Alessandro Safina a entuziasmat publicul la Sala Palatului (foto și video)

Alessandro Safina, concert la Bucuresti, 7 martie 2012

Tenorul italian Alessandro Safina s-a întors pentru a treia oară în Romania în seara de 7 martie 2012, la Sala Palatului din Bucureşti, unde a cântat acompaniat de orchestra Teatrului Naţional de Operetă Ion Dacian.

Despre concert ar fi multe de spus, din diverse direcţii, având în vedere faptul că părerile au fost împărţite. În primul rând, a fost evident faptul că mare parte din public venise să asculte live piesa “Luna” care a servit drept coloană sonoră a serialului “Clona”, un mare succes în România acum câţiva ani. Prima parte a concertului a cuprins un playlist compus din piese de pe diverse albume ale artistului, plus piese ce au fost cântate pe parcursul timpului la faimosul festival de la San Remo, şi bineinteles, piesa “Luna”, aplaudată dublu de public.

Alessandro Safina - luna, live la București

Această primă parte a fost anostă şi lipsită de patos, ne-a creat impresia unui concert de umplutură, comercial, doar pentru dragul măreţiei numelui, care de fapt nu este ceea ce pare, ci este doar numele unui tenor obișnuit care cântă melodii siropoase pentru doamne de vârsta a treia. De altfel, concertul le-a fost dedicate femeilor, sub forma unui cadou de 8 martie.

Totuși, spre bucuria noastră şi a multor altor oameni din public, în a doua parte lucrurile s-au schimbat, iar domnul Safina şi-a demonstrat adevăratele calităţi vocale, interpretând piese vechi, ce dădeau o nuanţă nostalgică întregii seri, precum “Santa Lucia”,Funiculi Funicula”, “Mamma” şi alte piese ale multor compozitori de renume precum Charles Aznavour sau Nino Rota. Atmosfera s-a animat, calitatea a urcat şi am constatat că împărţirea unui concert în două părţi poate fi extrem de interesantă, tocmai în ideea de a fi îndreptat către diferite categorii de public.

Entuziasmul celor prezenți s-a concretizat în final în cinci bisuri neaşteptate ale lui Safina, tenorul având o bucurie sinceră de a mai cânta încă o piesă şi încă o piesă pentru fanii săi. Cea din urmă, O Sole Mio, a încheiat un concert de aproximativ două ore, acompaniat de o orchestră de mare clasă, cu care cântăreţul a comunicat într-un mod foarte plăcut.
Concluzia a fost că un artist poate fi atât comercial, cât şi de calitate, iar cel mai important este să demonstreze acest lucru. Alessandro Safina se va întoarce din nou în România, iar publicul îl va primi la fel de încântat.