rock, pop

RECENZIE: În căutarea elixirului tinereţii cu Vama - POZE

Trupa Vama a concertat pe 17 decembrie la Sala Palatului în cadrul unui eveniment important în cariera trupei, lansarea primului DVD.

VAMA în concert la Sala Palatului (17 decembrie 2013)

Despre Vama şi implicit Tudor Chirilă se scriu multe de ani de zile, cumva firesc având în vedere profesionalismul şi doza de nonconformism pe care trupa o degajă. De fiecare dată când am fost la un concert susţinut de această formaţie, am rămas surprinsă de firescul şi implicarea emoţională a artiştilor pentru a creiona momente care trec proba timpului. Acum un an, îi cunoşteam în cadrul unei emisiuni radiofonice şi am înţeles că naturaleţea este de fapt o caracteristică şi în afara reflectoarelor şi a publicului.

În seara de 17 decembrie, am ajuns la Sala Palatului, întrebându-mă dacă o trupă de calibrul Vama se poate autodepăşi pentru a ieşi dintr-o zonă de confort în care toate piesele de pe tabla de şah sunt la locul perfect. În jurul orei 20.20, s-a declanşat alarma şi numeroşi dansatori îmbrăcaţi în asistenţi medicali şi-au făcut apariţia printre spectatori, pentru ca mai apoi solistul să dea tonul cu o "Epidemie de iubire."

Oameni de toate vârstele, de la persoane publice pe care le-am identificat (Emilia Popescu,Valentin Teodosiu, Luminiţa Erga, Silvia Dumitrescu, Alexandru Darie, Paul Ipate) până la copiii cu vârste fragede, aşteptau un spectacol total. Acest lucru s-a petrecut faţa unei audienţe care părea că duce dorul unui concert în care întoarcerea la copilărie şi adolescenţă pare un suprem lait-motiv.

După "Regatul meu pe un vis", am trecut în registrul menţionat mai sus prin "18 ani", pe scenă făcându-şi apariţia un grup de tineri alături de un copil care au dansat, spre deliciul unei părţi a publicului care s-a ridicat în picioare. Multipla personalitate a lui Tudor, nuanţată de solo-urile de chitară ameţitoare ale lui Eugen Caminschi mi-au confirmat ideea că personajul principal din epopeea Vama este iremedibial un artist cu suflet tânăr, benefiicind însă şi de o imensă capacitate de a se transforma în ton cu profesia sa de actor.

Momentul "Cântec de găsit" a fost asezonat cu rugămintea solistului de a cânta lumea la unison, pentru ca mai apoi să urmeze una din cele mai emoţionate creaţii din repertoriul trupei, Tudor Chirilă ţinând să precizeze:

Urmează un cântec mai puţin frecventat de publicul nostru şi poate necunoscut unei părţi a publicului. Este una din piesele care ne defineşte de pe discul 2012 şi care împlineşte sonor această formaţie. Noi căutăm din greu o identitate sonoră într-o lume cu foarte multe genuri, sunete şi sound-design. Versurile sunt inspirate dintr-o idee uşor psihanalitică conform căreia de multe ori când crezi că ai terminat cu trecutul, n-a terminat trecutul cu tine. De foarte multe ori trebuie să recurgi la o întoarcere în trecut pentru a-ţi putea rezolva nişte probleme din prezent.

"Între cer şi trecut", melodia care pare să evoce relaţia dintre Tudor şi tatăl său, Ioan Chirilă, a fost un punct culminant ce a declanşat probabil numeroase întrebări în rândul celor care au simţit cu adevărat mesajul răvăşitor.

Pentru "Zile fericite" a fost proiectat clipul melancolic, iar Guess Who a oferit o notă de prospeţime cu partea sa vocală, Tudor menţionând că prezentul este de fapt tot ceea ce avem. Cu o secţie ritmică ideală care îi reuneşte pe artistul cu valenţe sportive Dan Opriş (Prepe) la bass şi Lucian Sorin Cioargă la tobe, absolvent al Academiei Naţionale de Educaţie Fizică şi Sport, sound-ul a debordat de o energie fantastică, pasiunea cu care aceştia interpretau fiecare partitură în parte fiind la cote maxime. Piesa-cult "Vama Veche" a reprezentat un nou moment intim, Caminschi suprinzându-mă din nou cu improvizaţiile subtile, de factură formidabilă.

Am aflat că melodia preferată a membrilor Vama este "Post Iubire", Tudor afirmând despre aceasta:

Este o altă semnătură sonoră, fiecare dintre noi regăsindu-se în piesă. Când ieşi dintr-o relaţie, este ca un fel de mahmureală, te doare capul o vreme, după trece beţia şi îţi spui că nu vei mai bea. Oamenii uită, pentru că uitarea este legea vieţii şi apre o altă gambă perfect conturată într-un pantof cu toc şi s-a dus amintirea mahmurelii şi o iei de la inceput. Faptul că Dumnezeu e bun nu depinde de noi şi iarăşi iubirea nedepinzând de noi este un lucru care merge.

Privirile fixe ale solistului adeseori precum o chemare din altă dimensiune m-au făcut pe timpul concertului să îl văd într-o lumină nouă, semănând uşor cu Ian Curtis. "Copilul care aleargă către mare" l-a avut din nou ca punct de atracţie principal pe fiul clăparului, Matei Ionescu, setul de tobe electronice alături de cele fizice întregind sound-ul.

A urmat o pauză extinsă (40 de minute) din cauza unor probleme tehnice la o parte din setul de lumini, pentru ca manifestul "Declar pierdută ţară" să fie absolut formidabil ca scenografie, coregrafie semnată de Ioana Macarie, cumul de trăiri.

Noi nu mai avem ţară. Este posibil să fie şi ultima oară când cântăm în acest loc pentru că el ţine de Guvernul României, dar totuşi este încă democraţie şi poţi să spui ce gândeşti. - Tudor Chirilă

Continuarea a fost întregită prin "Departe". Solistul a menţionat că traficul din oraşe transformă fiinţele umane şi le atribuie acestora numeroase defecte şi tare de comportament, rezultând o alienare şi o lipsă a comunicării adevărate între oameni care poate fi fatală pentru desăvârşire. Începutul melodiei m-a captivat şi dus în altă lume, sunetul de toacă urmat de un set semnat de patru toboşari în ritmuri asiatice fiind unul din deliciile serii. "Fata în boxeri şi tricoul alb" a punctat din nou la capitolul sensibilitate, pentru ca mai apoi DJ Undoo să îşi intre în rol pentru a da o notă mai sacadată creaţiei "Nu am chef azi".

"Ultimul Om" l-a adus pe scenă pe solistul Zob, componenţii purtând haine de puşcăriaşi, iar apoi a fost pus în scenă (dar nu cea de teatru) un moment de cabaret ieftin, neadecvat minorilor aflaţi în număr destul de mare în sală. "Perfect fără tine", hit-ul reggae şi minciuna supremă privind strict lirica a animat din nou audienta, care a explodat pe parcursul derulării piesei.

"Să dansăm", "Vara asta", "Undeva în Vama" şi "Epilog" au reprezentat ultimele piese din setlist. Mulţumirile solistului s-au îndreptat către cei 120 de oameni care au pus în scenă producţia, terapeutului său de voce care l-a ajutat să cânte în ciuda răcelii puternice, dar mai ales publicului, rămas fidel şi iubitor. De asemenea, nu a uitat să mulţumească foştilor colegi din Vama Veche pentru 10 ani minunaţi, concluzionând faptul că pentru ei, ca şi artişti, muzica este singura lor armă şi formă de expresie.

A fost un spectacol reuşit privind ansamblul de trăiri experimentate şi de Vama şi de public. Un show complet, însă uşor previzibil, nerecomandat minorilor, cu multe mesaje puternice din diferite aspecte ale vieţii. Tudor nu a uitat să specifice tristeţea de a pleca de pe scenă şi a ajunge singur într-o cameră, punctând exact aceea stare melancolică care îi înconjoară pe artişti, dar care inspiră şi duce la compoziţii minunate adeseori.

Vama, un nume care oferă totul pe scenă de fiecare dată, cu oameni care doresc şi cred că auto-depăşirea este cea mai puternică caracteristică pentru a se menţine în artă.

Vezi galeria completă de poze cu Vama la Sala Palatului, 17 decembrie 2013

Setlist concert Vama, Sala Palatului, 17 decembrie 2013

1. Intro
  2. Epidemie de iubire
  3. Regatul meu pe un vis
  4. 18 ani
  5. Cântec de găsit
  6. Intermezzo
  7. Între cer și trecut
  8. Zile fericite
  9. Vama Veche
  10. Intermezzo
  11. Post iubire
  12. Copilul care aleargă spre mare
  13. Declar pierdută țara
  14. Departe
  15. Fata în boxeri și în tricoul alb
  16. Intermezzo + DJ Undoo
  17. Nu am chef azi
  18. Să facem sex
  19. Intro Ultimul om
  20. Ultimul om + extro
  21. Perfect fără tine
  22. Să dansăm
  23. Vara asta

BIS:

1. Undeva în Vamă
  2. Epilog

Muzică și film

Urmărește "Regii Pandemiei", documentarul VAMA filmat în 2020 - VIDEO

La aproape doi ani de la filmarea concertului care a născut filmul documentar "Regii Pandemiei", Vama lansează în online producția regizată de Mihai Dragolea. Cele 30 de minute documentate în acest film prezintă imagini de la concertul susținut de VAMA la Arenele Romane în iulie 2020, în plină pandemie.

Vama - "Regii Pandemiei" (imagine din documentar)
Vama - "Regii Pandemiei" (imagine din documentar) │ FOTO: Captură YouTube

"Pe 29 iulie 2020 Vama a cântat la Arenele Romane în ceea ce avea să fie singurul concert din acea vară. Au fost admiși 350 de oameni care au purtat măști și au stat la distanță de 2 metri unii de alții, în afara cazului când reprezentau un cuplu. A fost un concert foarte special pe care nu-l vom uita prea ușor. Și credem că nici cei 350 de oameni care au fost în seara aia acolo cu noi. Am încercat și am reușit să ne apropiem cât mai mult de normalitate, dar imaginea Arenelor aproape goale populate cu 350 de chipuri cu mască n-o să ne părăsească prea ușor.

Lăsăm mai jos documentarul "Regii Pandemiei" făcut după concertul din 2020. Hai că o să râdeți." - Vama

Povestea acestui concert a fost surprinsă în imagini de către Mihai Dragolea, regizorul filmului documentar "Regii pandemiei". Producția a putut fi urmărită în exclusivitate pe VOYO, recent fiind lansată și pe YouTube.

"Așa cum privim noi documentarul sunt multe momente emoționante în cele treizeci de minute și cred că filmul mai vorbește despre ceva: indiferent de condiții raportul artistului cu publicul său nu se va schimba. Poate ăsta este cel mai mare câștig imortalizat în Regii Pandemiei", declara Tudor Chirilă anul trecut, la momentul lansării filmului pe Voyo.

Vama a fost fondată de Tudor Chirilă și Eugen Caminschi, care au decis în 2006, după 10 ani de activitate alături de Vama Veche, să se reinventeze și să ducă mai departe ideea de spirit mereu tânăr. Trupa are la activ trei albume, cel mai recent fiind "Better" (2017). Materialul discografic este rezultatul colaborării dintre Vama și producătorul muzical englez James Lewis.

Vara aceasta, Vama revine la Arenele Romane, pentru a concerta fără restricții. Evenimentul va avea loc pe 29 iulie 2022, la exact doi ani de la filmarea documentarului "Regii Pandemiei".

5 antrenori caută Vocea României în 2022; Ce spun Tudor Chirilă, Irina Rimes, Denis Roabeș, Theo Rose și Smiley despre sezonul 10

Vocea României revine în 2022 cu un sezon ieșit din tipare. Emisiunea de talente de pe PRO TV introduce în sezonul 10 un nou concept: scaunul dublu de antrenor. Astfel, show-ul va avea pentru prima oară 5 antrenori, Smiley urmând să împartă scaunul cu Theo Rose. Lor li se vor alătura de pe scaune individuale Tudor Chirilă, Irina Rimes și Denis Roabeș, artistul cunoscut publicului sub pseudonimul The Motans.

Antrenorii sezpnului 10 Vocea României
Antrenorii sezpnului 10 Vocea României │ FOTO: Colaj imagini YouTube și Facebook

Toamna aceasta, emisiunea-concurs Vocea României revine cu cel de-al 10-lea sezon și, pentru prima dată, doi antrenori, Smiley și Theo Rose, vor ocupa același scaun. Echipa este completată de Tudor Chirilă, Irina Rimes și Denis Roabeș (The Motans).

Tudor Chirilă, Irina Rimes și Smiley sunt extrem de nerăbdători să revină pe scaunele de antrenori, în vreme ce Theo Rose și Denis Roabeș vor gusta, pentru prima oară, din adrenalina show-ului.

Ce declară Tudor Chirilă, Irina Rimes, Denis Roabeș, Theo Rose și Smiley despre sezonul 10 Vocea României, ce debutează în 2022

Tudor Chirilă: "Cred că avem de două ori mai multe voci bune, ceea ce este un câștig pentru noi și pentru public"

"Mie mi-a fost foarte dor de Vocea României, pentru că mi se pare că este un show de televiziune unde am reușit să îmi găsesc locul. Am privilegiul să mă bucur de atâta emoție care vine de la concurenți, iar eu doar trebuie să stau pe scaun și să fiu expus la această emoție, ceea ce este foarte tare. După care, am posibilitatea să îmi exersez "competențele pedagogice" și să lucrez cu ceea ce eu numesc o echipă, chiar dacă show-ul presupune, de multe ori, adversitate.

Cred că este unul dintre cele mai importante show-uri de televiziune din România și este făcut la un nivel înalt. Îmi este dor de sezoanele trecute, îmi este dor de fiecare atmosferă din fiecare sezon în care am fost în concursul acesta și mă bucur că PRO TV și publicul consideră că sunt o parte mișto din echipa acesta. Iată, sunt și în sezonul acesta de revenire. Dacă este să ne uităm la partea pozitivă din această pauză forțată de pandemie, vedem că s-au adunat mai multe voci bune în toți anii aceștia, poate mulți copii care aveau 14 ani au făcut 16 ani, mulți adolescenți care nu au apucat să intre în momentul acela în show, intră acum. Cred că avem de două ori mai multe voci bune, ceea ce este un câștig pentru noi și pentru public", a spus Tudor Chirilă.

Irina Rimes: "Trebuie să recunosc că Vocea este cel mai mare, cel mai greu, dar și cel mai frumos proiect, care scoate din noi toți talente și aptitudini unice"

"Mă bucur că suntem din nou împreună după doi ani de pandemie, de data aceasta, pentru o ediție aniversară. Sper că v-a fost dor de noi și revederea va fi una dulce. Avem și colegi noi, de aceea mă aștept la un sezon foarte interesant și plin de surprize. Am văzut-o pe Theo în alte proiecte și mi-a plăcut de ea, atitudinea și frumusețea ei m-au convins din start, iar pe Denis îl știu încă de la începuturi și știu ce „zace” acolo: un strateg înnăscut, un artist pe cât de puternic, pe atât de sensibil și un om bun care nu se sperie de greu și nici de muncă: toate calitățile necesare pentru un coach bun.

Trebuie să recunosc că Vocea este cel mai mare, cel mai greu, dar și cel mai frumos proiect, care scoate din noi toți talente și aptitudini unice. Mi-a lipsit mult acest antrenament și recunosc că mi-a fost dor și de colegii mei, Tudor și Smiley, pe care abia aștept să-i revăd în acțiune", a spus Irina Rimes.

Smiley: "Theo Rose va fi și va zâmbi lângă mine la fiecare ediție și împreună ne pregătim să ne bucurăm de acest drum fabulos, spectaculos și aventuros"

"Sezonul ăsta, voi vorbi "pe doua voci"! Una de băiat și una de fată :) Și ce fată! Scaunul dublu îmi dă această putere de a mă ajuta în evaluări, opinii, reacții de o reprezentantă foarte cool a noii generații de artisti din România. Theo Rose va fi și va zâmbi lângă mine la fiecare ediție și împreună ne pregătim să ne bucurăm de acest drum fabulos, spectaculos și aventuros pe care-l deschide noul sezon Vocea României", a declarat Smiley.

Theo Rose: "Sunt deschisă, alături de Smiley, să îi ajutăm (pe concurenți), să îi îndrumăm și să le pun și eu pe tavă tot ce am învățat până acum"

"Mi-am petrecut ani buni ai copilăriei concurând la diferite festivaluri de muzică. Vocea României ar fi fost un ideal pentru mine, doar că am copilărit la țară și atunci nu am reușit să visez chiar atât de departe la vârsta aceea. După care, am venit la liceu în București și mi-a fost teamă să mai particip la un concurs de o asemenea anvergură, nu știam ce îmi rezervă viitorul, dar uite-mă astăzi, aici, în fața multor oameni talentați, concurenți la Vocea României. Sunt deschisă alături de Smiley să îi ajutăm, să îi îndrumăm și să le pun și eu pe tavă tot ce am învățat până acum în anii de succes ai carierei mele. Sper să le fie de folos și sper să primesc de sus, de la Dumnezeu, inspirație, generozitate și bună dispoziție ca să pot să îi destresez", a spus Theo Rose.

Denis Roabeș: "E o provocare pe care am așteptat-o cu nerăbdare și mă bucur că am oportunitatea de a da mai departe ce am învățat eu în ultimii ani"

"Sunt fericit că fac parte din echipa Vocea României. E o provocare pe care am așteptat-o cu nerăbdare și mă bucur că am oportunitatea de a da mai departe ce am învățat eu în ultimii ani. Pentru mine, ideea de mentorat este ceva foarte special. De-a lungul vieții, am avut noroc să întâlnesc persoane care m-au ajutat să mă formez atât ca om, cât și ca artist. Iar acum mă aflu în ipostaza în care să sper că și eu, la rândul meu, îi voi influența pozitiv pe cei pe care-i voi întâlni."

Prima ediție a emisiunii Vocea României a fost difuzată în 2011. De-a lungul celor nouă sezoane, au câștigat marele trofeu: Ștefan Stan, Julie Mayaya, Mihai Chițu, Tiberiu Albu, Cristina Bălan, Teodora Buciu, Ana Munteanu, Bogdan Ioan și Dragoș Moldovan. Din juriul emisiunii au făcut parte: Smiley (sezoanele 1 - 9), Marius Moga (sezonale 1 - 6), Loredana Groza (sezoanele 1 - 7), Horia Brenciu (sezoanele 1 - 3 și 9), Tudor Chirilă (sezoanele 4 - 9), Adrian Despot (sezonul 7), Andra (sezonul 8) și Irina Rimes (sezoanele 8 - 9).

Hardwell, Lost Frequencies, Steve Aoki și alți DJ-i cunoscuți vin la UNTOLD 2022

Organizatorii UNTOLD au anunțat noi artiști care vor ajunge în Cluj-Napoca, în perioada 4-7 august 2022. Pentru cea de-a șaptea poveste UNTOLD, cele patru zile și patru nopți de festival vor oferi o nouă experiență fantastică alături de unii dintre cei mai mari DJ-i ai lumii. Mai multe detalii în articol.

Hardwell la UNTOLD 2022
Hardwell la UNTOLD 2022 │ FOTO: PR / UNTOLD

UNTOLD 2022 a dezvăluit un nou val de artiști care vor urca pe scena festivalului în această vară. Este vorba despre Hardwell, Alok, Lost Frequencies, Steve Aoki, Vini Vici și mulți alții.

După o pauză de patru ani, timp în care a fost susținut de sutele de mii de fani, Hardwell se întoarce în circuitul de festival. Anul acesta, creatorul stilului big-room house a ales doar 4 festivaluri mari din întreaga lume în turneul de revenire: UNTOLD, TML, Ultra și Creamfields. Robert van de Corput aka Hardwell vine din Olanda și este considerat un artist cu pedigree. Doi ani la rând a fost votat NO. 1 DJ în Top 100 DJ Mag, este producător, muzician, proprietar de label și unul dintre personajele cheie pe scena muzicii electronice de azi, reușind să creeze rețeta pentru un nou gen în muzica electronică, ,"Big Room House".

Din 2013 până în 2018, Hardwell a fost mereu în turnee. În 2017 a fost la Cluj-Napoca, unde a făcut un super show pe scena principală a festivalului UNTOLD. Un an mai târziu, în septembrie 2018, artistul a luat decizia de a se retrage din circuitul de evenimente și a lansat pe conturile de social media o scrisoare plină de emoție adresată fanilor săi. Single-ul ,"Power", lansat în acel an, a ajuns la un număr impresionant de ascultări pe platforma Spotify. A continuat să producă muzică și în 2020 a lansat un album manifest, ,"The Story Of Hardwell", o compilație în care a inclus cele mai bune producții proprii.

Brazilianul Alok revine la UNTOLD. În 2015, DJ-ul a debutat în publicația DJ Mag pe locul 44. În anul 2017, revista Forbes l-a inclus în lista celor mai influente persoane cu vârsta sub 30 de ani. În 2021, a fost numit oficial cel mai urmărit artist din muzica electronică pe Instagram, a fost gazda celui mai mare livestream și e numărul 1 la nivel global pe Twitter. Alok este unul dintre producătorii a căror piese marchează un număr record de ascultări pe platformele de streaming, single-ul său de debut, "Hear Me Now" are peste 574 de milioane de stream-uri pe Spotify.

Experiența UNTOLD a însemnat reunirea familiei pentru DJ-ul belgian Lost Frequences, care a ajuns la ediția de anul trecut însoțit de părinții săi. Acesta a declarat că și-a dorit să-și aducă mama la un festival pe care-l iubește. Ultimul single al producătorului belgian, intitulat ,"Where Are You Now" a fost produs în colaborare cu artistul britanic Calum Scott, cu care s-a întâlnit pentru prima dată pe scena principală a festivalului UNTOLD, ediția 2021. "Where Are You Now" este piesa cu care Lost Frequencies a ajuns în toate clasamentele lumii, videoclipul depâșind 47 de milioane de vizualizări pe YouTube, iar pe Spotify piesa a fost ascultată de peste 370 de milioane de ori.

Sunt puține proiecte în industria muzicală care să aibă un sound atât de bine definit precum Aviram Saharai și Matan Kadosh, cei doi membri Vini Vici. Primul single, "Divine Mode", lansat cu Iboga Records, a fost un succes uriaș, cei doi artiști continuând să producă piese care au ajuns în topurile underground.

Unul dintre cei mai interesați artiști ai lumii, preocupat de noile tehnologii, precum NFT ori Metaverse, este producătorul de două ori nominalizat la premiile Grammy, DJ-ul care face din orice apariție pe scena principală a festivalului UNTOLD un spectacol, Steve Aoki. Acesta completează line-up-ul pentru cea de-a șaptea ediție UNTOLD.

Alți artiști ce vor urca pe scenele Galaxy, Alchemy și Fortune:

Considerată casa techno a UNTOLD, scena Galaxy are, la rândul ei, artiști în premieră pentru festival: germanul Stephan Bodzin, un artist autentic, considerat o emblemă a stilului techno underground. Supranumită ,"regina hard-techno" Amelie Lens revine pe scena Galaxy, alături de Maceo Plex, Mathame, DJEFF și Mahony. Alți artiști vor fi anunțati în curând.

Scena Alchemy prezintă și în 2022 cele mai cunoscute nume din dubstep, grime, trap, hip-hop, trip-hop: Borgore, Netsky, Malaa, Princess Nokia, Noisia, Dub FX & Woodnote, Sub Focus B2B Wilkinson, Deliric X Silent Strike, Grasu XXL & Guess Who, Macanache, Nane.

Stilul trance este celebrată la fiecare ediție a festivalului UNTOLD, iar anul acesta scena Fortune va fi gazdă pentru artiști precum Ferry Corsten, Aly & Fila, Giuseppe Ottaviani sau Markus Schulz.

Abonamente UNTOLD 2022:

Fanii pot achiziționa abonamente pentru cele 4 zile și 4 nopți la diferite prețuri în funcție de categorie și momentul achiziției. Pentru mai multe detalii, consultați agenda InfoMusic.