Apocalyptica - simfonie metal la Romanian Rock Meeting

Concertul Apocalyptica de la Arenele Romane, 13 mai 2012

Romanian Rock Meeting a avut loc pe 13 mai, la Arenele Romane. And what a meeting! Când pe scenă se anunță Apocalyptica precedați de una din revelațiile muzicale românești - White Walls și new-comerii Changing Skins, așteptările cresc semnificativ. Show-ul a fost unul grozav, finlandezii ce cântă rock la violoncel atrăgând un public numeros care a trăit pe deplin experiența muzicală inedită.

Apocalyptica a concertat la Arenele Romane din Bucuresti pe 13 mai 2012

Vezi galeria foto cu Apocalyptica!

Changing Skins au inaugurat scena Romanian Rock Meeting prin obișnuita lor energie și voie bună. Horațiu, Adi, Ștefan și Raluca au fost aplaudați de cei care au ajuns devreme la Arene. Am re-ascultat Baby, Deeper and Deeper și Ain't worth it, piese pe care publicul deja le recunoaște și știe să le fredoneze. Stilul lor cuprinde elemente de rock alternativ și electro, orchestrațiile fiind susținute de instrumentiști, dar și de sample-uri digitale ce îmbogățesc ansamblul sonor.

Changing Skins a deschis cea de-a doua ediție Romanian Rock Meeting

Vezi galeria foto cu Changing Skins!

Pe parcursul pauzei de după Changing Skins, scena a fost mascată cu o pânză albă. Pe suprafața ei a fost proiectată emblema celor de la White Walls. Câteva acorduri au semnalizat intrarea trupei, iar la coborârea cortinei instrumentalul agresiv ne-a anunțat că urmează o cântare care ne va zdruncina spiritele.

White Walls sunt de departe una dintre cele mai promițătoare trupe autohtone. Au un sound excelent, compoziții complexe cu influențe din metal, ambiental, progresiv, jazz sau chiar samba. Toate acestea sunt susținute de o execuție impecabilă, fapt ce dovedește că cei patru - Eugen, Șerban, Alex și Marian sunt muzicieni excelenți.

WhiteWalls a cântat în deschiderea concertului Apocalyptica

Vezi galeria foto cu White Walls!

Muzica White Walls poate fi puțin dificil de pătruns la început, nu respectă cu fidelitate niște convenții cu care ascultatorii sunt obișnuiți, dar tocmai acest nonconformism îi face să iasă din mulțime. Totul pare a fi o poveste complexă și interesantă, în care la un moment dat te pierzi fără să îți dai seama. Aplauzele din jur, însă, țin locul unui deșteptător asurzitor care te repune rapid cu picioarele pe pământ.

Cei patru au interpretat piese de pe albumul lor de debut Madman Circus părăsind scena în uralele publicului, căruia i s-au și alăturat pentru concertul Apocalyptica.

Finlandezii de la Apocalyptica în concert la București

Finlandezii din Apocalyptica au declarat la un moment dat: „Nu avem neaparată nevoie de chitări pentru a cânta metal - noi avem violoncele”.  Un mesaj atât de ambiţios nu are cum să te facă să ridici o sprânceană suspicioasă, dar ne-au demonstrat că au mare dreptate. Apocalyptica au depășit toate așteptările atingând un nivel apropiat de perfecțiune în interpretarea unui gen din care chitara părea că nu poate lipsi.

Paavo Lötjönen și Perttu Kivilaakso - Apocalyptica la București

Apocalyptica și-au etalat valoarea la Arenele Romane, ținând publicul în priză timp de mai bine de 90 de minute. Au cântat faimoasele lor preluări după Metallica și Sepultura, precum și superbele compoziții proprii. Deși ar fi fost o experiență cu totul remarcabilă, muzicienii nu au putut aduce cu ei suita impresionanta de vocaliști cu care au lucrat de-a lungul timpului, iar microfonul a aparținut exclusiv solistului Tipe Johnson.

Solistul Tipe Johnson (ex–Leningrad Cowboys) însoțește Apocalyptica în turnee începând din 2009

Pentru cei care-și puneau întrebări legate de ansamblul tehnic care facilitează un show Apocalyptica vă putem spune că cei trei violonceliști își amplifică instrumentele prin amplificatoare de chitară și folosesc pedale de efecte specifice chitării electrice. Acesta este unul din secretele sunetului violoncelelor din Apocalyptica, pentru detalii și descrierea instalației de sunet a violoncelistului Eicca Toppinen puteți citi aici.

Paavo Lötjönen, membru co-fondator Apocalyptica, este profesor de violoncel

În repertoriul vast de aseară, am avut plăcerea să ascultăm și piese de pe ultimul lor material discografic - 7th Symphony. Seara s-a terminat cu o avalanșă de aplauze din arenă, din partea unui public electriazat de un spectacol excelent.

Publicul la concertul Apocalyptica de la Arenele Romane - 13 mai 2012

Vezi galeria foto cu Apocalyptica!

Apocalyptica şi solistul Papa Roach prezintă piesa "White Room" - AUDIO

Numele Papa Roach s-a aflat pe buzele multor bucureşteni în aceste zile, pentru că ne-am amintit de ultimul mare concert dinainte de pandemie, cel Papa Roach de pe 3 martie 2020, de la Arenele Romane. Acum Papa Roach revine în atenţie, prin colaborarea solistului Jacoby Shaddix cu Apocalyptica pe piesa nouă "White Room". O puteţi asculta în articol.

Coperta single Apocalyptica Jacoby Shaddix White Room
Coperta single Apocalyptica Jacoby Shaddix White Room │ FOTO: Apocalyptica

Apocalyptica a colaborat cu unele dintre cele mai mari nume din rock, de la solista Guano Apes (Sandra Nasic) la Corey Taylor, Gavin Rosdale, Till Lindemann sau Adam Gontier de la Three Days Grace. Acum i-a venit rândul lui Jacoby Shaddix, solistul trupei Papa Roach, care apare pe coverul nou "White Room". Originalul este o piesă a formaţiei Cream cu mult swag şi vibe de Tarantino. Acesta este un single de sine stătător, separat de ultimele albume Apocalyptica sau Papa Roach. Noul track a fost produs de către Howard Benson la West Valley Recording Studios în California şi mixat de Chris Lorde-Alge.

"White Room" este primul single lansat de Apocalyptica de la lansarea albumului instrumental "Cell-0" din ianuarie 2020. Acela a fost primul disc complet instrumental din ultimii 17 ani pentru trupă finlandeză. Grupul a mai avut o premieră în 2015, când pe albumul "Shadowmaker" a folosit doar un singur solist, fostul chitarist Scars on Broadway, Franky Perez. Apocalyptica a ajuns la 10 albume de studio şi ne-a vizitat în 2017 la Sala Palatului, pentru o serie de coveruri Metallica, dar şi în 2019 la Arenele Romane, o oprire în cadrul unui turneu aniversar care nu a mai sunat atât de bine.

Dacă totul merge bine cu combaterea pandemiei, Apocalyptica va concerta de 2 ori în România în 2021, Pe 4 octombrie 2021 la Cluj-Napoca la Form Space, în vreme ce pe 5 octombrie îi vedem la Bucureşti, la Arenele Romane. În 2020 grupul nordic a lansat colaboraea cu Lzzy Hale "Talk to Me", dar şi cea cu Joakim Broden "Live Or Die".

Între timp Papa Roach a profitat de perioada fără concerte pentru a relansa piese vechi. Spre exemplu "Last Resort" a devenit "Last Resort Reloaded", alături de senzaţia TikTok Jeris Johnson. Muzicienii au lansat în 2020 şi piesa "Feel Like Home", cu filmări din izolare ale familiei solistului Jacoby şi alte celorlalţi artişti.

Industria muzicala

Viitorul concertelor și festivalurilor a fost dezbătut de peste 50 de profesioniști din industria muzicală la Romanian Music Export online

Pe 31 ianuarie a avut loc Romanian Music Export Online, un program românesc din zona antreprenorială care își asumă misiunea de promovare și de export muzical pentru artiștii români la nivel european. Cele 8 panel-uri de discuție live și înregistrate au reunit peste 50 de speakeri români și străini relevanți pentru industrie, iar publicul a putut urmări 9 concerte ale unor trupe românești precum White Walls și Gramofone.

(co-fondator Untold și Neversea)
(co-fondator Untold și Neversea) │ FOTO: Captură YouTube

Printre speakerii străini de la Romanian Music Export online s-au numărat Greg Parmley (Director International Live Music Conference & International Festival Forum, UK), Chris Kemp (CEO al Mind over Matter Consultancy), Gordon Masson (Editor – IQ Magazine), Michal Kascak (Fondator / CEO - Pohoda festival, Slovacia), Christof Huber (Director, Yourope – European Festival Association Elveția), Baris Basaran (Promoter / Head of Eastern & Central Europe - TEG / MJR - UK), Lina Ugrinovska (International Booking / Password Production, North Macedonia), reprezentanți ai festivalurilor europene Summerbreeze Open Air (Germania), Wide Days (Scoția), Exit Festival (Serbia) și Metal Days (Slovenia).

Industria culturală și de evenimente din România și-a spus cuvântul prin Bogdan Buta (co-fondator Untold și Neversea), Laura Coroianu (co-fondator Emagic), Codruța Vulcu (Directorul Festivalului ARTmania, East European Music Conference & Showcase Festival, Blaj aLive Festival și Romanian Music Export, precum și Vicepreședinte AROC), John Varbiu (Booking & Artist Hospitality Manager, Summer Well Festival,) Edmond Lenarth (Electric Castle Head of Booking & Festival Programmer), Emil Ionescu (Fondator/ Manager General IaBilet.ro) printre alții. La eveniment au mai participat Prof. Dr. Alexandru Rafila, Bogdan Ștefan Trîmbaciu (Directorul Unității de Management al Proiectului din cadrul Ministerului Culturii), medici, reprezentanți ai cluburilor de evenimente din țară, manageri de teatru și culturali, artiști români și reprezentanți ai companiilor de booking și management artistic.

Temele discutate la Romanian Music Export online

Cele opt panel-uri de discuție au deschis subiecte importante pentru industria muzicală și artele spectacolului în acest moment: Vaccinarea? Singura soluţie pentru redeschiderea vieţii culturale? (RO), Ne ajută muzica să supraviețuim în pandemie? (RO), Health & Safety post pandemic events reopening (EN), Artist sau muzician freelancer, este posibil? (RO), How do festival bookers choose newcomers for their line-up? (EN), Viitorul cluburilor și al spațiilor de evenimente underground în contextul actual (RO), AR+VR+MR=XR/ The next festival (RO) și Women in music industry (EN). În aceste sesiuni de dezbateri, invitații au răspuns la întrebări despre direcția artistică a unui festival, au construit festivalurile viitorului, au analizat repornirea industriei muzicale românești și au pus pe tapet implicarea autorităților în supraviețuirea antreprenorilor culturali.

Bogdna Buta, cofondator UNTOLD: "Cultura este un element la fel de important ca multe alte domenii, aș spune chiar la fel de important ca și sănătatea"

"Se împlinește un an de zile și încă nu avem măsuri concrete. Cu toată înțelegerea și susținerea, trebuie să ne gândim și să lucrăm la măsuri concrete pentru salvarea sectorului și la bunăstarea, până la urmă, a întregii populații. Cultura este un element la fel de important ca multe alte domenii, aș spune chiar la fel de important ca și sănătatea", a declarat Bogdan Buta, subliniind importanța sectorului cultural în pandemie.

Pe lângă panelurile de discuții, în cadrul Romanian Music Export Online au susținut concerte trupele: Balkan Taksim, Blană Bombă, Dirty Shirt, Gramofone, JazzyBIT, Lucifer - A Rock Opera, Psihodrom, Roadkillsoda și White Walls.

Ediția online, derulată pe 31 ianuarie timp de peste 12 ore, a fost esențială pentru continuarea programului Romanian Music Export și pentru a putea face posibilă ediția live offline din 2021, din cauza situației fără precedent create de pandemia de coronavirus, care a forțat anularea, amânarea sau reorientarea spre online a tuturor evenimentelor și activităților culturale. Puteți urmări toate discuțiile mai jos.

Romanian Music Export s-a dezvoltat pentru a fi un program promoțional atât în identificarea și susținerea artiștilor români la început de drum, cât și pentru a-i sprijini în creșterea carierei lor naționale și internaționale. RME pune la dispoziție o scenă pentru noi voci și talente, prin platforma care își propune să aducă laolaltă artiști tineri, profesioniști ai industriei muzicale, directori de festival și public, având credința că muzica este acel liant universal care unește, vindecă și motivează.

Romanian Music Export online este un proiect muzical și de antreprenoriat cultural realizat cu sprijinul Ministerului Culturii din România, cu ocazia Zilei Naționale a Culturii.

Apocalyptica revine în România cu două concerte în octombrie 2021, la Bucureşti şi Cluj-Napoca

Vestea zilei în peisajul muzical autohton este faptul că trupa Apocalyptica a anunţat două concerte organizate în România în toamna anului 2021. Trupa finlandeză revine pe plaiuri mioritice pe 4 şi 5 octombrie. Va cânta la Cluj-Napoca şi Bucureşti (open air), iar biletele se pun în vânzare vineri pe 29 ianuarie. Avem detalii în articol.

Poster concert Apocalyptica Bucuresti Cluj-Napoca 2021
Poster concert Apocalyptica Bucuresti Cluj-Napoca 2021 │ FOTO: Apocalyptica

Apocalyptica ajunge în România din nou, la 2 ani de la concertul de la Arenele Romane. De această dată va poposi la Cluj-Napoca pe 4 octombrie la Form Space şi la Bucureşti pe 5 octombrie, pentru o reprezentaţie open air (tot la Arenele Romane). Biletele se pun în vânzare de vineri, 29 ianuarie şi primele 200 vor avea un preţ special. Concertul face parte din "The Cell-0 Tour", care promovează albumul "Cell-0", lansat de formaţie în 2020. Acel LP combina muzica de violoncel, cu symphonic metal şi metal progresiv chiar.

Este al nouălea album de studio al nordicilor şi este primul LP complet instrumental de la "Reflections" din 2003. Materialul a fost înregistrat după un turneu îndelungat al formaţiei, pentru a sărbători 20 de ani de la lansarea albumului de debut "Plays Metallica by Four Cellos". Piesele celebre ale acestui disc s-au auzit şi la Bucureşti în toamna lui 2019. "Cell-0" are 9 piese şi se învârte în jurul unui concept numit "particula lui Dumnezeu". Videoclipurile şi artwork-ul abordează teme ecologiste, politice, sociale şi prezintă riscul de autodistrugere pe care îl are omenirea.

În august 2020 trupa a lansat piesa şi videoclipul "Talk to Me", o colaborare cu Lzzy Hale separată de cel mai nou disc. Încă o colaborare, de această dată cu solistul Sabaton a apărut în martie 2021, pe piesa "Live or Die". Alte single-uri lansate în 2019 sunt "En Route to Mayhem" şi "Into Eternity". Pe parcursul anilor finlandezii au avut piese alături de cele mai mari nume din rock, de la Corey Taylor la Cristina Scabbia şi Till Lindemann. Cel mai recent release a inclus şi o colaborare cu Troy Donockley, multi instrumentalistul din Nightwish.

Apocalyptica este activă din 1993 şi îi are în componenţă pe violonceliştii Eicca Toppinen, Paavo Lötjönen şi Perttu Kivilaakso, alături de toboşarul jazz Mikko Siren. Pe lângă reprezentaţia de la Arenele Romane din 2019, care nu a impresionat prea mult, am avut parte de un concert memorabil la Sala Palatului în 2017.

<< iun. 2021 >>
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13