BTLIVE - Concert byron
Vocea României 2017, sezon 7Află noutăți despre Vocea României 2017 Havasi, în cadrul unui interviu pentru InfoMusic, imediat după concertul de pe 19 noiembrie 2017Inspiraţie, muzică, imagini, lumini şi dans sau simplu... Havasi Chitaristul Malcom Young, membru fondator AC/DCCo-fondatorul trupei AC/DC, Malcolm Young a murit la 64 de ani Echipa Despot cântă ”We Will Rock You” la metrouVIDEO: Echipa Despot la Vocea României 2017 cântă "We Will Rock You" la metrou INFO CONCERT:
Electric Castle Festival 2018
INFO CONCERT:
UNTOLD Festival 2018
INFO CONCERT:
KRAFTWERK 3-D
Ai ratat Black Friday? Profită de ofertele Crazy Days!

Alexandra Ușurelu: Emoții solare în Gerar

Alexandra Ușurelu a concertat pe 18 ianuarie în Sala Mare a Teatrului Național din București în fața a peste 900 de prieteni ai muzicii ei pline de trăire. Câteva impresii găsiți în recenzia de mai jos.

Alexandra Ușurelu în concertul #PUR de pe 18 ianuarie 2016 (foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Seara a fost deschisă de grupul vocal Blue Noise în formula: Bogdan Tudor, Denis Bolborea, Mihail Grigore, Veronica Prodan și Zoe Flavia. A fost o încălzire scurtă, binevenită, pentru a te rupe de gerul și gheața de afară. Cei cinci au revenit pe scenă pentru a interpreta împreună cu Alexandra Ușurelu piesa ei "Când zâmbești".

Blue Noise în deschiderea concertului #PUR al Alexandrei Ușurelu, pe 18 ianuarie 2016

Blue Noise în deschiderea concertului #PUR al Alexandrei Ușurelu, pe 18 ianuarie 2016 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Concertul a început cu introducerea recitativă a lui Flaviu Crișan, care a surprins audiența ce frământa în așteptarea ridicării cortinei. Actorul a apărut într-o lojă de pe cel mai ridicat nivel, introducând spectatorii într-o atmosferă poetică, pregătindu-i pentru ce avea să urmeze. De altfel, el a revenit vocal pentru a îmbrăca și lega anumite momente. A fost și cazul desfacerii plicurilor  puse pe scaune. Spectatorii au primit alături de versurile unei piese nelansate încă invitația de a se abona la recepționarea în avans a viitoarelor melodii ale Alexandrei Ușurelu. "Lasă-mă să fiu eu casa ta" este chemarea ei, abonarea propriu zisă luând forma unei căsuțe de carton. Am văzut că foarte mulți spectatori și-au lăsat datele de contact la finalul serii.

Actorul Flaviu Crișan în deschiderea concertului Alexandrei Ușurelu

Actorul Flaviu Crișan în deschiderea concertului Alexandrei Ușurelu (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Cortina s-a ridicat dezvăluind o scenă plină, dar aerisită și echilibrată, de unde nu au lipsit câteva elemente de decor: o barcă de lemn (în care Alexandra a urcat și a cântat) și un copac înflorit. Avantajul adâncimii scenei de teatru s-a transmis vizual publicului. În spatele cântăreței s-a desfășurat o orchestră simfonică dirijată de Viorel Sârbu, un pian și tobe. Muse Orchestra este o extensie cu alți instrumentiști a cvartetului de corzi Muse Quartet (Alina Horez și Nicoleta Petre la vioară, Maria Colțatu la violă și Corina Ciuplea la violoncel). Oricât de mult ai aprecia o audiție acustică, un concert simfonic este cu totul altceva. Instrumentalul îți dă senzația că te înconjoară, preia rima versului, muzica se leagă într-un tot captivant, iar orice percepție a vreunui instrument în particular îți dezvoltă experiența live.

Alexandra Ușurelu în concertul #PUR de pe 18 ianuarie 2016

Alexandra Ușurelu în concertul simfonic #PUR de pe 18 ianuarie 2016 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

A fost cel de-al doilea concert simfonic susținut de Alexandra Ușurelu, iar în cadrul serii am avut parte de alți doi invitați în afară de Blue Noise: Mircea Vintilă și Dan Byron. Cu acesta din urmă, Alexandra a interpretat "Două povești" și "Melancolic", în amintirea prietenului lor dispărut, chitaristul Costin Oprea, fost membru al formației byron și colaborator al solistei.

Dan Byron alături de Alexandra Ușurelu în concertul #PUR de pe 18 ianuarie 2016

Dan Byron alături de Alexandra Ușurelu în concertul #PUR de pe 18 ianuarie 2016 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Mircea Vintilă a urcat pe scenă pentru interpretarea duetului lor "Ceva se întâmplă cu noi". Au continuat cu "Toți într-o barcă", numai bine ca folkistul sexagenar să treacă peste încălzirea de voce. Rareori mă interesează aspectul vestimentar al vreunui cântăreț pe scenă, dar nu am putut să nu observ discrepanța vestimentară dintre cei doi. Firescul o fi ceva pur, dar nu pur și simplu.

Mircea Vintilă alături de Alexandra Ușurelu în concertul #PUR de pe 18 ianuarie 2016

Mircea Vintilă alături de Alexandra Ușurelu în concertul #PUR de pe 18 ianuarie 2016 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

De ce o iubesc oamenii pe Alexandra Ușurelu? Publicul se vrea "îmbătat" de extensii melodioase și poetice ale dragostei și ale experiențelor din cotidian, evadarea într-o poveste muzicală având nevoie de un povestitor credibil. Dincolo de vocea ei caldă, Alexandra Ușurelu transmite emoție și prin felul de a fi, natural, feminin, emotiv. Adăugăm o atenție constantă la detalii și munca firească de a alimenta mereu comunicarea cu prietenii săi ascultători, în ton cu așteptările lor. Sunt oameni educați, care iubesc, care apreciază poezia, muzica folk sau jazz, cu capul pe umeri, dar obișnuit să tresară.

Alexandra Ușurelu în concertul #PUR de pe 18 ianuarie 2016 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Nu mai intrasem în Sala Mare de la TNB de la un concert aniversar Bere Gratis din 2012 și mă număram probabil printre cei curioși să descopere interiorul renovat. De-a lungul concertului am cutreierat fiecare inel de loje, am privit spectacolul din ambele laterale, din față și din spate, de multe ori prin obiectivul aparatului. Spre deosebire de o sală tradițională de concerte, interiorul unui teatru imprimă mai multă căldură sau intimitate, scena fiind mai apropiată de spectatori, iar panta rândurilor mai abruptă. Am avut astfel ocazia să descopăr spectacolul Alexandrei Ușurelu din unghiuri variate, de la diverse distanțe, de la colțul scenei până la punctul diametral opus acesteia. De oriunde priveam, simțeam aceeași emisie de căldură sufletească, iar spectatorii din jur trădau și ei aceeași empatie.

Variat ca vârste, dar cu un miez pe care îl estimez a fi între 25 și 40 de ani, publicul din seara de 18 ianuarie a fost prietenul Alexandrei. Oameni calmi, cu răbdare și toleranță la orice  inconvenient ce le-ar fi putut perturba vizionarea (vreun aparat de fotografiat, vreun glas de copil), spectatorii au ales cel mai probabil, din obișnuință, să trăiască spectacolul #PUR, lăsându-se purtați de cuvinte ticluite într-o muzicalitate familiară. Iar dacă cineva ar fi considerat mult prea dese mișcările de camere video pe scenă, un rezultat pozitiv stă să apară: live-ul va fi transpus pe DVD/Blu-Ray. Pe de altă parte, concertul de pe 18 ianuarie a dat startul unui turneu național #PUR.

Ascultătorii din provincie o vor putea asculta live în principalele orașe din țară, alături de Muse Quartet:  Brașov (29.01), Buzău (13.02), Iași (14.02), Constanța (19.02), Cluj-Napoca (23.02), Orade (27.02) și Timișoara (28.02).

Am descoperit mai multe discuții despre locul Alexandrei Ușurelu în piața muzicală autohtonă, câteva idei conturându-se de fiecare dată: o nișă fără prea multă activitate sau vizibilitate, o artistă ghidată de propria percepție emotivă a actului muzical, o simbioză reușită între o voce - Alexandra - și un producător/compozitor - Bobby Stoica, o poveste de succes a unui proiect independent fără aportul vreunei case de discuri importante sau trust media.

Urmărind-o live pe Alexandra Ușurelu, nu pot să nu mă gândesc la Paula Seling și la perioada ei de debut, cu folk și jazz, iar melodia "Ceva se întâmplă cu noi" m-a dus cu gândul la "Ploaie in luna lui Marte". Într-un fel ciudat, găsesc similare comparațiile dintre Mircea Vintilă și Nicu Alifantis pe de o parte și Alexandra Ușurelu și Paula Seling pe de altă parte. Personal, mi-a plăcut concertul Alexandrei mai mult decât cel al Indilei, de pildă, și m-am bucurat - chiar dacă diferit - ca la o audiție cu Aylin. Fiecare apreciază în mod subiectiv, cel mai important aspect fiind acela că spectatorii au părăsit Sala Mare a Teatrului Național cu fețele vesele trădând o împlinire sufletească, mulți grăbindu-se să asiste la întâlnirea de după, din foaier, pentru fotografii, discuții și autografe. La capătul lumii ei interioare, Alexandra își va găsi mereu ascultătorii.

Alexandra Ușurelu are la activ un album produs împreună cu partenerul ei de viață, Bobby Stoica (ex-Voltaj). Discul "La capătul lumii" a fost lansat în decembrie 2014, iar de pe acesta multe cântece au beneficiat de videoclipuri ("Prețul corect", "Mai bine în doi", "La capătul lumii", "Ceva se întâmplă cu noi", "Doi străini"). Un nou album este așteptat spre lansare, o primă melodie ("Suflet, rămâi pur") fiind dezvăluită cu prilejul concertului #PUR.

SETLIST concert #PUR, 18.01.2016

1. Uvertura
  2. Acesta-i sufletul meu