Billy Idol, the ultimate bad boy rocker, a făcut publicul să strige “more, more, more”

Într-un show care a avut de toate pentru toți - o voce în formă, hituri peste hituri, un setlist echilibrat, numeroase solo-uri de chitară și atmosferă - Billy „fuckin’” Idol a pus pe jar Arenele Romane. Concertul a fost deschis de ZOB, la fel ca în 2006, și I’m the trip. Evenimentul a fost organizat de Events.

Billy Idol în concert la București pe 29 iunie 2014
Billy Idol în concert la București pe 29 iunie 2014 │ FOTO: Mihai Anghel / InfoMusic.ro

Rar întâlnești un concert care să le aibă chiar pe toate - în afară de câteva mega-hituri precum "Speed", "Shock to the System" sau coverul "Hot In The City"... Din acest punct de vedere performance-ul lui Idol a fost un must-see pentru orice iubitor de muzică.

Dacă este ceva ce Billy Idol a învățat, în toți acești ani, este cum să „lucreze” un public. Apartenența la o anumită vârstă sau curent muzical deja nu mai contează, melodiile sale fiind extrem de populare. Concertul de duminică seară a fost așadar „un clasic”, iar publicul - eterogen: tineri de 16-17 ani stăteau lângă fani trecuți de 40 de ani, erau mame care își aduseseră fiicele sau tați care veniseră cu fiii pentru un show care nu a dezamăgit, cred, pe nimeni.

Billy Idol și chitaristul Steve Stevens la Arenele Romanie - 29 iunie 2014

Într-o ținută care îmbină punk-ul și glam rock, cu pantaloni de piele, geacă neagră cu sclipici, cu frizura punk și grimasă sfidătoare, cu buza de sus răsfrântă, Billy Idol și-a făcut apariția alături de trupa de muzicieni din care nu a lipsit vechiul colaborator Steve Stevens. A început concertul în forță cu "Postcards From the Past".

În timpul concertului avea să schimbe diverse ținute - de la sacoul și cămașa desfăcute la nasturi, în care a interpretat "Sweet Sixteen", acompaniat de o simplă chitară acustică, până la un tricou negru, la care a renunțat apoi, atunci când a cântat "Rebel Yell", poate cel mai cunoscut dintre hiturile sale.

Billy Idol la Arenele Romane

Billy Idol la Arenele Romane

Modelul “bad boy with a soft spot” a fost exploatat de mulți artiști în decursul anilor, de la actori la muzicieni și chiar mai departe de atât, dar puțini au știut să îl întoarcă în favoarea lor după cum a reușit Billy Idol, cu melodii care expiră sex appeal, cu o prezență scenică și un look care completează firesc versurile cântecelor.

De câteva ori în timpul show-ului, muzicianul a cochetat cu publicul, rămânând la bustul gol, ca de exemplu în timpul melodiei "Flesh for Fantasy". Incredibil cât de misterios și erotic s-a auzit chitara lui Steve Stevens pe această piesă!

Chitaristul Steve Stevens la Arenele Romane - 29 iunie 2014

Trei chitariști, un clăpar (câteodată lăsa și el clapele pentru a prelua chitara) și un toboșar s-au rotit și ei în timpul concertului. Numai Steve Stevens a schimbat trei chitare în timpul concertului, având spațiu amplu de desfășurare, ce a culminat cu un solo cu tentă de Spanish flamenco. De altfel, are astfel de antecedente de când a lucrat cu grupul trance Juno Reactor la cântecul "Pistolero". Soloul a decurs în stil glam decadent, cu țigara în gură în timp ce „biciuia” coardele chitarei sale fuchsia.

Chitaristul Steve Stevens la Arenele Romane - 29 iunie 2014 │ FOTO: Mihai Anghel / InfoMusic.ro

Nu știu ce era mai incitant - faptul că un Billy Idol în formă era doar la câtiva metri distanță sau că era însoțit de chitaristul care a lucrat cu Michael Jackson și care a apărut în videoclipul "Dirty Diana"? Da, chitaristul din videoclip, îmbrăcat în piele din cap până în picioare, este Steve Stevens! Tot el cântă și pe "Smooth Criminal".

Publicul a intrat repede în ritm pentru că Billy Idol a continuat cu "Cradle of Love", de pe albumul "Charmed Life", una din cele mai erotice piese ale sale, cu un videoclip deja celebru în care “the sexy girl next door” își invadează vecinul cel nerdy, care ascultă muzică clasică și mănâncă takeout. Tipa se dezlănțuie pe o melodie de-a lui Billy Idol, îi bea vinul, își aruncă pantofii cu toc în acvariul lui cu pești și dansează lasciv în patul lui în timp ce Billy Idol, cu grimasa caracteristică cântă „Cause love cuts a million ways/Shakes the devil when he misbehaves/I ain't nobody's fool/Come on shake it up/Whatever I do!

În ciuda reputației de bad boy, pe scenă nici Billy Idol și nici trupa lui nu au precupețit vreun efort, dimpotrivă, au fost foarte calzi cu publicul. De multe ori și-au privit fanii în ochi, le-au arătat că fac show special pentru ei, și cred că nu a rămas nimic din ce putea fi aruncat (bețe de tobă, pene de chitară, setlisturi, chiar și frisbee-uri inscriptionate “Billy Idol, Bucharest 2014”) care să fi rămas neîmpărțit.

Billy Idol la București

Billy Idol la București │ FOTO: Mihai Anghel / InfoMusic.ro

În timp ce interpreta "L.A. Woman", un cover după The Doors, a înlocuit de multe ori versurile cu “Bucharest woman” sau “Romanian woman”, iar în timpul lui "Dancing With Myself", a spus “If I had the chance, I’d ask Bucharest to dance”. În mod inexplicabil, pentru că deja era clar ca știe în ce oraș cânta, i-a scăpat către finalul concertului “Budapest” în loc de “Bucharest,” însă a rectificat imediat și le-a transmis fanilor “îmi faceti viața minunată.”

Practic, tot concertul de la cap la coadă a fost o înșiruire de hituri. “Următorul cântec (Sweet Sixteen) este bazat pe povestea adevărată a unui tip din partea asta a lumii, din Europa de Sud Est, pe care îl chema Ed și care a construit un castel de coral pentru iubita lui. Am făcut și eu un tur acolo”, a spus artistul. Billy Idol se referea la Castelul  de Coral construit de eccentricul Edward Leedskalnin, un American originar din Letonia, după ce logodnica sa de 16 ani i-ar fi dat papucii cu doar o zi înainte de nuntă.

"Eyes Without a Face" și "Blue Highway" au grăbit show-ul spre închidere, însă punctul culminant a fost "Rebel Yell", când tot publicul a strigat cu toată forța și cu mâinile în aer “More, more, more!

Publicul venit să-l vadă pe Billy Idol la Arenele Romane

Publicul venit să-l vadă pe Billy Idol la Arenele Romane │ FOTO: Cristi Mitrea / Events

După un scurt respiro, când l-au chemat înapoi, Billy Idol a revenit pe scenă la bis și a încheiat show-ul cu “There is nothin' fair in this world/There is nothin' safe in this world/And there's nothin' sure in this world/And there's nothin' pure in this world”- versurile "White Wedding". Într-un final, "Mony, Mony", un single de Tommy James and the Shondells, pe care Billy Idol l-a “procesat” în modul său caracteristic în 1987, a pus punct într-un mare stil.

În anii ’90, când James Cameron pregătea Terminator 2, Billy Idol a fost primul nume pe care regizorul l-a avut în minte pentru a-l juca pe T-1000. Din păcate, rockerul tocmai fusese implicat într-un accident grav de motocicletă, și și-a rupt piciorul, ceea ce a făcut ca rolul să treacă la Robert Patrick. Și totuși, cum ar fi fost dacă...? Cât de mare impact ar fi avut Billy Idol în cultura populară și cu un asemenea rol în palmares? Nu o să știm niciodată, din păcate.

Poze de la concertul lui Billy Idol

• Billy Idol în concert la București pe 29 iunie 2014