Energie tinerească pentru VAMA, la un album cu mult mai matur - VEZI VIDEO-FOTO

VAMA a lansat albumul "2012" în cadrul unui concert plin de energie, efecte vizuale și desfășurare de forțe tinere. Citiți câteva impresii de la evenimentul de la Sala Palatului de pe 28 mai 2012.

Tudor Chirilă, aniversat la Sala Palatului - VAMA a lansat albumul "2012"

După cum se știe, pe 28 mai VAMA a cântat la Sala Palatului. Lume multă, energie și tinerețe. Nu știu ce se întâmplă cu publicul 30+, cel crescut alături de Tudor Chrilă și fosta Vama Veche, dar am fost uimit de priza VAMEI la adolescenți.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

VAMA în timpul concertului de la Sala Palatului 2012 │ FOTO: InfoMusic.ro

Vezi galeria de fotografii de la concertul VAMA!

Noile melodii au fost puse online pe canalul de YouTube imediat după apariția discului, iar fanii le-au putut aprofunda înaintea concertului de la Sala Palatului. Preferințele pot fi estimate și după statisticile de pe net. Fata în boxeri și în tricoul alb se detașează mult de pluton, având la această dată peste 73.000 de redări. Epidemie de iubire și Post Iubire urmează în preferințe.

Noul disc are versuri cu mesaje. Dincolo de o aparentă simplitate, ele transmit idei legate de iubirie sub diversele ei manifestări sau stadii. Cu atât mai mare mi-a fost surpriza să aud la puștiul din dreapta – Post Iubire – Asta e melodia mea preferată! L-am privit cât o cântărire și l-am pus să repete. Răspunsul a venit la fel de clar și natural. Avea 10 ani! Țin să vă reamintesc prima strofă a piesei Post Iubire:

Zac întins pe podea / Și în brațele mele / Iubirea noastră moartă. / Și-a dat sufletul ieri / După ce ai trântit / Ușa în urma ta. / Mă uit la trupul ei inert, / Nu știu dac-am să pot să iert.

Prin urmare, am privit mai atent adolescenții prezenți la Sala Palatului pentru VAMA. Niște copii dezinvolți, sensibili, plini de energie, captați de Tudor Chirilă, de muzica VAMEI cu versuri la un loc. Dacă  Tudor le e un exemplu, poate căile lor în viață vor fi unele mai profunde, având în vedere mare defocalizare a acestor generații.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Trebuie întărit că VAMA are acea magie live, care prinde diferse stări în funcție de vârsta audienței. Tudor este un bun comunicator, spectacolul în sine le-a dictat practic spectatorilor să se manifeste. Locurile din sală n-au mai contat, majoritatea – cel puțin prima jumătate a sălii – au trăit melodiile în picioare, cu versurile pe buze, cu mâinile agitate în sus.

Tudor Chirilă, urmărit pentru răspândirea virusului iubirii la Sala Palatului 2012

Revenind la epicul spectacolului, acesta a început cu Epidemie cu iubire. Tudor Chirilă a fost cel infestat cu virusul iubirii, iar în prinderea lui, sala a fost invadată de o unitate mobilă de la nu știu ce sanepid contra dragostei. Volutarii îmbrăcați în halate albastre, cu măști de protecție pe față și cu lanterne în mâini au ilustrat cântecul:

Iubirea-i antidotul de care ei se tem... / Doar dacă iubesc pot să mă salvez, / Dacă iubesc pe oricine-mi iese în cale voi supraviețui. / Condamnat la iubire, / O epidemie am să răspândesc.

Tudor Chirilă, concert VAMA la Sala Palatului 2012

După Regatul meu pe un vis, Tudor Chirilă s-a întors în trecut pentru hitul Am doar 18 ani. Așa cum spunea solistul, este un cântec ce are în target plaja largă de 17-85 de ani. Este știut de toată lumea, trezind după caz – rezonanță sau nostalgie.

Tudor cântă din mijlocul Sălii Palatului - VAMA 2012

Tudor cântă din mijlocul sălii în concertul VAMA de la Sala Palatului 2012

Spectacolul live a avut un puternic liant vizual, iar atmostera a fost ținută sus cu un imn ce revenea mereu cu ecouri în sală. Proiecțiile video mi-au captat prima oară atenția pe melodia Între cer și trecut de pe noul disc. Legătura dintre Tudor și tatăl său se regăsește între amintiri puternice, întrebări și regret, trecerea implacabilă a timpului. Pe video, o elice a stat simbol pentru încercările nereușite de a invinge timpul, pentru imposibilitatea de a te sustrage ciclului vieții.

Videoclipul piesei Dumnezeu nu apare la știri a fost proiectat în spatele scenei, amplificând trăirea acestei melodii. De dragul show-ului, Tudor s-a pus în postura Ultimului om, așa cum fiecare dintre noi s-a simțit cel puțin o dată într-una din etapele sau locațiile prin care am trecut de-a lungul timpului.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Piesa de protest Declar pierdută țară (despre care puteți citi mai multe) a beneficiat de un scenariu aparte. Tinerii condamnați să trăiască într-o Românie suptă de vlagă și viitor au fost aliniați sugestiv pe scenă și secerați. Corpurile lor au fost acoperite de un tricolor lung cât toată scena, ca niște eroi fără voia lor sau ca niște victime ale pasivității. Sunt sigur că maturii de 35-40 de ani din sală au resimțit impactul melodiei. Dar până la o schimbare în direcția bună...  acestea rămân doar firimituri presărate pe drum.

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Declar pierdută țară - Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Dincolo de VAMA și muzică, concertul de la Sala Palatului a mai avut cel puțin două elemente de bază: voluntarii dansatori sau actori și receptivitatea publicului (via nostalgie sau trăire tinerească). Dacă ați ratat concertul, luați discul VAMA – 2012 sau accesați Youtube-ul și luați-vă doza de iubire.

Concertul a avut loc chiar de ziua de naștere a lui Tudor, solistul beneficiind de o aniversare cu adevărat specială - un public numeros, fel și fel de mesaje de La Mulți Ani în sală, buchete de flori și un tort din care au gustat cu toții la sfârșit.

Tudor Chirilă primind un buchet de flori în timpul concertului VAMA de la Sala Palatului 2012

Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Tortul aniversar pentru Tudor Chirilă - Concert VAMA la Sala Palatului 2012

Electric Brother (Cristian Ștefănescu) a participat pe cântecul Departe, iar fostul component VAMA - Raul Cusak s-a alăturat cu clapele pe Nu am chef azi. În deschidere, publicul a fost încălzit de Blue Nipple Boy, trupa ce a câștigat competiția sposorizată de SEAT. Peste 30 de formații și-au dorit să cânte înaintea VAMEI, iar Blue Nipple Boy a beneficiat de această ocazie. Din păcate, aranjamentul pe scenă a condus la o interpretare puțin ciudată, cei șase membri având la dispoziție aproximativ 3-4 metri din scenă în adâncime. Nu știu dacă acest lucru a afectat sunetul, dar ceva a părut în neregulă. Combinația de genuri și stiluri a fost plăcut recepționată de audiență, fapt resimțit mai ales pe coverul Hot (după INNA). Trupa a cântat în 2011 la B’Eestfest și la Peninsula Felsziget Talent Stage, iar în acest an vor participa la Sziget Festival.

Blue Nipple Boy in deschiderea concertului VAMA

Vezi mai multe poze cu Blue Nipple Boy în deschidere la VAMA

SETLIST VAMA 2012

Sala Palatului, 28 mai 2012

1. Epidemie de iubire
  2. Regatul meu pe un vis
  3. Am doar 18 ani (Vama Veche)
  4. 17 ani... infinit (VAMA, 2008)
  5. Cântec de găsit
  6. La radio (Vama Veche)
  7. Între cer și trecut
  8. Post Iubire
  9. Fata in boxeri si in tricoul alb
  10. Dumnezeu nu apare la știri (VAMA, 2008)
  11. Departe
  12. Copilul care aleargă către mare
  13. Vama Veche (Vama Veche)
  14. Să facem sex
  15. Declar pierdută țară
  16. Nu am chef azi (Vama Veche)
  17. Ultimul om
  18. Vara asta (Vama Veche)
  19. Să dansăm
  20. Undeva in vama (VAMA, 2008)
  21. Epilog (Vama Veche)
Tudor Chirilă după ce a fost serbat, în concertul VAMA de la Sala Palatului 2012

4 comentarii

UNTOLD 2024: Descoperă lineup-ul complet

Cea de-a noua ediție UNTOLD se apropie cu pași repezi, iar organizatorii au anunțat lineup-ul complet. În perioada 8-11 august, festivalul își va redeschide porțile pentru fani și pentru cei peste 250 de artiști naționali și internaționali.

Concert VAMA la UNTOLD 2023
Concert VAMA la UNTOLD 2023 │ FOTO: YouTube VAMA

Cei mai mari artiști și cei mai cunoscuți DJ din lume, nume în premieră pregătite de creatorii UNTOLD, vor transforma Cluj-Arena într-un paradis al muzicii. Cu o combinație variate de genuri, artiștii de la Mainstage vor electriza atmosfera celor patru zile și patru nopți de festival: Lenny Kravitz, Sam Smith, Burna Boy, Louis Tomlinson, Tom Grennan, Milky Chance, Irina Rimes, Vama, Swedish House Mafia, Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike, Alok, Timmy Trumpet, Steve Aoki, Lost Frequencies, Purple Disco Machine, Salvatore Ganacci, Mahmut Orhan, Nicky Romero, Tujamo, Blasterjaxx, Jaxomi, Zerb, Jax Jones, DJ Bliss,  Partydul Kiss FM, Almud.

Scena Galaxy aduce patru titani ai stilului techno

Scena Galaxy, casa techno a festivalului UNTOLD, va oferi fanilor set-urile celor mai mari DJ din cultura underground: Black Coffee, Carl Cox (Hybrid Live Set), FISHER, Solomun, Stephan Bodzin, Sara Bluma, Nusha, Cezar, Prâslea, Mihigh, Priku b2b Arapu, SIT, Gordo, Deaf Jules, Mahony, Persic, Grigoré, Charlie, Peredel, Marwan Dua, Akos și brazilianul Alok cu un Special Show.

Cei mai așteptați artiști de hip hop, drum'n'bass și dubstep pe scena Alchemy

De la trap, hip-hop, drum’n’bass sau dubstep, până la genuri experimentale, scena Alchemy este pregătită pentru cei mai cunoscuți artiști naționali și internaționali: Aerozen, Alex Super Beats, Andy C, Azteca, Bad & Boujee, Calinacho, Candyboii X Solomon, Deliric X Silent Strike With Muse Orchestra, Doc, Dub Fx feat. Woodnote, Faust, Funky Drop, Grasu XXL, Guess Who,  Hvnds,  Ian,  Idk,  Jeru The Damaja, Killa Fonic, K-LU b2b Zo, Macanache, Macky Gee,  Marko Glass ft. Bvcovia,  M.G.L., Netsky, Og Eastbull,  Oscar,  Phunk B, Puya, Rava, Satoshi, Șatra B.E.N.Z., Ștefan Costea x George Pitariu, Tussin,  Vlad Flueraru, Vescan, Yny Sebi.

Scena Fortune este destinația perfectă pentru toți fanii stilului trance

Pe festivalierii care doresc să se bucure de o experiență uplifting în cadrul festivalului UNTOLD îi așteaptă Scena Fortune, alături de: Ahmed Helmy, Ahmed Romel, Airwave, Alex M.O.R.P.H., Artento Divini, Asteroid, Avao, Ben Gold, Bogdan Vix, Cold Blue, D-Block & S-Te-Fan, Daxson, Dim3nsion, Dj T.H., Exolight, Factor B, Giuseppe Ottaviani, Hel:Sløwed, Indecent Noise, John O'Callaghan, Laura Van Dam, Luke Bond, Maddix, Markus Schulz, Nifra, Nikolauss, Omar Sherif, Ontune, Paul Denton, Philippe El Sisi, Ram & Richard Durand Pres. Digital Culture, Roger Shah, Ruben De Ronde, Somna, Suncatcher, Sunny Lax, Talla 2xlc Pres. Rraw!, Tekno, The WLT, Tim Clark, Xijaro & Pitch.

Scena Daydreaming - show-uri de deep, tech și chill house

Amatorii de deep house, tech house și chill house se vor bucura de show-uri magice la scena Daydreaming, alături de: Arapu b2b Priku, Bora Uzer, Day Dreamers (Marwan Dua, Dub Fx, Woodnote), Giz, Glauco Di Mambro, Guy Gerber, Henrik Schwarz Live, Hraach Live, Igor Marijuan, Jan Blomqvist, Julian M, Maga, Marwan Dua, Mihai Popoviciu, Oceanvs Orientalis, Paax (Tulum), Powel, Rampue Live, Rhem, Rodriguez Jr. Live, Sarah Kreis, Satori, Sébastien Léger b2b Tim Green, Sarah Kreis, Seen Vybe, Shimza,  Stavroz Dj Set, Three Less One, Tooker Live, Viken Arman b2b Matthew Dekay, Vizan, Yokoo b2b Nico Stojan.

Andreea Esca, Otrava și Laura Giurcanu pe Scena Time

Un concept imersiv unde nu există noțiunea de spațiu ori timp, scena Time este locul care te invită la o călătorie printre clepsidre și hărți stelare, este tărâmul minunilor atemporale. Anul acesta la această scenă vor ajunge: Aaron Sevilla, Adrian Eftimie & Dj Optick, Adrien b2b Imen, Alex Twin, Alexandru Demeter (Untold Creators), Alb Who b2b Du Mad, Andor Gabriel b2b Arias, Andre Rizo, Andreea Esca & Otrava, Andrew Dum, Andrew Maze b2b Belle, Chapter 47, Dj Dark & Mentol, Hvmza, Jay Ko b2b Mike Kross, John Trend, Karol Diac, Laura Giurcanu b2b 4awl, Mademoiselle Sabah, Manuel Riva b2b Dj Andi, Marius Onuc b2b Elchinsoul, Marko Di b2b Sasu, Pascal Junior, Paul Damixie b2b Moonsound, Peppe Citarella, Rbor b2b Adrian Saguna, Rhum G b2b Deny, Sezer Uysal, Simone Vitullo, Vladimir.

Bobonete,  Fly Project, Shurubel la Scena Retro

Scena Retro Fantesia este locul unde viitorul face o călătorie nostalgică, dedicată fanilor care găsesc bucurie în amintiri împreună cu: Aurik & Pelin, Bobonete, Dan T & MC Zedho, DJ Cosmin Nadasan, Fly Project, Gringo, Pappa M & Mc Dylma, Pixar Stelar, Shurubel.

Scena Tramvai - atmosferă intimă și plină de energie

Aflată în inima festivalului, Scena Tramvai oferă o platformă pentru artiști locali și internaționali. Cu o atmosferă intimă și plină de energie, această scenă atrage mii de fani care se bucură de muzică de calitate și de o experiență unică în fiecare seară alături de:  AWL, Albin Kaczka, Alex Tripon & Mc Shuthy, Andrew Ickx, Aurik & Pelin, BIPOLVR, Candino D, CDJ Cristian-Daniel, Celavi, Cristian B, Dacian T., DJ Fo-K, Dj Junior, DJ Mă-Ta, DJ Pici, Draos, Eddy Ianceu, Graziano, Kamil, Los Vagabondos, Marc Rayen, Mircea Ivan, NRB b2b BRN, Puri, Serginio & Lucas, Simea, Underr, Villain, Yoyo.

Calum Scott, Editors, Faithless urcă pe scena CODRU Festival 2024

Calum Scott, Editors și Faithless sunt cei mai noi artiști care completează lineup-ul CODRU Festival, eveniment ce va avea loc între 30 august și 1 septembrie la Timișoara. Găsești în articol mai multe detalii.

Tom Smith în concertul Editors de la București pe 19 august 2023
Tom Smith în concertul Editors de la București pe 19 august 2023 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

CODRU, festivalul care plantează, aduce la Timișoara și anul acesta trei zile de muzică, artă și sustenabilitate. Ediția de anul acesta vine cu o altă surpriză pentru fani - CODRU Festival se mută din Pădurea Bistra în inima Timișoarei, în Parcul Central din oraș. Aflat la cea de-a patra ediție, CODRU a fost inclus de două ori în top 10 festivaluri din Europa la categoria Best Medium Festival în cadrul European Festival Awards. Peste 100.000 de persoane sunt așteptate la Timișoara între 30 august și 1 septembrie.

Concept nou la CODRU Festival 2024

Festivalul CODRU revine în 2024 cu surprize pentru fanii festivalului. Despre vorba de un nou concept de festival, care aduce farmecul naturii în centrul orașului. Conceptul creativ de anul acesta promite să aducă "Inima CODRULUI în inima orașului". Ediția de anul acesta, care va avea loc la kilometrul 0 al Timișoarei, în Parcul Central, pregătește multe activități pentru întreaga familie.

Ce artiști internaționali vin la CODRU Festival?

Ca în fiecare an, CODRU promite să fie o experiență multiculturală vibrantă. Programul va cuprinde două scene principale, concerte live, DJ set-uri, instalații artistice (land art), performance-uri și zone special amenajate pentru copii. Organizatorii au pregătit anul acesta o selecție a unora dintre cei mai îndrăgiți artiști de renume internațional din diferite genuri muzicale. Calum Scott revine în România, alături de Editors, Faithless, Patrice și Wilkinson.

Ce artiști români vin la CODRU Festival?

Încă de la început, festivalul CODRU și-a dorit să promoveze artiștii autohtoni. Pe lângă trupe deja consacrate, CODRU a lăsat scena deschisă și pentru artiștii locali. Lineup-ul internațional este completat de o serie de artiști îndrăgiți de la noi precum Vița de Vie, Vama, Erika Isac, Ian, Nane, Nouă Unșpe, Oscar, Puya, Rava care vor electriza atmosfera în cele trei zile de festival.

Bilete CODRU Festival 2024

• Abonamentele pentru CODRU Festival 2024 sunt disponibile online, la prețul de 281,75 lei, în perioada earlybird. Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, accesează agenda InfoMusic.

Electric Castle 2024 a anunțat un nou val de artiști; Paolo Nutini, Sevdaliza, Sean Paul fac parte din lineup

Festivalul Electric Castle își desăvârșește lineup-ul ediției din acest an. Organizatorii au anunțat o serie proaspătă de artiști care vor urca pe scenă cu cele mai tari show-uri. Te invităm să afli mai multe detalii.

Paolo Nutini, Fall in Love (Mogosoaia), 4 septembrie 2022 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Electric Castle revine anul acesta cu cea de-a zecea ediție, una aniversară, care va promite concerte de neratat și o atmosferă electrizantă. Evenimentul va avea loc în perioada 17-21 iulie. Organizatorii au completat lineup-ul cu noi artiști, astfel:

• Sean Paul
  • Paolo Nutini
  • Sevdaliza
  • Kungs
  • L'entourloop
  • Apashe with Brass Orchestra
  • Hernan Cattaneo B2B Sasha
  • Honeyluv
  • Vama
  • Șuie Paparude
  • CTC
  • Delia
  • Andy Purnell
  • BAO G
  • Mel Woods
  • Aris & Edi
  • Azteka
  • Palaye Royale

Aceștia li se adaugă muzicienilor deja anunțați la sfârșitul anului trecut, printre care Massive Attack, Bring Me the Horizon, Queens of the Stone Age și Chase & Status.

Sean Paul este unul dintre cei mai importanți pionieri ai muzicii dancehall. Piesele "Get Busy/Like Glue," "Temperature", "Baby Boy" împreună cu Beyonce, "Rockabye" cu Clean Bandit sau "Cheap Thrills" cu Sia sunt hit-uri de neuitat. În 2004 a câștigat premiul Grammy pentru "Best Reggae Album", în 2005 la American Music Award a câștigat "Best Pop/Rock Male Artist", iar în 2009 a câștigat "Best Reggae Artist" la Soul Train Award. Sean a avut și alte nominalizări la unele dintre cele mai prestigioase gale de premii din muzică.

De-a lungul carierei sale, Sean Paul s-a făcut remarcat drept un artist cu o abordare muzicală unică. Capacitatea sa de a arăta puterea și unitatea în muzică prin diverse colaborări, în mai multe genuri, i-a catapultat cariera în diferite topuri, aducându-i, în același timp, numeroase premii, dar și un fanbase uriaș.

Paolo Nutini este un cântăreț, compozitor și muzician scoțian. Albumul său de debut, "These Streets" (2006), a ajuns pe locul trei în UK Albums Chart. Următorul său disc, "Sunny Side Up" (2009), a debutat pe primul loc în UK Albums Chart. Cinci ani mai târziu, Nutini a lansat al treilea album de studio, "Caustic Love", în aprilie 2014. Materialul a primit recenzii pozitive din partea criticilor muzicali și a debutat pe primul loc în topurile albumelor din Marea Britanie. Cel mai recent album al artistului este "Last Night in the Bittersweet".

Paolo Nutini a concertat pentru prima dată în România în 2022, în cadrul festivalului Fall in Love.

Sevdaliza, pe numele real Sevda Alizadeh, este cântăreață, compozitoare, producătoare și regizoare irano-olandeză. A devenit activă pe scena muzicală în 2014, iar un an mai târziu a lansat două EP-uri, "The Suspended Kid" și "Children of Silk". Primul său album de studio, "ISON", a fost publicat pe 26 aprilie 2017 prin casa ei de discuri, Twisted Elegance. În 2018, a lansat un al treilea EP, "The Calling", urmat de al doilea album de studio, "Shabrang", în 2020.

Mai multe despre muzica Electric Castle 2024:

Electric Castle înseamnă 5 zile de party non-stop, întreținut, anul acesta, de regina muzicii techno, Nina Kravitz, Hernan Cattaneo, un nume important în progressive house, DJ Shadow, maestru în arta de sampling, Kungs, Todd Terje, și mulți alți DJi în premieră în festival. Revin la castel Sasha și Bonobo, producători descoperiți de fanii festivalului la primele ediții și mereu foarte bine primiți aici.

Pentru cei care își iau energia din rock, aventura muzicală va trece prin metal alături de frații Max și Igor Cavalera, fondatorii Sepultura, ce au reînregistrat două dintre albumele "clasice" ale trupei și le vor prezenta live, într-o formulă nouă, Sleaford Mods, probabil cea mai punk trupă din UK la ora actuală, sau garage rock cu Iguana Death Cult și She Wants Revenge. Palaye Royale adaugă un strop de eleganță în line up, cu stilul lor unic, autodefinit ca fashionart-rock.

Ritmuri latino, africane sau orientale își găsesc spațiu pe cele 10 scene ale festivalului și la ediția a 10-a. Fie că vor cânta în spaniolă, precum iLe, câștigătoare a Latin Grammys pentru cel mai bun album urban, în turcă, așa cum o fac Derya Yildirim & Group Șimșek, sau pe ritmuri congoleze, o premieră prin concertul Fulu Miziki, artiștii aduc o importantă contribuție la misiunea festivalului de a promova muzică de calitate din întreaga lume.

Artiștii români rămân în centrul atenției și la ediția a 10-a a festivalului: Subcarpați, Vița de Vie, Coma, Vama, Irina Rimes, Byron, Delia, Șuie Paparude, CTC și alte zeci de nume sunt confirmate de către organizatori.

Prețuri bilete Electric Castle 2024

Abonamentele pentru ediția 2024 a festivalului sunt disponibile online, la prețuri ce pornesc de la 493,02 lei. Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, accesează agenda InfoMusic.