jazz

Club Des Belugas Live @ Scala Floreasca

Seara de 23 octombrie a însemnat întâlnirea cu una din cele mai interesante trupe de nu-jazz, Club Des Belugas. Evenimentul marca Wise Trumpets s-a desfăşurat la Scala Floreasca. Citeşte recenzia concertului.

Club Des Belugas
Club Des Belugas

Am plecat spre Scala Floreasca cu aşteptări destul de mari. Club Des Belugas este una din trupele pe care le-am descoperit în mod surprinzător acum câtiva ani şi deşi aceasta a mai sosit pe plaiurile noastre, abia vineri seara am ajuns în atmosfera făurită cu multă pasiune de acest band deosebit de îndrăgit.

Despre locaţie, putem menţiona că ar putea avea coordonatele unei săli în care să se organizeze concerte intime, capacitatea fiind într-adevăr una destul de redusă. Cu un public liniştit şi destul de monden, am aşteptat timp de o oră actul propriu-zis pe muzica aleasă de un DJ autohton, Alt Om.

La ora 23.00, am descoperit că trupa venise în varianta restrânsă de cvartet, deşi afişul menţiona cu totul altceva. Am zâmbit însă când a apărut pe scena minimală solista Anna Luca, cea care este cu siguranta una din cele mai eclectice şi suprinzătoare voci din peisajul de nu jazz la nivel mondial.

Cu un playlist variat care a inclus piese de pe cel mai recent material lansat de Anna, dar şi cu hit-urile care i-au făcut celebri prin prisma reclamelor şi prezentărilor de modă unde au fost incluşi, cei patru au creat o atmosferă extrem de agreabilă. Chemându-şi spectatorii mai aproape, solista a interacţionat destul de mult cu aceştia, zâmbind şi bucurându-se sincer că se află din nou în România.

"It's A Beautiful Day" a creionat atmosfera romantică de la început, pentru ca mai apoi "Passing On The Screen" sau "Desperately Trying" să întregească un tablou cu emoţii din toata gama. Nu a fost public pregătit sau avizat în privinţa muzicii semnate de acest band german, dar primele rânduri s-au dovedit extrem de entuziaste încă de la primele acorduri. În spatele nostru l-am regăsit pe Cristin Negriuc din trupa R.O.A., plus alţi câţiva oameni de presă.

Momentul "The Road Is Lonesome" a fost precedat de un mic discurs al Annei, care a întrebat dacă se află în sală oameni care fac surf. Piesa le-a fost dedicată acestora şi tuturor celor care fac din natură cel mai bun prieten al lor. Piesa a sunat incredibil în varianta live, accentele de bass întregind emoţia din versurile atât de speciale.(" We travel light, not more than what fitted in a paperbag / Grabbed our boards for a roadtrip in a Cadillac / Oh the road is lonesome before you travel on it / Let the wind run through my fingers / There's a cool breeze coming from the sea...")

"Please Don't Tease", "Miracle Of Love," "Not Just Friends" au fost incluse în set şi sound-ul s-a dovedit unul complex, instrumentele de suflat fiind imprimate pentru a crea totuşi impresia unui concert cu orchestra. Au existat însă probleme tehnice, cu un mic bruiaj la sunet, iar vocea Annei a fost la un moment dat acoperită de secţia ritmică, aceasta aplaudând când erorile sunetistului au fost remediate.

Salutăm iniţiativa organizatorilor care au adus band-ul din nou aici, însă speram la o mai bună coeziune pe viitor în privinţa locaţiei, publicului, echipamentului tehnic pus la dispoziţie viitoarele nume aduse, dar şi a artistului sau formaţiei alese pentru deschiderea evenimentului.

Mulţumim Club Des Belugas pentru minutele de visare în culori electro-swing şi new urban jazz.