73.000 de participanți la Tuborg Green Fest Peninsula 2011

Guano Apes, 25 august 2011, Tuborg Green Fest Peninsula, Credit foto Boda Gergely

Guano Apes, 25 august 2011, Tuborg Green Fest Peninsula, Credit foto Boda GergelyDesfăşurat între 25 și 28 august 2011, Tuborg Green Fest Peninsula 2011 a depăşit aşteptările organizatorilor legate de reacţia şi numărul participanţilor şi pe cele ale peninsularilor legate de distracţie. În cele patru zile au avut loc peste 90 de concerte şi petreceri în faţa a aproape 73.000 de oameni.

Ce a adus nou 2011 față de 2010?

10.000 de participanţi în plus, un spaţiu de desfășurare cu 25 de hectare mai mare şi o a cincea scenă, România – the Carpathian Garden Stage, folosită ca punct de promovare al culturii naţionale atât față de roamâni cât şi față de turiştii străini al căror număr a crescut de asemenea faţă de ediţia de anul trecut.

Promovarea culturii ECO

Ca şi în cazul celorlalte ediţii, evenimentul a promovat cultura ECO. Aproximativ 100.000 de pahare de plastic şi sticle goale au fost aduse de peninsulari la cortul Umbrela Verde spre a fi reciclate pe parcursul festivalului, efortul fiindu-le răsplătit cu tricouri, bandane, şepci sau bere.

Buget de 1 milion de euro

Bugetul de 1 milion de euro anunţat de organizatori, “din care 20% au fost obţinuţi pe bază de proiect de la instituţii publice din România, 60% provin de la sponsori şi restul din biletele vândute“, a fost folosit foarte bine. De la nume ca Iggy Pop, Guano Apes, Kasabian, Within Temptation, Hammerfall şi mulţi alţii, invitați să țină în priză publicul, până la programele sportive, bungee jumping-ul, numeroasele workshopuri sau zonele special amenajate pentru relaxare, totul a fost ca la carte.

“Am încheiat cu succes această ediţie a festivalului şi am înregistrat un număr record de vizitatori. [...] Acum centralizăm toate datele pentru a finaliza evaluarea în perioada următoare, dar noi preconizăm că vom ieşi pe zero cu bugetul, nu vom avea pierderi dar nici profit”, a declarat Bodor László, directorul Tuborg Green Fest Peninsula 2011 la finele festivalului.

Tuborg Green Fest Peninsula 2011 a fost organizat de Sziget Management şi Organizaţia Tinerilor Maghiari din România – MIÉRT. Sponsorii evenimentului au fost Tuborg, Borsec şi Orange.

Vezi galeria foto a evenimentului:

Guano Apes
Kasabian.
Iggy Pop and The Stooges

Iggy Pop a lansat piesa anti Coronavirus, "Dirty Little Virus" - AUDIO

Naşul muzicii punk, Iggy Pop ne-a lipsit în acest an, dar îl încheie lansând o baladă punk/rock despre Coronavirus. Noua piesă se numeşte "Dirty Little Virus" şi ni-l prezintă pe Iggy meditând asupra unui an de izolare, alienare şi teamă. Puteţi asculta piesa în articol şi afla ce a mai făcut septagenarul în ultima vreme.

Iggy Pop Dirty Little Virus
Iggy Pop Dirty Little Virus │ FOTO: Iggy Pop

Iggy Pop cântă pe noua piesă "Dirty Little Virus" despre faptul că acest coronavirus este "Omul Anului 2020". Artistul a explicat că a compus această piesă nu cu scopul de a epata artistic, ci mai degrabă de a relata jurnalistic ce a însemnat anul acesta pentru el. A dorit să răspundă la întrebările de bază: cine, ce, când şi unde. Cu o voce baritonală peste care s-au aşternut anii, starul punk cântă însoţit de o instrumentaţie inedită care alunecă dinspre rock spre jazz, amintind de ultimul album al lui Bowie înainte de moarte.

Aici se simte influenţa trompetistului jazz Leron Thomas, alături de care a compus Iggy Pop piesa. Leron s-a ocupat şi de editare şi aranjament. Solo-ul lui Thomas face senzaţie, iar Iggy Pop are încă destulă forţă în voce pentru a crea un hit care să se ţină totuşi departe de mainstream. Piesa a fost lansată atât prin YouTube, cât şi prin Bandcamp, o resursă de nădejde pentru artişti în acest an. În special muzicienii nu foarte cunoscuţi au beneficiat de pe urmă platformei, care a plătit artiştii cu un total de 40 de milioane de dolari în 2020.

Artistul a transmis şi un mesaj despre piesă:

În noiembrie 2020 Iggy Pop s-a numărat printre figurile legendare care au urcat pe scena virtuală de la Rock And Roll Hall of Fame, introducându-i pe Nine Inch Nails în panteonul rock. Atunci Iggy a spus că aude mult funk în muzica NIN, chiar dacă aceasta este una industrială. A găsit influenţe de Stevie Wonder şi George Clinton în piese precum "Closer". Între timp o pereche de pantaloni legendari purtaţi de Iggy au fost oferiţi spre licitaţie. Ei au fost purtaţi pe coperta albumului din 1973 "Raw Power" şi au ţinte metalice.

Naşul punk-ului a lansat ultimul album în 2019, "Free", iar recent a colaborat cu Elvis Costello pentru piesa "No Flag (En Francais)". În martie lansa single-ul "We Are the People", inspirată de un poem al lui Reed, iar în vara lui 2019 ne-a oferit single-ul "James Bond".