pop, rock, jazz

Alexandrina cântă, Alexandrina desenează "Flori de Spin"

Luni, 3 martie, Energiea s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru fanii Alexandrinei care nu o văzuseră pe o scenă din București de mai bine de un an. Invitată de Bogdan Șerban la Guerrilive, artista a fost însoțită de Alexei Turcan.

Alexandrina / Foto: Csiki Alex/Art Photo Studio

Alexandrina nu spune multe cuvinte. Urcă pe scenă și zâmbește unui public tânăr ce se îmbrățișează din lipsă de spațiu. E bine. Concertul va fi intim. Îmbrăcată în negru, într-o haină cu linii drepte, reflectoarele îi vopsesc părul în nuanțe de albastru și verde. Afară s-a lăsat deja întunericul. Concertul începe cu "Orașul umbre".

Alexandrina cântă. Cu tot corpul. Cu încheietura mânii strânsă într-o brățară-tamburină. Cu pălăria largă înconjurată de clopoței de argint pe care a creat-o singură. Cu buricul degetelor pe clapele pe care stă liniștitiă o matriușcă roșie. Cu accentul ei moale când lungește câte o silabă "Eu șșștiu, fericirea nu doarme". Și cântă și publicul de îmi venea să o iau la palme pe tipa cu părul lung din spatele meu, pentru că-mi doream să o ascult pe Alexandrina singură, să-i urmăresc inflexiunile vocii ce spune povești despre urși polari și balauri. Dar "Spre Sud" poate merge toată lumea, până la urmă.

Alexandrina desenează. Acele copile-femei cu ochi mari și priviri visătoare, uneori senzuale, alteori inocente. La fel ca muzica ei de ascultat noaptea când se blurează contururile, de ascultat cu un pahar de vin roșu, când se estompează contrastele, de ascultat cu ochii închiși când "totul se aude alfel"Alexandrina desenează cu ce apucă: cu sunet sau culoare, cu photoshop sau cu greieri fugăriți cu reportofonul o vară întreagă. Și fie că ies "Iepuri ca gânduri" sau "Flori de spin", piesele-tablou-poem sunt povești personale țesute cu tonuri melancolice și romantice.

Și-ar fi dorit să își cheme tatăl la concert, dar a încurcat ora. S-ar reîncarna într-o pasăre sau o floare sau mai bine într-un ocean. Ar scrie o carte sau ar scrie și ar ilustra o carte. Poate și o linie vestimentară. "Și Maria? Cine e Maria". "O Marie", Alexandrina răspunde eliptic la întrebările lui Bogdan Șerban. Dar când cântă, afli și cine e Maria și ce e cu turturelele sau care e "Cea mai frumoasă parte".

Alexandrina și Alexei Turcan / Foto: Csiki Alex/Art Photo Studio

Noul album, "Flori de Spin" va fi lansat pe data de 5 aprilie, la Sala Radio sau poate va avea o prelansare pe data de 26 martie, în club Control.

Setlist concert Alexandrina la Guerrilive, 3 martie 2014