Colinde şi poveşti de Crăciun cu Luiza Zan şi Sorin Romanescu

În seara de Moş Niculae, Luiza Zan şi Sorin Romanescu au pregătit un program special cu colinde şi poveşti de sărbători pentru toţi cei care au ales să îşi petreacă seara în barul deja binecunoscut pentru promovarea jazzului, Green Hours.

Vocea Luizei Zan este inconfundabilă, fiind pusă în valoare iniţial în cadrul trupei Slang, şi apoi în numeroase formule muzicale jazzistice, dintre care notăm colaborări cu muzicieni precum saxofonistul Eddie Neumann, pianistul Mircea Tiberian, clarinetistul Liviu Butoi, chitaristul Alex Mann şi mulţi alţii. Cand vine vorba de Sorin Romanescu, se poate spune că este unul dintre cei mai importanţi chitaristi romani de jazz, activând în diverse formule de duet, trio sau quartet alaturi de un numar la fel de mare de muzicieni, printre care vocalista Maria Răducanu, bassistul Vlaicu Golcea, saxofonistul Mihai Iordache sau trupa Aievea.

Luiza Zan & Sorin Romanescu - Leagana-te leganel @ Green Hours

Concertul, ce a durat cam o oră şi jumatate, ne-a introdus într-o atmosferă caldă, de sărbători, prin intermediul sunetului dulce al chitarei, alături de vocea cristalină a Luizei Zan. Albumul lor, “Cântece şi Poveşti de Crăciun”, lansat anul trecut la Soft Records, a constituit mare parte din playlistul serii, prin piese precum “Leagănă-te Legănel”, “Dorinţe de Crăciun”, “Seara de Crăciun” sau “Cine are brad în casă”, la care s-au adăugat şi momente simpatice de interacţiune cu publicul, precum cântatul piesei “Jingle Bells” la unison sau îndemnul de a şopti celui de lângă noi cea mai mare dorinţă de Crăciun.

Seara a fost plină de moment drăguţe, care arătau afecţiunea dintre cei doi muzicieni şi dorinţa lor de a transmite empatie şi sentimente calde, de sărbători, publicului. Aşa că, chiar dacă probabil mulţi dintre noi aveam sentimente contradictorii în ceea ce priveşte sărbătorile şi tradiţiile lor, micile gesturi făcute de Luiza şi Sorin în seara de 6 decembrie au fost atât de sincere şi pline de dragoste, încât ne-au emotionat şi ne-au făcut să ne bucurăm că există astfel de momente de sărbătoare în care oamenii au ocazia să îşi exprime sentimentele într-un mod foarte simplu.

Astfel, concertul ne-a fost luminat de un brăduţ micuţ de plastic luminat, adus pe scenă de Sorin Romanescu înainte de începere, privirile ne-au fost încântate de ţinutele lor în ton cu sărbătoarea şi globuleţele de la urechile Luizei, şi ne-au fost stârnite zâmbete în momente drăguţe precum schimbul de cadouri dintre cei doi şi tolba Moşului, plină cu acadele în forma de bastonaşe, care ne-au fost împărţite de către cei doi la sfârşitul concertului.

Colindele şi poveştile de Crăciun ale Luizei Zan şi ale lui Sorin Romanescu vor continua să mai fie depănate în repetate rânduri pe parcursul iernii, vă invităm să nu le rataţi!