Alternosfera ne-a condus în Haosoleum

În seara de 9 octombrie 2015, am intrat în Haosoleum la Arenele Romane alături de Alternosfera, care a lansat un nou album. Publicul a fost pregătit în deschidere de trupele Harlequin_Jack (București), Toy Machines (Suceava) și Red IceCream (Chișinău).

Concert Alternosfera pentru lansarea discului Haosoleum
Concert Alternosfera pentru lansarea discului Haosoleum │ FOTO: Florin Matincă

Vizita în Haosoleum a început cu ajutorul celor de la Harlequin Jack. Trupa bucureșteană a deschis concertul pe ritmuri de electro și alternative, care au captat imediat atenția celor prezenți. Mi-a plăcut să-i ascult live din nou. Sunt într-adevăr o trupă mai diferită față de cei din breasla lor, dar poate că asta îi face și mai speciali. Pachetul a fost complet și când spun asta, mă refer la muzica bună, eleganță, energia emanată pe scenă și vocea puternică pe care vocalistul, Narcis, a demonstrat încă o dată că o deține și că o controlează foarte bine. Printre melodiile cântate au fost „Vitamins”, „Cyborg”, dar și cea mai nouă, „Royal Flush”.

Harlequin_Jack în deschiderea concertului Alternosfera

Următoarea trupă care a urcat pe scena de la Arenele Romane pentru a încălzi publicul au fost băieții de la Toy Machines, o trupă, după cum a descris-o și vocalistul, provincială, dar care a fost primită cu multă căldură. Și de această dată am avut parte de mult alternative cu niște cântece a căror versuri m-au făcut să-i ascult cu multă atenție și, a doua zi, să-i caut și să-i mai ascult. Au avut un vibe bun, echilibrat și au fost pe placul audienției și nu spun asta doar pentru că mi-au plăcut, ci și datorită a ceea ce am văzut: oameni care cântau și îi ascultau cu mare interes. Să sperăm că îi vom mai vedea pe scena bucureșteană.

Toy Machines în deschiderea concertului Alternosfera

Toy Machines în deschiderea concertului Alternosfera │ FOTO: Florin Matincă

Red IceCream au fost cei care au continuat programul și sincer, nu cred că am mai văzut atât de multă energie pe o scenă de la Green Day încoace. Moldovenii au făcut ca publicul să sară aproape la fiecare melodie. Solistul, Alex, a fost „antrenorul” special care i-a condus pe cei de față pe ritmuri de post-punk, indie și rock'n'roll într-un mod inedit. Când el sărea pe scenă, publicul îl urma, iar când el cânta și ceilalți îl acompaniau. A fost ca un joc și parcă trupa și publicul deveniseră o singură entitate, lucru nu foarte ușor de realizat.

Red IceCream în deschiderea concertului Alternosfera pe 9 octombrie 2015

Red IceCream în deschiderea concertului Alternosfera pe 9 octombrie 2015 │ FOTO: Florin Matincă

Într-un final și cei de la Red IceCream s-au retras de pe scenă pentru a face loc trupei importante a serii, Alternosfera. Am așteptat cu sufletul la gură și în acel moment nici frigul nu mai exista. Totul se oprise în loc pentru ei. Începutul a fost probabil cel mai bun pe care l-au avut până acum cu „Drumul tristeților” I și II, ambele extrase de pe noul album. Seara a fost o combinație de melodii vechi, deja binecunoscute și cele noi, foarte reușite și receptate mai mult decât bine de public. Arenele au fost pline de oameni la o simplă chemare a Alternosferei.

Marcel Bostan în concertul Alternosfera de pe 9 octombrie 2015

Marcel Bostan în concertul Alternosfera de pe 9 octombrie 2015 │ FOTO: Florin Matincă

„Din păcate” și „Cad fulgi” se numără printre melodiile de pe noul album, melodii care au fost lansate cu ceva timp înainte de concertul de lansare. Fanii le fredonau deja de la primele versuri auzite. Printre cele vechi au fost nelipsitele „Waminitirile”, „Ploile nu vin”, „Singurătate”, „Femeia nordică”, „Închisoare albă”, „511” și, preferata mea și din cauza căreia am început să-i ascult, „Flori de mai”. Concertul nu s-a putut termina fără un bis pe cinste, constituit din „Visători cu plumb în ochi” și „Aruncă-mi”. A fost un concert de la care nu se putea lipsi. Băieții au dat ce au avut mai bun din ei. Și Marcel, solistul,  a mărturisit că a avut emoții, mai ales pentru melodiile cântate pentru prima dată. Emoțiile au fost, însă, constructive, iar asta nu doar că s-a văzut, ci s-a și ascultat. Alternosfera ne-a chemat în Haoloseum și am venit!

• Concert Alternosfera pentru lansarea discului Haosoleum

Alternosfera anunță primul turneu acustic din istoria trupei - PROGRAM

Alternosfera își încântă fanii cu un proiect în premieră în cariera formației. Este vorba de un turneu acustic, cu evenimente muzicale în șapte orașe din România și unul în Chișinău. Găsești în articol mai multe detalii.

Alternosfera la Opera Nationala Romana 2022
Alternosfera la Opera Nationala Romana 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Povestea programului unplugged a început în urmă cu trei ani, când trupa a încercat o rearanjare a pieselor sale într-un format acustic. Tot experimentând cu diferite instrumente și structuri, Alternosfera a creat conceput Theatroll - Corbul Troian, unde piese din discografia trupei au fost reinterpretate și cântate alături de orchestră pe cele mai mari scene de teatru. Acum, Alternosfera vine în fața fanilor cu primul program acustic.

Cu această ocazie, Alternosfera va ajunge în mai multe orașe din România, chiar și în cele mai mici, unde nu ar fi putut ajunge cu versiunea electrică. În centrul atenției vor sta piese care nu se regăsesc foarte des în concertele electrice, dar care sunt foarte așteptate de fani.

Trupa a gândit un playlist în care piesele care au fost interpretate în concertele Theatroll - Corbul Troian să nu se regăsească în concertele unplugged. Alternosfera nu a uitat de hit-urile care i-au adus aprecierea fanilor de pretutindeni, astfel că o parte dintre acestea se vor auzi acustic.

Program turneu acustic Altenosfera