Energie tinerească pentru VAMA, la un album cu mult mai matur - VEZI VIDEO-FOTO

VAMA a lansat albumul "2012" în cadrul unui concert plin de energie, efecte vizuale și desfășurare de forțe tinere. Citiți câteva impresii de la evenimentul de la Sala Palatului de pe 28 mai 2012.

Tudor Chirilă, aniversat la Sala Palatului - VAMA a lansat albumul "2012"

După cum se știe, pe 28 mai VAMA a cântat la Sala Palatului. Lume multă, energie și tinerețe. Nu știu ce se întâmplă cu publicul 30+, cel crescut alături de Tudor Chrilă și fosta Vama Veche, dar am fost uimit de priza VAMEI la adolescenți.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

VAMA în timpul concertului de la Sala Palatului 2012 │ FOTO: InfoMusic.ro

Vezi galeria de fotografii de la concertul VAMA!

Noile melodii au fost puse online pe canalul de YouTube imediat după apariția discului, iar fanii le-au putut aprofunda înaintea concertului de la Sala Palatului. Preferințele pot fi estimate și după statisticile de pe net. Fata în boxeri și în tricoul alb se detașează mult de pluton, având la această dată peste 73.000 de redări. Epidemie de iubire și Post Iubire urmează în preferințe.

Noul disc are versuri cu mesaje. Dincolo de o aparentă simplitate, ele transmit idei legate de iubirie sub diversele ei manifestări sau stadii. Cu atât mai mare mi-a fost surpriza să aud la puștiul din dreapta – Post Iubire – Asta e melodia mea preferată! L-am privit cât o cântărire și l-am pus să repete. Răspunsul a venit la fel de clar și natural. Avea 10 ani! Țin să vă reamintesc prima strofă a piesei Post Iubire:

Zac întins pe podea / Și în brațele mele / Iubirea noastră moartă. / Și-a dat sufletul ieri / După ce ai trântit / Ușa în urma ta. / Mă uit la trupul ei inert, / Nu știu dac-am să pot să iert.

Prin urmare, am privit mai atent adolescenții prezenți la Sala Palatului pentru VAMA. Niște copii dezinvolți, sensibili, plini de energie, captați de Tudor Chirilă, de muzica VAMEI cu versuri la un loc. Dacă  Tudor le e un exemplu, poate căile lor în viață vor fi unele mai profunde, având în vedere mare defocalizare a acestor generații.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Trebuie întărit că VAMA are acea magie live, care prinde diferse stări în funcție de vârsta audienței. Tudor este un bun comunicator, spectacolul în sine le-a dictat practic spectatorilor să se manifeste. Locurile din sală n-au mai contat, majoritatea – cel puțin prima jumătate a sălii – au trăit melodiile în picioare, cu versurile pe buze, cu mâinile agitate în sus.

Tudor Chirilă, urmărit pentru răspândirea virusului iubirii la Sala Palatului 2012

Revenind la epicul spectacolului, acesta a început cu Epidemie cu iubire. Tudor Chirilă a fost cel infestat cu virusul iubirii, iar în prinderea lui, sala a fost invadată de o unitate mobilă de la nu știu ce sanepid contra dragostei. Volutarii îmbrăcați în halate albastre, cu măști de protecție pe față și cu lanterne în mâini au ilustrat cântecul:

Iubirea-i antidotul de care ei se tem... / Doar dacă iubesc pot să mă salvez, / Dacă iubesc pe oricine-mi iese în cale voi supraviețui. / Condamnat la iubire, / O epidemie am să răspândesc.

Tudor Chirilă, concert VAMA la Sala Palatului 2012

După Regatul meu pe un vis, Tudor Chirilă s-a întors în trecut pentru hitul Am doar 18 ani. Așa cum spunea solistul, este un cântec ce are în target plaja largă de 17-85 de ani. Este știut de toată lumea, trezind după caz – rezonanță sau nostalgie.

Tudor cântă din mijlocul Sălii Palatului - VAMA 2012

Tudor cântă din mijlocul sălii în concertul VAMA de la Sala Palatului 2012

Spectacolul live a avut un puternic liant vizual, iar atmostera a fost ținută sus cu un imn ce revenea mereu cu ecouri în sală. Proiecțiile video mi-au captat prima oară atenția pe melodia Între cer și trecut de pe noul disc. Legătura dintre Tudor și tatăl său se regăsește între amintiri puternice, întrebări și regret, trecerea implacabilă a timpului. Pe video, o elice a stat simbol pentru încercările nereușite de a invinge timpul, pentru imposibilitatea de a te sustrage ciclului vieții.

Videoclipul piesei Dumnezeu nu apare la știri a fost proiectat în spatele scenei, amplificând trăirea acestei melodii. De dragul show-ului, Tudor s-a pus în postura Ultimului om, așa cum fiecare dintre noi s-a simțit cel puțin o dată într-una din etapele sau locațiile prin care am trecut de-a lungul timpului.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Piesa de protest Declar pierdută țară (despre care puteți citi mai multe) a beneficiat de un scenariu aparte. Tinerii condamnați să trăiască într-o Românie suptă de vlagă și viitor au fost aliniați sugestiv pe scenă și secerați. Corpurile lor au fost acoperite de un tricolor lung cât toată scena, ca niște eroi fără voia lor sau ca niște victime ale pasivității. Sunt sigur că maturii de 35-40 de ani din sală au resimțit impactul melodiei. Dar până la o schimbare în direcția bună...  acestea rămân doar firimituri presărate pe drum.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Declar pierdută țară - Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Dincolo de VAMA și muzică, concertul de la Sala Palatului a mai avut cel puțin două elemente de bază: voluntarii dansatori sau actori și receptivitatea publicului (via nostalgie sau trăire tinerească). Dacă ați ratat concertul, luați discul VAMA – 2012 sau accesați Youtube-ul și luați-vă doza de iubire.

Concertul a avut loc chiar de ziua de naștere a lui Tudor, solistul beneficiind de o aniversare cu adevărat specială - un public numeros, fel și fel de mesaje de La Mulți Ani în sală, buchete de flori și un tort din care au gustat cu toții la sfârșit.

Tudor Chirilă primind un buchet de flori în timpul concertului VAMA de la Sala Palatului 2012

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Tortul aniversar pentru Tudor Chirilă - Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Electric Brother (Cristian Ștefănescu) a participat pe cântecul Departe, iar fostul component VAMA - Raul Cusak s-a alăturat cu clapele pe Nu am chef azi. În deschidere, publicul a fost încălzit de Blue Nipple Boy, trupa ce a câștigat competiția sposorizată de SEAT. Peste 30 de formații și-au dorit să cânte înaintea VAMEI, iar Blue Nipple Boy a beneficiat de această ocazie. Din păcate, aranjamentul pe scenă a condus la o interpretare puțin ciudată, cei șase membri având la dispoziție aproximativ 3-4 metri din scenă în adâncime. Nu știu dacă acest lucru a afectat sunetul, dar ceva a părut în neregulă. Combinația de genuri și stiluri a fost plăcut recepționată de audiență, fapt resimțit mai ales pe coverul Hot (după INNA). Trupa a cântat în 2011 la B’Eestfest și la Peninsula Felsziget Talent Stage, iar în acest an vor participa la Sziget Festival.

Blue Nipple Boy in deschiderea concertului VAMA

Vezi mai multe poze cu Blue Nipple Boy în deschidere la VAMA

SETLIST VAMA 2012

Sala Palatului, 28 mai 2012

1. Epidemie de iubire
  2. Regatul meu pe un vis
  3. Am doar 18 ani (Vama Veche)
  4. 17 ani... infinit (VAMA, 2008)
  5. Cântec de găsit
  6. La radio (Vama Veche)
  7. Între cer și trecut
  8. Post Iubire
  9. Fata in boxeri si in tricoul alb
  10. Dumnezeu nu apare la știri (VAMA, 2008)
  11. Departe
  12. Copilul care aleargă către mare
  13. Vama Veche (Vama Veche)
  14. Să facem sex
  15. Declar pierdută țară
  16. Nu am chef azi (Vama Veche)
  17. Ultimul om
  18. Vara asta (Vama Veche)
  19. Să dansăm
  20. Undeva in vama (VAMA, 2008)
  21. Epilog (Vama Veche)
Tudor Chirilă după ce a fost serbat, în concertul VAMA de la Sala Palatului 2012

4 comentarii

Muzică și film

Urmărește "Regii Pandemiei", documentarul VAMA filmat în 2020 - VIDEO

La aproape doi ani de la filmarea concertului care a născut filmul documentar "Regii Pandemiei", Vama lansează în online producția regizată de Mihai Dragolea. Cele 30 de minute documentate în acest film prezintă imagini de la concertul susținut de VAMA la Arenele Romane în iulie 2020, în plină pandemie.

Vama - "Regii Pandemiei" (imagine din documentar)
Vama - "Regii Pandemiei" (imagine din documentar) │ FOTO: Captură YouTube

"Pe 29 iulie 2020 Vama a cântat la Arenele Romane în ceea ce avea să fie singurul concert din acea vară. Au fost admiși 350 de oameni care au purtat măști și au stat la distanță de 2 metri unii de alții, în afara cazului când reprezentau un cuplu. A fost un concert foarte special pe care nu-l vom uita prea ușor. Și credem că nici cei 350 de oameni care au fost în seara aia acolo cu noi. Am încercat și am reușit să ne apropiem cât mai mult de normalitate, dar imaginea Arenelor aproape goale populate cu 350 de chipuri cu mască n-o să ne părăsească prea ușor.

Lăsăm mai jos documentarul "Regii Pandemiei" făcut după concertul din 2020. Hai că o să râdeți." - Vama

Povestea acestui concert a fost surprinsă în imagini de către Mihai Dragolea, regizorul filmului documentar "Regii pandemiei". Producția a putut fi urmărită în exclusivitate pe VOYO, recent fiind lansată și pe YouTube.

"Așa cum privim noi documentarul sunt multe momente emoționante în cele treizeci de minute și cred că filmul mai vorbește despre ceva: indiferent de condiții raportul artistului cu publicul său nu se va schimba. Poate ăsta este cel mai mare câștig imortalizat în Regii Pandemiei", declara Tudor Chirilă anul trecut, la momentul lansării filmului pe Voyo.

Vama a fost fondată de Tudor Chirilă și Eugen Caminschi, care au decis în 2006, după 10 ani de activitate alături de Vama Veche, să se reinventeze și să ducă mai departe ideea de spirit mereu tânăr. Trupa are la activ trei albume, cel mai recent fiind "Better" (2017). Materialul discografic este rezultatul colaborării dintre Vama și producătorul muzical englez James Lewis.

Vara aceasta, Vama revine la Arenele Romane, pentru a concerta fără restricții. Evenimentul va avea loc pe 29 iulie 2022, la exact doi ani de la filmarea documentarului "Regii Pandemiei".

5 antrenori caută Vocea României în 2022; Ce spun Tudor Chirilă, Irina Rimes, Denis Roabeș, Theo Rose și Smiley despre sezonul 10

Vocea României revine în 2022 cu un sezon ieșit din tipare. Emisiunea de talente de pe PRO TV introduce în sezonul 10 un nou concept: scaunul dublu de antrenor. Astfel, show-ul va avea pentru prima oară 5 antrenori, Smiley urmând să împartă scaunul cu Theo Rose. Lor li se vor alătura de pe scaune individuale Tudor Chirilă, Irina Rimes și Denis Roabeș, artistul cunoscut publicului sub pseudonimul The Motans.

Antrenorii sezpnului 10 Vocea României
Antrenorii sezpnului 10 Vocea României │ FOTO: Colaj imagini YouTube și Facebook

Toamna aceasta, emisiunea-concurs Vocea României revine cu cel de-al 10-lea sezon și, pentru prima dată, doi antrenori, Smiley și Theo Rose, vor ocupa același scaun. Echipa este completată de Tudor Chirilă, Irina Rimes și Denis Roabeș (The Motans).

Tudor Chirilă, Irina Rimes și Smiley sunt extrem de nerăbdători să revină pe scaunele de antrenori, în vreme ce Theo Rose și Denis Roabeș vor gusta, pentru prima oară, din adrenalina show-ului.

Ce declară Tudor Chirilă, Irina Rimes, Denis Roabeș, Theo Rose și Smiley despre sezonul 10 Vocea României, ce debutează în 2022

Tudor Chirilă: "Cred că avem de două ori mai multe voci bune, ceea ce este un câștig pentru noi și pentru public"

"Mie mi-a fost foarte dor de Vocea României, pentru că mi se pare că este un show de televiziune unde am reușit să îmi găsesc locul. Am privilegiul să mă bucur de atâta emoție care vine de la concurenți, iar eu doar trebuie să stau pe scaun și să fiu expus la această emoție, ceea ce este foarte tare. După care, am posibilitatea să îmi exersez "competențele pedagogice" și să lucrez cu ceea ce eu numesc o echipă, chiar dacă show-ul presupune, de multe ori, adversitate.

Cred că este unul dintre cele mai importante show-uri de televiziune din România și este făcut la un nivel înalt. Îmi este dor de sezoanele trecute, îmi este dor de fiecare atmosferă din fiecare sezon în care am fost în concursul acesta și mă bucur că PRO TV și publicul consideră că sunt o parte mișto din echipa acesta. Iată, sunt și în sezonul acesta de revenire. Dacă este să ne uităm la partea pozitivă din această pauză forțată de pandemie, vedem că s-au adunat mai multe voci bune în toți anii aceștia, poate mulți copii care aveau 14 ani au făcut 16 ani, mulți adolescenți care nu au apucat să intre în momentul acela în show, intră acum. Cred că avem de două ori mai multe voci bune, ceea ce este un câștig pentru noi și pentru public", a spus Tudor Chirilă.

Irina Rimes: "Trebuie să recunosc că Vocea este cel mai mare, cel mai greu, dar și cel mai frumos proiect, care scoate din noi toți talente și aptitudini unice"

"Mă bucur că suntem din nou împreună după doi ani de pandemie, de data aceasta, pentru o ediție aniversară. Sper că v-a fost dor de noi și revederea va fi una dulce. Avem și colegi noi, de aceea mă aștept la un sezon foarte interesant și plin de surprize. Am văzut-o pe Theo în alte proiecte și mi-a plăcut de ea, atitudinea și frumusețea ei m-au convins din start, iar pe Denis îl știu încă de la începuturi și știu ce „zace” acolo: un strateg înnăscut, un artist pe cât de puternic, pe atât de sensibil și un om bun care nu se sperie de greu și nici de muncă: toate calitățile necesare pentru un coach bun.

Trebuie să recunosc că Vocea este cel mai mare, cel mai greu, dar și cel mai frumos proiect, care scoate din noi toți talente și aptitudini unice. Mi-a lipsit mult acest antrenament și recunosc că mi-a fost dor și de colegii mei, Tudor și Smiley, pe care abia aștept să-i revăd în acțiune", a spus Irina Rimes.

Smiley: "Theo Rose va fi și va zâmbi lângă mine la fiecare ediție și împreună ne pregătim să ne bucurăm de acest drum fabulos, spectaculos și aventuros"

"Sezonul ăsta, voi vorbi "pe doua voci"! Una de băiat și una de fată :) Și ce fată! Scaunul dublu îmi dă această putere de a mă ajuta în evaluări, opinii, reacții de o reprezentantă foarte cool a noii generații de artisti din România. Theo Rose va fi și va zâmbi lângă mine la fiecare ediție și împreună ne pregătim să ne bucurăm de acest drum fabulos, spectaculos și aventuros pe care-l deschide noul sezon Vocea României", a declarat Smiley.

Theo Rose: "Sunt deschisă, alături de Smiley, să îi ajutăm (pe concurenți), să îi îndrumăm și să le pun și eu pe tavă tot ce am învățat până acum"

"Mi-am petrecut ani buni ai copilăriei concurând la diferite festivaluri de muzică. Vocea României ar fi fost un ideal pentru mine, doar că am copilărit la țară și atunci nu am reușit să visez chiar atât de departe la vârsta aceea. După care, am venit la liceu în București și mi-a fost teamă să mai particip la un concurs de o asemenea anvergură, nu știam ce îmi rezervă viitorul, dar uite-mă astăzi, aici, în fața multor oameni talentați, concurenți la Vocea României. Sunt deschisă alături de Smiley să îi ajutăm, să îi îndrumăm și să le pun și eu pe tavă tot ce am învățat până acum în anii de succes ai carierei mele. Sper să le fie de folos și sper să primesc de sus, de la Dumnezeu, inspirație, generozitate și bună dispoziție ca să pot să îi destresez", a spus Theo Rose.

Denis Roabeș: "E o provocare pe care am așteptat-o cu nerăbdare și mă bucur că am oportunitatea de a da mai departe ce am învățat eu în ultimii ani"

"Sunt fericit că fac parte din echipa Vocea României. E o provocare pe care am așteptat-o cu nerăbdare și mă bucur că am oportunitatea de a da mai departe ce am învățat eu în ultimii ani. Pentru mine, ideea de mentorat este ceva foarte special. De-a lungul vieții, am avut noroc să întâlnesc persoane care m-au ajutat să mă formez atât ca om, cât și ca artist. Iar acum mă aflu în ipostaza în care să sper că și eu, la rândul meu, îi voi influența pozitiv pe cei pe care-i voi întâlni."

Prima ediție a emisiunii Vocea României a fost difuzată în 2011. De-a lungul celor nouă sezoane, au câștigat marele trofeu: Ștefan Stan, Julie Mayaya, Mihai Chițu, Tiberiu Albu, Cristina Bălan, Teodora Buciu, Ana Munteanu, Bogdan Ioan și Dragoș Moldovan. Din juriul emisiunii au făcut parte: Smiley (sezoanele 1 - 9), Marius Moga (sezonale 1 - 6), Loredana Groza (sezoanele 1 - 7), Horia Brenciu (sezoanele 1 - 3 și 9), Tudor Chirilă (sezoanele 4 - 9), Adrian Despot (sezonul 7), Andra (sezonul 8) și Irina Rimes (sezoanele 8 - 9).

Muzică și film

Tudor Chirilă pleacă în turneu cu piesa de teatru "Visul American"

"Visul American" ("Drinking in America") de Eric Bogosian ajunge în 17 orașe din țară în perioada aprilie - mai 2022. Piesa de teatru în regia Iarinei Demian este un spectacol de o actualitate frapantă, în care Tudor Chirilă este one-man show.

Visul American piesa teatru poster Tudor Chirila 2021
Visul American piesa teatru poster Tudor Chirila 2021 │ FOTO: Teatrul de Comedie Bucuresti

"Visul American"  reprezintă un adevărat tur de forță, în care cele nouă monologuri ce compun textul se transformă în tot atâtea personaje a căror interpretare remarcabilă a lui Tudor Chirilă oferă publicului, timp de o oră și jumătate, o radiografie brutal de sinceră, comică și cinică a Americii și a lumii în care trăim. Iarina Demian pune în scenă un spectacol modern, în care un ecran multimedia de 25 de metri pătrați devine când decorul, când partenerul unui Tudor Chirilă excelent condus regizoral.

Aplaudat deopotrivă de public și de critica de specialitate, succesul "Visului American" s-a contorizat rapid în reprezentațiile sold-out și în recordul din luna decembrie 2021, când 9 reprezentații au fost vândute integral în mai puțin de o zi (peste 1200 de bilete).

Tudor Chirilă: ""Visul American" este oglinda în care trebuie să avem curaj să ne uităm cu toții"

"Teatrul este efemer. Energia care se naște din relația public actor este unică. Ea nu poate fi fixată pe niciun suport. Nu poate fi transmisă de o cameră video. Teatrul se naște, trăiește și moare. Și apoi vine alt spectacol, alt teatru. De aia orice actor își dorește să arate un spectacol cât mai multor oameni. Să se asigure că el a fost văzut și că oamenii ăia vor ține minte seara aia specială.

Plecăm în turneul ăsta într-un moment dificil pentru lume și pentru cultură, dar nu e bucurie mai mare decât să știm că am revenit la normalitatea unor săli care pot fi umplute de public. Și cred că publicul din țară a fost destul de mult privat de teatru. E timpul să-și ia revanșa. So, here we are :) "Visul American" este oglinda în care trebuie să avem curaj să ne uităm cu toții", a declarat Tudor Chirilă.

Detalii acces:

Accesul la spectacol este permis persoanelor cu vârsta de peste 16 ani. În timpul spectacolului se folosesc lumini stroboscopice, care pot afecta persoanele cu epilepsie sau sensibilitate la acest tip de lumină.

Datele turneului național "Visul American":

• 2 aprilie - Teatrul Național din Caracal · Caracal
  • 3 aprilie - Teatrul Național Marin Sorescu · Craiova