world music

Colindele Madrigalului au adus nisoarea în Bucureşti

Pe 9 decembrie, Corul National de Camera Madrigal a sustinut prima reprezentatie a spectacolului extraordinar cu colinde de Craciun pe scena Ateneului Roman.

Corul Madrigal la Ateneu pe 9 decembrie
Corul Madrigal la Ateneu pe 9 decembrie │ FOTO: Alex Csiki - Art Photo Studio

Primii fulgi de nea au început să cadă duminică, 9 decembrie, imediat după ce Corul Naţional de Cameră Madrigal a încheiat prima reprezentaţie a spectacolului extraordinar de Crăciun pe scena Ateneului Român. Ninsoarea a continuat pe tot parcursul celei de a doua reprezentaţii şi mult după încheierea acesteia. Astfel, nu doar publicul prezent la Ateneu, ci chiar întregul oraş a intrat în atmosfera sărbătorilor de iarnă.

Corul Madrigal la Ateneu pe 9 decembrie

Spectatorii au avut parte de un concert cu durata de două ore, în care au vibrat ascultând piesele ce au fost imprimate pe primul disc de colinde româneşti realizat pe vinil în urmă cu 45 de ani, sub bagheta dirijorului - fondator Marin Constantin. Nemuritoarele melodii ce aduc spiritul Crăciunului în sufletul românilor au răsunat în sala Ateneului Român în succesiunea originală, de data aceasta sub bagheta dirijorului Voicu Popescu. Fiecare colind a fost răsplătit cu aplauze generoase, iar din program nu au lipsit titluri precum: “Bună dimineaţa la Moş Ajun”, “Iată vin colindători”, “O, ce veste minunată” şi “Plecarea Magilor” sau “Steaua sus răsare”.

Corul Madrigal la Ateneu pe 9 decembrie

Cea de a doua parte a concertului a însemnat prezentarea, în premieră, a lucrării “Navidad nuestra” de Ariel Ramirez şi “Gloria” din Missa Criolla de acelaşi autor argentinian. Astfel în Ateneul Român au răsunat bucuriile şi nostalgiile Serii de Crăciun aduse de cântări interpretate în limba spaniolă şi acompaniate de instrumente specifice spaţiului latino-american. Sonorităţile argentiniene au încălzit şi mai mult atmosfera, iar la final, publicul nu a vrut să se despartă de Madrigal. Toţi cei prezenţi în sală s-au ridicat în picioare şi au răsplătit prestaţia Corului cu aplauze furtunoase.

Corul Madrigal la Ateneu pe 9 decembrie

La bis, dirijorul Voicu Popescu şi-a îndreptat atenţia asupra sălii, iar vocile spectatorilor s-au alăturat celor din Cor, pentru piesa “Moş Crăciun cu plete dalbe”. Concertul s-a încheiat în clinchet de zurgălăi, pe acordurile “Jingle Bells”, acompaniate de aplauzele unui public pentru care, aşa cum comenta una dintre doamne în drum spre ieşire, „două ore au trecut ca o clipă”.

Dirijorul Madrigal, Voicu Popescu la Ateneu pe 9 decembrie

Dirijorul Madrigal, Voicu Popescu la Ateneu pe 9 decembrie │ FOTO: Alex Csiki - Art Photo Studio

Colindele Madrigal, ascultate pe ascuns în vremea comunismului, şi-au câştigat în timp statutul de concerte tradiţionale de Crăciun, fiind susţinute, fără întrerupere, în fiecare an din perioada postdecembristă. Spectacolul extraordinar de Crăciun va ajunge şi în ţară, după cum urmează:

• 12 Decembrie - Ploieşti - Casa de cultură a Sindicatelor (dirijor Voicu Popescu)
  • 13 Decembrie - Constanţa - Casa de Cultură a Sindicatelor (dirijor Voicu Popescu)
  • 17 Decembrie - Timişoara - Opera Română (dirijor Voicu Popescu)