folk, pop

Asaf Avidan la Full Moon Live: voce, whisky și confesiuni

Pe 16 septembrie, Asaf Avidan a concertat la Arenele Romane în calitate de headliner al primei zile a festivalului Full Moon Live. Show-ul artistului israelian a fost deschis de YellLow și Lucia.

Concert Asaf Avidan la Full Moon Live Arenele Romane pe 16 septembrie 2016 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Iubim, suferim, suntem decepţionaţi, urâm dar apoi ne ridicăm şi mergem mai departe, ne deschidem din nou inimile şi suntem fericiţi, poate. Prima seară a Festivalului Full Moon de la Arenele Romane, a stat sub semnul dragostei. A iubirii, a dezamăgirii, a tuturor stărilor pe care le dă şi le creeaza în sufletele noastre şi care au fost atât de bine surprinse de Asaf Avidan, trubadurul celor care în diferite momente ale vieţii lor au plâns ori s-au recunoscut în versurile pieselor sale.

Dar până în momentul în care ne-am delectat cu muzica israelianului care şi-a petrecut copilăria în Jamaica, scena a fost inundată de vocea caldă a Luciei, tânăra care doar de caţiva ani şi-a făcut apariţia în lumina reflectoarelor. La doar 22 de ani, Lucia are cateva single-uri, care au propulsat-o destul de repede în topul preferinţelor multora şi pe care le-a adus cu ea şi pe scena de la Arenele Romane. Astfel, în prima seară a festivalului, ea şi-a deschis recitalul cu piesa "Silence". Au urmat "Show up", "Still here" (o dedicaţie pentru cei care nu mai sunt printre noi), "Strong", "Me over you", "Making me go" sau "We need a start" (pentru că toţi avem nevoie de un nou început, oricand).

Concert Asaf Avidan la Full Moon Live Arenele Romane pe 16 septembrie 2016

Asaf Avidan a iubit, cândva, a trăit durerea inimii sfâşiate şi a pus-o pe toată în muzică, în versuri, în tonuri şi note. Astfel, acum, venit la Bucureşti, el a transmis acea stare de bine de care aveam cu toţii nevoie, într-o seară de vineri, cu lună plina. Deşi a recunoscut de la bun început că este bolnav de două săptămani, că vocea lui nu este în cea mai bună formă, că ar putea să nu se descurce chiar foarte bine cu acele falsetto-uri care unora nu li se par deloc masculine, că va avea nevoie poate de mai multe pahare de whisky, de un medic sau, de ce nu, de o româncă frumoasă, rezultatul a fost uimitor.

Chiar dacă pentru unii critici, vocea lui sună ca a unei "pisici rănite", după cum el însuşi a spus-o în timpul spectacolului, Asaf Avidan preferă să fie acea pisică rănită care este conştientă, în ultimele momente ale vieţii ei, de mortalitate, de tot ce ţine de uman. Comparaţia cu felina aflată în suferinţă a venit de la un critic din Franţa, de a cărei recenzie Avidan a aflat într-unul dintre acele momente în care şi-a "google-it" numele şi a citit ce se mai scrie despre el. Plin de umor, Avidan a recunoscut că i-a plăcut această "critică".

Pe scenă am descoperit un Avidan jovial, cald, cu un suflet mare, care nu s-a dat în lături de la confesiuni, care a împărtăşit cu noi emoţii, senzaţii, ne-a spus, prin piesele "Is this it?", "Reckoning Song", "Love it or Leave it", "Over your blues", "Bang Bang", "Weak" sau "Her Lies","Anchor", "Different pulses" că iubirea, oricum ar fi, face parte din noi, că nu avem cum să renunţăm la suferinţă dacă vrem să descoperim, mai tarziu, dragostea, că nu putem să fim doar yin, trebuie să avem şi partea de yang.

Îndrăgostit din nou, cu inima plină de bucuria pe care i-o dau noile sentimente pentru franţuzoaica căreia chiar i-a pus pe deget un inel de logodnă, Avidan a mai făcut o mărturisire, la un moment dat. A spus că şi-a dat seama că acum, cu toate schimbările din viaţa lui, muzica lui nu va fi altfel. Nu poate să fie doar alb sau doar negru, ci va găsi, în continuare şi nuanţele de gri. Iubirea adevarată nu încorseteaza, nu-l face pe El să-i aparţină Ei, ci doar dă aripi şi scoate ce e mai bun din fiecare. Şi ne-a dat şi nouă, celor prezenţi la Arenele Romane, speranţa că iubirea din lume n-a murit şi ne-a lăsat în minte versurile din ultima piesa intepretată, "The Devil&me":

"All my bones are cracking/And my eyes are leaking/But all these fingers are speaking/Through the strings/They're freakin' out/And everybody's wasting time/I'll say it again…/Oh the devil and me
We're playing games we shouldn't be K i s s i n g”.

Lineup-ul Electric Castle Special 2021 - Infuzie de rock, electro, hip-hop și jazz în 10 zile de concerte

Electric Castle Special va pune stăpânire pe Bonțida și Cluj-Napoca, vreme de 10 zile inundând castelul și străzile orașului cu muzică live. Ediția din 2021 a festivalului propune publicului un lineup eclectic, garnisit cu artiști români, dar și de peste hotare. Asaf Avidan, IAMDDB, Aurora, Șuie Paparude, Subcarpați, Alternosfera, Vița de Vie, Valeria Stoica și Irina Rimes sunt doar câteva dintre numele confirmate la evenimentul din august.

IAMDDB / Asaf Avidan / Vița de Vie / Valeria Stoica
IAMDDB / Asaf Avidan / Vița de Vie / Valeria Stoica │ FOTO: Colaj fotografii PR & InfoMusic

Trei zile, șase scene, zeci de artiști pentru primul weekend al Electric Castle Special, toate la castelul Banffy. Sigma și Noisia revin aici, în format DJ Set, iar pentru fanii artiștilor olandezi va fi un moment emoționant: Noisia este la ultimele show-uri după 20 de ani în topul muzicii electronice, urmând ca trio-ul să se despartă în acest an. Ben Böhmer, Eelke Kleijn și Mind Against fac parte din acel grup de artiști pentru care fiecare performance înseamnă o explorare a muzicii electronice în cele mai diverse zone ale ei, iar rezultatul este de fiecare dată unic.

Mult mai maturi și atașați stilului care i-a făcut cunoscuți, Dj Marky , un "veteran" al drum n bass, David Penn sau duo-ul minimalist HVBO completează, alături de alți artiști, lista motivelor pentru care festivalierii sunt așteptați să opteze pentru un sfârșit de săptămână petrecut exclusiv în Bonțida. Organizatorii au amenajat un camping special pentru aceste 3 zile, pentru a face experiența de festival completă.

Lineup Electric Castle Special în Cluj-Napoca (Piața Unirii și alte 20 de locații)

Din 9 august, Electric Castle Special se mută în urban, în peste 20 de locații din Cluj-Napoca. Probabil cea mai așteptată scenă, cea din Piața Unirii, va oferi, în fiecare seară, un mix de artiști români și străini din toate zonele muzicale. Golan și The Blaze (DJ set), duo-ul francez cu una dintre cele mai spectaculoase evoluții din ultimii ani în muzica electronică, fac onorurile în prima seară.

Pe aceeași scenă vor mai urca Asaf Avidan, artistul israelian a cărui notorietate a ajuns atât de puternică încât are videoclipuri regizate de regizorul Wim Wenders, excentrica Aurora, senzația pop a muzicii norvegiene care se oprește la Cluj chiar înaintea turneului ei american, mereu explozibilii Dubioza Kolektiv și una dintre cele mai importante voci ale generației sale, rapperul britanic Slowthai.

IAMDDDB, artista ce încearcă să spargă noi bariere în scena urbană londoneză, și show-ul Elenei Mîndru alături de orchestra Operei Naționale Române Cluj probează că jazz-ul sună la fel de bine în amestec cu hip hop sau muzică simfonică. Șuie Paparude, Subcarpați, Irina Rimes, Alternosfera, Vița de Vie, Coma, CTC și Zdob și Zdub completează afișul celor 7 seri în Piața Unirii.

Rămân zeci de alți artiști de descoperit în celelalte locații din Cluj, printre ei Molchat Doma - trupa de new wave din Belarus care, recent, a cunoscut un succes surprinzător pe piața americană, Acid Pauli, live set-ul lui Martin Gretschmann, un artist activ în genul techno si house de peste 20 ani, și Igorrr o aparitie "exotica" pe scena muzicii metal.

În show-ul lui de la Cluj, Skream revine la dubstep, stilul la a cărui popularitate a avut o importantă contribuție, iar Dimension promite materiale noi gândite în ultimul an în care a fost nevoit să-și întrerupă ritmul nebun al turneelor mondiale.

Lineup Electric Castle Special 2021 pe locații:

Piața Unirii (9 - 15 august):

• Alternosfera, Aurora, Asaf Avidan, Coma, CTC, Dubioza Kolektiv, Golan, IAMDDB, Irina Rimes, Killa Fonic, Nane, Slowthai, Subcarpați, Șuie Paparude, The Blaze, Vița de Vie, Zdob și Zdub, Symphonic Jazz: Elena Mîndru și Orchestra Operei Naționale Române Cluj-Napoca

Bonțida (6 - 8 august):

• Ben Bohmer, DJ Marky, HVOB, Imanu, Ash, Kaiyaa, Logistics, Mind Against, Noisia, Sigma, Alexandra, Andrei Ciubuc, Arapu, David Penn, Tensnake, Cally, Cap, Charlie, Cosmjn, Dan Andrei, Dubtil, G76, Gescu, Herodot, Kozo, Lizz, Mihigh, Nu Zău, Petre Inspirescu, Priku, Raresh, Sepp, Sublee, Kornel Kovacs, Paula Tape, Tcfc, Zada, Jim Felix, Eirwud Mudwasser, Rango, Mucho Caliente, Girls of Nice

Alte locații din Cluj-Napoca (9 - 15 august):

• Acid Arab, Acid Pauli, Am Fost la Munte și Mi-a Plăcut, Alexu and The Voices Inside, Alina Pash, Baby Elvis, Balkan Taksim, Basska, Bruja, Carson Coma, Cosmos în buzunar, Dor de Duh, Emaa, Igorrr, Jennifer Cardini, Fine it's Pink, Kumm + Muse Quartet, Fran Palermo, Funkorporation, Gheist, Giorgia Angiuli, Grimus, Henry Saiz, Implant pentru Refuz, Om la Lună, Jay Jay Johanson, Jean Gavril, Jimi Julez, Jurjak, Lucia, Luna Amară, Mădălina Pavăl, Maru, Mischa Blanos, Molchat Doma, Nova Materia, OCS, Sabo, Pinholes, Robin and The Backstabbers, Rockabella, Satellites, Scars of a Story, Session Victim, Skream, sZempol, Tornado Wallace, The Mauskovic Dance Band, Valeria Stoica, Yin Yin, Zoli Toth

Lineup-ul va fi completat de noi confirmări în perioada următoare.

Electric Castle Special se va desfășura pe parcursul a 10 zile, în perioada 6 - 15 august, în cadrul evenimentului urmând să aibă loc peste 400 de show-uri live. Festivalul va acapara Bonțida și centrul orașului Cluj-Napoca, 30 de locații fiind rezervate pentru desfășurarea acestei ediții speciale.

Bilete la Electric Castle Special 2021

Toate evenimentele din cadrul EC Special vor avea loc respectând normele pe care autoritățile le vor impune pentru perioada de derulare. Biletele sunt disponibile online, pentru detalii accesați Agenda InfoMusic.

<< oct. 2021 >>
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10