folk, pop

Asaf Avidan la Full Moon Live: voce, whisky și confesiuni

Pe 16 septembrie, Asaf Avidan a concertat la Arenele Romane în calitate de headliner al primei zile a festivalului Full Moon Live. Show-ul artistului israelian a fost deschis de YellLow și Lucia.

Concert Asaf Avidan la Full Moon Live Arenele Romane pe 16 septembrie 2016 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Iubim, suferim, suntem decepţionaţi, urâm dar apoi ne ridicăm şi mergem mai departe, ne deschidem din nou inimile şi suntem fericiţi, poate. Prima seară a Festivalului Full Moon de la Arenele Romane, a stat sub semnul dragostei. A iubirii, a dezamăgirii, a tuturor stărilor pe care le dă şi le creeaza în sufletele noastre şi care au fost atât de bine surprinse de Asaf Avidan, trubadurul celor care în diferite momente ale vieţii lor au plâns ori s-au recunoscut în versurile pieselor sale.

Dar până în momentul în care ne-am delectat cu muzica israelianului care şi-a petrecut copilăria în Jamaica, scena a fost inundată de vocea caldă a Luciei, tânăra care doar de caţiva ani şi-a făcut apariţia în lumina reflectoarelor. La doar 22 de ani, Lucia are cateva single-uri, care au propulsat-o destul de repede în topul preferinţelor multora şi pe care le-a adus cu ea şi pe scena de la Arenele Romane. Astfel, în prima seară a festivalului, ea şi-a deschis recitalul cu piesa "Silence". Au urmat "Show up", "Still here" (o dedicaţie pentru cei care nu mai sunt printre noi), "Strong", "Me over you", "Making me go" sau "We need a start" (pentru că toţi avem nevoie de un nou început, oricand).

Concert Asaf Avidan la Full Moon Live Arenele Romane pe 16 septembrie 2016

Asaf Avidan a iubit, cândva, a trăit durerea inimii sfâşiate şi a pus-o pe toată în muzică, în versuri, în tonuri şi note. Astfel, acum, venit la Bucureşti, el a transmis acea stare de bine de care aveam cu toţii nevoie, într-o seară de vineri, cu lună plina. Deşi a recunoscut de la bun început că este bolnav de două săptămani, că vocea lui nu este în cea mai bună formă, că ar putea să nu se descurce chiar foarte bine cu acele falsetto-uri care unora nu li se par deloc masculine, că va avea nevoie poate de mai multe pahare de whisky, de un medic sau, de ce nu, de o româncă frumoasă, rezultatul a fost uimitor.

Chiar dacă pentru unii critici, vocea lui sună ca a unei "pisici rănite", după cum el însuşi a spus-o în timpul spectacolului, Asaf Avidan preferă să fie acea pisică rănită care este conştientă, în ultimele momente ale vieţii ei, de mortalitate, de tot ce ţine de uman. Comparaţia cu felina aflată în suferinţă a venit de la un critic din Franţa, de a cărei recenzie Avidan a aflat într-unul dintre acele momente în care şi-a "google-it" numele şi a citit ce se mai scrie despre el. Plin de umor, Avidan a recunoscut că i-a plăcut această "critică".

Pe scenă am descoperit un Avidan jovial, cald, cu un suflet mare, care nu s-a dat în lături de la confesiuni, care a împărtăşit cu noi emoţii, senzaţii, ne-a spus, prin piesele "Is this it?", "Reckoning Song", "Love it or Leave it", "Over your blues", "Bang Bang", "Weak" sau "Her Lies","Anchor", "Different pulses" că iubirea, oricum ar fi, face parte din noi, că nu avem cum să renunţăm la suferinţă dacă vrem să descoperim, mai tarziu, dragostea, că nu putem să fim doar yin, trebuie să avem şi partea de yang.

Îndrăgostit din nou, cu inima plină de bucuria pe care i-o dau noile sentimente pentru franţuzoaica căreia chiar i-a pus pe deget un inel de logodnă, Avidan a mai făcut o mărturisire, la un moment dat. A spus că şi-a dat seama că acum, cu toate schimbările din viaţa lui, muzica lui nu va fi altfel. Nu poate să fie doar alb sau doar negru, ci va găsi, în continuare şi nuanţele de gri. Iubirea adevarată nu încorseteaza, nu-l face pe El să-i aparţină Ei, ci doar dă aripi şi scoate ce e mai bun din fiecare. Şi ne-a dat şi nouă, celor prezenţi la Arenele Romane, speranţa că iubirea din lume n-a murit şi ne-a lăsat în minte versurile din ultima piesa intepretată, "The Devil&me":

"All my bones are cracking/And my eyes are leaking/But all these fingers are speaking/Through the strings/They're freakin' out/And everybody's wasting time/I'll say it again…/Oh the devil and me
We're playing games we shouldn't be K i s s i n g”.

Programul concertelor la Analogue Festival 2022 și bilete de o zi

Analogue Festival, evenimentul care îmbină natura cu muzica, artele și tehnologia, îi aduce pe Platoul Făget din Mioveni (județul Argeș) pe Morcheeba, Asaf Avidan și JP Cooper. Consultă programul desfășurării concertelor și află care este preţul biletelor de o zi. Ediția din 2022 a evenimentului are loc ȋntre 2 și 4 septembrie.

Concert Morcheeba la Arenele Romane pe 24 iunie 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

ANALOGUE Festival își propune să ''instige'' la escapism, la evadarea din lumea digitală și alăturarea componentelor de natură și spațiu existente în afara orașului pentru o conexiune cât mai reală cu oamenii care au preocupări sociale, valori și acțiuni comune. Prima ediție a festivalului va avea loc în perioada 2 - 4 septembrie, pe platoul Făget din Mioveni.

Prețul biletelor de o zi la Analogue Festival 2022

În următoarele 10 zile, cei care doresc să participe la Analogue vor avea posibilitatea să ȋși achiziţioneze bilete la un tarif special. Începȃnd din 4 august pȃnă pe 14 august, biletele de o zi vor avea preţul de 110 lei, urmȃnd ca din 15 august preţul unui bilet de o zi să fie 140 lei. Biletele pe zile și abonamentele cu acces de 3 zile sunt disponibile online, dar vor putea fi achiziţionate și direct de la intrare, ȋn zilele de festival, ȋn limita stocului disponibil. Găsiți mai multe detalii în Agenda InfoMusic.

Programul pe zile la Analogue Festival 2022 / Main Stage:

Vineri, 2 septembrie

• Programul concertelor ȋncepe la ora 18:00: Bruja, El Nino, Nane, Deliric & Silent Strike, BUG Mafia, Rudimental (DJ set).

Sȃmbătă, 3 septembrie

• Programul concertelor ȋncepe la 17:30: Catalina Cara, Moonlight Breakfast, Zdob și Zdub, Subcarpaţi, Dubioza Kolektiv, Morcheeba

Duminică, 4 septembrie

• Programul concertelor ȋncepe la 16:00: Maria Hojda, Irina Rimes, The Motans, Golan, Asaf Avidan, JP Cooper, Jessie Ware

Pe langă muzica live de pe Main Stage, festivalul va avea încă două scene.

Celelalte scene de la Analogue Festival 2022:

Surpriza festivalului este scena Radio ZU.

"ZU aduce starea naturală, tu adu-ţi prietenii la Analogue Festival, pe platoul Făget! Am pregătit o scenă specială cu #MuzicaAia, gata să primească toată energia publicului. DJ Razz și DJ Popoviciu sunt la platane și mixează cele mai tari hituri pentru cele mai tari momente. În cele 3 zile de festival ne vom bucura cât pentru 3 luni de vară. Ne vedem pe platou, să facem cel mai tare show! See you!", au transmis reprezentanţii Radio ZU.

Analogue propune ȋncă o scenă de party, unde mai mulţi DJs și tineri artiști vor performa ȋn fiecare zi de festival. Noutăți și informații suplimentare despre activităţile din festival vor fi publicate în următoarea perioadă.

Analogue Festival 2022 va avea loc pe platoul Făget din Mioveni; Asaf Avidan și Morcheeba fac parte din lineup

Analogue, festivalul care îmbină natura cu muzica, artele și tehnologia, promite în 2022 o primă ediție cu un lineup variat și ofertant. Pe platoul Făget din Mioveni vor concerta la început de septembrie artiști precum Asaf Avidan, B.U.G. Mafia, Dubioza Kolectiv, Jessie Ware, Morcheeba și Subcarpați.

Asaf Avidan în concert la Balkanik Festival pe 9 septembrie 2018 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Omul modern, preocupat de carieră și de recunoașterea socială, în constantă relație cu mediul digital, are nevoie de mici momente de escapadă în realitatea imediată, de reluarea legăturii cu sinele, dar și cu cei din jur. Are nevoie de o readaptare la tot ceea ce se întâmplă în afara casei și la reconectarea cu mediul înconjurător.

ANALOGUE Festival își propune să ''instige'' la escapism, la evadarea din lumea digitală și alăturarea componentelor de natură și spațiu existente în afara orașului pentru o conexiune cât mai reală cu oamenii care au preocupări sociale, valori și acțiuni comune. Intenția ANALOGUE este aceea de a oferi regiunii de sud-centru a țării un festival cu o experiență diferită.

Prima ediție a festivalului va avea loc în perioada 2 - 4 septembrie, pe platoul Făget din Mioveni. Timp de 3 nopți și 3 zile, creatorii ANALOGUE îi vor surprinde pe fanii festivalului cu mici escapade, fie ele vizuale, fie de tip craft/artizanal sau muzicale, cu diverse genuri.

LINEUP-ul Analogue Festival 2022:

Printre cei care vor urca pe Main Stage se numără headlinerii Asaf Avidan, B.U.G. Mafia, Dubioza Kolectiv, Jessie Ware, J.P. Cooper, Morcheeba, Rudimental și Subcarpați. Pe lângă aceștia, printre artiștii confirmați se mai numără: Deliric x Silent Strike, Golan, Irina Rimes, Moonlight Breakfast, Nane, The Motans și Zdob si Zdub. Line-up-ul ANALOGUE Festival va fi împărțit pe parcursul celor trei zile de festival.

Lineup-ul complet Analogue Festival 2022:

• Asaf Avidan
  • B.U.G. Mafia
  • Dubioza Kolektiv
  • Jessie Ware
  • JP Cooper
  • Morcheeba
  • Rudimental
  • Subcarpați
  • Deliric X Silent Strike
  • Golan
  • Irina Rimes
  • Moonlight Breakfast
  • Nane
  • The Motans
  • Zdob și Zdub
  • Bruja
  • Catalina Cara
  • El Nino
  • TM Groove & Maria Hojda

Pe lângă muzică, programul festivalului va fi completat de o serie de activări de artă & tehnologie, dar și de alte activități (ateliere, jocuri interactive, sesiuni de wellness și relaxare în natură), adresate publicului de toate vârstele.

Bilete la Analogue Festival 2022:

La prima ediție sunt așteptați peste 7.000 de oameni din toate colțurile țării. Biletele Early Bird s-au pus în vânzare sub formă de abonament standard sau abonament VIP.

Copiii sub 7 ani au acces gratuit, dacă și numai dacă sunt însoțiți de un adult care își va fi achiziționat un bilet / abonament sau care este beneficiar al unei invitații.

• Abonament VIP - 412,15 lei
  • Abonament standard - 254,28 lei

Despre ANALOGUE Festival

ANALOGUE este un festival care îmbină natura cu muzica, artele și tehnologia și care aduce în discuție problematici actuale precum sustenabilitatea, limitele digitalului și relațiile interumane. Prima ediție se va desfășura în perioada 2 - 4 septembrie, pe platoul Făget din Mioveni, cu sprijinul Primăriei Mioveni și al Centrului Cultural din Mioveni.

Jazz in the Park revine în 2022 cu un lineup vibrant; The Comet is Coming se numără printre confirmări

Jazz in the Park ajunge în 2022 la cea de-a X-a ediție. Festivalul va avea loc în luna septembrie, artiști precum The Comet is Coming și Asaf Avidan fiind confirmați în lineup.

The Comet is Coming
The Comet is Coming │ FOTO: PR

Cea de-a X-a ediție a festivalului Jazz in the Park va avea loc în perioada 1 - 4 septembrie, în Parcul Etnografic "Romulus Vuia" din Cluj-Napoca, cel mai vechi muzeu în aer liber din România. După doi ani în care s-a desfășurat în variante restrânse, condiționat fiind de restricțiile pandemice, Jazz in the Park aduce din nou în fața publicului un lineup vibrant, eclectic și bogat, dorind să confirme încă o dată numele de Europe’s Best Small Festival.

Pe lista primilor artiști confirmați la Jazz in the Park 2022 se regăsesc:

• The Comet is Coming (UK), Dhafer Youssef (TN), Asaf Avidan (IL), Amadou et Mariam (ML), Yussef Dayes (UK), Erik Truffaz Quartet (CH), Teodora Enache-Brody (RO), London Afrobeat Collective (UK), Trigon (MD), Luiza Zan (RO), Blazzaj (RO), Jazzbois (HU) și Marta Popovici (RO).

Alin Vaida, directorul executiv al Jazz in the Park: "Vrem să sfidăm ultimii ani cu naivitatea că un festival poate schimba în bine lumea în care trăim"

Mai mult de atât, începând din acest an, Jazz in the Park alege să comunice conform unui gând care a fost, de altfel, prezent într-un fel sau altul în toate edițiile de până acum. Odată cu aniversarea, festivalul își rostește identitatea explicit, asumat și entuziast: Jazz in the Park. Sounds personal.

"Mi se ridică părul pe mână când mă gândesc că facem Jazz in the Park de 10 ani. O călătorie excelentă, care nu a încetat să ne surprindă. La fel ca-n fiecare an, facem tot ce ne stă în putere să livrăm cea mai bună ediție de până acum. Avem un lineup din care nu trebuie ratat niciun concert. Avem un loc de eveniment care va eleva experiența publicului. Avem un entuziasm pe care sperăm să vi-l transmitem tuturor până în septembrie. Nu vrem să fim nici cel mai tare festival, nici cel mai mare. Vrem doar să trăim împreună clipa și să ne creăm amintiri frumoase. Vrem să sfidăm ultimii ani cu naivitatea că un festival poate schimba în bine lumea în care trăim", a spus Alin Vaida, directorul executiv al Jazz in the Park.

Trupa The Comet is Coming va susține primul concert în România

Pentru prima dată pe o scenă din România, The Comet is Coming, trupa britanică formată din King Shabaka (saxofon), Danalogue (clape) și Betamax (tobe), este genul de trio instrumental care are darul de a scoate publicul din zona de confort și a-l duce pe un tărâm muzical pe care nu l-a explorat până acum. Muzica lor este atât de puternică și plină de ardoare de parcă ar fi posedată de spirite. "Cometele" aterizează pe scena principală a Parcului Etnografic pregătite fiind să distrugă iluziile, să invoce focul și să ofere publicului toată puterea și energia lor vitală.

Tot din Marea Britanie va veni la Jazz in the Park și Yussef Dayes, un maestru al jam sessionurilor. Energie în formă pură, Yussef Dayes este acel tip de artist care-i pune pe oameni în situația de a se descifra și descoperi pe ei înșiși atunci când îl ascultă. Tehnica lui impecabilă de mânuire a tobelor și a percuției în general transformă orice concert într-un spectacol și asigură o întreagă călătorie printr-o grămadă de stiluri muzicale, de la beaturi funky la hip-hop, broken beat, modern jazz sau drum&bass.

Tom Misch & Yussef Dayes - Nightrider (feat. Freddie Gibbs)

Erik Truffaz Quartet va dovedi pe scena festivalului clujean că jazzul nu are granițe și că fuziunea acestuia cu muzica electronică și rockul îi conferă o nouă dimensiune. Cunoscut pentru lejeritatea cu care depășește barierele muzicale și cu care încorporează diferite stiluri în muzica sa, francezul Erik Truffaz este considerat unul dintre cei mai faimoși trompetiști europeni din toate timpurile. Asemeni fenomenului astronomic al cărui nume îl poartă, "Lune Rouge / Luna roșie", ultimul album lansat de Erik Truffaz Quartet în octombrie 2019, este rezultatul unor alinieri perfecte între materialul de bază compus de tobarul Arthur Hnatek și sunetele construite laolaltă și separat de restul membrilor cvartetului. Albumul conferă o senzație de suspendare a timpului, cu piese încă în gestație controlată, plutind în gravitație zero, despre care nu știi dacă vin dintr-un trecut străvechi cu sunete analogice sau dintr-un viitor foarte îndepărtat.

Erik Truffaz Quartet "Trippin’ The Lovelight Fantastic" @Jazz_in_Marciac 2018

O premieră în România va fi și concertul artiștilor Amadou et Mariam din Mali. Când drumurile lui Mariam Doumbia (voce) și Amadou Bagayoko (chitară și voce) s-au încrucișat la Institutul pentru tineri nevăzători din Bamako, cei doi împărtășeau nu doar o condiție medicală, ci și dragostea pentru muzică. Povestea inspiratoare a acestui cuplu de nevăzători a trecut dincolo de propria lor țară. De la lansarea albumului lor de debut "Sou Ni Tilé", Amadou et Mariam au făcut turnee peste tot în lume, au lucrat cu artiști de calibru precum Manu Chao, U2, Stevie Wonder, Blur sau Coldplay, ajungând să fie nominalizați inclusiv la Grammy cu albumul "Welcome to Mali". Combinând mesajul social al versurilor lor cu muzica Africii de Vest, elemente de electro-pop, art rock și hip hop, Amadou et Mariam oferă o ilustrare impresionantă a puterii unificatoare a muzicii.

Amadou & Mariam - Je pense à toi

Cel care a eliberat instrumentul indian oud de rolul său tradițional și l-a adus în jazz, cântărețul tunisian Dhafer Youssef vine pentru a doua oară la Jazz in the Park. De data aceasta, cu cel mai nou proiect al său: Digital Africa. Compozițiile lui Dhafer Youssef pentru acest proiect sunt influențate de muzica africană pe care o asculta când era mai tânăr, dar și de modul original de a cânta la kora al lui Ballaké Sissoko, care se conectează impecabil la stilul ritmic și tiparele oudului. Deasupra acestora, tonurile electrice ale chitarei lui Eivind Aarset dau întregul sens titlului proiectului.

Dhafer Youssef - Soupir Eternel

Ediția aniversară Jazz in the Park îl va aduce pe scenele din Etnografic și pe muzicianul israelian Asaf Avidan, unul dintre cei mai reprezentativi artiști ai noului val, care va susține un concert în cadrul turneului de promovare al ultimului său album - "Anagnorisis". Iubitorii jazzului îi vor putea asculta și pe London Afrobeat Collective, colectivul de nouă artiști din Anglia, Italia, Franța, Congo, Argentina și Noua Zeelandă, Jazzbois, trei muzicieni din Budapesta care combină jazzul cu hip hopul, și pe Trigon, o trupă din Moldova de peste Prut, pregătită să ofere o adevărată experiență culturală de jazz cu influențe moldovenești, mioritice.

BILETE la Jazz in the Park 2022:

Accesul la festival se face pe baza biletelor și abonamentelor puse în vânzare online. În perioada 13 aprilie - 15 mai, prețul abonamentelor pentru cele patru zile de festival este de 350 lei. Pentru ca publicul să se poată bucura la maximum de experiența Jazz in the Park așa cum și-o doresc organizatorii, capacitatea Parcului Etnografic a fost limitată la 8.000 persoane.

Copiii sub 7 ani pot intra gratuit, dar trebuie să fie însoțiți de minimum un adult posesor al unui bilet individual sau al unui abonament valabil pentru ziua respectivă. Accesul copiilor între 7 și 14 ani este permis în baza unui bilet valabil și doar dacă sunt însoțiți de un adult. Mai multe informații despre bilete se găsesc aici.