Andreea Bocelli - Arii de operă ridicate mult peste betonul capitalei

Recenzia concertului Andrea Bocelli de la Romexpo, București. Impresii și poze cu tenorul italian, Angela Gheorghiu, Paola Sanguinetti, Cezar Ouatu, Div4s.

Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, invitații lui Andrea Bocelli

Iată că a venit și momentul mult-așteptat al primului concert susținut de tenorul italian Andrea Bocelli pe plaiul "betonat" al Bucureștiului. Într-un mediu cel puțin atipic, iubitorii de muzică clasică din capitală au avut plăcerea să îl asculte pe tenor alături de un număr mare de invitați: sopranele Angela Gheorghiu și Paola Sanguinetti, contratenorul Cezar Ouatu, quartetul de voci Div4s, duoul de chitară Charisma, Orchestra Radio, Corul Radio și dirijorul Marcello Rota.

Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, invitații lui Andrea Bocelli în primul său concert de la București

Problema concertului fost semnalată încă din momentul schimbării locației din Piața Constituției în perimetrul Romexpo, o alegere neinspirată pentru un asemenea concert. Betoanele bucureștene și peisajul gri și dezolant din zona Romexpo nu au făcut onoare invitaților prin simplul fapt că nu alcătuiau un cadru potrivit cu muzica oferită. Pe lângă asta, scaunele de plastic, frigul serii, riscul ploii și zona de stat în picioare unde doamne elegante încercau zgribulite să vadă ceva pe scenă nu au condus la niște condiții demne de prețurile plătite pentru bilete. Totuși, în ciuda acestui amplasament neadecvat, după lăsarea întunericului cadrul betonat nu a mai făcut nici o diferență, iar publicul a uitat de nemulțumiri grație încântării muzicale pentru care veniseră de fapt.

Răsfățul auditiv din seara de 25 mai a fost fără îndoială de partea ascultătorilor de muzică de operă, care au fost tratați cu un repertoriu cu cele mai importante și memorabile compoziții italiene și nu numai. Verdi a fost onorat cu interpretări din Nabucco, Rigoletto și Il Trovatore, Puccini a fost onorat cu o interpretare din La Boheme. Bizet a fost onorat cu o interpretare a Angelei Gheorghiu din opera Carmen.

Andrea Bocelli în concert la Bucuresti pe 25 mai 2013

Concertul a fost unul variat, cuprinzând și câteva piese de pe albumele lui Andrea Bocelli “Incanto” și “Passione”, precum și un moment deosebit în care tenorul a interpretat piesa “La Vie En Rose”, cu Edith Piaf rulând pe ecranul din spatele scenei. Invitații au conferit diversitate serii, cele două soprane însoțindu-l pe Bocelli în repetate rânduri, Corul Radio amplificând puterea vocilor și dând o mai mare intensitate pieselor, duo-ul de chitară schimbând puțin nota muzicală, quartetul Div4s aducând încântare publicului cu vocile lor angelice.

O scenă uriașă a fost construită pentru Andrea Bocelli și Orchestra Radio la Romexpo

Referitor la cei doi invitați din România, Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, putem spune că s-au potrivit foarte bine cu peisajul, alcătuind alături de Bocelli un trio puternic pe “O Sole Mio” la sfârșitul concertului. Un moment deosebit înainte de acesta a fost interpretarea cuplului Gheorghiu-Ouatu a piesei “Copacul”, cunoscută din interpretarea lui Aurelian Andreescu, care a stârnit surprize și aplauze binemeritate. Totuși, am constatat că vocea lui Cezar era total acoperită de vocea Angelei atunci când cântau la unison.

Primul bis al serii a fost “O sole Mio”, cântat împreună de toți trei, iar cel de-al doilea a fost mult așteptata piesă a lui Andrea Bocelli, “Con te Partiro/Time to Say Goodbye”, în duet cu Angela Gheorghiu. Ei bine, aici lucrurile s-au complicat puțin pentru interpretă, poate pentru că era o piesă mai puțin cunoscută de ea, Angela ratând notele din începutul piesei și rugând orchestra să reia. La a doua încercare, Andrea a ajutat-o și Angela a reușit să își găsească ritmul. Publicul nu a părut deloc deranjat de această scăpare a sopranei.

Concert Andrea Bocelli la Bucuresti pe 25 mai 2013

Concertul s-a încheiat cu “Nessun Dorma” din Turandot a lui Puccini, o interpretare epică putem spune, pe care publicul a aplaudat-o entuziast. Mulțimea a început să se disperseze, iar noi am rămas cu gândul la dorința ca interpreții să fi comunicat mai mult cu publicul, pentru că pe tot parcursul serii tot ce am auzit de la Andrea Bocelli a fost o suită de "mulțumesc" și de momente în care a prezentat-o pe Angela Gheorghiu și pe quartetul Div4s, plus observația simpatică referitoare la dragostea lui pentru femei. Atât. Nici cei doi interpreți români nu au adresat cuvinte publicului, lăsându-ne parcă cu impresia că ei sunt acolo doar pentru a-și face meseria. Evenimentul a fost organizat de Project Events.

Vezi toate pozele de la concertul lui Andrea Bocelli