byron a dezvăluit eternitatea "Efemeridelor" cu un concert la Arenele Romane

Pe o ploaie de noiembrie, într-o seară de 18, byron și-a adunat ascultătorii la Arenele Romane pentru a prezenta live cel mai recent album lansat, "Efemeride". Povestea materialului a căpătat mai multă substanță și semnificație datorită sunetului crud al instrumentelor, iar vocea recognoscibilă a lui Dan s-a auzit mai clar și mai răspicat cântând despre un melanj de gânduri și trăiri recurente. Te invităm să citești câteva impresii de la eveniment.

byron - concert lansare "Efemeride"
byron - concert lansare "Efemeride" │ FOTO: Năluca

Concertul de la Arenele Romane a fost așteptat de ceva vreme atât de fanii, cât și de membrii trupei byron. Aceștia au lansat pe 6 octombrie "Efemeride", cel de-al optulea album din carieră. Discul cuprinde 10 piese complexe, 10 situații cu care mulți dintre noi ne-am confruntat la un moment dat - frici, anxietăți sau frământări, toate împletite subtil cu un fir de speranță și unul de distors.

Evenimentul din 18 noiembrie a fost deschis de Dora Gaitanovici și Pinholes, două acte care au prefigurat concertul byron. Pe de o parte, Dora a adus pe scenă o energie debordantă și un exercițiu de virtuozitate. Pe de altă parte, Pinholes a trimis publicul într-o introspecție gravă. byron a reușit să îmbine ambele perspective.

byron - concert lansare "Efemeride"

Dora Gaitanovici a dat startul serii la ora 20:00, cu un setlist care a inclus cele mai îndrăgite piese ale sale: "Descântec", "Soarele", "Luna", "Manole" sau "Făt-Frumos". Momentul muzical a fost dinamic, Dora și-a pus în valoare calitățile vocale, iar colegii de trupă au arătat că pasiunea lor pentru muzică a dat roade.

La ora 21:00 a urcat pe scenă Pinholes. Trupa este descrisă ca fiind obsedată de metafore și asumată dramatic, căutând să găsească mijlocul între alternative rock, post rock, post punk. La Arenele Romane a confirmat această portretizare. A purtat ascultătorii pe tărâmul autoanalizei și a reflecției cu melodii ca "Scriu, rescriu și tremur", "Porcul Spinos", "Atacă-mă cum am învățat", "Poza" sau "Avem un loc".

Puțin după ora 22:00 a venit momentul mult așteptat al serii. byron a început concertul cu "Cine sunt eu să mă opun?". După această piesă, Dan s-a declarat încântat că se întâmplă acest eveniment - "incredibil că suntem aici". Mai mult, artistul a apreciat că participanții au trecut prin ploaie pentru a fi alături de formație în acest nou capitol muzical.

byron - concert lansare "Efemeride"

Prezentarea albumul "Efemeride" a fost împletită cu alte compoziții din discografia trupei. S-au ascultat "Anima", "FMR", "Memento", "1000 de chipuri", "Perfect", "Marea", "Cadou", "I don't want to entertain you", "Prea târziu", "Consumatori de vise", "Apă și cer", "Promit solemn" și "Oricât ai vrea să fii mai mult", cântată alături de Dora Gaitanovici. Fiecare membru al trupei a strălucit pe bucățica lui muzicală - Dan Georgescu la chitară, Sergiu Mitrofan la clape, László Demeter la bas și Andrei Ilie la tobe. Dan Byron a încântat audiența cu vocea sa, dar și cu interpretări la chitară și flaut.

Concertul nu putea să se lipsească de "În infern", piesa cea mai complexă de pe albumul "Efemeride". Scrisă într-o singură zi și orchestrată în șase luni, compoziția de zece minute încheie materialul discografic. De la primele acorduri, Dan s-a transformat într-un Virgiliu care a călăuzit fiecare persoană din public prin propriul său "infern". O călătorie cu suișuri și coborâșuri, pasională, intensă, însă, în același timp, pierdută și prăbușită. Partitura muzicală a fost oglinda perfectă a acestei călătorii care a cuprins pasaje subtile și candide, dar și porțiuni brutale, înverșunate și sfâșietoare.

byron - concert lansare "Efemeride"