folk, pop, clasica

Alexandra Ușurelu la TNB - Lumea prin ochii inimii

Artista independentă Alexandra Ușurelu, însoțită de trupă și orchestră, a susținut un nou concert cu casa închisă la Sala Mare a Teatrului Național din București, aducând în inimile oamenilor sclipiri din magia prin care ea percepe lumea.

Alexandra Usurelu in concert la TNB pe 29 ianuarie 2018 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Eticheta de "artist independent" este una care i se potrivește de minune cântăreței Alexandra Ușurelu, definind un artist care iese din turma momentului, dintr-un anumit curent muzical popular sau din marketingul specific industriei muzicale locale. Alexandra este unică prin modul în care își transformă visele în realitate pe scenă, prin stilul în care își folosește vocea pentru a-și transmite mesajele și prin spectacolul pe care îl aduce pe scenă la concertele sale.

"Lumea, cum ai vrea sa fie" este titlul concertului care a avut loc la Sala Mare a Teatrului National București în seara de luni, 29 ianuarie 2018, concert susținut de Alexandra și douăzeci de alți muzicieni care i-au fost alături pe scenă, printre care un grup de backing vocals, o orchestră de corzi, Bobby Stoica la pian si Cristian Soleanu la saxofon.

Mesajul transmis de Alexandra pe parcursul concertului a fost puternic și reverberant în sufletele celor prezenți în sală, un mesaj despre cum putem să facem lumea în care trăim un pic mai frumoasă, cum putem trece peste momentele dificile și cum ne putem aminti de esența ființei noastre prin visele la care nu trebuie să renunțăm. Muzica și vocea Alexandrei susțin și trimit mai departe aceste mesaje despre puritatea ființei, despre simplitate și despre detașarea de ciclul suferinței.

Simplitate, candoare și feminitate sunt trei dintre cuvintele cheie care ar putea descria prezența Alexandrei în peisajul muzical românesc, calități care sunt susținute în mod complementar de putere, hotărâre și încredere în sine, așa cum știe interpreta să le manifeste pe scenă, pe parcursul concertelor și prin intermediul pieselor ei. Astfel, a fost încântător să vedem o făptură gingașă, în rochie de prințesă, cu o chitară electrică neagră în brațe.

Decorul și tot ce ține de detaliile scenografice ale concertului de la TNB au fost în acord cu mesajele transmise prin muzică, publicul având parte de o încântare sinestezică a simțurilor, atât pe partea audio, cât și pe partea vizuală. Cercul uriaș care a tronat în centrul scenei ne-a dus cu gândul atât la simplitatea formei, cât și la lumea noastră, forma sferică a planetei, cât și la simbolistica cercului, atribuită femininului și feminității.

Ne-am bucurat enorm de prezența unui mim-dansator (Alex Pribeagu) pe parcursul piesei ”Fuga Pământului”, care a încântat cu grația, fluiditatea și atenția mișcărilor sale, la unison cu muzica și vocea Alexandrei. Invitat în concert, Dinu Olărașu a cântat alături de artistă piesele "Cristalin" și "N-ai nevoie de foarte multe".

Bogăția muzicală a concertului și multitudinea de muzicieni au adus un sentiment regal și în același timp de poveste, ca și cum ființe din toate cele patru zări s-au pus împreuna la casa regală, în frunte cu prințesa, pentru a sărbători frumusețea și diversitatea Pământului.

Ne-am bucurat să privim în public și să regăsim o varietate de chipuri, bărbați și femei de toate vârstele, copii și adolescenți de asemenea, bucurându-se la unison de vibrațiile muzicii Alexandrei Ușurelu și a tuturor artiștilor care au însoțit-o.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Alexandrei Ușurelu de la TNB

Pe parcursul concertului, Alexandra a făcut și o mini retrospectivă a ultimilor ei șase ani în lumea muzicii, exprimând cu umilință bucuria de a se afla din nou pe scena Teatrul Național, după ce acum șase ani nici nu ar fi visat la asta. A avut grijă să mulțumească în repetate rânduri publicului, amintind că fără noi, ea nu ar fi pe scenă. Cuvinte din inimă, pline de sensibilitate și bucurie, au fost binevenite și bine primite în contextul muzical creat de visul lumii așa cum vrem noi să fie.

La final, după ce bisul s-a încheiat și aplauzele s-au stins încet, încet, am rămas cu dulceață și entuziasm în suflet, cu bucuria de a fi experimentat încă o dată muzică transpusă prin ochii inimii, și cu un sentiment de recunoștință pentru că am avut ocazia să luăm parte la magia creată de o ființă vizionară, care crede cu tărie în visele ei. Mulțumiri, Alexandra Ușurelu!

Următorul concert al Alexandrei la Teatrul Național București va avea loc pe 19 martie.

Setlist "Lumea, cum ai vrea să fie":

1. Lumea, cum ai vrea să fie