rock, world music

Cargo - 33 de ani de rock românesc

Trupa timișoreană Cargo a aniversat 33 de ani de existență la Sala Palatului. În deschiderea concertului de pe 30 aprilie a cântat trupa Revolver.

Concert aniversar Cargo - 33 de ani
Concert aniversar Cargo - 33 de ani │ FOTO: Petru Ivu

Știi că ai ajuns la un concert Cargo, când în fața sălii de concert stau parcate peste 15 motociclete și stăpânii lor alături de ele. Toți îmbrăcați cu haine de piele și înarmați cu steaguri purtând numele trupei, simțeai cum te invită să li te alături la ce avea să fie o seară de neuitat.

La ora 19:00 luminile începuseră să se stingă în jumătate din sală. O punctualitate impresionată am putea spune. Mirarea mi-a fost mai mare când pe scenă urcase o trupă de juniori. Cei care purtau numele de Revolver m-au făcut nu doar pe mine, dar cu siguranță și pe cei din sală, să caște și ochii, dar și urechile. Dragoș, care este solistul trupei, m-a lăsat profund surprinsă. În jumătate de oră a cântat perfect fiecare notă, de la început până la final, nu a dat urme de oboseală și (aici vine partea și mai intersantă), a dat și o lecție de growl pentru fiecare piesă cântată.

Mi-a plăcut să văd o trupă atât de bine închegată, la început de drum și mai ales la o vârstă atât de fragedă. Hrubaru însuși a subliniat un lucru foarte bun la finalul recitalului: peste câțiva ani, ne vom îngrămădi la concertele acestor tineri de 13 - 14 ani, le vom asculta muzica și vom cânta alături de ei.

Revolver este dovada pură că rockul românesc va continua și va evolua chiar sub ochii noștri. Mi-a plăcut foarte mult ideea de a începe seara de concert cu viitorul rockului românesc și de a continua cu părinții acestora.

Concert aniversar Cargo - 33 de ani

Nu mult după ora 19.30, după câteva aranjamente pe scenă și soundcheck, a urcat și sărbătorita serii, adică trupa Cargo. Concertul a început cu piesele „Ana” și „Clasa munctitoare” într-o manieră ușor acustică. Să mai adaug că toți cei prezenți în sală cântau la unison? A fost un adevărat ping-pong între trupă și spectactori. Adrian Igrișan ne-a „predat” de nenumărate ori de-a lungul serii microfonul. Te simțeai ca făcând parte din trupă efectiv.

Însuși Adrian Bărar a zis un lucru foarte potrivit și anume că, da, sărbătorim împreună 33 de ani de Cargo, dar parcă ar fi mers si o bere. Adevărat, ar fi mers de minune! :) A menționat bineînțeles și de emoțiile care i-au străbătut până să urce pe scenă, pentru că noi am fost pentru ei ca niște oaspeți. Bineînțeles că după piese ca „Să nu mă lași să-mi fie dor”, „Ziua Vrăjitoarelor” și „Nu pot trăi fără tine”, au urmat și cele încărcate de patriotism.

Concert aniversar Cargo - 33 de ani

Ideea este că de-a lungul interpretărilor, pe cortina din spatele trupei erau proiectate și diverse imagini din videoclipuri sau reprezentative pentru piesa din acel moment. Ei bine, unul dintre cele mai emoționante a fost în momentul în care Cargo a cântat „1989” și imaginile reprezentau momente de la Revoluție, dar și numele celor pierduți în acele vremuri grele. Apoi, am avut parte și de interpretarea live a noii lor piese „Românie, te strig!”.

Momentele de surpriză nu au ezitat să apară. Cargo a avut și un invitat special, la vioară și anume pe Ramon Radosav. Cred că cel mai tare ne-am distrat alături de el în timpul piesei „Batacanda” - un mix perfect dintre rock și vioară. Că tot spuneam de suprize, din nou, Adi Bărar ne-a dovedit măiestria cu care mânuiește chitara, dar și thereminul. Nici Tavi Pilan nu s-a lăsat mai prejos la tobe, oferindu-ne un solo plin de energie și la înălțime. Spun la înălțime și pentru că platforma pe care el se afla cu tobele, a fost ridicată în aer cu ajutorul unor scripeți, din câte s-a putut vedea.

Adrian Igrișan, ca de obicei, a fost trup și suflet la microfon și la chitară, cântând și distrându-se cu toți cei prezenți. A fost un concert între prieteni, un concert 100% rock, fără excepții. Publicul a fost în extaz la „Călare pe motoare”, „Doi pași în urma ta”, „Nu mai am țigări” și multe alte șlagăre care au făcut ca trupa Cargo să fie un simbol în rockul românesc. Ei, după cum a spus și Hrubaru, sunt niște cavaleri, sunt cavalerii noștri, cei cu care am crescut și prin care am reușit să iubim muzica adevărată.

Concert aniversar Cargo - 33 de ani

Apogeul a fost la bis, la mult așteptata „Dacă ploaia s-ar opri”, unde publicul a fost cel pus în prim-plan. Un val de lumini și de voci au transformat Sala Palatului în cel mai frumos cadou. Nici urarea de „La mulți ani” de la începutul concertului nu cred că a egalat sentimentele și fiorii care îți curgeau în vene în acele 5 minute.

Tot ce pot să spun la final este: Mulțumim, Cargo! Mulțumim că existați și că am avut deplina onoare de a participa la sărbătorirea celor 33 de ani de istorie, un număr simbolic de altfel! Mulțumim că ne-ați învățat să iubim muzica și sunteți cei mai mari cavaleri ai rockului românesc. Sufletele noastre au devenit din nou unul singur preț de câteva ore, iar acest lucru nu se va uita. La mulți ani, Cargo!

Concert aniversar Cargo - 33 de ani

A murit Adi Bărar, chitaristul și fondatorul trupei Cargo. Muzicianul a avut COVID-19

Adi Bărar, chitaristul și fondatorul formației Cargo, a murit la vârsta de 61 de ani. Muzicianul fusese diagnosticat cu COVID-19, fiind internat în spital în luna februarie.

Concert Cargo la Arenele Romane pe 18 martie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Adi Bărar s-a stins din viață astăzi, 8 martie, formația împărtășind trista veste printr-un mesaj publicat pe Facebook.

"Așa intens cum a trăit toată viața pe scenă, alături de public, înconjurat de gândurile voastre bune, așa a luptat până azi! Dumnezeu să te odihnească, Adi Bărar!", apare în mesajul trupei Cargo.

Deși cauza morții nu este specificată, este cunoscut faptul că pe 25 februarie muzicianul fusese internat în secția de terapie intensivă a Spitalului Județean din Timișoara, fiind infectat cu Sars-CoV-2. Adi Bărar suferea și de alte afecțiuni.

Mesajul formației Cargo

Starea de sănătate a muzicianului a fost fragilă încă de la momentul internării în spital, colegii din Cargo mărturisindu-și public îngrijorarea.

"Azi, ziua de joi (25 februarie) îl găsește pe Adi Bărar la spital! Suntem îngrijorați pentru situația în care se află! Starea lui de sănătate este mai fragilă decât ne-am fi putut închipui, obișnuiți fiind cu un Adi cu o constituție fizică puternică. Toate gândurile noastre sunt acum alături de el, dorindu-ne totodată ca trecerea prin aceste momente să fie făcută cu respect și decență din partea tuturor. Mulțumim! Vă vom ține la curent!", scria Cargo pe Facebook în urmă cu două săptămâni.

Adi Bărar a fost chitarist și membru fondator al trupei Cargo, formație ce a revoluționat rock-ul românesc încă de la primul album - "Povestiri din gară". Înființată la Timișoara în 1985, trupa a cunoscut succesul cu albumul din 1995, "Destin", iar aprecierea publicului larg în 1998, de Sânziene, când a lansat "Ziua Vrăjitoarelor". La începuturile anilor 2000 a apărut "Bagă-ți mințile în cap", iar în 2007 trupa a lansat un album "Best Of", intitulat "XXII", ce conține 22 dintre piesele trupei.

Formația Cargo a fost distinsă cu numeroase premii, diplome și titluri oferite de diferite municipalități din țară, fiind decorată de către Instituția Prezidențială cu Ordinul Cultural în Grad de Cavaler.

Poze cu Adi Bărar, chitaristul și fondatorul trupei Cargo (18 martie 2016, Arenele Romane)

• Concert Cargo la Arenele Romane pe 18 martie 2016

Vezi galeria integrală de la concert