5.000 de oameni au cântat pentru Amy Winehouse la București

Peste 5.000 de persoane au venit aseară în Piaţa George Enescu să-i aducă un omagiu lui Amy Winehouse.

Alături de Paula Seling, Maria Radu, Nico şi Rona Hartner cei prezenţi au fredonat cele mai cunoscute melodii ale cântăreţei britanice care s-a stins din viaţă pe 23 iulie 2011 la 27 de ani.

Seara a fost deschisă cu „Valerie”, urmată apoi de celebrele “Back to Black”, „Rehab”, „Stronger Than Me”, „Love Is A Losing Game”, „You Know I’m No Good” ce s-au împletit armonios cu piese din repertoriul celor patru artiste.

În partea a doua a serii, organizatorii au proiectat DVD-ul „I Told You I Was Trouble: Amy Winehouse Live From London", un concert live de aproape 60 de minute.

Evenimentul a fost organizat de Events în parteneriat cu Ciuc România.

Setlist complet: Maria Radu - Valerie / Rehab / Dorul / Zbor / M-am îndrăgostit un pic / Seven Days Fool / Too Late for You; Nico - Love Is a Losing Game / Love Sick In Berlin / Rona Hartner - You Know I’m No Good / Stronger Than Me / Sing and Pray / Lume, lume; Paula Seling - Culeg vise / Ce bine că ești / Love Is a Losing Game / Back to Black / Promit / Mercedes Benz / Timpul / Playing with Fire / Ploaia.

[poll id="4"]

Muzică și film

Documentarul "Amy Winehouse & Me: Dionne’s Story" va fi difuzat în premieră de MTV

Documentarul "Amy Winehouse & Me: Dionne’s Story" va putea fi urmărit vara aceasta pe MTV Internațional, începând cu 23 iulie. Povestea prezentată este una extrem de personală, din perspectiva finei artistei, cântăreața Dionne Bromfield, documentarul aducând, totodată, un omagiu regretatei Amy Winehouse.

Amy Winehouse în videoclipul piesei ”Back to Black”
Amy Winehouse în videoclipul piesei ”Back to Black” │ FOTO: Captură YouTube

La zece ani de la tragica dispariție a artistei Amy Winehouse, documentarul produs de MTV urmărește relatările Dionnei Bromfield, care dezvăluie pentru prima dată impactul pe care l-a avut moartea lui Amy asupra vieții ei. Filmul "Amy Winehouse & Me: Dionne’s Story" va purta publicul într-o călătorie extrem de personală, în care Dionne împărtășește momentele bune și rele și imagini de arhivă, făcute publice pentru prima dată, din aventurile trăite alături de Amy, onorând, în același timp, legătura strânsă pe care cele două au avut-o.

Dionna Bromfield: "Sper că acest documentar reușește să o prezinte pe Amy mai mult decât ca pe o persoană care se lupta cu dependența și mai degrabă ca pe ființa extraordinară ce era"

"Nu pot descrie efectul terapeutic pe care această călătorie a avut-o asupra mea. În sfârșit, pot merge înainte și pot deschide un nou capitol din cariera mea, știind că am confruntat amintiri îngropate de ani de zile”, declară Bromfield, "Sper că acest documentar reușește să o prezinte pe Amy mai mult decât ca pe o persoană care se lupta cu dependența și mai degrabă ca pe ființa extraordinară ce era".

Documentarul va debuta începând cu 23 iulie pe MTV la nivel internațional și va fi disponibil pe Paramount+ în Australia, America de Sud și Țările Nordice, la finalul verii.

"Un adevărat simbol, Amy Winehouse a avut un talent înnăscut, neșlefuit și o ingeniozitate muzicală care au inspirat artiști și fani din întreaga lume", spune Kerry Taylor, EVP International MTV Entertainment Group, "MTV i-a oferit o platformă globală de-a lungul carierei sale și sunt onorată că, alături deDionne, putem să îi spunem incredibila poveste și să aducem în centrul atenției moștenirea pe care a lăsat-o și impactul pe care l-a avut asupra culturii muzicii."

Amy Winehouse & Me: Dionne’s Story este comisionat de Kerry Taylor și Craig Orr, produs în exclusivitate de Craig Orr și Iestyn Barker și creat pentru MTV de către Andy Mundy-Castle de la Doc Hearts.

Strategia Paulei Seling pentru a fi în top la Eurovision: "M-am pregătit ca pentru o competiție olimpică"

Paula Seling a povestit la "Rețeaua de idoli" despre participările sale la Eurovision. Cu un loc trei obținut în 2010 cu piesa "Playing with Fire", artista a mărturisit că a investit extrem de mult efort în pregătirea pentru această competiție. A anulat orice altceva din programul ei, iar vreme de două luni s-a concentrat doar pe vocalize și perfecționarea interpretării sale.

Paula Seling în videoclipul piesei ”Vals” (Dulcea și tandra mea fiară)
Paula Seling în videoclipul piesei ”Vals” (Dulcea și tandra mea fiară) │ FOTO: Captură YouTube

Invitată la "Rețeaua de idoli", Paula Seling a depănat amintiri alături de Irina Păcurariu, discuția acoperind și subiectul Eurovision, de care artista se simte extrem de legată. A urcat pe podiumul acestui concurs de două ori: în 2010, pentru piesa "Playing with Fire", cântată împreună cu Ovi, şi în 2014, când a fost votată cea mai frumoasă concurentă din competiţie.

Paula Seling: "Mi s-a părut normal să răspund pozitiv propunerii de a mă înscrie la Selecția Națională"

"Am participat de șapte ori la Selecția Națională Eurovision. Prima dată a fost în 1998, cu piesa "Te iubesc", scrisă de Marius Țeicu. Am cântat alături de formația "Talisman", care pe atunci era în vogă. Am prins gustul și apoi am tot încercat… Am participat și alături de "Provincialii", cu o melodie scrisă de domnul Cârcotă. Mi s-a părut normal să răspund pozitiv propunerii de a mă înscrie la Selecția Națională. În 2009, am fost în juriu la "Cerbul de Aur" și l-am observat pe "domnul Ovi"(Ovidiu Cernăuțeanu – n.r.). Suntem atât de buni amici încât și când nu este de față îmi vine să îl ironizez și îi zic "domnul Ovi", a povestit Paula Seling, zâmbind.

Alături de Ovi, Paula Seling a câștigat de două ori Selecția Națională și a participat la Eurovision în 2010, când a obținut o clasare pe locul al treilea la Oslo, cu piesa "Playing with Fire" (cea mai bună din istorie, la fel ca Luminița Anghel în 2005) și în 2014, cu melodia "Miracle" (s-a clasat în prima jumătate a topului final, ocupând locul al 12-lea). Așa a descoperit că Eurovision este un concurs complicat, unde, pentru a reuși să atragi atentia, trebuie să iei în calcul mulți factori și să găsești mici highlight-uri prin care să ieși în evidență.

Paula Seling: "A trebuit să mă pregătesc foarte serios, în fiecare zi mergeam la doamna Gabriela Duțescu, terapeutul meu vocal"

"În 2010, când a mers la Eurovision, Radu (Radu Bucura, soțul Paulei Seling-n.r.), s-a gândit cum să reprezinte mai bine "Playing with Fire", printr-un pian cu două capete, care a devenit practic emblemă. Strategia a fost atât de bine gândită, încât tuturor le-a rămas în minte pianul transparent cu două capete. Să fii artist la Eurovision este o poziție care trebuie gestionată din mai multe perspective. Oamenii întrebau entuziasmați: De unde sunteți? Răspundeam: din România și imediat vedeam cum se schimbă percepția. Unii știau ceva despre România … mai mult de "Dracula" și de Castelul Bran.

Eurovision a fost pentru mine un fel de revelație. Atunci am întâlnit "hater-ii" de pe reţelele de socializare. Îmi scriau foarte mulți, doar din dorința de a desființa. Știi ce am făcut? Am închis calculatorul. Am ieșit de pe net și am rugat un prieten să se ocupă de rețelele de socializare pentru că fanii trebuiau ținuți la curent. Noi ne-am concentrat pe ceea ce aveam de făcut. Eu aveam o partitură foarte grea la "Playing with Fire", pe la mijlocul melodiei urcam, urcam… până la o notă foarte înaltă în octava a treia. E foarte greu să cânți nota respectivă dacă ești obosit sau sub presiunea live-ului. A trebuit să mă pregătesc foarte serios, în fiecare zi mergeam la doamna Gabriela Duțescu, terapeutul meu vocal. Toate astea au făcut parte din pregătire. Am anulat orice nu era important din program și timp de două luni m-am pregătit ca pentru o competiție olimpică", a adăugat Paula Seling la "Rețeaua de idoli".