Când se termină concertul, rămân ”Celelalte cuvinte” - VEZI FOTO

Recenzie si galerie de fotografii de la concertul trupei Celelalte Cuvinte de pe 21 aprilie din Jukebox.

Despre necuvinte știm de la Nichita Stănescu. Au fost numai ale lui și din esența lor s-a construit un univers. Prin ”Celelalte cuvinte” ia naștere o altfel de lume. A lor, a celor care au pus bazele acestei formații, a muzicii rock în care au crezut și au transmis-o mai bine de 30 de ani. Pentru ei și pentru cei care au simțit la fel, ”Celelalte cuvinte” sunt necuvintele, un testament la fel de solid a ceea ce și-au dorit să fie și să rămână până la final.

Vezi mai multe fotografii de la concertul Celelalte Cuvinte

Concertul din seara de 21 aprilie a strâns sub același acoperiș - clubul Jukebox, oameni dedicați crezului formației, dornici să mai audă încă o dată cuvintele. Așteptarea s-a încheiat puțin după ora 22:00, când povestea a șase albume a reînceput a fi spusă, în dulcele stil clasic. Călin Pop, Marcel Breazu, Leontin Iovan, Tiberiu Pop și Ovidiu Roșu, membrii neschimbați ai trupei, au cântat pentru un public ales pe sprânceană, cunoscători ai versurilor și muzicii celorlalte cuvinte. Excepții au fost poate câțiva copii de 8-10 ani, rătăciți în fața scenei, care încercau să-i imite pe cei care cântau. Gusturile se cultivă, însă, de la vărste fragede așa încât prezența lor a fost poate un indiciu către felul în care va arăta următoarea generație de fani ai muzicii rock autentice.

Pauza de la mijlocul concertului a acordat un moment de respiro necesar celor peste 3 ore de prestație, marcând totodată o trecere de la stilul mai agresiv și mai complex din punct de vedere instrumental, specific albumului ”Armaghedon”, la stilul mai liric al primelor două albume, ”Celelalte cuvinte” și ”II”.

Pentru bis, cerut la unison prin aclamarea numelui simplificat al formației, ”Cuvinte!”, s-au ales cele mai cunoscute melodii ale lor, păstrate cel mai probabil dinadins pentru final: ”Dacă vrei”, ”Iarbă prin păr” și ”Un sfârșit e un început”.

Mândri au fost cei de pe scenă de publicul lor, așa cum a declarat în timpului bisului Călin Pop, norocoși s-au simțit și cei care au asistat la acest concert. A fost o atmosferă intimă, ca între vechi amici.

În noiembrie anul trecut, "Celelalte cuvinte" au împlinit 30 de ani de carieră și prietenie. Un drum lung de la care nu s-au abătut nicio secundă. Din acest motiv fiecare concert pe care îl susțin este așteptat și prețuit pentru ceea ce reprezintă. Celelalte cuvinte rămân, așadar, pentru a exprima ceea ce simt cu adevărat. Acesta este crezul lor, statornic după fiecare concert.

Celelalte Cuvinte a lansat piesa "Muza Mea", o baladă atemporală - AUDIO

Trupa Celelalte Cuvinte a lansat încă un single nou în 2022, "Muza Mea". Este o baladă atemporală, care sună bine atât la foc de tabără, cât şi pe scenă, în faţa unui public numeros. Îmbinarea chitării acustice cu cea electrică face senzaţie.

Celelalte Cuvinte fotografie oficiala 2022
Celelalte Cuvinte fotografie oficiala 2022 │ FOTO: Celelalte Cuvinte

Piesa "Muza Mea" a debutat pe 6 mai 2022 şi este încă un single de pe noul album al formaţiei "Celelalte Cuvinte". El este intitulat "Clepsidra fără nisip" şi a fost deja prefaţat de piesa "Nesupus", la început de an. Grupul a ţinut un concert aniversar de 40 de ani de activitate la Club Quantic pe 21 martie 2022 şi trăieşte un moment special în evoluţia carierei sale. Discografia sa începe în 1984 cu "Formaţii Rock #8" şi continuă cu LP-ul "Celelalte Cuvinte" din 1987.

Ultimul LP lansat a fost "Electric Live", concert aniversar de 30 de ani de la Sala Palatului din Bucureşti, datând din 2019. Revenind la noul single, "Muza Mea" este o piesă blândă, elegantă, cu o voce caldă şi care începe molatec, cu două chitare care se îmbină plăcut, acustica şi electrică. Spre final riff-urile devin ceva mai dure şi piesa se animă, alături de percuţia ritmată din fundal.

Formaţia a mai lansat în 2022, pe 1 aprilie şi melodia "Plecând încet", de pe acelaşi nou album aşteptat în 2022.

Oficial, povestea Celelalte Cuvinte debuta în 1981 la Timişoara. Grupul îi are acum în componenţă pe Călin Pop, Marcel Breazu, Leontin Iovan, Marius Pop, Ovidiu Roşu. Au colaborat şi cu Tiberiu Pop şi Radu Manafu şi a făcut senzaţie prin colaborarea cu Florian Pittiş pe piesa "Fără Cuvinte". Deşi în general această trupă este una heavy metal, a cochetat şi cu alte genuri, precum doom metal pe albumul "Armaghedon". Influenţe ale sale se simt şi pe albumul "Destin" al trupei Cargo.

Ulterior avea să vină o cochetare cu rock-ul alternativ în albumul "Ispita". În 2011 formaţia concerta în faţa a peste 4000 de spectatori la Sala Palatului, aniversând 30 de ani de activitate.