Alternosfera ne-a condus în Haosoleum

În seara de 9 octombrie 2015, am intrat în Haosoleum la Arenele Romane alături de Alternosfera, care a lansat un nou album. Publicul a fost pregătit în deschidere de trupele Harlequin_Jack (București), Toy Machines (Suceava) și Red IceCream (Chișinău).

Concert Alternosfera pentru lansarea discului Haosoleum
Concert Alternosfera pentru lansarea discului Haosoleum │ FOTO: Florin Matincă

Vizita în Haosoleum a început cu ajutorul celor de la Harlequin Jack. Trupa bucureșteană a deschis concertul pe ritmuri de electro și alternative, care au captat imediat atenția celor prezenți. Mi-a plăcut să-i ascult live din nou. Sunt într-adevăr o trupă mai diferită față de cei din breasla lor, dar poate că asta îi face și mai speciali. Pachetul a fost complet și când spun asta, mă refer la muzica bună, eleganță, energia emanată pe scenă și vocea puternică pe care vocalistul, Narcis, a demonstrat încă o dată că o deține și că o controlează foarte bine. Printre melodiile cântate au fost „Vitamins”, „Cyborg”, dar și cea mai nouă, „Royal Flush”.

Harlequin_Jack în deschiderea concertului Alternosfera

Următoarea trupă care a urcat pe scena de la Arenele Romane pentru a încălzi publicul au fost băieții de la Toy Machines, o trupă, după cum a descris-o și vocalistul, provincială, dar care a fost primită cu multă căldură. Și de această dată am avut parte de mult alternative cu niște cântece a căror versuri m-au făcut să-i ascult cu multă atenție și, a doua zi, să-i caut și să-i mai ascult. Au avut un vibe bun, echilibrat și au fost pe placul audienției și nu spun asta doar pentru că mi-au plăcut, ci și datorită a ceea ce am văzut: oameni care cântau și îi ascultau cu mare interes. Să sperăm că îi vom mai vedea pe scena bucureșteană.

Toy Machines în deschiderea concertului Alternosfera

Toy Machines în deschiderea concertului Alternosfera │ FOTO: Florin Matincă

Red IceCream au fost cei care au continuat programul și sincer, nu cred că am mai văzut atât de multă energie pe o scenă de la Green Day încoace. Moldovenii au făcut ca publicul să sară aproape la fiecare melodie. Solistul, Alex, a fost „antrenorul” special care i-a condus pe cei de față pe ritmuri de post-punk, indie și rock'n'roll într-un mod inedit. Când el sărea pe scenă, publicul îl urma, iar când el cânta și ceilalți îl acompaniau. A fost ca un joc și parcă trupa și publicul deveniseră o singură entitate, lucru nu foarte ușor de realizat.

Red IceCream în deschiderea concertului Alternosfera pe 9 octombrie 2015

Red IceCream în deschiderea concertului Alternosfera pe 9 octombrie 2015 │ FOTO: Florin Matincă

Într-un final și cei de la Red IceCream s-au retras de pe scenă pentru a face loc trupei importante a serii, Alternosfera. Am așteptat cu sufletul la gură și în acel moment nici frigul nu mai exista. Totul se oprise în loc pentru ei. Începutul a fost probabil cel mai bun pe care l-au avut până acum cu „Drumul tristeților” I și II, ambele extrase de pe noul album. Seara a fost o combinație de melodii vechi, deja binecunoscute și cele noi, foarte reușite și receptate mai mult decât bine de public. Arenele au fost pline de oameni la o simplă chemare a Alternosferei.

Marcel Bostan în concertul Alternosfera de pe 9 octombrie 2015

Marcel Bostan în concertul Alternosfera de pe 9 octombrie 2015 │ FOTO: Florin Matincă

„Din păcate” și „Cad fulgi” se numără printre melodiile de pe noul album, melodii care au fost lansate cu ceva timp înainte de concertul de lansare. Fanii le fredonau deja de la primele versuri auzite. Printre cele vechi au fost nelipsitele „Waminitirile”, „Ploile nu vin”, „Singurătate”, „Femeia nordică”, „Închisoare albă”, „511” și, preferata mea și din cauza căreia am început să-i ascult, „Flori de mai”. Concertul nu s-a putut termina fără un bis pe cinste, constituit din „Visători cu plumb în ochi” și „Aruncă-mi”. A fost un concert de la care nu se putea lipsi. Băieții au dat ce au avut mai bun din ei. Și Marcel, solistul,  a mărturisit că a avut emoții, mai ales pentru melodiile cântate pentru prima dată. Emoțiile au fost, însă, constructive, iar asta nu doar că s-a văzut, ci s-a și ascultat. Alternosfera ne-a chemat în Haoloseum și am venit!

• Concert Alternosfera pentru lansarea discului Haosoleum

Living Rock 2021 - Lineup-ul complet și programul pe zile

Living Rock 2021 aduce muzica alternativă la mare. Lineup-ul complet pentru ediția de anul acesta include trupe ca Vița de Vie, Alternosfera, The Mono Jacks și Urma.

Vița de vie la Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

Living Rock 2021 are loc în weekendul 20 - 22 august, pe plaja Tuzla. Pe parcursul celor trei zile ale festivalului vor fi organizate activități în aer liber, pentru toate vârstele: de la acțiuni de ecologizare, tururi prin împrejurimi alături de ghizi și sesiuni de birdwatching pentru iubitorii de păsări, până la zonă de produse handmade, tatuaje, dreaduri și multe alte surprize.

Programul pe zile și ore

Vineri, 20.08

Evening concerts - cu începere de la 7 PM

• Melting Dice
  • Rockabella
  • GRIMUS
  • COMA
  • Vița de Vie

Sâmbătă, 21.08

Morning Concerts - cu începere de la 8 AM

• Robin and the Backstabbers
  • Dimitri's Bats

Brunch Concerts - cu începere de la 2 PM

• Toulouse Lautrec
  • ZMEI3

Evening Concerts - cu începere de la 8:30 PM

• Theodore (Grecia)
  • Jurjak
  • URMA
  • The Mono Jacks

Duminică 22.08

• Lucia
  • The Kryptonite Sparks

Evening Concerts - cu începere de la 7 PM

• Alex & The Fat Penguins
  • Pinholes
  • byron
  • Alternosfera

Accesul la festival și în zona de camping:

• Accesul la festival se va face pe bază de bilet de acces pentru o zi sau abonament pe trei zile, alături de certificatul de vaccinare sau test negativ de Covid. Abonamentul oferă acces gratuit în zona de camping a festivalului.

Biletele și abonamentele achiziționate anul trecut pentru ediția 2020 rămân valabile pentru ediția 2021.

Festivalul Living Rock, unicul festival de alternativ de la mare, are ca scop promovarea scenei underground din România și sprijinirea artiștilor din zona de rock alternativ. Construit pe conceptul unic de combinare a rock-ului alternativ cu frumusețea Mării Negre, evenimentul are loc în aer liber, pe plaja Tuzla, una dintre cele mai frumoase plaje din România.

RoadkillSoda și Cosmos în Buzunar deschid concertul Alternosfera de la Arenele Romane

Pe 17 septembrie, Alternosfera revine la București pentru a concerta la Arenele Romane. Evenimentul va beneficia de o producție specială, cu sunet, lumini și proiectii dedicate, în deschidere urmând să cânte RoadkillSoda și Cosmos în Buzunar.

Marcel Bostan - Trupa ALTERNOSFERA la Zilele Prieteniei in Piata Constitutiei pe 29 iunie 2013

RoadkillSoda şi-a început activitatea în 2011, iar pentru cei care au chef de iureş, caută un soundtrack pentru o stare chill sau sunt blocaţi în paradoxul de la mijloc, sound-ul celor de la RoadkillSoda îşi face treaba şi gâdilă starea care trebuie.

Cel mai recent album al lor, "Sagrada", este cel de-al 6-lea release RoadkillSoda, conține 12 piese și a fost lansat exclusiv pe vinil și pe toate platformele online de streaming. Până în prezent, RoadkillSoda a lansat 3 single-uri de pe viitorul album.

Trupa Cosmos în Buzunar vine din Republica Moldova și este un proiect muzical independent, format în martie 2016. Muzica pe care o cântă îmbină diferite stiluri muzicale, precum cold wave, synth wave, synth-pop, electronica, IDM, ambient si progressive techno. Sunt pasionați de soundul lor, așa că folosesc diverse instrumente pentru a-l prezenta publicului.

Prețuri bilete la concertul Alternosfera de la Arenele Romane / 17 septembrie 2021:

• Sale: 74 lei - Acces General / 105 lei - Golden Circle / 149 lei – VIP;
  • La acces: 90 lei - Aces General / 120 lei - Golden Circle / 160 lei – VIP.

Alternosfera a fost fondată în 1998. Pe parcursul anilor, formaţia şi-a schimbat componenţa, având în prezent doar doi membri din formula iniţială, Marcel şi Marin. În primii ani, trupa și-a căutat tematica şi stilul, experimentând cu diverse instrumente, acumulând experiență și înregistrând primele demo-uri. Prestaţia artistică, show-urile mereu explozive, energia debordantă şi numărul extrem de mare de fani prezenţi la concerte au făcut ca Alternosfera să devină un "etalon" pentru zona de rock şi alternative de la noi din ţară. De-a lungul timpului, trupa a susţinut sute de concerte în România şi Republica Moldova, lansând cinci albume şi un EP. În octombrie 2015, Alternosfera a lansat albumul "Haosoleum", ultima parte a tripticului "Epizodia".

După o pauză concertistică de peste un an, timp în care s-a lucrat la un nou material, Alternosfera a revenit în anul 2019 cu un nou album, "Arhitectul din Babel". Lansarea celui de-al șaselea material discografic al trupei a coincis și cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea trupei.

Marcel Bostan i-a povestit lui Despot despre viitorul album Alternosfera, mixat de un inginer de sunet premiat cu două Grammy-uri

Alternosfera lucrează la un nou album cu un inginer de sunet dublu premiat cu Grammy, ce a colaborat anterior cu Muse, Foo Fighters, U2 și Placebo, printre alții. Vocalistul Marcel Bostan s-a declarat extrem de bucuros că acesta a acceptat să lucreze cu ei, detaliindu-i lui Adrian Despot în ce stadiu se află noile piese.

Alternosfera în concert aniversar la 15 ani în Club Colectiv pe 13 decembrie 2013

Intervievat de Adrian Despot în cadrul seriei de discuții Backstage Pass, by Electric Castle, Marcel Bostan a povestit despre lunile petrecute în pandemie, începuturile sale în muzică și planurile de viitor. Vocalistul a dezvăluit că trupa lucrează la un nou album, care va ridica ștacheta și mai sus, în linie cu așteptările fanilor.

"Nu o facem doar pentru noi, dar o facem pentru ei (fani), și înțelegem foarte bine care sunt așteptările"

"Am avut marea fericire să ne găsim publicul și acum știm pentru cine facem muzică, până la urmă. Nu o facem doar pentru noi, dar o facem pentru ei, și înțelegem foarte bine care sunt așteptările. De fiecare dată încercăm să facem ceva nou și mai ales, pe aceast cale, aș vrea să comunic că noi acum lucrăm la un album nou, care e diferit, hai să spunem, și din punct de vedere al echipamentului, care ne permite să generăm structuri noi, dar am mers și mai departe - mixăm în străinătate. Avem deja primele premixuri și sper că până la sfârșitul anului o să avem tot materialul", a declarat Marcel Bostan.

Întrebat în ce direcție se îndreaptă noile compoziții, din punct de vedere stilistic, Marcel a explicat care este filosofia după care se ghidează atunci când scrie muzică.

"Piesele care sunt bune sunt piesele care nu țin de un stil anume"

"Foarte divers (sună piesele). Cum să îți spun. Noi avem o formulă, care stă la baza fiecărei piese, și dacă-ți dau un exercițiu, pe care eu foarte des l-am utilizat, în multe discuții, ai să înțelegi ce stă la baza deciziilor, care este grăuntele la orice piesă.

De exemplu: care este cea mai vestită piesă de la trupa Beatles? Statistic vorbind, "Yesterday" e cea mai vestită piesă, care este în rotație și în prezent, masiv. Dacă analizăm, stilistic vorbind, Beatles, care sunt rock'n'roll, "Yesterday" nu este o piesă rock'n'roll, înțelegi? Dacă analizăm cea mai vestită piesă, cea mai populară piesă de la Metallica, care nu o cunosc doar domnii care ascultă metale, avem "Nothing Else Matters", corect? Care nu este un trash. (...) Piesele care sunt bune sunt piesele care nu țin de un stil anume. Deci din punctul ăsta de vedere, așa pornim noi. Când facem o piesă, noi nu o gândim: uite, facem una mai grea, facem una mai ușurică. Noi facem piesa și orice piesă care se compune în Alternosfera se compune inițial la pian sau la chitară."

Marcel a dezvăluit că mixajul e realizat de un reputat inginer de sunet, pe nume Adrian Bushby. Acesta are în palmares două premii Grammy: unul pentru albumul "The Resistance", al trupei Muse, și încă unul pentru discul "Echoes, Silence, Patience & Grace", al formației Foo Fighters.

"Cu materialul ăsta, noi am ajuns la concluzia că nu mai putem să mixăm în Chișinău (...). Acum mixăm cu un domn, Adrian Bushby. Domnul este unul mega respectabil: are două Grammy-uri - unul pentru Muse - "The Resistance" și unul e pentru Foo Fighters, din 2007, nu mai țin minte exact cum se numește albumul. A lucrat cu nume foarte mari, gen U2, Placebo și tot așa. Are acolo așa o listă, noi ne-am speriat când am citit-o. Și am dat materialul, avem premixurile făcute, sună absolut diferit. Ca să înțelegi, am tradus textul și în engleză, am povestit care-i istoria. A fost așa o surpriză pentru noi că am fost acceptați de el pentru o colaborare și lucrăm înainte, sperăm să fie bine", a povestit Marcel.