Alternosfera la Arenele Romane, un concert sub cupola afecțiunii publicului

Recenzia concertului Alternosfera de la Arenele Romane, 25 mai 2013. Citește impresiile și vezi poze cu Alternosfera și White Walls, trupa din deschidere.

Concert Alternosfera la Arenele Romane pe 25 mai

Alternosfera este o trupă extrem de iubită. Și Alternosfera știe asta. Dragostea publicului s-a simțit și la hala Safe House, acum un an, și la Silver Church, în martie, și la Arenele Romane pe 25 mai. Au fost peste 2800 de oameni la concertul de aseară și ar fi fost și mai mulți dacă nu se interzicea accesul minorilor. Informația a fost comunicată, de altfel, tam-nesam în ziua concertului, interdicția fiind justificată prin parteneriatul cu o marcă de țigări. Generozitatea publicului, ce nu contenește să crească de la o zi la alta, a făcut uitat acest lucru, fanii venind în număr foarte mare la concert, unii dintre cei cu vârsta sub 18 ani stând chiar să asculte de la porțile Arenelor.

De această dată accesul a fost fluid, fără stat la cozi, spațiul de desfășurare fiind suficient de mare, în așa fel încât fanii să nu se mai simtă sufocați. Trupa din deschidere - "White Walls" -  a făcut o treabă foarte bună, publicul cerând chiar bis. Ceva totuși a lipsit și nu mă refer la unele probleme tehnice, ci îmi opresc atenția asupra formației Alternosfera - care în urmă cu un an își cerea scuze publicului pentru o mică răceală, dar care lăsa totul pe scenă, spunând fanilor că "îi iubește și îi stimează". Ascultând Alternosfera pe 25 mai la Arenele Romane mi s-a făcut dor de căldura transmisă atunci. Și mi s-a făcut dor să-l aud pe Marcel cântând la maximă intensitate pe refrenele pieselor. Melodiile nu mai au aceeași savoare dacă numai partea instrumentală are forța necesară unui act live. Din păcate, nu am simțit că Alternosfera m-a chemat pe "Orașul 511". În schimb, am simțit că publicul își dorea să fie chemat. Alternosfera are o mare de fani minunați.

Cel mai mare concert Alternosfera

Sâmbătă seara a avut loc cel mai mare concert Alternosfera de până acum. Un concert care a avut parte de o bună promovare în media, pe măsura potențialului acestei formații. Fanii l-au așteptat cu nerăbdare, judecând după reacțiile din mediile de socializare online, chiar dacă nu ne despărțeau decât 2 luni de la precedentul concert Alternosfera din București. La întâlnirea cu fanii de săptămâna aceasta, Alternosfera promitea publicului un show diferit, de două ore și cu un setlist de 28 de piese - atât cu melodii noi, cât și mai vechi. Am pornit deci la drum către Arenele Romane extrem de entuziasmată, bucurându-mă că Alternosfera a ajuns în stadiul de a susține un concert atât de important. La intrare m-a întâmpinat standul cu albume, tricouri și stickere Alternosfera, un motiv în plus pentru a crede că acesta ar putea fi cel mai bun concert al trupei de până acum. Chiar dacă la ora 20:00 nu era încă multă lume, gongul de 21 găsea Arena complet acoperită.

White Walls în deschidere

Conform programului comunicat, puțin după 20:30 au urcat pe scenă băieții de la White Walls. Metalul produs de această trupă a dat un gust heavy concertului, mulți dintre ascultătorii Alternosfera găsindu-l propice și savurându-l cu interes. Alexandru-Eduard Dascălu (chitară), Eugen Brudaru (voce), Șerban-Ionuț Georgescu (bass) și Marian Mihăilă (tobe) au fost dezinvolți și chiar carismatici, prezentându-se publicului în mai multe rânduri pentru o mai bună memorare: "Bună seara! Suntem White Walls din Constanța și ne bucurăm să fim aici." Cu excepția primelor piese, pe care vocea nu s-a auzit foarte bine din cauza unor probleme tehnice, prestația formației constănțene a fost intrigantă pentru cei care se aflau la prima audiție, și totodată, plină de vână. Nu degeaba, White Walls a cântat pe aceeași scenă cu Deftones (US), The Ocean(DE) sau East Of The Wall (US).

Concert White Walls la Arenele Romane în deschiderea formației Alternosfera pe 25 mai 2013

White Walls  în deschiderea concertului Alternosfera pe 25 mai 2013

Vezi galeria foto completă White Walls

Experiența live s-a simțit din abordare, trupa câștigând aplauzele ascultătorilor în mod treptat, prin intervenții scurte, dar de efect. De la pauzele instrumentale ce invitau publicul să participe fie strigând, fie ridicând mâinile în aer, la intrările în forță pe refren ce te zdruncinau din tălpi până în creștet, White Walls și-a lăsat amprenta asupra "noului său segment de public". Drept dovadă, băieții au cântat la cererea ascultătorilor chiar și bis, un lucru ce nu se întâmplă des în cazul formațiilor din deschidere. "Bis? Noi aveam pregătit un număr de piese. Ce piesă vreți să cântăm? Evanescene? Nu înțeleg", a întrebat basistul Șerban-Ionuț pe un fundal de strigăte venite din public, în cele din urmă deslușind că piesa cerută era "Another Sun". Băieții au părăsit scena acompaniați de aplauze bine meritate. Urmărește interviul cu White Walls acordat InfoMusic în urmă cu ceva timp.

"Alternosfera! Alternosfera!"

După recitalul White Walls, publicul a început să scandeze "Alternosfera! Alternosfera!", cei din față fiind de-a dreptul zvăpăiați. De îndată ce pregătirile scenei s-au finalizat, Anatolii Pugaci a dat startul cu un ritm de tobe menit să dea de veste că Alternosfera a sosit, concertul debutând cu piesa-simbol a conceptului promovat de trupă.

Marcel Bostan - Concert Alternosfera la Arenele Romane pe 25 mai

"Drumuri Pi (necunoscute)" a fost aleasă probabil drept primă piesă în setlist atât din perspectiva semnificației cât și ca o menținere a tradiției formației de a începe fiecare nou capitol cu o melodie despre drumuri, aceste simboluri "ce-i zăpăcesc în vis subconștientul" lui Marcel Bostan (conform interviurilor acordate în presă). Alegerea acestei piese a fost foarte bună, melodia având forța de a-i hipnotiza pe cei prezenți. În plus, vocea lui Marcel Bostan pe această piesă a venit ca un vârtej electric, tăind respirația celor din public.

Urmărește interviul Alternosfera pe InfoMusic

Acesta a fost momentul de vârf al interpretării sale. Din motive pe care nu mi le pot explica, vocea sa nu a mai avut aceeași intensitate pe următoarele piese. Pe măsură ce setlistul curgea, așteptam cu sufletul la gură acele rafale de decibeli și acea răgușeală "care-ți răcorește mintea", prezente pe melodii precum "Aruncă-mi", "Mută" sau "Orașul 511". Instrumentalul și publicul au acoperit refrenele. Ca un vechi fan al formației, așteptările mele au fost foarte mari. A nu se înțelege, însă, că show-ul de la Arenele Romane nu a fost ok. A fost excelent. Prestația Alternosferei a încins spiritele, mai ales în față, unde majoritatea știau versurile pe dinafară. Vicosh, basistul, al cărui nume a fost și scandat de către cei din public, a îndemnat fanii constant la aplauze, mulțumind celor prezenți prin zâmbet și prestanță. De asemenea, chitarele și tobele au sunat excelent, dând pulsul trăirii live a muzicii Alternosfera. Ar fi fost binevenită mai multă comunicare cu publicul venit într-un număr atât de mare la Arenele Romane. Fanii au fost la înălțime - loiali, generoși, uneori indulgenți, mereu plini de patos. Da, Alternosfera este cu adevărat o trupă iubită de public.

Setlist Alternosfera, Arenele Romane, 25 mai 2013

1. Drumuri Pi (necunoscute)
  2. Epizodia
  3. Wamintirile
  4. Vreau să-mi dai
  5. Ploile nu vin
  6. Mută
  7. Două Eve
  8. Avion
  9. O lume la picioare
  10. Virgula
  11. Visători cu plumb în ochi
  12. Ce ne unește ne și desparte
  13. Deja străină
  14. Nepoata lui Gagarin
  15. Singurătate
  16. Închisoarea albă
  17. Femeia nordică
  18. Văduva
  19. Flori de mai
  20. Orașul 511

1. Drumuri de noroi
  2. Aruncă-mi
  3. Columb

Vezi galeria de poze de la concertul Alternosfera susținut la Arenele Romane

Alternosfera anunță primul turneu acustic din istoria trupei - PROGRAM

Alternosfera își încântă fanii cu un proiect în premieră în cariera formației. Este vorba de un turneu acustic, cu evenimente muzicale în șapte orașe din România și unul în Chișinău. Găsești în articol mai multe detalii.

Alternosfera la Opera Nationala Romana 2022
Alternosfera la Opera Nationala Romana 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Povestea programului unplugged a început în urmă cu trei ani, când trupa a încercat o rearanjare a pieselor sale într-un format acustic. Tot experimentând cu diferite instrumente și structuri, Alternosfera a creat conceput Theatroll - Corbul Troian, unde piese din discografia trupei au fost reinterpretate și cântate alături de orchestră pe cele mai mari scene de teatru. Acum, Alternosfera vine în fața fanilor cu primul program acustic.

Cu această ocazie, Alternosfera va ajunge în mai multe orașe din România, chiar și în cele mai mici, unde nu ar fi putut ajunge cu versiunea electrică. În centrul atenției vor sta piese care nu se regăsesc foarte des în concertele electrice, dar care sunt foarte așteptate de fani.

Trupa a gândit un playlist în care piesele care au fost interpretate în concertele Theatroll - Corbul Troian să nu se regăsească în concertele unplugged. Alternosfera nu a uitat de hit-urile care i-au adus aprecierea fanilor de pretutindeni, astfel că o parte dintre acestea se vor auzi acustic.

Program turneu acustic Altenosfera