Cum a fost la Rock The City 2012

Trecerea în revistă a concertelor de la Rock The City 2012 cu linkuri spre fiecare cronică și galerie foto. Despre Guns N'Roses, Soulfly, Machine Head, Black Label Society, Within Temptation, Evanescence, The Cult, Ugly Kid Joe etc.

Cu prilejul  Rock The City 2012 am petrecut un weekend plin de rock live cu numeroase trupe bune, mirosind iz de festivalul berii, cu aromă de plajă și ceva probleme de intrare în atmosferă poate din cauza prafului, poate din cauza publicului restrâns. După sedimentarea impresiilor și publicarea de galerii foto și cronici particulare, am făcut un mic exercițiu de sinteză. Puteți urma linkurile spre fiecare cronică și galerie foto cu Guns N'Roses, Soulfly, Machine Head, Black Label Society, Within Temptation, Evanescence, The Cult, Ugly Kid Joe etc.

Ziua #1 - Romanian Rock Day + Heaven Shall Burn

Heaven Shall Burn - Rock the City 2012

Rock the City 2012 a început vineri cu o doză puternică de rock românesc. OldGreen, Luna Amară, Timpuri Noi și Celelalte Cuvinte au tatonat terenul pentru headlinerii "Romanian" Rock Day, nemţii de la Heaven Shall Burn. Cu un public restrâns și în lipsa unui golden ring s-a format un mosh pit impresionant până la sfârșitul serii.

Rămânem cu amintirea plăcută a concertului Celelalte Cuvinte, trupa din Timișoara fiind destul de scumpă la vedere prin capitală. Privind în public, puteai regăsi ușor tiparul fanilor ce au crescut odată cu rockul românesc. Cât despre Timpuri Noi, putem regreta laolaltă cu majoritatea neînțelegerile ce-au condus la plecarea lui Artan. Hiturile vechi au rămas plăcute urechii, care totuși se sesizează absența acelui timbru consacrat.

Ziua #2 - O lecţie de istorie și o pastilă de adrenalină

Ziua a doua a marcat întoarcerea la originile heavy-metalului britanic cu Sweet Savage şi Saxon, urmaţi de sound-uri proaspete cu Lacuna Coil, un boom de energie cu Soulfly, haos cu Black Label Society și lecții de viață de la Robb Flynn (Machine Head).

Sweet Savage

Sweet Savage la Rock the City

Avem şi un interviu luat frontman-ului trupei Sweet Savage cu câteva zile înainte de concertul de la București. Cu un program scurt și „matinal”, irlandezii au reușit să antreneze publicul precaut de la Rock the City.

Recenzie Sweet Savage | Galerie foto Sweet Savage

Saxon

Saxon la Rock the City

Toţi nostalgicii erei timpurii ale heavy metal-ului s-au bucurat de concertul celor de la Saxon. Chiar dacă nu s-au bucurat și de o sonorizare excepțională, muzica a ajuns la inimile publicului.

Recenzie Saxon | Galerie foto Saxon

Lacuna Coil

Lacuna Coil la Rock The City - București, 30 iunie 2012

După lecţia de metal a venit rândul celor tineri să cucerească scena. Cristina Scabbia, împreună cu Andrea Ferro şi instrumentişii Lacuna Coil au adus un strop de prospețime pe scena de la Romexpo.

Recenzie Lacuna Coil | Galerie foto Lacuna Coil

Soulfly

Max Calavera si Soulfly la Rock the City

După părerea multora, Soulfly a fost cel mai bun concert din cea de-a doua zis de Rock the CityMax Cavalera alături de trupa sa au făcut ca Romexpo să duduie și fiecare spectator să ajungă back to the primitve.

Recenzie Soulfly | Galerie foto Soulfly

Black Label Society

Zakk Wylde si Black Label Society la Rock the City

Cu un headdress indian din pene pe cap, pășind prin decorul cu cranii și strigând „Crazy horse I am!”, Zakk Wylde a reușit să stârnească ropote de aplauze și țipete din public. Întreg concertul Black Label Society a fost exploziv, mai ales solo-ul de chitară de un sfert de oră.

Recenzie Black Label Society | Galerie foto Black Label Society

Machine Head

Machine Head la Rock the City

La concertul Machine Head, am auzit cea mai bună frază a festivalului, poate chiar a verii, de la Robb Flynn„Music can make you feel something, in a world that doesn’t want you to feel anything.”

Recenzie Machine Head | Galerie foto Machine Head

Ziua #3 - Regăsirea marilor clasici

Ultima zi din Rock the City a adus pe scena de la Romexpo o colecție de trupe mult așteptate de publicul român, unele fiind la prima vizită, altele revenind pentru a zgudui din nou o scenă românească. Două regine goth au urcat pe scenă odată cu concertele Within Temptation și Evanescence, dar și Ugly Kid Joe pentru prima oară în România și două nume grele ale scenei rock - The Cult și Guns N' Roses.

Ugly Kid Joe

Whit Crane, Ugly Kid Joe la Rock the City

Californienii din Ugly Kid Joe au făcut super-show în deschiderea ultimei zile de festival Tuborg Greenfest powered by Rock the City. În ciuda duratei scurte, publicul s-a bucurat de hiturile trupei și de starea energică a lui Whit.

Recenzie Ugly Kid Joe | Galerie foto Ugly Kid Joe

Within Temptation

Sharon, WIthin Temptation la Rock the City

După un concert foarte bun, a sosit momentul penrtu o gafă din categoria Metallica din partea lui Sharon. Solista a afișat în fața publicului un mare steag… al Bulgariei.

Recenzie Within Temptation | Galerie foto Within Temptation

The Cult

Ian Astbury, The Cult la Rock the City

The Cult au fost în formă, au fost așa cum ne-am așteptat și așa cum ne-am dorit. Ian tot învârtea microfonul ca pe un lasou și cânta cu toată vlaga lui, din când în când lua și tamburină pentru a bate ritmurile la unison cu colegii de trupă.

Recenzie The Cult | Interviu Ian Astbury

Evanescence

Amy Lee, Evanescence la Rock the City

Era și cazul ca Evanescence să poposească prin țărișoara noastră pentru că foarte mulți fani așteptau cu nerăbdare s-o asculte și s-o vadă pe viu pe Amy Lee, dezlănțuindu-se pe scenă alături de colegii ei de trupă.

Recenzie Evanescence | Galerie foto Evanescence

Guns N' Roses

Guns N Roses la Rock the City

Concertul Guns N' Roses ce a închis Rock the City 2012 a fost de departe mai bun decât cel din 2010. Nu numai pentru că a durat mai mult și a început cu o întârziere rezonabilă, dar Axl a fost mai bun, mai energic, mai devotat momentului, iar sonorizarea chiar a fost OK.

Recenzie Guns N' RosesGalerie foto Guns N' Roses

Soulfly anunţă un nou album; LP-ul 12 este aproape finalizat

Soulfly a anunţat un nou album la nici 3 ani după sosirea lui "Ritual". Noul LP va fi mai ritmat, dar şi agresiv, iar solistul şi creierul trupei, Max Cavalera speră să îl lanseze în 2021. E prima oară când auzim detalii despre un LP nou de la muzician în 2021 şi le aflaţi în articol.

Soulfly fotografie grup 2018
Soulfly fotografie grup 2018 │ FOTO: Soulfly

Considerat de mulţi "cel mai ocupat om din metal", Max Cavalera a lucrat la două proiecte noi în ultimul an: noul album al supergrupului Killer be Killed, dar şi proiectul Go Ahead and Die. Aceasta din urmă este o trupă formată recent în SUA, alături de fiul lui Max Cavalera, Igor Amadeus Cavalera. Grupul a semnat cu Nuclear Blast şi a lansat deja prima sa piesă în martie 2021, "Truckload Full of Bodies". Fostul solist al trupei Sepultura ne pregăteşte totuşi şi un nou album cu Soulfly, principalul său proiect muzical în acest moment.

Dacă totul merge bine, materialul discografic cu numărul 12 va debuta pe final de an 2021, prin Nuclear Blast Records. Melodiile noi au fost înregistrate la Platinum Underground, în Phoenix, Arizona, alături de producătorul Arthur Rizk, care a mai lucrat şi la compoziţii ale trupelor Cavalera Conspiracy, Power Trip şi Code Orange. Detaliile despre materialul cel nou au fost dezvăluite de Max Cavalera în cadrul unui interviu cu Chris Enriquez de la Saint Vitus Presents: Age of Quarantine.

Iată ce a declarat solistul:

Am lucrat la noul material Soulfly încă de anul trecut alături de fiul meu Zyon (toboşar). L-am adus pe Athur în Arizona şi asta e bestial. E ceva bun, sunt încântat de asta. Am luat proiectul în serios şi nu am vrut să fac "doar un alt disc Soulfly". Vreau să creez cel mai bun album Soulfly. Accept provocarea!

Are câte ceva bun din toţii anii, se simte ca o compilaţie Max Cavalera a celor 50 de ani de viaţă. Aşa se simte, are chestii vechi, chestii de la mijloc şi vibe de Soulfly. Are foarte mult groove şi viteză. Suntem în faza de finalizare cu el acum.

Max a fost ocupat şi cu un alt proiect în ultima perioadă, "Max Trax", o serie video bisăptămânală postată online, un podcast dacă vreţi. În 2020 Max a lansat cu trupa Killer be Killed albumul "Reluctant Hero", iar în iunie a lansat un EP digital Soulfly "Live Ritual NYC MMXIX". "Ritual" a fost lansat pe 18 octombrie 2018, iar unele dintre piesele de pe LP s-au auzit la Metalhead Meeting 2018 în Bucureşti.

Evanescence a lansat albumul "The Bitter Truth", primul material complet nou într-un deceniu

Evanescence a lansat pe 26 martie primul său album complet nou, cu piese originale după aproape un deceniu, "The Bitter Truth". Acest LP vine după multiple amânări şi o perioadă zbuciumată pentru artişti, piperată cu activism social şi politic şi o perioadă când Amy Lee şi-a pierdut fratele. Ce a ieşit din acest travaliu artistic vedeţi şi ascultaţi în articol.

Evanescence - ”The Bitter Truth” (artwork album)

"The Bitter Truth" este al cincilea album din discografia formaţiei şi primul album cu material original din 2011. În 2017 a apărut discul "Synthesis", care includea reinterpretări ale hiturilor trupei, într-o variantă orchestrală şi electronică. Single-urile care au prefaţat acest release au venit fiecare cu câte un mesaj ţintit. "Yeah Right" a atacat industria muzicală şi superficialitatea sa, iar "Use My Voice" a fost despre tinerii care trebuie să iasă la vot pentru a schimba lumea, în contextul alegerilor din SUA din 2020.

Acel single a fost unul deosebit, reprezentând o colaborare între Amy Lee, colegii de trupă, Sharon den Adel, Lindsey Stirling, Lzzy Hale, Taylor Momsen. În vara lui 2020 apărea piesa "The Game Is Over", cu un videoclip care prezenta latură întunecată a izolării pandemice. Încă o piesă şi un clip cu acelaşi mesaj apăreau în aprilie 2020, "Wasted on You", care era mai degrabă o melodie despre poveştile de dragoste încheiate şi anii irosiţi într-o relaţie care nu merită.

În ultimii ani am auzit şi coveruri de la Evanescence, precum cel după Fleetwood Mac, "The Chain" sau "Cruel Summer" după Bananarama. Amy Lee a lucrat la noul album alături de colegii actuali de trupă Troy McLawhorn, Jen Majura, Tim McCord şi Will Hunt. Multe din sesiuni s-au desfăşurat pe Zoom din cauza pandemiei. Există şi un documentar cu rol de "making of" difuzat pe Coda Collection şi numit "Embracing the Bitter Truth". Discul s-a născut parţial şi din durere, pentru că în ianuarie 2018 Amy Lee a dezvăluit că fratele său mai mic a murit după o bătălie de ani buni cu epilepsia, la doar 24 de ani.

Pe lângă versurile despre depăşirea stării de disperare şi durere, Evanescence are şi piese despre împuternicirea femeii şi a generaţiilor tinere. Amy a simţit şi nevoia de a se exprima ceva mai liber într-o industrie dominată de bărbaţi. "The Bitter Truth" vine într-o perioadă specială, deoarece pe 4 martie s-au împlinit 18 ani de când a sosit albumul de debut Evanescence, "Fallen", care a inclus hiturile "Bring Me to Life" şi "My Immortal". Acel LP a vândut peste 17 milioane de unităţi global şi a adus două premii Grammy pentru trupă.

Formaţia ne-a vizitat în septembrie 2019, pentru un concert la Arenele Romane, unde s-au auzit cele mai mari hituri ale sale.

Lansări de carte

Evanescence va avea o serie de benzi desenate, "Echoes From the Void"

Evanescence îşi diversifică exprimarea artistică, odată cu lansarea unei serii de benzi desenate "Echoes From the Void". Aceasta este o antologie realizată în colaborare cu ramura OPUS a companiei Incendium, care va transforma piese de pe viitorul album în poveşti grafice. Avem detalii în articol.

Coperta single Evanescence The Game Is Over
Coperta single Evanescence The Game Is Over │ FOTO: Evanescence

Evanescence ne pregăteşte de ceva vreme noul album, "The Bitter Truth", iar piesele sale vor deveni poveşti şi benzi desenate. Proiectul nu se va opri aici, iar alte piese mai vechi ale trupei vor primi acelaşi tratament. "Echoes From the Void" include release-uri de 48 de pagini şi este un "deluxe comic book", fiecare număr incluzând două sau mai multe adaptări ale pieselor grupei. La creaţii contribuie artişti graficieni, animatori, ilustratori, scenarişti şi scriitori. Solista Amy Lee nu e străină de proiecte de gen, având la activ o carte cu poveşti pentru cei mici.

Artista va ajuta cu direcţia creativă şi coordonarea artwork-ului pentru această serie. Vor exista 5 numere, iar primele sunt axate pe single-urile "Better Without You" şi "Wasted On You", ambele preluate de pe noul LP "The Bitter Truth". Carrie Lee South şi Blake Northcott au scris scenariile pentru prima ediţie, iar de ilustraţii s-au ocupat Abigail Larson şi Kelly McKernan.

Evanescence Echoes From the Void benzi desenate

Evanescence Echoes From the Void benzi desenate │ FOTO: Evanescence

Iată ce a declarat Amy Lee despre această iniţiativă:

Sunt foarte încântată de această serie. Posibilităţile sunt nelimitate. Colaborarea în cadrul a multiple forme de artă este un lucru unic şi a fost fascinant văd câte vieţi diferite poate avea o melodie, ca şi cum ar fi realităţi alternative. Abia aştept să lucrez la asta pe parcursul anului şi sunt onorată să deschid această nouă lume pentru muzica noastră.

Primul număr va sosi în iunie şi va fi limitat la doar 3000 de unităţi, fiecare la preţul de 18.95 dolari. Între timp suntem foarte aproape de lansarea noului disc Evanescence, care vine pe 26 martie. Ultimul single lansat de Evanescence a fost "Yeah Right", care a venit în decembrie 2020 şi ataca industria muzicală. Grupul a concertat în România în septembrie 2019, la Arenele Romane, fiind pentru a cincea oară în ţara noastră. Trupa a cântat 16 piese, dar şi un medley de clasice la final.