electronica, rap, rock

Awake Festival - o experiență spirituală în mijlocul naturii

După ce "am bifat" cele mai cunoscute festivaluri din Transilvania, precum Untold sau Electric Castle, a venit rândul să vizităm și orașul Târgu Mureș și să vedem ce poveste s-a construit în jurul festivalului AWAKE. Vă invităm să aflați mai multe impresii din articol.

Akua Naru la Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

Deși este abia a doua ediție, iar domeniul Teleki nu este atât de încăpător, am simțit acest festival ca pe o gură de aer proaspăt după aglomerația de la evenimentele mai mari ale verii. M-am bucurat de multă verdeață, copaci înalți și bătrâni, zone de relaxare și chiar un mic lac, ascuns lângă castel.

Au fost patru spații dedicate muzicii The Cube – Main Stage, unde erau așteptate cele mai cunoscute nume de pe afiș, precum Morcheeba sau Akua Naru, Telekom Electronic Beats Stage – Curated by Form / All you can dance, pentru iubitorii ritmurilor electronice, The Wire – By Office Clubul Presei și o surpriză frumoasă, Castle Lounge – By J'ai Bistro, unde au avut invitați speciali precum Andi Moisescu.

Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

Pe lângă muzică, multă bere, shoturi cu nume inspirate și mâncare, Awake Festival a adus laolaltă și piese de artă pe care le poți descoperi atunci când te plimbi pe domeniul Teleki. La fel, te puteai bucura și de un film sau o piesă de teatru, haine ale designerilor români, discursuri interesante, yoga, pilates sau chiar… oină!

Mi-aș fi dorit să stau și duminică, să îl revăd pe Milky Chance, însă am reușit să prind doar primele două zile de festival, vineri și sâmbătă.

Mihail, cu un show nou

O prezență constantă la festivalurile de vara asta, Mihail s-a întors cu un nou concept de show, experimental, pe ritmuri electronice. Deși am auzit undeva prin public cum lumea încă îl asociază cu piesa "Mă ucide ea", artistul nu mai cântă deloc melodia în concerte și a ales să se îndrepte către o zonă electronică, zonă care i se potrivește foarte bine. Majoritatea pieselor cântate sunt noi și vor face parte de pe albumul de debut al lui Mihail, despre care ne-a povestit chiar el în ultimul interviu.

The Parlotones din Africa de Sud

Nu știam prea bine muzica băieților de la The Parlotones, dar am fost plăcut surprinsă de ritmurile indie rock. Aceștia au călătorit tocmai din Africa de Sud și au reușit să facă publicul să danseze, deși ne-au mai păcălit câteva picături de ploaie, pe alocuri. The Parlotones sunt una dintre cele mai bine vândute trupe din Africa de Sud, având numeroase discuri de platină și se pare că fanii din România i-au așteptat cu nerăbdare.

Morcheeba Band, pentru generația care va schimba România

Deși Morcheeba Band a mai venit de câteva ori în România, a fost pentru prima oară când i-am văzut live. Albumul "Big Calm", din 1998, este unul dintre preferatele mele și am fost fericită să aud câteva dintre piesele de pe materialul discografic. Skye Edwards a fost o apariție de poveste, într-o rochie roșie de paiete, despre care ne-a spus că și-a confecționat-o singură. În public au fost mai mult tineri care au rezonat cu mesajul ei; aceasta a spus că noi suntem "generația care va schimba România într-un loc minunat" și că vom lupta împotriva corupției. Morcheeba Band a avut și un moment dedicat legendei soul, Aretha Franklin, piese de pe noul album și un solo de chitară impresionant. Am cântat și am dansat, iar Morcheeba Band ne-a demonstrat încă o data că viața e o călătorie de care trebuie să ne bucurăm.

Subcarpați

Băieții de la Subcarpați au urcat pe scenă alături de invitații speciali, Hanu’ cu Bragă, și au reușit să electrizeze publicul cu rime din folclor pe ritmuri electronice. Trupa a fost prezentă la mai toate festivalurile mari de vara asta și de fiecare dată oamenii vibrează laolaltă în spiritul autentic românesc.

Akua Naru, cu doar jumătate de trupă

Akua Naru este dovada vie că un artist adevărat cântă în orice fel de circumstanțe și reușește să se încarce cu energia publicului. Chiar dacă toată lumea aștepta saxofonul de poveste, care însoțește poeziile artistei, aceasta a spus la începutul concertului că, din păcate, se află pe scenă doar alături de toboșar și basist. Se pare că restul trupei nu a mai ajuns deoarece s-a anulat zborul. Akua Naru a mai declarat că a luat în considerare ideea de a-și anula concertul, însă se bazează pe oamenii din public, care vor fi "un instrument viu", să fie alături de ea de-a lungul concertului. O prezență scenică de-a dreptul magnetică, Akua Naru a reușit încă o dată să hipnotizeze publicul, iar piesa "Poetry: How Does It Feel Now" a sunat neașteptat de bine. Artista urmează să se întoarcă în România și în luna septembrie.

Vița de Vie în corzi

Adrian Despot & co au pregătit un show special pentru festivalul Awake. Se pare că ideea spectacolului a fost a organizatorilor, care și-au dorit să îmbine muzica rock cu muzica clasică. Astfel, trupa Vița de Vie a urcat pe scenă alături de Filamornica de Stat Târgu Mureș și aceștia ne-au demonstrat încă o dată că muzica este o limbă universală. Cred că cel mai interesant a sunat piesa "Varză", însoțită de instrumentele clasice. Despot a spus despre colegii săi de trupă că au fost la Conservator unde au studiat flaut, respectiv pian, însă au ajuns să cânte la tobe sau la bass... într-o trupă rock!

Awake Festival a fost exact finalul liniștit, care îți ajunge la suflet, al festivalurilor de vara aceasta. Cred că fiecare a luat exact ce i-a trebuit de la acest festival, eu cel puțin simțeam puțin nevoia să iau o pauză de la muzica electronică ce te ține în priză toată noaptea, și să îmi las inima să danseze pe note muzicale magice, versuri profunde și ritmuri intense precum am auzit la Akua Naru sau Morcheeba. Nu rata galeria foto dedicată, de unde am extras câteva cadre:

• Vița de vie la Festivalul Awake 2018

• Vița de vie la Festivalul Awake 2018

• Akua Naru la Festivalul Awake 2018

• SUBCARPAȚI WITH SPECIAL GUEST HANU’ CU BRAGĂ la Festivalul Awake 2018

• Festivalul Awake 2018

• Festivalul Awake 2018

• Mihail la Festivalul Awake 2018

Subcarpați este cap de afiș la Oxigen Planting Festival 2024

Subcarpați și Floare de maidan, TUMBE, Ioana Milculescu și Cred Că Sunt Extraterestru vor concerta la Oxigen Planting Festival, un eveniment care îmbină plantarea de copaci cu experiența unui festival ce presupune muzică live, activități în aer liber pentru toate vârstele, artă, educație sustenabilă și food and drinks.

Subcarpați in concert la Electric Castle 2023 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Cei care vor să ajute la plantarea unei "Păduri de Caval" sunt așteptați la Șag, la 15 kilometri de Timișoara. În cele două zile de eveniment, vor fi plantați 15.000 de copaci, din speciile frasin, arțar și cireș sălbatic. Plantarea este gratuită, iar puieții și uneltele sunt puse la dispoziție de organizatori. Mai mult, cei care vor participa la acțiunea de plantare vor fi îndrumați îndeaproape de pădurari care vor întregi experiența cu sfaturi utile. Cei care doresc să participe, sunt rugați să completeze acest formular.

"Anul acesta venim cu un concept inovator împreună cu partenerii noștri de la Centrul Cultural Subcarpați de care să se bucure întreaga comunitate. Ne dorim, pe lângă muzică, să întinerim pădurea, dar să aducem și oamenii mai aproape de misiunea noastră de protejare a naturii", a declarat Victor Balaniuc, General Manager CODRU Festival.

Ce artiști urcă pe scenă la Oxigen Planting Festival

Cei care vor participa la acțiunile de plantare din cadrul evenimentului vor fi răsplătiți cu relaxare în aer liber, experiențe culinare inedite oferite de cele mai îndrăgite food truck-uri și de concerte ale unora dintre cei mai îndrăgiți artiști români. Distracția în codru va începe în cele două zile de festival cu concertele trupelor precum Subcarpați și Floare de maidan, TUMBE, Ioana Milculescu și Cred că sunt extraterestru. În ambele zile, spectacolul va fi întregit de muzică mixată de DJ.

Experiențe pentru întreaga familie la Oxigen Planting Festival

Oxigen Planting Festival este un eveniment care pune accent pe educație, sustenabilitate, artă, cultură și entertainment. Este un festival dedicat întregii familii, de aceea experiențele pe care le pune la dispoziție sunt gândite pentru toate vârstele.

Cei care iubesc sunetul autentic al cavalului românesc vor putea afla tainele acestui instrument chiar de la reprezentanții Centrului Cultural Subcarpați, în cadrul workshop-ului organizat în cele două zile. Copiii vor fi răsfățați în zona CODRU Carnival, unde se vor bucura de aventuri și jocuri creative, în cadrul cărora vor învăța mai multe despre ecologie și protejarea naturii. Alături de reprezentanţii mai multor organizații, copiii vor crea obiecte decorative din hârtie reciclată și lemn.

Vița de Vie a lansat "On And On", o colaborare cu NANE - AUDIO

Vița de Vie și NANE le prezintă ascultătorilor o colaborare muzicală neașteptată. Este vorba de piesa "On And On", disponibilă de ascultat în articol.

│ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Nu foarte mulți ar fi asociat Vița de Vie cu NANE, dar iată că artiștii au dovedit că, atâta vreme cât ai inspirație și creativitate, totul este posibil. "On And On" este o piesă distractivă, cu un ritm energic. Versurile sale spun povestea întâlnirii dintre Vița de Vie și NANE - într-un apartament la etajul 9, alături de pizza și vin, unde vecinii ar putea suna poliția.

Vița de Vie este una dintre cele mai cunoscute și îndrăgite formații de rock alternativ din România. Caracterizată de un amestec unic de profesionalism, sinceritate, emoție și energie, Vița de Vie este una dintre cele mai premiate trupe românești, fiind răsplătită de-a lungul carierei cu numeroase premii din partea industriei de specialitate.

Mereu în căutare de noi modalități de expresie, Vița de Vie și-a dezvoltat în decursul celor 27 de ani de existență mai multe personalități muzicale. ELECTRIC - formula de bază și epicentrul energiei recunoscute a trupei, ACUSTIC - o incursiune muzical eclectică către emoție, pe ritmuri care ajung uneori până la swing și bossa nova, făcută exclusiv prin intermediul instrumentelor naturale, ACU2TIC - varianta minimală, folk, susținută sincer în doar doua voci și două chitare, și SIMFONIC - cheia de boltă a trupei și colaborarea cu o orchestră simfonică.

Vița de Vie se pregătește pentru lansarea unui nou material discografic intitulat "Lacrimă și Fier". Prima audiție va avea loc pe 10 aprilie, în cadrul unui eveniment în Expirat.

NANE este unul din cei mai importanți rapperi din România, cu o serie impresionantă de piese din zona hip-hop, rap, trap și r&b. Pasiunea sa pentru muzică a început încă din copilărie, fiind puternic influențat de muzica rock a anilor '90, dar mai ales de melodiile lui MC HAMMER. Nane a început să aibă colaborări importante încă din 2008, însă anul cheie pentru cariera sa rămâne 2015, atunci când și-a schimbat stilul spre trap.

A lucrat cu artiști renumiți din România, atât din zona pop, cât și din cea urbană. Stilul său muzical se caracterizează prin versuri inteligente, flow distinctiv și abilitatea de a transmite emoție prin muzică, de aceea, lansările sale au succes imediat, cucerind fanii de pe platformele de streaming și nu numai.

AUDIO: Vița de Vie feat. NANE - On And On

Massive Attack, Bring Me the Horizon, Queens of the Stone Age se numără printre artiștii care vin la Electric Castle 2024

Moș Nicolae a fost darnic cu fanii festivalului Electric Castle și a venit cu anunțarea primului val de artiști. Printre aceștia se găsesc Massive Attack, Bring Me the Horizon, Queens of the Stone Age, Chase & Status și alții. Te invităm să descoperi întreaga tranșă din lineup.

Deschiderea festivalului Electric Castle 2023 pe 19 iulie │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Electric Castle va reveni în 2024 cu cea de-a zecea ediție, una aniversară, care va promite concerte de neratat și o atmosferă electrizantă. Evenimentul va avea loc în perioada 17-21 iulie. Organizatorii au oferit o idee despre ce promite festivalul anul viitor și au anunțat primii artiști care vor urca pe scena de la Castelul Banffy.

Lineup Electric Castle 2024 (primul val de artiști)

• Massive Attack
  • Bring Me the Horizon
  • Queens of the Stone Age
  • Chase & Status Live
  • Marc Rebillet
  • Nina Kraviz
  • DJ Shadow
  • Bonobo
  • Khruangbin
  • Camo & Krooked
  • Carlita
  • Jayda G
  • Kenya Grace
  • Eats Everything
  • DJ Diesel (Shaquille O'Neal)
  • Sleaford Mods
  • Subcarpați
  • Vița de Vie
  • Coma
  • Calibre
  • Ahmed Spins
  • Priya Ragu
  • Irina Rimes
  • DJ Krush
  • Fulu Miziki
  • Kings of the Rollers
  • Genesis Owusu
  • Daxta
  • Unglued
  • Degs
  • INJA
  • Anais
  • Hoax
  • PVC

Au pus bazele trip hop, unul din cele mai influente stiluri muzicale ale ultimelor decade, și au inspirat o întreagă generație de artiști prin extraordinara lor putere creativă în muzică, arte vizuale și activism. Massive Attack își merită pe deplin statutul de trupă cult, iar organizatorii Electric Castle sunt onorați să ofere publicului șansa de a asculta, live, piese emblematice precum "Teardrop", "Angel" sau "Unfinished Sympathy".

Bring Me The Horizon revin la Electric Castle, în plin turneu de promovare a unui nou album ce va surprinde fanii cu un sound diferit. La prima prezență a trupei în România, Queens of The Stone Age promite un masterclass în rock. QOTSA este pregătită cu un show ce trece prin toate perioadele din carieră, de la hituri precum "Nobody Knows" și "I Sat By The Ocean", la recentul "Carnavoyeur".

Cu 3 piese simultan în topurile din întreaga lume, Chase and Status sunt, în prezent, în formă maximă. Unii dintre cei mai buni artiști d'n'b vor fi la castel în formulă live, ceea ce se întâmplă foarte rar pentru duo-ul britanic. Două legende, ambele cu rădăcini în trip hop și o carieră impresionantă în spate: DJ Shadow, omul ce a transformat sampling-ul în artă, și Bonobo, producătorul a cărui discografie e o întreagă călătorie între stiluri muzicale, sunt, de asemenea, pe afișul Electric Castle 2024.

Pandemia i-a priit de minune lui Marc Rebillet, când o lume întreagă i-a descoperit set-urile improvizate în propria sufragerie. Între timp, "Loop Daddy", porecla inspirată de tehnicile de live-looping pe care le folosește, a trecut la concerte sold out și pregătește un show unic pentru Electric Castle, în timp ce Nina Kraviz va aduce în festival stilul ei unic ce combină house și techno. Una dintre cele mai recognoscibile figuri din lume, indiferent dacă e pe terenul de baschet sau în spatele platanelor: Shaquille O'Neal e pe afișul EC ca DJ Diesel, omul ce a convertit energia din sport în set-uri intense de dubstep.

Două trupe de ascultat pe repeat până la concertele lor la EC: Khruangbin, un amestec molipsitor de soul, funk și rock psihedelic, și Sleaford Mods, trupa britanică ce probează că muzica punk continuă să evolueze. Dintre prezențele feminine în line-up, fanii tinerei Kenya Grace așteaptă să descopere varianta de concert "Strangers", no. 1 în Marea Britanie în această toamnă. După o nominalizare la premiile Grammy, Jayda G, producătoarea care a lansat remix-uri pentru nume mari ca Taylor Swift sau Dua Lipa, își face debutul și la EC.

Prețuri bilete Electric Castle 2024

Abonamentele pentru ediția 2024 a festivalului sunt disponibile la prețul de 119 Euro, în ofertă specială până la data de 20 decembrie, cu posibilitatea de achiziție în 6 rate. Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, accesează agenda InfoMusic.