Control Day Out: Cum se distruge un festival ce se anunța perfect

Control Day Out, festivalul de o zi organizat de clubul cu același nume avea toate șansele să fie unul dintre cele mai bune evenimente de vară din București. Tricky și Alexandrina însoțiți de Fine It’s Pink, Chinawoman și When Saints Go Machine erau artiștii perfecți să scoată publicul din Control și să-i ducă pe arena Verde Stop indiferent de vremea de vineri, 27 iunie.

Tricky la Control Day Out 2014

Bucureștiul era plin de afișe. Peste 3200 de oameni dăduseră attend pe Facebook. Iar lumea discuta de zor în grădina Control despre festival. După miezul nopții au apărut însă materiale foto-video cu fani denunțând dezastrul. Dar să o luăm de la început. Cum să distrugi un festival în câțiva pași simpli:

1. Ai publicul perfect

Oamenii care se strâng de obicei în Control, cei cu ochelari cu rame groase, cu bărbi, cu haine de designeri români, artiștii, hipsterii, intelectualii și pseudo-intelectualii, cei care lucrează în agenții, cei care scandau pentru salvarea Roșiei Montane, ce mai, "the usual suspects" erau acolo.

3. Ai vremea perfectă

Și dacă ar fi venit potopul de pe lume, publicul acesta tot s-ar fi strâns la festival. Erau căliți de la Electric Castle. Veneau pentru muzică și alții ca ei, așa că ploaia i-ar fi obligat cel mult să-și dea ochelarii jos și să-și ia pelerinele cool. Dar vremea a ținut cu organizatorii. Cu excepția câtorva mlaștini în fața scenei, iarba era uscată. Soarele pe cer. Vreme de tricou.

2. Ai spațiul perfect

Și dacă tot vorbim de mlaștini, Arena Verde Stop e spațiul dacă nu perfect, cel puțin decent pentru un festival în mijlocul Bucureștiului. Contrastul între betoanele ce înconjurau gazonul în care lumea stătea pe jos pe perne sau pe bănci era parcă un apropo subtil la Club Control ca spațiu alternativ în București.

4. Ai artiștii perfecți

Mai că îți pare rău acum să asociezi artiștii cu evenimentul. Le aduci un prejudiciu de imagine la cât de prost a fost organizat. Fine It’s Pink și When Saints Go Machine nu prea au avut cui să-i cânte, iar despre atmosferă de concert nu poate fi vorba la ora șase ziua! La Chinawoman lumea începea să se strângă în fața scenei. Însă programul se decalase deja cu aproape o oră.

Chinawoman in concert la Control Day Out pe 27 iunie 2014.

5. O aduci pe Alexandrina, dar o lași să cânte nici cinci piese, fără bis

Proiecții cu flori, quartet de corzi, Alexandrina a învăluit arena Verde Stop în lumini roșii și sunete calde.  Fumul de pe scenă se amesteca cu fumul de țigară al publicului peste care erau proiectate pijamale reci și avioane de aur. Dar după nici cinci piese, Alexandrina a ieșit de pe scenă fără să existe vreun bis, cred fără ca măcar să-și prezinte trupa.  Întregul moment a fost atât de scurt, încât poate a prezentat-o cât timp am întors capul și nu am băgat de seamă. Mulți veniseră special pentru ea.

Alexandrina la Control Day Out 2014

Alexandrina la Control Day Out 2014

6. Îl aduci pe Tricky, dar îi tai microfonul

Tricky. Nu aș putea spune că am fost la un concert de-al lui Tricky, ci mai degrabă al tipei care venise cu el. Artistul nu putea articula două cuvinte și atunci când încerca, nu îi mergea microfonul. Nu știu care a fost highlight-ul serii, momentul când și-a dat maioul jos și l-a luat invers sau când a invitat lumea pe scenă și a creat haos (chiar cu ajutorul agenților de securitate). Cu siguranță nu a fost vreo piesă. Ah mint... memorabile au fost cele 20 de minute în care a repetat “why don’t you wanna get fucked”. Ca mai apoi să cadă pe scenă și să-i taie microfonul. Și astel s-a încheiat concertul și festivalul.

Tricky la Control Day Out 2014

Tricky la Control Day Out 2014

7. Scoți lumea în șuturi cu jandarmii

Festivalul se încheiase, dar nu și seara.  Un nou spectacol susținut de data aceasta de jandarmi avea să înceapă. În zece minute își propuseseră să evacueze locația. Aici revenim la punctul 1. Jandarmii l-au luat pe sus pe un tip care filma cum bruscau o persoană.  Au încercat să-l înghesuie între două mașini “pentru a-l lua la întrebări”. A urmat un adevărat exemplu de forță civică. Hipsterii s-au unit într-o mulțime coerentă ce scanda eliberarea tipului care, prin urmare, a primit ceva mai puțini pumni și îmbrâncituri.

Pentru mai multe detalii despre cum să nu organizezi un festival, intrați pe pagina evenimentului pe Facebook. Pozele și statusurile de acolo sunt grăitoare.

Mult așteptat să revină printre festivalurile bucureștene, Control Day Out 2014 a fost afectat de întârziere, evoluția slabă a headlinerului, comportamentul forțelor de securitate și erori de organizare. Cu siguranță, lucrurile se vor îndrepta dacă aspectele problematice din această vară vor fi mai atent urmărite. Probabil au fost mulți și aceia care s-au bucurat de eveniment, socializând sau trăind momentele muzicale semnate de Alexandrina și Chinawoman.

Vă oferim trei galerii de poze cu principalii artiști: TRICKY, ALEXANDRINA și CHINAWOMAN.