electronica, rap, rock

Awake Festival - o experiență spirituală în mijlocul naturii

După ce "am bifat" cele mai cunoscute festivaluri din Transilvania, precum Untold sau Electric Castle, a venit rândul să vizităm și orașul Târgu Mureș și să vedem ce poveste s-a construit în jurul festivalului AWAKE. Vă invităm să aflați mai multe impresii din articol.

Akua Naru la Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

Deși este abia a doua ediție, iar domeniul Teleki nu este atât de încăpător, am simțit acest festival ca pe o gură de aer proaspăt după aglomerația de la evenimentele mai mari ale verii. M-am bucurat de multă verdeață, copaci înalți și bătrâni, zone de relaxare și chiar un mic lac, ascuns lângă castel.

Au fost patru spații dedicate muzicii The Cube – Main Stage, unde erau așteptate cele mai cunoscute nume de pe afiș, precum Morcheeba sau Akua Naru, Telekom Electronic Beats Stage – Curated by Form / All you can dance, pentru iubitorii ritmurilor electronice, The Wire – By Office Clubul Presei și o surpriză frumoasă, Castle Lounge – By J'ai Bistro, unde au avut invitați speciali precum Andi Moisescu.

Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

Pe lângă muzică, multă bere, shoturi cu nume inspirate și mâncare, Awake Festival a adus laolaltă și piese de artă pe care le poți descoperi atunci când te plimbi pe domeniul Teleki. La fel, te puteai bucura și de un film sau o piesă de teatru, haine ale designerilor români, discursuri interesante, yoga, pilates sau chiar… oină!

Mi-aș fi dorit să stau și duminică, să îl revăd pe Milky Chance, însă am reușit să prind doar primele două zile de festival, vineri și sâmbătă.

Mihail, cu un show nou

O prezență constantă la festivalurile de vara asta, Mihail s-a întors cu un nou concept de show, experimental, pe ritmuri electronice. Deși am auzit undeva prin public cum lumea încă îl asociază cu piesa "Mă ucide ea", artistul nu mai cântă deloc melodia în concerte și a ales să se îndrepte către o zonă electronică, zonă care i se potrivește foarte bine. Majoritatea pieselor cântate sunt noi și vor face parte de pe albumul de debut al lui Mihail, despre care ne-a povestit chiar el în ultimul interviu.

The Parlotones din Africa de Sud

Nu știam prea bine muzica băieților de la The Parlotones, dar am fost plăcut surprinsă de ritmurile indie rock. Aceștia au călătorit tocmai din Africa de Sud și au reușit să facă publicul să danseze, deși ne-au mai păcălit câteva picături de ploaie, pe alocuri. The Parlotones sunt una dintre cele mai bine vândute trupe din Africa de Sud, având numeroase discuri de platină și se pare că fanii din România i-au așteptat cu nerăbdare.

Morcheeba Band, pentru generația care va schimba România

Deși Morcheeba Band a mai venit de câteva ori în România, a fost pentru prima oară când i-am văzut live. Albumul "Big Calm", din 1998, este unul dintre preferatele mele și am fost fericită să aud câteva dintre piesele de pe materialul discografic. Skye Edwards a fost o apariție de poveste, într-o rochie roșie de paiete, despre care ne-a spus că și-a confecționat-o singură. În public au fost mai mult tineri care au rezonat cu mesajul ei; aceasta a spus că noi suntem "generația care va schimba România într-un loc minunat" și că vom lupta împotriva corupției. Morcheeba Band a avut și un moment dedicat legendei soul, Aretha Franklin, piese de pe noul album și un solo de chitară impresionant. Am cântat și am dansat, iar Morcheeba Band ne-a demonstrat încă o data că viața e o călătorie de care trebuie să ne bucurăm.

Subcarpați

Băieții de la Subcarpați au urcat pe scenă alături de invitații speciali, Hanu’ cu Bragă, și au reușit să electrizeze publicul cu rime din folclor pe ritmuri electronice. Trupa a fost prezentă la mai toate festivalurile mari de vara asta și de fiecare dată oamenii vibrează laolaltă în spiritul autentic românesc.

Akua Naru, cu doar jumătate de trupă

Akua Naru este dovada vie că un artist adevărat cântă în orice fel de circumstanțe și reușește să se încarce cu energia publicului. Chiar dacă toată lumea aștepta saxofonul de poveste, care însoțește poeziile artistei, aceasta a spus la începutul concertului că, din păcate, se află pe scenă doar alături de toboșar și basist. Se pare că restul trupei nu a mai ajuns deoarece s-a anulat zborul. Akua Naru a mai declarat că a luat în considerare ideea de a-și anula concertul, însă se bazează pe oamenii din public, care vor fi "un instrument viu", să fie alături de ea de-a lungul concertului. O prezență scenică de-a dreptul magnetică, Akua Naru a reușit încă o dată să hipnotizeze publicul, iar piesa "Poetry: How Does It Feel Now" a sunat neașteptat de bine. Artista urmează să se întoarcă în România și în luna septembrie.

Vița de Vie în corzi

Adrian Despot & co au pregătit un show special pentru festivalul Awake. Se pare că ideea spectacolului a fost a organizatorilor, care și-au dorit să îmbine muzica rock cu muzica clasică. Astfel, trupa Vița de Vie a urcat pe scenă alături de Filamornica de Stat Târgu Mureș și aceștia ne-au demonstrat încă o dată că muzica este o limbă universală. Cred că cel mai interesant a sunat piesa "Varză", însoțită de instrumentele clasice. Despot a spus despre colegii săi de trupă că au fost la Conservator unde au studiat flaut, respectiv pian, însă au ajuns să cânte la tobe sau la bass... într-o trupă rock!

Awake Festival a fost exact finalul liniștit, care îți ajunge la suflet, al festivalurilor de vara aceasta. Cred că fiecare a luat exact ce i-a trebuit de la acest festival, eu cel puțin simțeam puțin nevoia să iau o pauză de la muzica electronică ce te ține în priză toată noaptea, și să îmi las inima să danseze pe note muzicale magice, versuri profunde și ritmuri intense precum am auzit la Akua Naru sau Morcheeba. Nu rata galeria foto dedicată, de unde am extras câteva cadre:

• Vița de vie la Festivalul Awake 2018

• Vița de vie la Festivalul Awake 2018

• Akua Naru la Festivalul Awake 2018

• SUBCARPAȚI WITH SPECIAL GUEST HANU’ CU BRAGĂ la Festivalul Awake 2018

• Festivalul Awake 2018

• Festivalul Awake 2018

• Mihail la Festivalul Awake 2018

Sărbătoarea Subcarpați 2022 - Program și reguli de acces

Subcarpați reîncepe întâlnirile anuale cu fanii de ziua trupei, pe 1 decembrie, în cadrul Sărbătorii Subcarpați. Evenimentul are loc la Arenele Romane în cort încălzit. Invitații speciali sunt Floare de Maidan și Frate Gheorghe. Te invităm să afli programul evenimentului și regulile de acces.

│ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Subcarpați s-a născut în 2010, la inițiativa lui MC Bean. La granița dintre folclor și ritmuri moderne, de electro și hip-hop, trupa pune preț pe tot ce înseamnă tradițional românesc.

Subcarpați reinterpretează folclorul în manieră proprie și aduce în prim-plan ideea că e important să ne conectăm la originile noastre. Vorbește despre patriotism și dragostea pentru valorile tradiționale fără să le transforme într-un discurs patetic.

Program:

• OPEN DOORS - 18:00
  • Floare de Maidan 19:00-19:30
  • Frate Gheorghe 20:00-20:30
  • Subcarpați - 21:00

Reguli de acces:

• ATENȚIE: FUMATUL în cortul încălzit al Arenelor Romane ESTE INTERZIS!!! Se fumează doar în locurile special amenajate!!!
  • Porțile Arenelor Romane se deschid la ora 18:00, iar concertele încep la ora 19:00. După deschiderea porților, puteți sosi la orice ora doriți pentru a vă vedea trupele favorite.
  • Pentru toate categoriile de bilete, accesul se face pe la porțile de jos din parc ale Arenelor Romane.
  • La intrarea în perimetrul evenimentului, toți participanții vor fi controlați în bagaje de agenții de securitate.

Este interzis accesul cu:

• sticle, conserve;
  • mâncare sau băuturi de orice fel;
  • artificii, obiecte periculoase;
  • arme, bâte, cuțite, spray-uri, lanțuri lungi, selfie stick, glow stick, obiecte ascuțite, artificii
  • substanțe interzise cf. legii 143 / 2000
  • obiecte cu laser (ex. pointere, brichete cu laser);
  • aparate foto/video profesionale sau semi-profesionale (cu obiectiv detașabil);
  • aparate de înregistrare audio-video profesionale sau semi-profesionale;
  • animale de companie;
  • persoanele cu probleme de ordin medical trebuie sa aibă asupra lor dovezi clare pentru a putea intra la concert cu medicamentele necesare.

Organizatorii NU vor stoca și NU vor pazi obiectelor prezentate în lista de mai sus pe durata evenimentului!

Organizatorii informează publicul participant că spectacolele includ lumini puternice ce pot afecta persoanele epileptice.

Categorii de bilete și brățări:

- Accesul în spațiul de eveniment va fi permis unei singure persoane pe baza biletului valid, o singură data. Biletul în baza căruia se va face accesul va trebui păstrat pe toată durata concertului.

- Părăsirea perimetrului de concert, după validarea biletului de acces, va fi strict interzisă. Persoanele care doresc să părăsească zona de eveniment o pot face, dar dacă doresc să intre din nou, vor trebui să-și cumpere alte bilete.

- Posesorii de bilete la categoria Golden Circle vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care au bilete. Brățările trebuie păstrate la mână, exact așa cum au fost puse, pe toată durata concertului. Brățările nu sunt transmisibile și nu trebuie deteriorate pe întreaga perioadă a evenimentului. Posesorii de bilete la categoria Acces General nu vor primi brățară la acces.

- Categoria Golden Circle - Fără loc, în fața scenei. Vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care și-au cumpărat bilet, precum și în zona Acces General.

- Categoria Acces General - Fără loc, în spatele categoriei Golden Circle. Nu vor primi brățară și nu vor avea acces la categoria Golden Circle.

Bilete Sărbătoare Subcarpați 2022

• Presale - 109 lei Acces General și 179 lei Golden Circle
  • La intrare: 150 de lei Acces General și 230 de lei Golden Circle

*Zona Golden Circle se afla în fața scenei, în picioare, cu bar separat și are doar 400 de locuri.

**La prețul tuturor biletelor se adaugă comisionul de procesare de 10 lei.

Sibiu Guitar Meeting revine cu o nouă ediție; Vița de Vie și Mircea Vintilă se numără printre invitați

Începând din 9 septembrie, Sibiul găzduiește timp de trei zile cel mai mare eveniment din România dedicat chitariștilor - Guitar Meeting. Găsești mai multe detalii în articol.

Sibiu Guitar Meeting
Sibiu Guitar Meeting │ FOTO: PR

Sibiu Guitar Meeting a ajuns la cea de-a VIII-a ediție. Evenimentul cuprinde mai multe activități, printre care Concertul Manifest, la care sunt așteptați aproximativ 500 de chitariști care vor cânta în același timp 20 de piese folk-rock, concerte live în aer liber susținute de Vița de Vie, Trooper, Semnal M, Antract, Mircea Vintilă și Emeric Imre & Marius Roje, seria de concerte Young Revolution ce aduce în atenție trupe tinere, ateliere, activități pentru copii și zone de relaxare.

În premieră, două zone ale festivalului - una în "sat", alta în oraș

Guitar Meeting 2022 debutează cu seria de concerte ce aduce în atenție tineri artiști din toată țara, Young Revolution Warm-Up, în Muzeul Astra. Evenimentul găzduiește trupe care au debutat în cadrul edițiilor anterioare Guitar Meeting și care au evoluat odată cu festivalul. Începând cu ora 17:00, publicul se va delecta cu folk-ul autentic și noi direcții ale sound-ului rock propuse de Revolver, Archvile, Generația Folk, Transilvanian Frost și Mark Fülop. Seara se încheie cu două concerte live susținute de trupele Trooper și Semnal M, de la ora 20:00.

Concertul Manifest și invitați surpriză

Sâmbătă, 10 septembrie, festivalul continuă tot în Muzeul Astra cu marele Concert Manifest - cel mai spectaculos și emoționant moment al evenimentului, începând cu ora 17:00. Sute de chitariști veniți din peste 30 de orașe vor fi vedetele unui adevărat show de 3 ore. Aceștia s-au pregătit un an întreg pentru a cânta în același timp un playlist format din 20 de piese folk-rock românești și internaționale, acompaniați de mari artiști invitați pe scenă: Adrian Despot de la Vița de Vie va cânta "Praf de stele", Emeric Imre aduce "Nebun de alb", Mircea Vintilă - "Vinovații fără vină" de Pasărea Colibri, Ștefan Boldijar de la Semnal M va evoca nostalgia prin piesele "La fereastra ta" și "Primăvara Românească", iar Paul Radu îi va acompania pe chitariști pe cele două piese Antract - "Trebuie să crezi" și "Iubirea".

Tot sâmbătă, 10 septembrie, Guitar Meeting invită sibienii la o serie de concerte live în Muzeul Astra. La Scena de la Târgul de țară, artiștii folk Mircea Vintilă și Emeric Imre & Marius Roje au pregătit două concerte de zi, de la ora 14:00. Tot aici îi vom mai asculta pe artiștii de la Band of brothers and sisters și pe tinerii Jenifer Mohebbi și Tudor Miron. Seara, imediat după show-ul chitariștilor, ne mutăm la "Scena de pe lac" pentru un mult-așteptat concert live Vița de Vie, de la ora 20:00.

Concerte Piața Mică din Sibiu

Duminică, Guitar Meeting se mută în centrul orașului, mai exact în Piața Mică din Sibiu. Aici vor avea loc concertele Young Revolution, dedicate trupelor tinere și foarte tinere. Cele mai multe dintre ele vor cânta în premieră la Guitar Meeting, fiind formate din chitariști participanți la edițiile anterioare. Din lineup fac parte sibienii de la Vârfu Omu și trupele Overbeat, Azimut, Dollface și The Howlers. În încheierea festivalului, trupa Antract va marca un concert live, de la ora 21:00. Toate concertele programate în Piața Mică sunt cu intrare liberă.

Alte activități Guitar meeting 2022:

Vineri și sâmbătă, publicul și chitariștii se pot bucura în Muzeul Astra de tot ce are festivalul de oferit: Guitar Afterlife Expo, Guitar Art Craft, Painted Sounds, Book Corner, zone de relaxare și Food Court, cât și standuri Manufactura de print și Creative Wardrobe. Sâmbătă, de la ora 12:00, este programat Masterclass-ul Indiero On Tour, un workshop gratuit despre industria muzicală, la care o serie de profesioniști în domeniu vor prezenta informații utile legate de prezență și promovare online: Anca Lupeș, Cosmin Sipoș și Cosmin Ionescu.

Totodată, va fi organizat un spațiu dedicat atelierelor și activitătilor pentru copii, zona "Born to Play". Aceasta va găzdui ateliere de muzică, îndemânare și creație: Atelier de testare instrumente, Clasa 0 de Chitară la Școala Veche din Ticera, Ateliere de creație, Workshop percuție, Audiții muzicale, Vânătoare de comori, Playground.

Accesul la Guitar Meeting 2021

Accesul în zona de festival din Muzeul Astra se face prin achiziționarea în ziua evenimentului a unui bilet de acces în muzeu sau prin prezentarea unui abonament. Biletele pot fi achiziționate online de pe site-ul Muzeului Astra și fizic de la casieria principală a Muzeului în aer liber din Dumbrava Sibiului, poarta I, Pavilion Muzeal Multicultural.

Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie și mulți alții cântă la Danube Rock Sounds 2022

Ajuns deja o tradiție pentru iubitorii de muzică din Galați, Danube Rock Sounds revine pe plaja Dunărea. Unele dintre cele mai iubite trupe de rock vor urca pe scena festivalului. Găsești mai multe detalii în articol.

The Mono Jacks / Vița de Vie
The Mono Jacks / Vița de Vie │ FOTO: InfoMusic

Între 16 și 18 septembrie, pe Plaja Dunărea din Galați, va avea loc festivalul Danube Rock Sounds, ajuns la a opta ediție. În cele trei zile de festival, publicul din Galați îi va putea asculta live pe: Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie, Trooper, Robin and the Backstabbers, Omul cu Șobolani, Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase, Domino, Implant pentru Refuz, Mihail, The Schnitzels, Dimitri’s Bats, Pinholes, Dl. Goe, Hvnds, Melting Dice.

Acces Danube Rock Sounds 2022:

Concertele vor începe zilnic de la ora 18:30, iar accesul publicului se va face începând cu ora 17:30.

Program Danube Rock Sounds 2022

Vineri, 16 septembrie

• Melting Dice
  • Pinholes
  • Mihail
  • Omul cu șobolani
  • Vița de Vie

Sâmbătă, 17 septembrie

• Hvnds
  • Dimitri’s Bats
  • Implant pentru Refuz
  • Robin and the Backstabbers
  • The Mono Jacks
  • Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase

Duminică, 18 septembrie

• Dl Goe
  • The Schnitzels
  • Domino
  • Trooper
  • Alternosfera

Bilete Danube Rock Sounds 2022:

Abonamentele și biletele pentru festival se pot achiziționa online, la prețuri cuprinse între 230 de lei și 99 de lei. Elevii și studenții își pot cumpăra abonamente cu reducere, valabile exclusiv cu un act doveditor la intrarea în festival, la prețul de 190 de lei. Pentru mai multe detalii despre bilete, consultă agenda InfoMusic.