Sting
INFO CONCERT:
Hiromi feat. Edmar Castañeda
INFO CONCERT:
2CELLOS

Concertul Yanni de la București, un regal instrumental (foto)

Pianistul și compozitorul de origine greacă, Yanni a concertat miercuri, 14 septembrie 2011, la Zone Arena din Bucureşti. Concertul din țara noastră a inaugurat turneul de promovare a albumului “Truth... Continuare »
Concertul Yanni (Bucuresti 14.09.2011)

Pianistul și compozitorul de origine greacă, Yanni a concertat miercuri, 14 septembrie 2011, la Zone Arena din Bucureşti. Concertul din țara noastră a inaugurat turneul de promovare a albumului “Truth of Touch”.

Concertul Yanni (Bucuresti 14.09.2011)

Concertul Yanni (Bucuresti 14.09.2011)

Yanni a fost așteptat la București de un public cunoscător, format deopotrivă din români și greci stabiliți în România. Artistul a fost punctual, arătând grijă și respect față de fanii săi. S-a adresat de câteva ori în limba română și a ținut ca mesajele sale în engleză să fie traduse. A înțeles că se are în față o audiență cunoscătoare a englezei și mai mult decât atât, că spectatorii trăiesc intens mesajul muzicii sale.

Bună seara! Mulţumesc! Mă bucur să fiu la Bucureşti pentru prima dată. Sunteţi minunaţi! Ne aflăm aici doar de două zile, iar voi ne trataţi ca şi când am fi acasă. Tot ce ne dorim este ca în această seară să vă facem să vă deconectaţi de viaţa cotidiană, să uitaţi de necazuri şi probleme, să vă oferim putere şi un pic de pace, iar dacă vom reuşi înseamnă că ne-am făcut bine treaba.”, a transmis Yanni în deschiderea concertului.

Fiecare cântec, o poveste

Yanni a interpretat piese de pe noul album, dar și o serie de cântece mai vechi. Printre acestea s-a numărat și “Felitsa”, melodia compusă mamei sale, căreia i-a și cântat-o live la Acropole în urmă cu mai mulți ani. Trecutul a prins glas și în “Acroyali”, un cântec despre locurile natale. Melodia a fost compusă în satul pescăresc Acroyali din sudul Greciei într-o noapte cu luna plină oglindită în mare. Inflențele greceşti au ridicat tonusul publicului.

Nimic nu e mai plăcut decât să cânți la pian şi să admiri luna”, a spus Yanni înaintea melodiei “The End of August”. În acel moment, o lună plină se ridica pe cer, undeva în spatele publicului.

De cele mai multe ori, Yanni și-a prezentat creațiile localizându-le sau descriindu-le. A fost și cazul melodiei "Nightingale", inspirată de cea mai măiastră pasăre – privighetoarea. Melodia a fost scrisă pentru recitalul din Oraşul Interzis din China. Soprana Lauren Jelencovich i-a dat voce "privighetorii".

Video live: YANNI la București

Un regal instrumental

Concertul lui Yanni a reunit numeroase instrumente precum pian, claviaturi, viori, violoncel, harpe, chitară bass, tobe și mai multe percuții, trombon, trompetă sau corn franțuzesc. Nu au lipsit solo-urile intrumentiștilor săi virtuoși, publicul aclamând măiestria acrobatică a interpretului la harpă din Paraguay alături de cubanezul de la percuții și energia debordantă bateristului Charlie Adams.

Două voci feminine - Lisa Lavie și soprana Lauren Jelencovich - au adăugat și mai multă savoare serii, antrenând finalul concertului, atunci când audiența s-a ridicat de pe scaune și a ascultat aplaudând.

Un lucru e cert, românii prezenți la Zone Arena nu vor putea uita concertul lui Yanni, majoritatea trecându-l deja în topul preferințelor. Yanni a revenit cu mai multe bisuri și a încheiat cu o veste bună: va reveni la București anul viitor.

6000 de spectatori au asistat la concertul Yanni organizat la București de Asociaţia Culturală Maria Domina şi agenţia Vreau Bilet. Turneul lui Yanni - “Truth of Touch” – va continua cu Budapesta, Istambul, Yerevan, Beijing, Shanghay, Guangzhou, Chengdu, Seoul, Muscat și Dubai. Dată fiind natura aparte a evenimentului, accesul a fost fluent, doar cei întârziați putând rătăci câteva minute în căutarea locurilor achiziționate.

Fotografii de la concertul Yanni

Resurse online

YANNI:
Website: yanni.com
Pagina oficială pe Facebook: facebook.com/OfficialYanni
Twitter: twitter.com/yanni
Canalul de YouTube: youtube.com/user/yannivideos

Lauren Jelencovich
Website: laurenjelencovich.com
Pagina oficială pe Facebook: facebook.com/LaurenDariana
Twitter: twitter.com/LaurenDariana
Canalul de YouTube: youtube.com/user/LaurenJelencovich

Lisa Lavie
Pagina oficială pe Facebook: facebook.com/LisaLavie
Twitter: twitter.com/LisaLavie
Canalul de YouTube: youtube.com/lisalavie1

Charlie Adams
Website: charlieadams.org

Ionut Paraschiv este Project Manager la InfoMusic.ro.
  • koronjamercury

A fost un vis devenit realitate!!!Un om fenomenal,cu farmec...frumos,cu ganduri frumoase si cu un talent iesit din comun,care creaza muzica pentru suflet...un dar de la D-zeu pentru omenire....asat cred ca este Yanni pentru mine,abia astept concertul urmator...a promis ca va mai veni si cred ca va mai veni....

• cristina

Nemaipomenit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eu si sotul meu ne hranim de vreo 4-5 ani cu muzica lui.A fost o Mare dorinta a noastra sa il traim pe viu . Multumim lui Dumnezeu ca ne-a ajutat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sper sa-l revedem cu a promis cat mai curand. Pentru noi o sa ramana un 2011 super fericit pentru ca am trait aproape 3 ore cu muzica lui prin noi. MULTUMIM ORGANIZATORILOR care au facut ca muzica de calitate sa ne hraneasca si sa ne incante!!!!!!!!!!!

• Valentin Sava

Multumim celor care ne-au pus la dispozitie acest comentariu muzical, inspirat de concertul lui Yanni la Bucuresti, inclusiv acea inregistrare "live". Pentru noi, cei din provincie, care iubim muzica lui Yanni, dar nu am avut posibilitatea sa o ascultam "live" anul acesta, este o veste formidabila sa-l putem vedea si auzi-din nou-la anul, poate intr-un spatiu mai generos acustic. Poate-cine stie- il vom asculta interpretand, impreuna cu Michelle Amato, frumoasa prelucrare a tulburatorului cantec grecesc "Jivaeri".

• Alina

Ne bucuram ca am reusit sa va oferim informatii cat mai complete despre un concert care a fost cu adevarat memorabil!