blues

Beth Hart și-a pus inima pe scena de la Sala Palatului

Beth Hart a revenit în România cu prilejul concertului de la Sala Palatului din București, de pe 17 iunie 2016. Te invităm să citești impresii în recenzia de mai jos.

Concert Beth Hart la Sala Palatului din București pe 17 iunie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Cineva mi-a spus, cândva, că există muzică ce-ți trece pe lângă urechi, ce poate crea o stare, mai mult sau mai puțin, și muzica ce ajunge să-ți curgă prin vene. M-am gândit mult la aceste cuvinte și mi-am dat seama ca asta face Beth Hart. Dacă o asculți o dată, îți intră în suflet și îți macină inima, te face să treci prin toate emoțiile fiecărui acord, ale fiecărui vers. În cazul lui Beth Hart, muzica nu este doar muzică, este trăire, este stare, este viață, este disperare, este iubire, este deznădejde, este tristețe, adică este tot ceea ce se găsește în fiecare dintre noi. Da, Beth Hart însumează toate sentimentele noastre, puse atât de bine în cuvinte.

Așa cum a promis la concertul de anul trecut, Beth Hart s-a ținut de cuvânt și a revenit la Sala Palatului, unde a avut parte de aceeași primire caldă, de care nu credea că un artist este capabil, dupa cum ea însăși a declarat. Niciodată n-ar fi crezut că undeva, la celalalt capăt al lumii, exista atât de multă iubire doar pentru ea. Și uite că există. Pentru că Beth Hart nu este doar o cântăreață completă, este, în primul rând, un om complex, sensibil, care de fapt reprezintă motorul a tot ce se desfășoară pe scenă, la fiecare concert.

Concert Beth Hart la Sala Palatului din București pe 17 iunie 2016

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Beth Hart

Pentru câteva minute, în spatele scenei, într-o scurtă sesiune de autografe, am avut privilegiul s-o vad pe femeia Beth Hart, cea care are emoții atunci când primește un compliment, cea căreia îi place să știe că piesele ei ajung la inimile tuturor celor care o ascultă, cea care nu cântă decât pentru oamenii din fața ei, cea care aproape că plânge de bucurie când aude că piesele ei sunt în playlisturile de suflet ale publicului, cea care te întreabă ce melodie își place, pentru a o cânta, parcă, doar pentru tine, pe scenă. Și pentru mine a cântat, chiar în deschidere, "I'll Take Care of You", piesa despre care-i spusesem că mi-a dat cele mai mari emoții și care mă face să tresar ori de câte ori o ascult.

Întâlnirea cu Beth Hart la Sala Palatului din București pe 17 iunie 2016

Acolo, în spatele scenei, Beth Hart a făcut cunoștință și cu David, un fan de doar 9 ani, care, vădit emoționat, a venit cu iepurașul preferat, pe care Beth să-i dea un autograf. David este îndrăgostit de muzica cântăreței americane, și după cum a zis tatăl acestuia, nu trece o zi în care să nu-i asculte câteva piese. I-a adus și un cadou, o carte despre România, care să-i amintească mereu de oamenii care o iubesc aici.

Acolo, în spatele scenei, Beth Hart s-a întâlnit cu oameni care au urmărit-o și la concertul din 2015, care acum i-au adus fotografii, i-au amintit cât de mult a însemnat pentru ei întâlnirea cu ea. Am văzut-o naturală, firească, așa cum este în orice moment al existenței sale. Aceasta este Beth Hart, cea care la fiecare concert își cântă viața, își pune inima în palmele celor care au venit s-o asculte, își povestește fiecare eșec, fiecare iubire neîmpărtășită, fiecare greșeală pe care a făcut-o la un moment dat și care i-a permis să fie ceea ce este acum. Pentru mulți, ea este exemplul că totul este posibil și că problemele cu alcoolul sau drogurile nu definesc o persoană, ci doar o întăresc.

Dacă omul Beth Hart este un vulcan de sentimente, pe scenă, în concert, artista Beth nu este deloc mai prejos. Spontană, plină de viață, Beth face ca niciun spectacol să nu semene cu altul, improvizează, simte publicul, îl face să fie parte din întregul show, îl face să simtă căldura, chiar vrea să aducă pe scenă oameni care pot să cânte cu ea. De data asta ar fi vrut să cânte cu Marciano, un fan care adusese o muzicuță și care, dacă ar fi avut "instrumentul" în aceeași cheie muzicală, poate făcea un duet cu artista...

Când o vezi coborând de pe scenă, cântând din mijlocul publicului, zâmbind și strângând toate palmele care vor s-o atingă, primind și oferind îmbrățișări, atunci îți dai seama cum este Beth, atunci înțelegi mai bine poveștile din spatele melodiilor, îi înțelegi suferința pe care a avut-o când a scris piesa "Baddest Blues", în care vorbește despre mama ei care a fost înșelată de soțul pe care-l adora, atunci vezi "Bang, bang, boom, boom" cu alți ochi, atunci te regăsești în "Your Heart Is as Black as Night", atunci înțelegi mai bine piesele "Chocolate Jesus" sau "Hiding Under Water", care-i amintește de un prieten față de care a greșit și care și aseară a emoționat-o până la lacrimi, atunci asculți în alt mod piesele "Learning To Live" sau "If I Tell You I Love You", atunci trăiești alături de ea stările piesei "L.A. Song (Out of This Town) și simți relațiile abuzive în care a fost. Și atunci o ierți că a uitat versurile și râzi cu ea când, cu o sinceritate debordantă zice că nu a băut nimic, stând departe și de droguri, și te gândești că poate amintirile au devenit prea dureroase și mergi mai departe, la următoarea piesa "Setting Me Free", din care emana aceeași suferință, dar în care finalul este libertatea.

Un moment de respiro pentru Beth l-a reprezentat soloul toboșarului Bill Ransom, care n-a făcut decât să intensifice starea de încântare ce domina sala, demonstrând că succesul unui concert ține de talentul tuturor membrilor trupei, și că Bill are cu ce să se laude.

Un concert Beth Hart nu se putea încheia brusc, pentru că pur și simplu emoțiile nu voiau să dispară, motiv pentru care revenirea pe scenă a fost în forță, cu piese precum "Might As Well Smile", "Boogieman", "Leave The Light On" sau "I'd Rather Go Blind", piese pe care mulți dintre cei prezenți în sală le-au luat cu ei, fără a se despărți de ele nici în mașini, în drumul către casă, pentru că de la un concert Beth Hart nu pleci decât cu Beth Hart.

Setlist concert Beth Hart la București, 17 iunie 2016

1. I'll Take Care of You
  2. Can't Let Go