pop

11 ani, 45 de concerte, 220000 de spectatori, același Ștefan Bănică - FOTO

Crăciunul alături de Ștefan Bănică a devenit o tradiție fără de care sărbătorile de iarnă nu ar mai fi la fel. Legenda a continuat pe 13 decembrie 2012 cu cel de-al 45-lea concert cu casa închisă cu un Ștefan Bănică intrigant de tânăr și vivace în fața unui public neostenit de receptiv.

Stefan Banica si Paula Seling, Sala Palatului 2012

Crăciunul alături de Ștefan Bănică a devenit o tradiție fără de care sărbătorile de iarnă nu ar mai fi la fel. Al 11-lea an de concerte a debutat în seara de 13 decembrie 2012 cu primul spectacol de la Sala Palatului din seria celor 4 programate. Deși inițial organizatorii anunțaseră doar 2 spectacole, biletele au fost epuizate în scurt timp. Astfel, pentru a răspunde cererii publicului, show-urilor de pe de pe 13 si 14 decembrie li s-au adăugat încă 2, pe 15 și 16 decembrie. Legenda continuă așadar cu al 45-lea concert cu casa închisă cu un Ștefan Bănică intrigant de tânăr și vivace în fața unui public neostenit de receptiv.

Stefan Banica in concert la Sala Palatului 2012

Cu o precizie de ceas elvețian, Ștefan Bănică și-a făcut apariția pe scenă la niciun minut mai târziu de ora 20:00. Susținut de trupa de backing vocals The Fifties, Platonic Band şi echipa de dansatori, Bănică a promis celor prezenți o noapte plină de energie presărată de momente speciale. Publicul, prezent de la mic la mare atât pe scaune cât și pe scări, l-a întâmpinat cu aplauze, așteptând cu nerăbdare începerea show-ului.

Concertul s-a bucurat de prezența unor invitați speciali, mai mult sau mai puțin cunoscuți publicului larg.  Astfel, cea de-a doua piesă interpretată, Super Love, l-a avut ca protagonist pe fiul său, Radu Ştefan, „cea mai bună variantă” a artistului, după cum chiar el s-a prezentat. Băiatul lui Bănică și-a făcut apariția îmbrăcat în acelaşi costum cu al tatălui său, aceeaşi frizură și aceleaşi mişcări, spre deliciul publicului absorbit parcă într-o bulă a timpului ce părea că permite alăturarea trecutului și a prezentului pe aceeași scenă.

Stefan Banica si fiul sau, Radu Banica

Stefan Banica si fiul sau, Radu Banica

Al doilea invitat a fost Paula Seling, care a apărut la piesa Silent Night şi a continuat mix-ul de colinde internaţionale cu White Christmas şi Feliz Navidad. Cei doi au fost acompaniați de Corul de copii Radio care a întregit momentul special. Ştefan a vorbit şi despre noul album Altceva, despre care a mărturisit că se numeşte aşa datorită „colaborărilor inedite”. Venind vorba despre acest subiect, artistul l-a invitat pe scenă pe Pascha Man, pentru a interpreta împreună piesa Alerg printre stele. Despre aceasta piesă cântăreţul a ținut să menționeze că este single-ul care a avut cel mai mare impact asupra publicului, lucru confirmat în toate concertele pe care le-au susținut pentru promovarea noului album.

Linda Teodosiu a fost cel de-al treilea invitat surpriză, cântând alături de artist piesa Doar un Crăciun cu tine. Linda este fata celebrului saxofonist român Flavus Teodosiu, prezent și el pe scenă.

Sofia Vicoveanca

Sofia Vicoveanca

Fără doar şi poate cel mai emoţionant moment al spectolului a avut loc o dată cu venirea ultimului invitat, o prezenţă neașteptată din zona folclorului românesc. Sofia Vicoveanca a urcat pe scenă alături de Ștefan Bănică, interpretând 3 colinde: Doar odată-i Crăciunul, Jocul caprelor și Sculați gazde, nu dormiți. Cântecele au fost redate cu multă emoţie şi sensibilitate, la încheiere Ștefan mulţumindu-i pentru faptul că a acceptat invitația, mărturisind că se simte onorat de faptul că a fost prezentă la concertul său.

Setlistul concertului a fost completat și de o piesă în latină, precum și de o supriză pentru toți nostalgicii din sală. În amintirea anilor tinereții, Ștefan Bănică a interpretat Ani de liceu, moment la care toți cei din public s-au ridicat în picioare, aplaudând și cântând versurile la unison. Pe fundalul piesei cineva din public a prins curaj şi a strigat tare numele perechii sale din film şi piesă:"Oana!"

Spectacolul s-a încheiat cu firescul bis. Toată lumea s-a simţit bine, plecând acasă cu zâmbetul pe buze și tălpile încinse de la dans.

Setlist Ștefan Bănică, Sala Palatului, 13 decembrie 2012

1. Până la capăt (balet)
  2. Super Love
  3. Medley Crăciun (cor radio + Paula Seling + balet)
  4. Alerg printre stele (Pascha Man)
  5. Vino (Balet)
  6. Doar un Crăciun cu tine (Linda)
  7. Adeste Fideles (cor radio)
  8. Sunt în limbă (balet)
  9. Nu e prea târziu
  10. Noaptea de Crăciun (cor radio)
  11. Găsește-mi loc în inima ta
  12. Ani de liceu
  13. Ce e dragostea (balet)
  14. Doar odată-i Crăciunul (Sofia Vicoveanca)
  15. Jocul caprelor (Sofia Vicoveanca + baletul)
  16. Sculați gazde, nu dormiți (Sofia Vicoveanca)
  17. S-o facem lată
  18. Medley Rock'n'Roll
  19. Toată lumea dansează
    Bis
  20. Veta
  21. Epilog
  22. Can't help falling in love

Vezi toate pozele de la concertul O noapte de Crăciun cu Ștefan Bănică

Ștefan Bănică: "Lecțiile de viață primite de la tata și-au pus amprenta pe modul meu de a gândi"

Ștefan Bănică a vorbit despre lecțiile învățate de la tatăl său în emisiunea "Rețeaua de idoli", de la TVR 2. Muzicianul a povestit, de asemenea, despre duetul său cu soprana Angela Gheorghiu.

Stefan Banica in concert la Cerbul de Aur 2019 pe 22 august │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Un nou sezon al emisiunii "Rețeaua de idoli" debutează duminică, de la ora 18:00, la TVR 2. Invitatul Irinei Păcurariu este Ștefan Bănică, un artist și actor extrem de iubit și apreciat în România.

În cadrul acestui interviu, muzicianul explică cât de mult au contat sfaturile primite de la tatăl său, regretatul actor Ștefan Bănică Senior.

Ștefan Bănică: "O clădire nu începe cu etajul întâi, începe cu parterul"

"Lecțiile de viață primite de la tata și-au pus amprenta pe modul meu de a gândi. De exemplu, puști fiind, i-am spus <<Tată, am fost la un film și nu mi-a plăcut actorul din rolul principal. Mi s-a părut că e slab>>. Era un film românesc . Tata tace, apoi spune: <<Ai fost la film… ai plătit bilet?>> <<Nu, am intrat că a zis cineva că sunt băiatul lui Ștefan Bănică!>> . <<Deci nu ai plătit biletul. Atunci să nu îți mai dai cu părerea despre cineva care a făcut ceva. Tu ce ai făcut? Nu ai făcut nimic. Când o să plătești bilet, să îți dai cu părerea. Când o să faci ceva, să îți dai cu părerea.>>

Au trecut anii și am făcut "Liceenii". Am vorbit din nou cu tata. <<Auzi, rămân la aceeași părere>>.<<Dar acum ai dreptul să vorbești>>, mi-a spus el. Am înțeles atunci cum merg lucrurile când vrei să pui cărămidă peste cărămidă și să faci o construcție. O clădire nu începe cu etajul întâi, începe cu parterul", a povestit actorul la "Rețeaua de idoli".

Ștefan Bănică Jr. a făcut senzație încă din tinerețe atât pe plan muzical, cât și pe plan actoricesc. Fiecare apariție este apreciată, fie că este vorba de muzică, teatru sau televiziune.

În 2009, Ștefan Bănică Jr. a cântat alături de celebra soprana Angela Gheorghiu, un simbol în muzică, în Hyde Park, Londra, la Balul BBC, unde au interpretat "Numele tău", o melodie proprie. "Vă invit să descoperiți un artist foarte bun din România, Ștefan Bănică", a spus Angela Gheorghiu pe scenă, în fața a peste 30.000 de spectatori.

"Îi mulțumesc Angelei Ghiorghiu pentru materialul acesta, pe care eu nu l-am văzut până acum. Adrian Enescu ne-a ajutat cu orchestrația. El ne-a trimis partituri, eu nu știu notele, sunt autodidact. Dar am compus cântecul, muzica, versurile… Vă dați seama, orchestra… cred că erau 100 de oameni…", a mai spus Ștefan Bănică Jr.

Ștefan Bănică, despre show-ul "Te iubesc, femeie" din 2021: "Vom transmite concertul și online, în timp real"

Tradiționalul concert acustic "Te iubesc, femeie", susținut de Ștefan Bănică în luna martie, va avea loc anul acest la Sala Gloria de la Teatrul Metropolis. Show-ul va putea fi urmărit, totodată, și online, artistul detaliind cum va decurge interacțiunea cu publicul.

Ștefan Bănică va susține și în 2021 tradiționalul concert dedicat Zilei Femeii. Evenimentul va avea loc pe 7 martie, la Teatrul Metropolis, și se va adapta condițiilor pandemiei.

Ștefan Bănică: "Vom avea aproximativ 120 de spectatori"

"Concertele acustice au început în 2011 și acesta ar fi al 11-lea an. Ne adaptăm perioadei ăsteia deloc faste pentru noi, cei de pe scenă, din păcate. Anul trecut, în locul concertului de Crăciun, am făcut un spectacol televizat, asta e tot ce am putut să fac. Anul acesta, încercăm să facem concertul anual acustic dedicat în mod special Zilei Femeii, dar este concertul acustic, în care stăm și cântăm aproape de public, așa ar trebui să fie. Anul acesta o să facem concertul la Sala Gloria, la Teatrul Metropolis

În primul rând, toată lumea știe că nu putem face spectacole decât cu 30% din capacitate. Din păcate, la Circul de Stat Metropolis nu se poate face. (...) Sala Gloria a Teatrului Metropolis e o sală extrem de cochetă, are 400 de locuri, dar, după cum știm, intră 30%, deci vom avea aproximativ 120 de spectatori", a detaliat Ștefan Bănică într-un interviu acordat la Magic FM.

Ștefan Bănică: "Pentru cei foarte apropiați concertelor noastre, există acest dor, și nouă ne e dor de ei, și am mai spus lucrul ăsta"

Interesul pentru concert a fost mare, biletele epuizându-se într-o zi. Show-ul va putea fi urmărit, însă, și de acasă, concertul urmând să fie transmis online, în direct.

"Biletele s-au vândut într-o zi, pentru că e logic: pentru cei foarte apropiați concertelor noastre, există acest dor, și nouă ne e dor de ei, și am mai spus lucrul ăsta. Și vom transmite și concertul online, în timp real, pentru că altă șansă nu există. În sensul ăsta, ne adaptăm. N-aș putea să fac un concert online doar în fața camerei, pentru că am nevoie de public, de interacțiune cu publicul. (...) Eu de abia aștept, pentru că se împlinește un an de zile de când nu am mai cântat în fața publicului. (...) Pe site-ul meu, stefanbanica.ro, pe acest site se va transmite concertul online, în direct."

Ștefan Bănică: "O să-i întreb cum se vede, cum se aude, o să avem un schimb de replici"

Biletele pentru vizionarea show-ului online pot fi achiziționate în continuare. Artistul a anunțat că va intercaționa atât cu cei din sală, cât și cu cei de acasă.

"O să interacționăm cu oamenii. E un lucru nou și pentru mine, n-am mai făcut asta până acum. O să-i întreb cum se vede, cum se aude, o să avem un schimb de replici, o să le citesc mesajele."

Fiul artistului, Radu Ștefan, nu va mai urca de această dată pe scenă, fiind ocupat cu facultatea și filmările pentru show-ul "Te cunosc de undeva!". Evenimentul se anunță, însă, a fi unul emoționant, fiind primul concert cu public al lui Ștefan Bănică după o pauză de un an.

Au început înscrierile pentru cel de-al 10-lea sezon X Factor

X Factor continuă să își scrie povestea cu un nou sezon. Până atunci, însă, cei care consideră că au factorul X sunt așteptați să se înscrie la preselecții. Găsești mai multe detalii în articol.

Înscrieri X Factor 2021
Înscrieri X Factor 2021 │ FOTO: The X Factor Romania / Antena 1

X Factor este unul dintre show-urile ce promovează oameni talentați, cu voci impresionante. Experiența acestei competiții muzicale a propulsat numeroși concurenți, devenind cunoscuți în întreaga țară și debutând în industria muzicală, alături de idolii lor. Acum, Antena 1 a dat startul înscrierilor pentru sezonul viitor. Doritorii pot intra pe casting.a1.ro și să urmeze pașii de acolo. De menționat faptul că participanții trebuie să aibă cel puțin 14 ani împliniți, minorii urmând a se prezenta la audiții însoțiți de un reprezentant legal.

Etapele preselecțiilor

Informații esențiale

În prima fază a înscrierii pentru sezonul X Factor 2021 trebuie să-ți creezi un profil. Apoi, următorul lucru pe care trebuie să-l faci la înscriere este să menționezi dacă vii singur, sau faci parte dintr-un grup. Acesta este un pas important deoarece grupele din cadrul competiției X Factor sunt împărțite în 4 categorii: fete cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, băieți cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, grupă mixtă formată din artiști de peste 24 de ani și grupuri. De asemenea, trebuie să încarci o fotografie cât mai reprezentativă cu tine.

Detalii și orașele în care au loc preselecțiile

După ce ți-ai completat profilul de candidat, trebuie să răspunzi la câteva întrebări precum: "Ai mai participat la show-ul X Factor?", "Daca da, în ce etapă ai ajuns?", "Ai mai cântat în faţa publicului?", sau "Ştii să cânţi la vreun instrument?". De asemenea, trebuie să menționezi și care este cel mai apropiat oraș în care ai putea veni la preselecții, dintre București, Iași, Cluj-Napoca, sau Timișoara.

Clip reprezentativ

În cea de-a treia fază a înscrierii pentru X Factor 2021, trebuie să încarci un videoclip cu tine, în care să îți demonstrezi talentul muzical.

Anul trecut, X Factor a fost un show spectaculos, în ciuda pandemiei. Concurenți talentați, voci speciale și momente antrenante i-au cucerit pe jurați și telespectatori. Cel de-al nouălea sezon a cuprins mai multe etape: audiții, bootcamp, dueluri, semifinale și finală.

Cei patru jurați, Ștefan Bănică, Loredana, Delia și Florin Ristei au știut de la început de ce categorie de vârstă se vor ocupa. Interpretare după interpretare și jurații au ales cu ce concurenți merg mai departe în fiecare etapă, iar finaliștii au fost Adrian Petrache (Loredana), Andrada Precup (Ștefan Bănică), Sonia Mosca (Delia) și Super 4 (Florin Ristei). Câștigătoarea trofeului și a premiului în valoare de 50.000 de euro a fost Andrada Precup.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16