Alternosfera la Arenele Romane, un concert sub cupola afecțiunii publicului

Recenzia concertului Alternosfera de la Arenele Romane, 25 mai 2013. Citește impresiile și vezi poze cu Alternosfera și White Walls, trupa din deschidere.

Concert Alternosfera la Arenele Romane pe 25 mai

Alternosfera este o trupă extrem de iubită. Și Alternosfera știe asta. Dragostea publicului s-a simțit și la hala Safe House, acum un an, și la Silver Church, în martie, și la Arenele Romane pe 25 mai. Au fost peste 2800 de oameni la concertul de aseară și ar fi fost și mai mulți dacă nu se interzicea accesul minorilor. Informația a fost comunicată, de altfel, tam-nesam în ziua concertului, interdicția fiind justificată prin parteneriatul cu o marcă de țigări. Generozitatea publicului, ce nu contenește să crească de la o zi la alta, a făcut uitat acest lucru, fanii venind în număr foarte mare la concert, unii dintre cei cu vârsta sub 18 ani stând chiar să asculte de la porțile Arenelor.

De această dată accesul a fost fluid, fără stat la cozi, spațiul de desfășurare fiind suficient de mare, în așa fel încât fanii să nu se mai simtă sufocați. Trupa din deschidere - "White Walls" -  a făcut o treabă foarte bună, publicul cerând chiar bis. Ceva totuși a lipsit și nu mă refer la unele probleme tehnice, ci îmi opresc atenția asupra formației Alternosfera - care în urmă cu un an își cerea scuze publicului pentru o mică răceală, dar care lăsa totul pe scenă, spunând fanilor că "îi iubește și îi stimează". Ascultând Alternosfera pe 25 mai la Arenele Romane mi s-a făcut dor de căldura transmisă atunci. Și mi s-a făcut dor să-l aud pe Marcel cântând la maximă intensitate pe refrenele pieselor. Melodiile nu mai au aceeași savoare dacă numai partea instrumentală are forța necesară unui act live. Din păcate, nu am simțit că Alternosfera m-a chemat pe "Orașul 511". În schimb, am simțit că publicul își dorea să fie chemat. Alternosfera are o mare de fani minunați.

Cel mai mare concert Alternosfera

Sâmbătă seara a avut loc cel mai mare concert Alternosfera de până acum. Un concert care a avut parte de o bună promovare în media, pe măsura potențialului acestei formații. Fanii l-au așteptat cu nerăbdare, judecând după reacțiile din mediile de socializare online, chiar dacă nu ne despărțeau decât 2 luni de la precedentul concert Alternosfera din București. La întâlnirea cu fanii de săptămâna aceasta, Alternosfera promitea publicului un show diferit, de două ore și cu un setlist de 28 de piese - atât cu melodii noi, cât și mai vechi. Am pornit deci la drum către Arenele Romane extrem de entuziasmată, bucurându-mă că Alternosfera a ajuns în stadiul de a susține un concert atât de important. La intrare m-a întâmpinat standul cu albume, tricouri și stickere Alternosfera, un motiv în plus pentru a crede că acesta ar putea fi cel mai bun concert al trupei de până acum. Chiar dacă la ora 20:00 nu era încă multă lume, gongul de 21 găsea Arena complet acoperită.

White Walls în deschidere

Conform programului comunicat, puțin după 20:30 au urcat pe scenă băieții de la White Walls. Metalul produs de această trupă a dat un gust heavy concertului, mulți dintre ascultătorii Alternosfera găsindu-l propice și savurându-l cu interes. Alexandru-Eduard Dascălu (chitară), Eugen Brudaru (voce), Șerban-Ionuț Georgescu (bass) și Marian Mihăilă (tobe) au fost dezinvolți și chiar carismatici, prezentându-se publicului în mai multe rânduri pentru o mai bună memorare: "Bună seara! Suntem White Walls din Constanța și ne bucurăm să fim aici." Cu excepția primelor piese, pe care vocea nu s-a auzit foarte bine din cauza unor probleme tehnice, prestația formației constănțene a fost intrigantă pentru cei care se aflau la prima audiție, și totodată, plină de vână. Nu degeaba, White Walls a cântat pe aceeași scenă cu Deftones (US), The Ocean(DE) sau East Of The Wall (US).

Concert White Walls la Arenele Romane în deschiderea formației Alternosfera pe 25 mai 2013

White Walls  în deschiderea concertului Alternosfera pe 25 mai 2013

Vezi galeria foto completă White Walls

Experiența live s-a simțit din abordare, trupa câștigând aplauzele ascultătorilor în mod treptat, prin intervenții scurte, dar de efect. De la pauzele instrumentale ce invitau publicul să participe fie strigând, fie ridicând mâinile în aer, la intrările în forță pe refren ce te zdruncinau din tălpi până în creștet, White Walls și-a lăsat amprenta asupra "noului său segment de public". Drept dovadă, băieții au cântat la cererea ascultătorilor chiar și bis, un lucru ce nu se întâmplă des în cazul formațiilor din deschidere. "Bis? Noi aveam pregătit un număr de piese. Ce piesă vreți să cântăm? Evanescene? Nu înțeleg", a întrebat basistul Șerban-Ionuț pe un fundal de strigăte venite din public, în cele din urmă deslușind că piesa cerută era "Another Sun". Băieții au părăsit scena acompaniați de aplauze bine meritate. Urmărește interviul cu White Walls acordat InfoMusic în urmă cu ceva timp.

"Alternosfera! Alternosfera!"

După recitalul White Walls, publicul a început să scandeze "Alternosfera! Alternosfera!", cei din față fiind de-a dreptul zvăpăiați. De îndată ce pregătirile scenei s-au finalizat, Anatolii Pugaci a dat startul cu un ritm de tobe menit să dea de veste că Alternosfera a sosit, concertul debutând cu piesa-simbol a conceptului promovat de trupă.

Marcel Bostan - Concert Alternosfera la Arenele Romane pe 25 mai

"Drumuri Pi (necunoscute)" a fost aleasă probabil drept primă piesă în setlist atât din perspectiva semnificației cât și ca o menținere a tradiției formației de a începe fiecare nou capitol cu o melodie despre drumuri, aceste simboluri "ce-i zăpăcesc în vis subconștientul" lui Marcel Bostan (conform interviurilor acordate în presă). Alegerea acestei piese a fost foarte bună, melodia având forța de a-i hipnotiza pe cei prezenți. În plus, vocea lui Marcel Bostan pe această piesă a venit ca un vârtej electric, tăind respirația celor din public.

Urmărește interviul Alternosfera pe InfoMusic

Acesta a fost momentul de vârf al interpretării sale. Din motive pe care nu mi le pot explica, vocea sa nu a mai avut aceeași intensitate pe următoarele piese. Pe măsură ce setlistul curgea, așteptam cu sufletul la gură acele rafale de decibeli și acea răgușeală "care-ți răcorește mintea", prezente pe melodii precum "Aruncă-mi", "Mută" sau "Orașul 511". Instrumentalul și publicul au acoperit refrenele. Ca un vechi fan al formației, așteptările mele au fost foarte mari. A nu se înțelege, însă, că show-ul de la Arenele Romane nu a fost ok. A fost excelent. Prestația Alternosferei a încins spiritele, mai ales în față, unde majoritatea știau versurile pe dinafară. Vicosh, basistul, al cărui nume a fost și scandat de către cei din public, a îndemnat fanii constant la aplauze, mulțumind celor prezenți prin zâmbet și prestanță. De asemenea, chitarele și tobele au sunat excelent, dând pulsul trăirii live a muzicii Alternosfera. Ar fi fost binevenită mai multă comunicare cu publicul venit într-un număr atât de mare la Arenele Romane. Fanii au fost la înălțime - loiali, generoși, uneori indulgenți, mereu plini de patos. Da, Alternosfera este cu adevărat o trupă iubită de public.

Setlist Alternosfera, Arenele Romane, 25 mai 2013

1. Drumuri Pi (necunoscute)
  2. Epizodia
  3. Wamintirile
  4. Vreau să-mi dai
  5. Ploile nu vin
  6. Mută
  7. Două Eve
  8. Avion
  9. O lume la picioare
  10. Virgula
  11. Visători cu plumb în ochi
  12. Ce ne unește ne și desparte
  13. Deja străină
  14. Nepoata lui Gagarin
  15. Singurătate
  16. Închisoarea albă
  17. Femeia nordică
  18. Văduva
  19. Flori de mai
  20. Orașul 511

1. Drumuri de noroi
  2. Aruncă-mi
  3. Columb

Vezi galeria de poze de la concertul Alternosfera susținut la Arenele Romane

Living Rock 2021 - Lineup-ul complet și programul pe zile

Living Rock 2021 aduce muzica alternativă la mare. Lineup-ul complet pentru ediția de anul acesta include trupe ca Vița de Vie, Alternosfera, The Mono Jacks și Urma.

Vița de vie la Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

Living Rock 2021 are loc în weekendul 20 - 22 august, pe plaja Tuzla. Pe parcursul celor trei zile ale festivalului vor fi organizate activități în aer liber, pentru toate vârstele: de la acțiuni de ecologizare, tururi prin împrejurimi alături de ghizi și sesiuni de birdwatching pentru iubitorii de păsări, până la zonă de produse handmade, tatuaje, dreaduri și multe alte surprize.

Programul pe zile și ore

Vineri, 20.08

Evening concerts - cu începere de la 7 PM

• Melting Dice
  • Rockabella
  • GRIMUS
  • COMA
  • Vița de Vie

Sâmbătă, 21.08

Morning Concerts - cu începere de la 8 AM

• Robin and the Backstabbers
  • Dimitri's Bats

Brunch Concerts - cu începere de la 2 PM

• Toulouse Lautrec
  • ZMEI3

Evening Concerts - cu începere de la 8:30 PM

• Theodore (Grecia)
  • Jurjak
  • URMA
  • The Mono Jacks

Duminică 22.08

• Lucia
  • The Kryptonite Sparks

Evening Concerts - cu începere de la 7 PM

• Alex & The Fat Penguins
  • Pinholes
  • byron
  • Alternosfera

Accesul la festival și în zona de camping:

• Accesul la festival se va face pe bază de bilet de acces pentru o zi sau abonament pe trei zile, alături de certificatul de vaccinare sau test negativ de Covid. Abonamentul oferă acces gratuit în zona de camping a festivalului.

Biletele și abonamentele achiziționate anul trecut pentru ediția 2020 rămân valabile pentru ediția 2021.

Festivalul Living Rock, unicul festival de alternativ de la mare, are ca scop promovarea scenei underground din România și sprijinirea artiștilor din zona de rock alternativ. Construit pe conceptul unic de combinare a rock-ului alternativ cu frumusețea Mării Negre, evenimentul are loc în aer liber, pe plaja Tuzla, una dintre cele mai frumoase plaje din România.

RoadkillSoda și Cosmos în Buzunar deschid concertul Alternosfera de la Arenele Romane

Pe 17 septembrie, Alternosfera revine la București pentru a concerta la Arenele Romane. Evenimentul va beneficia de o producție specială, cu sunet, lumini și proiectii dedicate, în deschidere urmând să cânte RoadkillSoda și Cosmos în Buzunar.

Marcel Bostan - Trupa ALTERNOSFERA la Zilele Prieteniei in Piata Constitutiei pe 29 iunie 2013

RoadkillSoda şi-a început activitatea în 2011, iar pentru cei care au chef de iureş, caută un soundtrack pentru o stare chill sau sunt blocaţi în paradoxul de la mijloc, sound-ul celor de la RoadkillSoda îşi face treaba şi gâdilă starea care trebuie.

Cel mai recent album al lor, "Sagrada", este cel de-al 6-lea release RoadkillSoda, conține 12 piese și a fost lansat exclusiv pe vinil și pe toate platformele online de streaming. Până în prezent, RoadkillSoda a lansat 3 single-uri de pe viitorul album.

Trupa Cosmos în Buzunar vine din Republica Moldova și este un proiect muzical independent, format în martie 2016. Muzica pe care o cântă îmbină diferite stiluri muzicale, precum cold wave, synth wave, synth-pop, electronica, IDM, ambient si progressive techno. Sunt pasionați de soundul lor, așa că folosesc diverse instrumente pentru a-l prezenta publicului.

Prețuri bilete la concertul Alternosfera de la Arenele Romane / 17 septembrie 2021:

• Sale: 74 lei - Acces General / 105 lei - Golden Circle / 149 lei – VIP;
  • La acces: 90 lei - Aces General / 120 lei - Golden Circle / 160 lei – VIP.

Alternosfera a fost fondată în 1998. Pe parcursul anilor, formaţia şi-a schimbat componenţa, având în prezent doar doi membri din formula iniţială, Marcel şi Marin. În primii ani, trupa și-a căutat tematica şi stilul, experimentând cu diverse instrumente, acumulând experiență și înregistrând primele demo-uri. Prestaţia artistică, show-urile mereu explozive, energia debordantă şi numărul extrem de mare de fani prezenţi la concerte au făcut ca Alternosfera să devină un "etalon" pentru zona de rock şi alternative de la noi din ţară. De-a lungul timpului, trupa a susţinut sute de concerte în România şi Republica Moldova, lansând cinci albume şi un EP. În octombrie 2015, Alternosfera a lansat albumul "Haosoleum", ultima parte a tripticului "Epizodia".

După o pauză concertistică de peste un an, timp în care s-a lucrat la un nou material, Alternosfera a revenit în anul 2019 cu un nou album, "Arhitectul din Babel". Lansarea celui de-al șaselea material discografic al trupei a coincis și cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea trupei.

Marcel Bostan i-a povestit lui Despot despre viitorul album Alternosfera, mixat de un inginer de sunet premiat cu două Grammy-uri

Alternosfera lucrează la un nou album cu un inginer de sunet dublu premiat cu Grammy, ce a colaborat anterior cu Muse, Foo Fighters, U2 și Placebo, printre alții. Vocalistul Marcel Bostan s-a declarat extrem de bucuros că acesta a acceptat să lucreze cu ei, detaliindu-i lui Adrian Despot în ce stadiu se află noile piese.

Alternosfera în concert aniversar la 15 ani în Club Colectiv pe 13 decembrie 2013

Intervievat de Adrian Despot în cadrul seriei de discuții Backstage Pass, by Electric Castle, Marcel Bostan a povestit despre lunile petrecute în pandemie, începuturile sale în muzică și planurile de viitor. Vocalistul a dezvăluit că trupa lucrează la un nou album, care va ridica ștacheta și mai sus, în linie cu așteptările fanilor.

"Nu o facem doar pentru noi, dar o facem pentru ei (fani), și înțelegem foarte bine care sunt așteptările"

"Am avut marea fericire să ne găsim publicul și acum știm pentru cine facem muzică, până la urmă. Nu o facem doar pentru noi, dar o facem pentru ei, și înțelegem foarte bine care sunt așteptările. De fiecare dată încercăm să facem ceva nou și mai ales, pe aceast cale, aș vrea să comunic că noi acum lucrăm la un album nou, care e diferit, hai să spunem, și din punct de vedere al echipamentului, care ne permite să generăm structuri noi, dar am mers și mai departe - mixăm în străinătate. Avem deja primele premixuri și sper că până la sfârșitul anului o să avem tot materialul", a declarat Marcel Bostan.

Întrebat în ce direcție se îndreaptă noile compoziții, din punct de vedere stilistic, Marcel a explicat care este filosofia după care se ghidează atunci când scrie muzică.

"Piesele care sunt bune sunt piesele care nu țin de un stil anume"

"Foarte divers (sună piesele). Cum să îți spun. Noi avem o formulă, care stă la baza fiecărei piese, și dacă-ți dau un exercițiu, pe care eu foarte des l-am utilizat, în multe discuții, ai să înțelegi ce stă la baza deciziilor, care este grăuntele la orice piesă.

De exemplu: care este cea mai vestită piesă de la trupa Beatles? Statistic vorbind, "Yesterday" e cea mai vestită piesă, care este în rotație și în prezent, masiv. Dacă analizăm, stilistic vorbind, Beatles, care sunt rock'n'roll, "Yesterday" nu este o piesă rock'n'roll, înțelegi? Dacă analizăm cea mai vestită piesă, cea mai populară piesă de la Metallica, care nu o cunosc doar domnii care ascultă metale, avem "Nothing Else Matters", corect? Care nu este un trash. (...) Piesele care sunt bune sunt piesele care nu țin de un stil anume. Deci din punctul ăsta de vedere, așa pornim noi. Când facem o piesă, noi nu o gândim: uite, facem una mai grea, facem una mai ușurică. Noi facem piesa și orice piesă care se compune în Alternosfera se compune inițial la pian sau la chitară."

Marcel a dezvăluit că mixajul e realizat de un reputat inginer de sunet, pe nume Adrian Bushby. Acesta are în palmares două premii Grammy: unul pentru albumul "The Resistance", al trupei Muse, și încă unul pentru discul "Echoes, Silence, Patience & Grace", al formației Foo Fighters.

"Cu materialul ăsta, noi am ajuns la concluzia că nu mai putem să mixăm în Chișinău (...). Acum mixăm cu un domn, Adrian Bushby. Domnul este unul mega respectabil: are două Grammy-uri - unul pentru Muse - "The Resistance" și unul e pentru Foo Fighters, din 2007, nu mai țin minte exact cum se numește albumul. A lucrat cu nume foarte mari, gen U2, Placebo și tot așa. Are acolo așa o listă, noi ne-am speriat când am citit-o. Și am dat materialul, avem premixurile făcute, sună absolut diferit. Ca să înțelegi, am tradus textul și în engleză, am povestit care-i istoria. A fost așa o surpriză pentru noi că am fost acceptați de el pentru o colaborare și lucrăm înainte, sperăm să fie bine", a povestit Marcel.