Andreea Bocelli - Arii de operă ridicate mult peste betonul capitalei

Recenzia concertului Andrea Bocelli de la Romexpo, București. Impresii și poze cu tenorul italian, Angela Gheorghiu, Paola Sanguinetti, Cezar Ouatu, Div4s.

Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, invitații lui Andrea Bocelli

Iată că a venit și momentul mult-așteptat al primului concert susținut de tenorul italian Andrea Bocelli pe plaiul "betonat" al Bucureștiului. Într-un mediu cel puțin atipic, iubitorii de muzică clasică din capitală au avut plăcerea să îl asculte pe tenor alături de un număr mare de invitați: sopranele Angela Gheorghiu și Paola Sanguinetti, contratenorul Cezar Ouatu, quartetul de voci Div4s, duoul de chitară Charisma, Orchestra Radio, Corul Radio și dirijorul Marcello Rota.

Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, invitații lui Andrea Bocelli în primul său concert de la București

Problema concertului fost semnalată încă din momentul schimbării locației din Piața Constituției în perimetrul Romexpo, o alegere neinspirată pentru un asemenea concert. Betoanele bucureștene și peisajul gri și dezolant din zona Romexpo nu au făcut onoare invitaților prin simplul fapt că nu alcătuiau un cadru potrivit cu muzica oferită. Pe lângă asta, scaunele de plastic, frigul serii, riscul ploii și zona de stat în picioare unde doamne elegante încercau zgribulite să vadă ceva pe scenă nu au condus la niște condiții demne de prețurile plătite pentru bilete. Totuși, în ciuda acestui amplasament neadecvat, după lăsarea întunericului cadrul betonat nu a mai făcut nici o diferență, iar publicul a uitat de nemulțumiri grație încântării muzicale pentru care veniseră de fapt.

Răsfățul auditiv din seara de 25 mai a fost fără îndoială de partea ascultătorilor de muzică de operă, care au fost tratați cu un repertoriu cu cele mai importante și memorabile compoziții italiene și nu numai. Verdi a fost onorat cu interpretări din Nabucco, Rigoletto și Il Trovatore, Puccini a fost onorat cu o interpretare din La Boheme. Bizet a fost onorat cu o interpretare a Angelei Gheorghiu din opera Carmen.

Andrea Bocelli în concert la Bucuresti pe 25 mai 2013

Concertul a fost unul variat, cuprinzând și câteva piese de pe albumele lui Andrea Bocelli “Incanto” și “Passione”, precum și un moment deosebit în care tenorul a interpretat piesa “La Vie En Rose”, cu Edith Piaf rulând pe ecranul din spatele scenei. Invitații au conferit diversitate serii, cele două soprane însoțindu-l pe Bocelli în repetate rânduri, Corul Radio amplificând puterea vocilor și dând o mai mare intensitate pieselor, duo-ul de chitară schimbând puțin nota muzicală, quartetul Div4s aducând încântare publicului cu vocile lor angelice.

O scenă uriașă a fost construită pentru Andrea Bocelli și Orchestra Radio la Romexpo

Referitor la cei doi invitați din România, Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, putem spune că s-au potrivit foarte bine cu peisajul, alcătuind alături de Bocelli un trio puternic pe “O Sole Mio” la sfârșitul concertului. Un moment deosebit înainte de acesta a fost interpretarea cuplului Gheorghiu-Ouatu a piesei “Copacul”, cunoscută din interpretarea lui Aurelian Andreescu, care a stârnit surprize și aplauze binemeritate. Totuși, am constatat că vocea lui Cezar era total acoperită de vocea Angelei atunci când cântau la unison.

Primul bis al serii a fost “O sole Mio”, cântat împreună de toți trei, iar cel de-al doilea a fost mult așteptata piesă a lui Andrea Bocelli, “Con te Partiro/Time to Say Goodbye”, în duet cu Angela Gheorghiu. Ei bine, aici lucrurile s-au complicat puțin pentru interpretă, poate pentru că era o piesă mai puțin cunoscută de ea, Angela ratând notele din începutul piesei și rugând orchestra să reia. La a doua încercare, Andrea a ajutat-o și Angela a reușit să își găsească ritmul. Publicul nu a părut deloc deranjat de această scăpare a sopranei.

Concert Andrea Bocelli la Bucuresti pe 25 mai 2013

Concertul s-a încheiat cu “Nessun Dorma” din Turandot a lui Puccini, o interpretare epică putem spune, pe care publicul a aplaudat-o entuziast. Mulțimea a început să se disperseze, iar noi am rămas cu gândul la dorința ca interpreții să fi comunicat mai mult cu publicul, pentru că pe tot parcursul serii tot ce am auzit de la Andrea Bocelli a fost o suită de "mulțumesc" și de momente în care a prezentat-o pe Angela Gheorghiu și pe quartetul Div4s, plus observația simpatică referitoare la dragostea lui pentru femei. Atât. Nici cei doi interpreți români nu au adresat cuvinte publicului, lăsându-ne parcă cu impresia că ei sunt acolo doar pentru a-și face meseria. Evenimentul a fost organizat de Project Events.

Vezi toate pozele de la concertul lui Andrea Bocelli

Andrea Bocelli a deschis festivitatea EURO 2020, cu un moment înălţător - VIDEO

Pe 11 iunie a debutat campionatul EURO 2020, printr-o festivitate specială organizată pe stadionul Olimpico din Roma. Înainte de meciul inaugural dintre Italia şi Turcia a avut loc un spectacol grandios, încununat cu o reprezentaţie a lui Andrea Bocelli, dar şi un moment special ce a implicat o hologramă cu Bono şi un număr muzical al lui Martin Garrix. Puteţi admira momentele speciale în articol.

Andrea Bocelli canta in deschiderea EURO 2020
Andrea Bocelli canta in deschiderea EURO 2020 │ FOTO: UEFA.tv www.youtube.com

Ceremonia transmisă pe PRO TV a debutat cu o fanfară italiană şi mingi uriaşe reprezentând steagurile naţionalelor participante la EURO 2020. Am avut şi numere de acrobaţie demne de Cirque du Soleil, cu acrobaţii ridicaţi la mulţi zeci de metri în aer. A fost şi o iluzie optică 3D şi efecte pirotehnice în abundenţă. Momentul muzical al tenorului Andrea Bocelli începe la minutul 7:20 în clipul de mai jos, cu un "Nessun Dorma" care îţi provoacă fiori. Artistul în vârstă de 62 de ani a încântat cei 16.000 de fani prezenţi pe Stadio Olimpico şi milioanele de privitori de acasă.

Nu e prima oară când "Nessun Dorma" e asociat unui campionat de fotbal, BBC folosind melodia ca piesă tematică pentru a transmite Cupa Mondială din 1990.

Andrea Bocelli a lansat în mai piesa "Melodramma" alaturi de HAUSER, iar la final de 2020 a lansat albumul "Believe" şi a ţinut un concert "Believe in Christmas".

După acest moment magic a avut loc o reprezentaţie a DJ-ului Martin Garrix, care ne-a oferit imnul competiţiei EURO, "We Are the People". I s-au alăturat prin transmisie video şi holograma Bono, solistul U2, dar şi chitaristul The Edge. Figurile centrale ale ceremoniei din lumea fotbalului au fost Francesco Totti şi Alessandro Nesta, figuri legendare de la Roma şi Lazio, care au jucat decenii pe acest stadion.

Cei doi sunt câştigători ai Cupei Mondiale din 2006, dar nu ei au dus mingea meciului pe teren, ci o maşinuţă Volkswagen. A urmat un meci intens, câştigat de Italia în fata Turciei cu 3 la 0. Stadio Olimpico a răsunat de scandările fanilor, deşi este la doar 25% din capacitate din cauza restricţiilor legate de Covid-19. EURO 2020 are 11 ţări gazdă şi se desfăşoară între 11 iunie şi 11 iulie 2021. Implică 24 de echipe, iar România va găzdui pe Arena Naţională 3 meciuri din faza grupelor (Grupa C), dar şi unul din optimi.

Vor juca la noi Olanda, Ucraina, Austria, Macedonia de Nord şi cele două echipe din optimi, printre care ar putea fi Portugalia lui Cristiano Ronaldo, Franţa sau Germania.