Concertul Kasabian la Tuborg Green Fest Peninsula (foto)

Peninsula 2011: Kasabian (foto: Calin Ilea) Tuborg Main Stage 26 august 2011

Dacă la deschiderea festivalului Peninsula au participat 14.000 de spectatori, ziua de vineri cu Kasabian cap de afiș a atras 17.000. Pe scena principală Tuborg au cântat în deschidere Les Elephants Bizarres, Belga (hip-hop-eri din Ungaria) și canadienii Danko Jones, care au impresionat publicul și care se pare nu vor lipsi din programul Peninsulei de anul viitor. Concertul Kasabian a durat aproximativ o oră și jumătate, prestația englezilor fiind peste așteptări.

Kasabian a dat așadar de un public bine încălzit. Nu de alta, dar de pe altă scenă, Grimus și-a adus aportul său de indie-rock întru pregătirea fanilor. Kasabian a produs explozie în rândul peninsularilor nu numai prin hituri, dar și cu melodii de pe viitorul album.

Programul celei de-a doua zile de festival a mai cuprins recitalul folk al băieților de la Ţapinarii, trei trupe laureate la Tuborg Sound, revenirea N.O.H.A. și mixul prelungit de drum and bass al lui Andy C. Acesta a mixat până spre 3 noaptea pentru mii de peninsularii. Freedom Music Arena a reunit un public numeros cu duo-ul maghiar Myon & Shane 54 și legenda trance-ului Markus Schulz - cel de-al 8-lea cel mai bun DJ din lume.

Pe lângă muzică, amatorii de bungee jumping şi eurobungee au găsit Peninsula locul trăirilor la maxim. Vă prezentăm mai jos o galerie de fotografii din timpul concertului Kasabian de la Tuborg Green Fest Peninsula.

Grimus lansează noul album "Abandonic" la Quantic; Dan Byron și Doru Trăscău sunt invitați speciali

Vineri seară, pe 27 mai, clujenii de la Grimus revin la București pentru un nou concert, în cadrul căruia vor prezenta albumul "Abandonic". Evenimentul de lansare va avea loc în Quantic, iar în deschidere vor cânta Dan Byron și Doru Trăscău în formula Live Acoustic Duo.

Grimus
Grimus │ FOTO: Sebi Câmpean

""Abandonic" s-a născut în anul 2020 în lockdown, în incertitudine și izolare, la distanță de tot ceea ce a însemnat normal până în acel moment. Majoritatea ideilor au fost compuse acustic, trimise colegilor de trupă și construite fără să ne întâlnim propriu-zis. Le-am păstrat în stadiul de machete până în punctul în care am reușit să ne întâlnim în studio și să le înregistrăm.

Numele albumului se referă la teama de a fi abandonat și surprinde cumva atmosfera generală din piese, sunetul singurătății, neliniștii dar și al unei așteptări încremenite, o furie surdă. Unele versuri sunt repetate obsesiv, la fel cum rutina zilelor se reflecta în mod obsesiv în gânduri. Abandonic s-a definitivat în timp ce lumea pe care o știm a trecut de la pandemie la război, e o oglindă a nesiguranței noastre în fața unor evenimente pe care nu le putem controla. E speranța noastră la o lume mai vie, mai sinceră și mai puțin suferindă." – Grimus

"Abandonic" este primul album Grimus cu piese în totalitate în limba română. Acesta este deja disponibil pentru streaming și download digital pe rețelele de specialitate. Biletele pentru concertul de lansare de pe 27 mai se găsesc online la prețul de 65 de lei.

Grimus activează din 2005, definitivându-și poziția pe scena rock-ului alternativ românesc printr-un stil aparte și o abordare foarte matură. "Grimus" este anagrama (aproximativă) a cuvântului "simurgh", ce reprezintă o pasăre gigantică din mitologia persană. Este, de asemenea, titlul primului roman al scriitorului Salman Rushdie, cel care a făcut anagramarea.

Cu mai bine de 16 ani de activitate, clujenii au lansat până acum patru albume de studio, cel mai recent – "Unmanageable Species" – în primăvara anului 2018, și au avut concerte în deschiderea unor mari artiști internaționali precum Queen, Red Hot Chili Peppers, Placebo, Kasabian, Moby. Grimus au cântat în toate colțurile țării, dar și în UK, India, Olanda, Bulgaria, Serbia, Polonia, Cehia sau Republica Moldova.

Hardwell, Lost Frequencies, Steve Aoki și alți DJ-i cunoscuți vin la UNTOLD 2022

Organizatorii UNTOLD au anunțat noi artiști care vor ajunge în Cluj-Napoca, în perioada 4-7 august 2022. Pentru cea de-a șaptea poveste UNTOLD, cele patru zile și patru nopți de festival vor oferi o nouă experiență fantastică alături de unii dintre cei mai mari DJ-i ai lumii. Mai multe detalii în articol.

Hardwell la UNTOLD 2022
Hardwell la UNTOLD 2022 │ FOTO: PR / UNTOLD

UNTOLD 2022 a dezvăluit un nou val de artiști care vor urca pe scena festivalului în această vară. Este vorba despre Hardwell, Alok, Lost Frequencies, Steve Aoki, Vini Vici și mulți alții.

După o pauză de patru ani, timp în care a fost susținut de sutele de mii de fani, Hardwell se întoarce în circuitul de festival. Anul acesta, creatorul stilului big-room house a ales doar 4 festivaluri mari din întreaga lume în turneul de revenire: UNTOLD, TML, Ultra și Creamfields. Robert van de Corput aka Hardwell vine din Olanda și este considerat un artist cu pedigree. Doi ani la rând a fost votat NO. 1 DJ în Top 100 DJ Mag, este producător, muzician, proprietar de label și unul dintre personajele cheie pe scena muzicii electronice de azi, reușind să creeze rețeta pentru un nou gen în muzica electronică, ,"Big Room House".

Din 2013 până în 2018, Hardwell a fost mereu în turnee. În 2017 a fost la Cluj-Napoca, unde a făcut un super show pe scena principală a festivalului UNTOLD. Un an mai târziu, în septembrie 2018, artistul a luat decizia de a se retrage din circuitul de evenimente și a lansat pe conturile de social media o scrisoare plină de emoție adresată fanilor săi. Single-ul ,"Power", lansat în acel an, a ajuns la un număr impresionant de ascultări pe platforma Spotify. A continuat să producă muzică și în 2020 a lansat un album manifest, ,"The Story Of Hardwell", o compilație în care a inclus cele mai bune producții proprii.

Brazilianul Alok revine la UNTOLD. În 2015, DJ-ul a debutat în publicația DJ Mag pe locul 44. În anul 2017, revista Forbes l-a inclus în lista celor mai influente persoane cu vârsta sub 30 de ani. În 2021, a fost numit oficial cel mai urmărit artist din muzica electronică pe Instagram, a fost gazda celui mai mare livestream și e numărul 1 la nivel global pe Twitter. Alok este unul dintre producătorii a căror piese marchează un număr record de ascultări pe platformele de streaming, single-ul său de debut, "Hear Me Now" are peste 574 de milioane de stream-uri pe Spotify.

Experiența UNTOLD a însemnat reunirea familiei pentru DJ-ul belgian Lost Frequences, care a ajuns la ediția de anul trecut însoțit de părinții săi. Acesta a declarat că și-a dorit să-și aducă mama la un festival pe care-l iubește. Ultimul single al producătorului belgian, intitulat ,"Where Are You Now" a fost produs în colaborare cu artistul britanic Calum Scott, cu care s-a întâlnit pentru prima dată pe scena principală a festivalului UNTOLD, ediția 2021. "Where Are You Now" este piesa cu care Lost Frequencies a ajuns în toate clasamentele lumii, videoclipul depâșind 47 de milioane de vizualizări pe YouTube, iar pe Spotify piesa a fost ascultată de peste 370 de milioane de ori.

Sunt puține proiecte în industria muzicală care să aibă un sound atât de bine definit precum Aviram Saharai și Matan Kadosh, cei doi membri Vini Vici. Primul single, "Divine Mode", lansat cu Iboga Records, a fost un succes uriaș, cei doi artiști continuând să producă piese care au ajuns în topurile underground.

Unul dintre cei mai interesați artiști ai lumii, preocupat de noile tehnologii, precum NFT ori Metaverse, este producătorul de două ori nominalizat la premiile Grammy, DJ-ul care face din orice apariție pe scena principală a festivalului UNTOLD un spectacol, Steve Aoki. Acesta completează line-up-ul pentru cea de-a șaptea ediție UNTOLD.

Alți artiști ce vor urca pe scenele Galaxy, Alchemy și Fortune:

Considerată casa techno a UNTOLD, scena Galaxy are, la rândul ei, artiști în premieră pentru festival: germanul Stephan Bodzin, un artist autentic, considerat o emblemă a stilului techno underground. Supranumită ,"regina hard-techno" Amelie Lens revine pe scena Galaxy, alături de Maceo Plex, Mathame, DJEFF și Mahony. Alți artiști vor fi anunțati în curând.

Scena Alchemy prezintă și în 2022 cele mai cunoscute nume din dubstep, grime, trap, hip-hop, trip-hop: Borgore, Netsky, Malaa, Princess Nokia, Noisia, Dub FX & Woodnote, Sub Focus B2B Wilkinson, Deliric X Silent Strike, Grasu XXL & Guess Who, Macanache, Nane.

Stilul trance este celebrată la fiecare ediție a festivalului UNTOLD, iar anul acesta scena Fortune va fi gazdă pentru artiști precum Ferry Corsten, Aly & Fila, Giuseppe Ottaviani sau Markus Schulz.

Abonamente UNTOLD 2022:

Fanii pot achiziționa abonamente pentru cele 4 zile și 4 nopți la diferite prețuri în funcție de categorie și momentul achiziției. Pentru mai multe detalii, consultați agenda InfoMusic.