electronica

Bonobo – Gladiator la Arenele Romane - FOTO

Pentru prima oară într-un live-set în București, Simon Green, DJ-ul și producătorul cunoscut ca Bonobo, a urcat pe scena Arenelor Romane, duminică 15 septembrie." Let the games begin!".

Concert Bonobo 15 septembrie 2013, Arenele Romane

Porțile s-au deschis încă de la ora 20:00, iar până la ora 23:00, pe podeaua Arenelor s-au adunat, ca într-un număr de magie, grupuri de oameni ce apareau pe beat-urille DJ-ilor Indie Jules, Ufe și Deeproots. Scaunele roșii și reci din gradene se ocupau pentru a se elibera minute mai târziu de publicul ce își căuta nerăbdător un loc strategic pentru a pronunța sentința, ca adevărați descendenți ai romanilor. Gladiatorii, de data aceasta, erau pe scenă.

Luminile s-au stins. Cu riscul de a o da cu totul într-o scena demnă de filmul "Spartacus", Bonobo și-a făcut apariția ca un zeu cool, cu părul ridicat de o pală de vânt și cu o cămașa de blugi cu mânecile suflecate. Însă scena nu i-a fost de ajuns și a avut propriul piedestal de unde dădea indicații din priviri tuturor membrilor trupei ca un dirijor subtil.

Gladiator, zeu –cool sau sex symbol (da, ma gândeam și la asta), Bonobo aduce cu ultimul său album, "The North Borders" un sound complex, amestecând beat-urile electro-hipnotice cu un future jazz și voci zgrumțuroase ce se unduiesc și tânguiesc de-a lungul notelor. Înconjurat de un band și cântând la rândul lui la bas în timp ce mixa la laptop, Bonobo nu mai este un simplu DJ, ci un muzician complet.

Bonobo "si-a coregrafiat" show-ul punându-și în valoare talentații artiști cu niște momente solo de excepție. Cele cinci minute de recital ale toboșarului , care a amuțit arenele printr-un ritm amețitor, au fost urmate de un solo al saxofonistului care, în mijlocul nopții, te transporta în timp și spațiu de erai la un jam session de jazz. Iar pentru că prin mulțime cu siguranță existau și fani care veniseră pentru DJ-ul Bonobo, acesta le-a oferit un moment în concert, în care a mixat, singur pe scenă, flancat fiind doar de luminile difuze ale spoturilor.

Szjerdene, solista ce interpretează Transits și Towers pe albumul "The North Borders", a avut mai multe momente, urmărind muzica prin aer cu brațele larg deschise, în timp ce umplea arenele cu tonalitățile sale înalte și te legăna cu versurile aproape șoptite. Îmbrăcată într-o rochie neagră, mulată și cu un guler auriu ce îi punea în evidență umerii, singura pată de culoare era dată de rujul roșu-provocător de pe buze. Deși a interpretat melodii care pe album sunt înregistrate cu Erykah Badu sau Andreya Trianna, Szjerdene a fost extraordinară, vocea ei răsunându-mi în minte întreaga seară.

Piese precum "First Fires", "Flutter", "Cirrus" sau "Stay" the same au făcut să vibreze duminică seara coloanele Arenelor Romane, rezonând cu marea de oameni venită să-l descopere pe Bonobo într-un live set excepțional.

Poze concert Bonobo la Arenele Romane, 15 septembrie 2013