Apocalyptica - simfonie metal la Romanian Rock Meeting

Concertul Apocalyptica de la Arenele Romane, 13 mai 2012

Romanian Rock Meeting a avut loc pe 13 mai, la Arenele Romane. And what a meeting! Când pe scenă se anunță Apocalyptica precedați de una din revelațiile muzicale românești - White Walls și new-comerii Changing Skins, așteptările cresc semnificativ. Show-ul a fost unul grozav, finlandezii ce cântă rock la violoncel atrăgând un public numeros care a trăit pe deplin experiența muzicală inedită.

Apocalyptica a concertat la Arenele Romane din Bucuresti pe 13 mai 2012

Vezi galeria foto cu Apocalyptica!

Changing Skins au inaugurat scena Romanian Rock Meeting prin obișnuita lor energie și voie bună. Horațiu, Adi, Ștefan și Raluca au fost aplaudați de cei care au ajuns devreme la Arene. Am re-ascultat Baby, Deeper and Deeper și Ain't worth it, piese pe care publicul deja le recunoaște și știe să le fredoneze. Stilul lor cuprinde elemente de rock alternativ și electro, orchestrațiile fiind susținute de instrumentiști, dar și de sample-uri digitale ce îmbogățesc ansamblul sonor.

Changing Skins a deschis cea de-a doua ediție Romanian Rock Meeting

Vezi galeria foto cu Changing Skins!

Pe parcursul pauzei de după Changing Skins, scena a fost mascată cu o pânză albă. Pe suprafața ei a fost proiectată emblema celor de la White Walls. Câteva acorduri au semnalizat intrarea trupei, iar la coborârea cortinei instrumentalul agresiv ne-a anunțat că urmează o cântare care ne va zdruncina spiritele.

White Walls sunt de departe una dintre cele mai promițătoare trupe autohtone. Au un sound excelent, compoziții complexe cu influențe din metal, ambiental, progresiv, jazz sau chiar samba. Toate acestea sunt susținute de o execuție impecabilă, fapt ce dovedește că cei patru - Eugen, Șerban, Alex și Marian sunt muzicieni excelenți.

WhiteWalls a cântat în deschiderea concertului Apocalyptica

Vezi galeria foto cu White Walls!

Muzica White Walls poate fi puțin dificil de pătruns la început, nu respectă cu fidelitate niște convenții cu care ascultatorii sunt obișnuiți, dar tocmai acest nonconformism îi face să iasă din mulțime. Totul pare a fi o poveste complexă și interesantă, în care la un moment dat te pierzi fără să îți dai seama. Aplauzele din jur, însă, țin locul unui deșteptător asurzitor care te repune rapid cu picioarele pe pământ.

Cei patru au interpretat piese de pe albumul lor de debut Madman Circus părăsind scena în uralele publicului, căruia i s-au și alăturat pentru concertul Apocalyptica.

Finlandezii de la Apocalyptica în concert la București

Finlandezii din Apocalyptica au declarat la un moment dat: „Nu avem neaparată nevoie de chitări pentru a cânta metal - noi avem violoncele”.  Un mesaj atât de ambiţios nu are cum să te facă să ridici o sprânceană suspicioasă, dar ne-au demonstrat că au mare dreptate. Apocalyptica au depășit toate așteptările atingând un nivel apropiat de perfecțiune în interpretarea unui gen din care chitara părea că nu poate lipsi.

Paavo Lötjönen și Perttu Kivilaakso - Apocalyptica la București

Apocalyptica și-au etalat valoarea la Arenele Romane, ținând publicul în priză timp de mai bine de 90 de minute. Au cântat faimoasele lor preluări după Metallica și Sepultura, precum și superbele compoziții proprii. Deși ar fi fost o experiență cu totul remarcabilă, muzicienii nu au putut aduce cu ei suita impresionanta de vocaliști cu care au lucrat de-a lungul timpului, iar microfonul a aparținut exclusiv solistului Tipe Johnson.

Solistul Tipe Johnson (ex–Leningrad Cowboys) însoțește Apocalyptica în turnee începând din 2009

Pentru cei care-și puneau întrebări legate de ansamblul tehnic care facilitează un show Apocalyptica vă putem spune că cei trei violonceliști își amplifică instrumentele prin amplificatoare de chitară și folosesc pedale de efecte specifice chitării electrice. Acesta este unul din secretele sunetului violoncelelor din Apocalyptica, pentru detalii și descrierea instalației de sunet a violoncelistului Eicca Toppinen puteți citi aici.

Paavo Lötjönen, membru co-fondator Apocalyptica, este profesor de violoncel

În repertoriul vast de aseară, am avut plăcerea să ascultăm și piese de pe ultimul lor material discografic - 7th Symphony. Seara s-a terminat cu o avalanșă de aplauze din arenă, din partea unui public electriazat de un spectacol excelent.

Publicul la concertul Apocalyptica de la Arenele Romane - 13 mai 2012

Vezi galeria foto cu Apocalyptica!

Apocalyptica lansează EP-ul "Metal Classic, Classic Metal"

Apocalyptica nu se opreşte din tăvălugul creativ şi a lansat pe 9 septembrie un EP intitulat "Metal Classic, Classic Metal", pe care regăsim surprinzător de multă percuţie. De această dată avem un material discografic axat pe reinterpretarea cu tentă metal a unor piese de muzică clasică.

Coperta EP Apocalyptica Classic Metal Metal Classic
Coperta EP Apocalyptica Classic Metal Metal Classic │ FOTO: Apocalyptica

Pentru a promova acest EP trupa finlandeză ne prezintă un cover după "Flight of the Bumblebee", o creaţie care îi aparţinea în varianta originală lui Nikolai Rimski-Korsakow. Este considerată o piesă clasică de virtuozitate, pe care membrii Apocalyptica au exersat-o încă din studenţie. Pe atunci dorinţa era de o cânta tot mai rapid. Acum a fost perfecţionată sub forma unei versiuni metal, cu o tentă de doom.

Pe "Metal Classic, Classic Metal" vom auzi şi o nouă versiune a Simfoniei a Cincea a lui Beethoven, dar şi o variantă refăcută de "Bolero" al lui Maurice Ravel. Apocalyptica îşi va petrece restul anului 2022 într-un turneu al Statelor Unite, participând şi la multiple festivaluri. Odată gata cu continentul american, finlandezii vin în Europa iar, pentru "Epic Apocalypse Tour", alături de EPICA şi WHEEL. Grupul a fost şi în România recent, cântând pe 1 septembrie la Arenele Romane.

Ultimul LP lansat de trupă a fost cel din 2020, "Cell-0", care era strict instrumental, ceva ce Apocalyptica nu mai făcuse de 17 ani În 2022 am mai avut parte de lansarea piesei "I'll Get Through It", o super colaborare între compozitorul Diane Warren, solistul Franky Perez, băieţii din Apocalyptica şi Geezer Butler de la Black Sabbath, la bas. Franky Perez este deja solistul de facto Apocalyptica, apărând pe albumul "Shadowmaker" din 2015 şi de atunci fiind nelipsit din reprezentaţiile formaţiei.

În aprilie 2021 am avut parte şi de o colaborare cu Jacoby Shaddix de la Papa Roach, pe piesa "White Room", cover după trupa Creăm.

Apocalyptica este activă din 1993, ceea ce înseamnă că împlineşte 30 de ani de carieră în 2023. A vândut peste 4 milioane de albume şi cu siguranţă ne pregăteşte ceva special pentru la anul. În acest moment are 9 albume în discografie şi apare pe albumul Three Days Grace "Explosions", pe piesa "Someone to Talk To".

Cargo și White Walls au participat la proiectul "Musink for Humanity", o compilație înregistrată în scopuri caritabile

Asociațiile non-profit Ink for Humanity și Bikers for Humanity au lansat în această vară prima compilație muzicală 100% românească ce include piese compuse pentru promovarea culturii tatuajelor. Printre trupele și artiștii care s-au alăturat proiectului "Musink for Humanity" se numără Cargo, Altar și White Walls. Misiunea campaniei este să îndrume cât mai mulți iubitori de artă și muzică rock în direcția de a-i ajuta pe cei mai puțin norocoși.

Compilație muzicală pentru programe sociale
Compilație muzicală pentru programe sociale │ FOTO: PR

Povestea frumoasă cu motocicliști, cu creatori de tatuaje și artiști, oameni minunați ce au o inimă uriașă, continuă cu noi fapte bune. Muzica și arta tatuajului fac bine, mai ales împreună. Pasiunea pentru tatuaje și muzică a dat naștere acestui proiect umanitar, care aduce împreună unele dintre cele mai importante trupe din România cu câte-un nou single în care cântă despre tatuaje.

"După succesul piesei "Next Level Tattoo" by Adrian Igrișan (feat. Monica Anghel, Luminița Anghel, Toni Dijmarescu și Freaka DaDisk), ne-am propus să aducem împreună diverși artiști care să compună câte o melodie, în stilul propriu al fiecăruia, având ca idee centrală lumea tatuajului", declară Asociația Tattoo & Piercing.

"Musink for Humanity", o nouă colecție de piese înregistrate de trupe ca Antract, Cargo și White Walls

Printre trupele participante, care promovează tatuajele ca simbol al identității și culturii sociale și provoacă percepția conform căreia tatuajele servesc doar o funcție individualistă, decorativă, regăsim: Cargo, Antract, Altar și White Walls. Piesele din colecția "Musink for Humanity" prezintă și ne ajută să înțelegem modul în care menirea unui artist pe pământ este aceea de a dărui.

Colecția de single-uri înregistrate în 2022, exclusiv pentru această cauză, se numește "Musink for Humanity" și poate fi achiziționată din magazinele de specialitate atât în formatul digital, cât și pe suport fizic în formatul digipack CD si 12″ LP vinil, ediție limitată. Toate fondurile generate vor fi folosite pentru evenimentele caritabile deja cunoscute, organizate de asociații, donații la case de copii și evenimente pentru grupuri sociale defavorizate. De asemenea, prin implicarea trupelor participante, organizatorii vor să readucă zâmbetul tuturor celor care au nevoie, ajutând necondiționat, transparent și cu dedicație.

"Mintea noastră are o putere incredibilă și poate face minuni, iar susținută de o inimă darnică, universul poate să ia altă formă. Evident universul celor din jurul nostru care nu au fost suficient de norocoși să aibă ce avem fiecare dintre noi acum și din care putem dărui mai departe", precizează Asociația Bikers for Humanity.

Lansarea oficială a colecției "MusInk for Humanity" a avut loc în cadrul festivalului Bikers for Humanity de la sfârșitul lunii iunie, la Brezoi, unde formația Cargo a susținut un concert extraordinar și a cântat în premieră melodia nouă numită "Cruce-n destin", una dintre cele 17 piese dedicate scopurilor caritabile din tracklist.

Tracklist "Musink for Humanity":

1. Intro – Creation (Paul Booth feat. Claudiu Cîrțînă)
  2. Altar – The Game