pop

Brenciana swing-ului - capitolul 1, Sala Palatului - FOTO

După ce a făcut ce i-a spus inima, Brenciu a revenit la Sala Palatului pentru un concert nou, retrospectiv, mai așezat, și mai aproape de pasiunea sa pentru muzica swing, invocând melodii ale greilor industriei din anii '40, '50, '60 și până în prezent.

Horia Brenciu in mediul sau pe scena Salii Palatului

După ce a făcut ce i-a spus inima, Brenciu a revenit la Sala Palatului pentru un concert nou, retrospectiv, mai așezat, și mai aproape de pasiunea sa pentru un anumit gen de muzică, invocând melodii ale greilor industriei din  anii '40, '50, '60. Astfel, cu ceva mai puține vorbe și confetti, Horia Brenciu a redat glasul swing-ului, care ”există de când suntem noi pe lume”. De la Sinatra la Gică Petrescu, muzica a curs pe firul poveștilor țesute în jurul fiecărei piese, ieșind la iveală o latură nouă a personalității showman-ului Brenciu. Efortul ținerii în frâu a energiei sale contagioase s-a putut simți pe alocuri, scurte rafale din vechiul show făcându-și loc pe ici pe colo. A fost, însă, de această dată, un capitol nou - capitolul 1 din ”Brenciana swing-ului”.

Horia Brenciu in concert la Sala Palatului pe 29 noiembrie 2012

”Bună seara! Arătați foarte bine. Mulți bărbați astăzi...pe scenă. Mi s-a atras atenția să vorbesc puțin, pentru că peste câteva zile e Vocea României”

Acesta a fost discursul care a dat startul spectacolului. Iar înainte de acesta, introducerea în atmosfera swing-ului a fost asigurată de HB Orchestra Big Band, prima melodie debutând cu câteva minute după ora 8.

Horia Brenciu si orchestra sa HB

Horia Brenciu si orchestra sa HB

As Long As I'm Singing, din repertoriul lui Bobby Darin, a încălzit spiritele în rândurile din față, dând publicului primul indiciu cu privire la mesajul acestui concert și a muzicii pe care o vor auzi. A urmat apoi o piesă din portofoliul legendarului Frank Sinatra, My Kind Of Town căpătând o nouă armonie în tonalitate și un altfel de spirit.

Vezi toată galeria de poze de la concertul lui Horia Brenciu

Vocea lui Horia Brenciu a urcat și coborât fără șovăială treptele swing-ului, abordând linii melodice extrem de cunoscute și îndrăgite de publicul larg. Timbrul său cald a îmbrăcat pe rând balade precum Strangers In The Night, Singing In The Rain, I've Got You Unde My Skin sau Everybody Loves Somebody, păstrând din eleganța acestui gen muzical și din trăirea impregnată adânc, în istoria acestor piese.

Horia Brenciu in spectacolul My Way

Horia Brenciu in spectacolul My Way

Un moment emoționant a fost acela al interpretării piesei That's Life, dedicată regretatului Șerban Ionescu. Recunoscut pentru rolurile interpretate în Ion: Blestemul pămîntului, blestemul iubirii (ecranizarea romanului lui Liviu Rebreanu), Capcana mercenarilor sau Mircea, Șerban Ionescu s-a stins din viață pe 21 noiembrie 2012, cu doar câteva zile înainte de susținerea acestui concert.

”Americanii îl au pe Frank Sinatra, noi îl avem pe Gică Petrescu. Aceasta a fost replica ce a dat tonul piesei Suflet canbriu de papugiu, singura melodie a unui artist român din întregul repertoriu al serii.

Horia Brenciu și Andreea Miclici, Sala Palatului, 29 noiembrie 2012

Spectacolul s-a bucurat și de o serie de invitați. Pentru piesa Unforgettable, Horia Benciu a avut-o drept parteneră pe Andreea Miclici, ce a completat linia melodică a acestei balade legendare prin șarmul, distincția și vocea articulată întocmai personalității ei. A urmat apoi un alt duet cu Maria Alexievici, fostă concurentă a emisiunii Vocea României, melodia interpretată fiind I Get A Kick Out Of You, din repertoriul lui Frank Sinatra. Seria invitaților a fost încheiată de cei trei maeștri culinari ai emisiunii MasterChef, respectiv Florin Dumitrescu, Sorin Bontea și Cătălin Scărlătescu. Cei trei au degustat împreună cu Brenciu un pahar de vin roșu, cântând Singing In The Rain și Just a Gigolo.

Horia Brenciu in concert la Sala Palatului

Gluma serii, invocată pe parcursul spectacolului în mai multe rânduri, a fost un apropo cu privire la durata lungă a concertelor unui coleg de breaslă, ce a anunțat de curând că se retrage din industria muzicală.

”Vă dau o veste proastă. Concertul n-o să fie de 5 ore, ca la Fuego.”

Interacțiunea cu publicul a fost constantă pe parcursul întregului show. Fie prin poveștile introductive ale pieselor, fie prin scurte scenarii care au făcut legătura dintre piese, repertoriul a curs șnur, singurele ruperi de ritm apărând în momentele de spontaneitate date de reacția publicului la diverse replici ale lui Brenciu. De la ”Horia, te iubesc!” ,strigat de un bărbat de undeva din sală, la un ”Nu” hotărât al unei fetițe din public ce a răspuns la întrebarea ”Îți place spectacolul?”, umorul neplanificat a dat savoarea bunei-dispoziții create, de altfel, prin întreaga reprezentație.

Concertul s-a încheiat cu piesa care a dat numele acestui spectacol. My Way, aici The Brenciu Way, a fost interpretată  într-o notă emoțională, pe ecranul din spatele său apărând la finalul piesei o poză cu fetița lui. Rândurile de la Sala Palatului, înțesate de oameni de jos până la loje, au început apoi să se golească treptat, în timp ce aplauzele încă se mai auzeau.

Am cunoscut în această seară un altfel de Brenciu, mai interesat de mesaj și mai puțin distras de lumini și baloane. Deși spectacolul a beneficiat de un decor pe măsură, corpul de balet fiind prezent, de asemenea, la aproape fiecare piesă, interesul a rămas constant asupra muzicii căreia i-a dat glas. A fost, aș putea spune, un concert tribut în memoria marilor Frank Sinatra, Dean Martin, Nat King Cole, Bobby Darin și nu în ultimul rând Gică Petrescu. Un cadou de Crăciun simbolic pentru cunoscători și nostalgici.

Irina Rimes a dezvăluit în podcastul lui Horia Brenciu că pregătește un concert la Sala Palatului, vorbind și despre planuri ipotetice de nuntă - VIDEO

Irina Rimes a cântat și a povestit alături de Horia Brenciu, în podcastul Lucruri Simple. Artista a oferit noi detalii cu privire la albumul "Acasă", pe care-l va lansa anul acesta, dezvăluind și că pregătește un concert inedit, primul de la Sala Palatului. Printre picături, s-a discutat și despre chestiuni sentimentale, Horia dorind să afle dacă o nuntă și un copil se regăsesc printre planurile ei de viitor.

Irina Rimes la podcastul lui Horia Brenciu
Irina Rimes la podcastul lui Horia Brenciu │ FOTO: Captură YouTube

O discuție cu Horia Brenciu nu putea avea loc decât într-un cadru festiv, așa că Irina Rimes a fost întâmpinată la podcast ca la nuntă, având și un meniu pe măsură, cu mâncăruri moldovenești. În această atmosferă jovială, Irina a vorbit despre muzică, iubire și planuri de viitor, atât pe plan profesional, cât și personal. Artista a anunțat că albumul "Acasă", la care lucrează de multă vreme, va fi lansat anul acesta.

Irina Rimes: "("Acasă") e despre întoarcerea la origini și la cine ești tu"

"De fiecare dată când mă pierd, mă întorc la începuturi și anul ăsta mă întorc la începuturi, mai ales. O să lansez un album, care se numește "Acasă", și piesele de pe acest album descriu o fată care, pe lângă relația eșuată, care i-a dat foarte mari bătăi de cap și de care s-a desprins foarte greu, s-a și pierdut din punct de vedere inspirațional. Nu mai știe despre ce să scrie. Despre el a scris deja două albume, industria o sufocă, Instagramul mă sufocă, TikTok-ul mă sufocă, aia mă sufocă, aia mă sufocă, nu mai am timp de muzică, ceea ce e cel mai important, cred eu.

Am decis să las totul și să mă apuc de album. De fapt să termin albumul pe care-l începusem de hă hă. Am luat o rulotă și am plecat spre casă, spre Chișinău, dar mai multe detalii atunci când o să apară albumul, pentru că am făcut un proiect mare. Cred că e cel mai mare proiect din viața mea, cel mai ambițios proiect pe care l-am avut vreodată, și am vrut să iasă la pachet cu toate. Cel mai important pentru mine este acest album, care se numește "Acasă" și în care sper să se regăsească multă lume. (...) E despre întoarcerea la origini și la cine ești tu", a detaliat Irina.

Unde ar face nuntă Irina Rimes

Relația artistei cu David Goldcher a fost, de asemenea, un punct de focus în discuția cu Horia. Cei doi au interpretat mai multe piese în limba franceză, Horia întrebând-o apoi direct pe Irina dacă își dorește să facă nuntă în România sau în Franța. Luată pe nepregătite, Irina a început să spună că pentru Franța plănuiește ceva restrâns. Dojenindu-l, apoi, pe Horia, că i-a dat vin, a reformulat. A menționat că discuția este ipotetică și a dezvăluit că ar face două evenimente.

"Ipotetic vorbind, dacă m-aș căsători, aș face o mică petrecere într-un châtelet (mic castel) în Franța, cu familia - familia lui, familia mea, prieteni foarte apropiați - și o nuntă moldovenească în România", a dezvăluit Irina.

Cât despre copii, Horia i-a prezis că va avea gemeni. Întrebată și cam în cât timp crede că va deveni mămică, Irina a mărturisit că și-ar dori să se întâmple cam într-un an, doi.

Vocea României și primul concert Irina Rimes la Sala Palatului

Horia și Irina au vorbit, printre altele, și despre Vocea României, despre concurenți preferați, dar și despre sesiunile de compus, unde lucrurile merg strună atunci când există chimie între compozitor și producător. Irina a mărturisit că Alex Cotoi este unul dintre producătorii cu care colaborează cel mai bine.

Pe final de podcast, Irina Rimes a anunțat că plănuiește primul ei concert la Sala Palatului, care va marca, cel mai probabil, lansarea albumului "Acasă"

"Horia, am să te invit la primul meu concert la Sala Palatului, la care lucrez", a anunțat Irina.

Podcastul s-a încheiat cu o serie de întrebări rapide. Întreaga discuție poate fi urmărită mai jos.