecou, numai bună de arene pline de public.

Interludiul de la mijloc, cel visător aduce aproape cu un sound de rock progresiv şi schimbă total ritmul melodiei. Faţă de "Silkworms" au fost excluse părţile electronice, a fost păstrat riff-ul din intro şi versurile de la început, dar au fost adăugate extra secţiuni de chitară.

Ilustraţia include acea Meduză cu tentacule folosită ca visualizer şi la concertele recente Guns N' Roses. Chitara scoate piesq în evidenţă, prin creativitate, explozia sa în solo-uri şi energia emanată. Guns N' Roses şi-a început turneul de vară din 2021 cu o reprezentaţie pe 31 iulie la Hersheypark Stadium în Hershey, Pennsylvania. Acest turneu se numeşte "We're F'N Back" şi este într-un fel o continuare a turneului de reunire început în aprilie 2016, "Not In This Lifetime". A devenit al treilea cel mai mare generator de venituri din istoria Billboard Boxscore.

Ce e special la aceste serii de cocnerte e că Guns apare acum cu lineup-ul clasic. Îl are pe Slash la chitară, Duff McKagan la bas, Axl Rose la voce şi Frank Ferrer la tobe. Al doilea chitarist este Richard Fortus, iar la clape se află Dizzy Reed şi Melissa Reese. Urmează pentru grup concerte în Detroit, Los Angeles, Dallas, Chicago şi se va opri în Florida pe 3 octombrie. În deschidere apare Mammoth WVH, formaţia fiului lui Eddie Van Halen, Wolfgang Van Halen.

Între timp GNR a lucrat şi la un nou album, conform indiciilor oferite în presă de către Slash. Ar fi primul album cu Rose, Slash şi McKagan din 1993 încoace.