Când se termină concertul, rămân ”Celelalte cuvinte” - VEZI FOTO

Recenzie si galerie de fotografii de la concertul trupei Celelalte Cuvinte de pe 21 aprilie din Jukebox.

Despre necuvinte știm de la Nichita Stănescu. Au fost numai ale lui și din esența lor s-a construit un univers. Prin ”Celelalte cuvinte” ia naștere o altfel de lume. A lor, a celor care au pus bazele acestei formații, a muzicii rock în care au crezut și au transmis-o mai bine de 30 de ani. Pentru ei și pentru cei care au simțit la fel, ”Celelalte cuvinte” sunt necuvintele, un testament la fel de solid a ceea ce și-au dorit să fie și să rămână până la final.

Vezi mai multe fotografii de la concertul Celelalte Cuvinte

Concertul din seara de 21 aprilie a strâns sub același acoperiș - clubul Jukebox, oameni dedicați crezului formației, dornici să mai audă încă o dată cuvintele. Așteptarea s-a încheiat puțin după ora 22:00, când povestea a șase albume a reînceput a fi spusă, în dulcele stil clasic. Călin Pop, Marcel Breazu, Leontin Iovan, Tiberiu Pop și Ovidiu Roșu, membrii neschimbați ai trupei, au cântat pentru un public ales pe sprânceană, cunoscători ai versurilor și muzicii celorlalte cuvinte. Excepții au fost poate câțiva copii de 8-10 ani, rătăciți în fața scenei, care încercau să-i imite pe cei care cântau. Gusturile se cultivă, însă, de la vărste fragede așa încât prezența lor a fost poate un indiciu către felul în care va arăta următoarea generație de fani ai muzicii rock autentice.

Pauza de la mijlocul concertului a acordat un moment de respiro necesar celor peste 3 ore de prestație, marcând totodată o trecere de la stilul mai agresiv și mai complex din punct de vedere instrumental, specific albumului ”Armaghedon”, la stilul mai liric al primelor două albume, ”Celelalte cuvinte” și ”II”.

Pentru bis, cerut la unison prin aclamarea numelui simplificat al formației, ”Cuvinte!”, s-au ales cele mai cunoscute melodii ale lor, păstrate cel mai probabil dinadins pentru final: ”Dacă vrei”, ”Iarbă prin păr” și ”Un sfârșit e un început”.

Mândri au fost cei de pe scenă de publicul lor, așa cum a declarat în timpului bisului Călin Pop, norocoși s-au simțit și cei care au asistat la acest concert. A fost o atmosferă intimă, ca între vechi amici.

În noiembrie anul trecut, "Celelalte cuvinte" au împlinit 30 de ani de carieră și prietenie. Un drum lung de la care nu s-au abătut nicio secundă. Din acest motiv fiecare concert pe care îl susțin este așteptat și prețuit pentru ceea ce reprezintă. Celelalte cuvinte rămân, așadar, pentru a exprima ceea ce simt cu adevărat. Acesta este crezul lor, statornic după fiecare concert.

AUDIO: Ascultă "Hoinar", noua piesă a lui Călin Pop (Celalalte Cuvinte): "Orice s-ar întâmpla, suntem liberi în gândurile și visele noastre"

Călin Pop, vocalistul și chitaristul trupei Celelalte Cuvinte, a lansat o nouă piesă solo, intitulată ”Hoinar”. Melodia va fi inclusă pe viitorul album al muzicianului, ”Cutia cu secrete”.

Călin Pop continuă să fructifice perioada de stagnare determinată de pandemie lansând o nouă piesă solo. După single-ul "Un Alt an", cu care a încheiat 2020, muzicianul lansează piesa "Hoinar", o compoziție ce ne îndeamnă la o reconstrucție a prezentului și la o eliberare a spiritului. Dincolo de toată apăsarea incertitudinii stă un interior de care doar noi suntem responabili, un interior ce are forța de a ieși din orice încorsetare.

""Hoinar" este o altfel de piesă, cu fiori în simțiri, mai afirmativă - orice s-ar întâmpla suntem liberi în gândurile și visele noastre. Chiar hoinari", a declarat Călin Pop.

Noua piesă "Hoinar" va fi inclusă pe viitorul album solo al lui Călin, "Cutia cu secrete". Muzicianul lucrează la un material de studio și alături de colegii din Celelalte Cuvinte.

AUDIO: Călin Pop (Celalalte Cuvinte) - "Hoinar"

Foarte tineri, în 1981, Călin Pop, Marcel Breazu, Leontin Iovan, Tiberiu Pop şi Ovidiu Roşu au căutat "Celelalte Cuvinte" pentru a-i exprima emoţiile şi gândurile. Au trecut multi ani de atunci, ani în care muzica lor a bucurat generaţii de fani, în care tablourile stilistice s-au succedat. De la romantismul primei decade cu "Iarbă prin păr", apoi "Dacă vrei", "Un sfârşit e un început", "Scrisori iubite", "Nu-mi da tot într-o zi", la protestul din "Se lasă rău", "Cina dragonului", "Armaghedon", "Lupii", "Boală de gânduri", apoi o îmbinare între cele două şi o reîntoarcere la matcă prin "Zmeie", "Stem", "Între vise",

Celelalte Cuvinte şi-a păstrat mereu crezul, valorile şi personalitatea artistică, dobândind statutul de trupă-legendă a rock-ului românesc. Nu şi-a dezamăgit niciodată fanii, nu a făcut niciodată compromisuri de dragul comercialului.

Solistul trupei Jukebox este primul artist din România vaccinat anti Covid-19

Alex Vasilache, solistul trupei JukeBox este primul artist din România care şi-a făcut vaccinul anti Covid-19. Muzicianul a primit prima doză de vaccin pentru că este medic rezident şi se încadrează deci în primul val al celor vaccinaţi. Aflaţi detalii despre experienţă în articol.

Jukebox - Absența ta
Jukebox - Absența ta

Alex Vasilache, solist al trupei JukeBox şi-a dat examenul de rezidenţiat în anul 2020, iar din ianuarie 2021 este medic rezident la Institutul de Boli Infecţioase Matei Balş. Ca atare se califică pentru a primi vaccinul anti-Covid. În această săptămână a primit ocazia de a se imuniza şi ulterior a postat adeverinţa de vaccinare pe Facebook. Ulterior fotografia a fost ştearsă de pe reţeaua de socializare, deoarece se vedeau date personale, iar postarea a fost invadată de comentarii negative care acuzau mită şi teorii ale conspiraţiei.

Iată declaraţiile lui Alex Vasilache după vaccinare:

Sunt un pic obosit că m-am trezit foarte devreme astăzi. Sunt de la 5 în picioare. Experienţa nu este diferită faţă de orice alt vaccin pe care majoritatea populaţiei din România l-a făcut, având în vedere că noi suntem o ţară în care schema de vaccinare obligatorie este destul de bogată. Şi atunci, cine şi-a făcut măcar un vaccin gripal sau împotriva hepatitei B, sigur ştiu despre ce e vorba.

O înţepătură ca la albinuţe cum le spunem la copii. După aia s-ar putea înroşi la locul acela sau să te jeneze un pic sau să te simţi un pic mai moleşit a doua zi, dar nimeni din cei care îi cunosc, îmi sunt colegi sau care s-au vaccinat nu au avut aşa ceva.

Campania de vaccinare a început la finalul anului 2020 şi vizează în primă fază cadrele medicale şi pe cei din linia întâi, ulterior profesori şi persoane în vârstă sau cu probleme de sănătate. O mişcare bună de awareness este ca mai multe persoane celebre, muzicieni şi vedete să se vaccineze pentru a promova aceasta imunizare. Problema este cu percepţia publicului, pentru că va părea că aceştia au "sărit peste rând" sau au primit bani pentru aceasta campanie.

Am trecut deja de 6 milioane de persoane vaccinate pe glob, iar pe măsură ce campania continua, adeverinţa de vaccinare va deveni necesară pentru a călători sau a participa la evenimente viitoare, inclusiv concerte. Astfel va fi inevitabil că tot mai mulţi artişti să se imunizeze. În România ritmul actual de vaccinare ar fi pe la 20.000 de persoane pe zi, dacă totul merge bine.

JukeBox a lansat în 2020 piesa "Sexy Foc", după ce cu un an înainte lansase hiturile "Măşti de porţelan" şi "Să Vină Vinerea".

Călin Pop, vocalistul și chitaristul trupei Celelalte Cuvinte, a lansat melodia "Un Alt an" - AUDIO

"Un Alt an" este un cântec perfect pentru această perioadă și totodată un nou single de pe albumul solo "Cutia cu secrete" ce urmează a fi lansat anul viitor. Materialul este disponibil în articol.

"Un Alt an" este o baladă compusă de Călin Pop ce vorbește despre trecutul recent, dar oferă și o notă de optimism pentru anul ce vine. Melodia beneficiază de un artwork realizat de Elena Cercel.

"În nefasta perioadă de virusare pe care recent am traversat-o, cuprins de fiori și neliniști, am creat un audio meditativ, de final de an. În această conjunctură am decis să mă exprim doar eu cu ale mele gânduri, nedorind să îmi aglomerez genialii colegi de proiect (doar de data aceasta). Am simțit nevoia să fac această piesă, pentru sufletul meu, al nostru, al tuturor", a declarat Călin Pop.

Recent, Călin Pop a lansat o piesă în colaborare cu Alex Penescu, supraviețuitor al incendiului de la Colectiv.

Călin Pop și-a început cariera muzicală în 1980 împreună cu colegii săi de o viaţă, trupa Celelalte Cuvinte, pe care a fondat-o încă din perioada de liceu. Formată din mai sus numitul, alături de Marcel Breazu, Leontin Iovan, Tiberiu Pop şi Ovidiu Roşu, Celelalte Cuvinte este una dintre cele mai longevive trupe rock din România.

Păstrându-şi, de-a lungul timpului, atât componenţa, cât şi stilul, Celelalte Cuvinte a devenit o trupă-legendă a rock-ului românesc, cu o identitate aparte. Sonorităţile muzicale ale trupei sunt identificate imediat de orice fan. Niciodată comercialul nu a fost un criteriu de creaţie sau interpretare în cazul de faţă.

AUDIO: Călin Pop - Un Alt an