25000 de fani pentru evoluţia muzicii româneşti la festivalul URSUS de la Năvodari

Weekend-ul trecut stațiunea Năvodari a fost sub semnul evolutiv al muzicii bune, mixul reunind rock, indie-pop, ska și hip-hop. Plaja Hanul Piraţilor își întărește tradiția de gazdă a cântărilor trăite la intensitate. Festivalul URSUS Evolution a adus pe aceeași scenă pe IRIS, Paraziții, Șuie Paparude, byron, raku, Niște Băieți, The MOOoD, C.T.C., Changing Skins, Plastik Charm, Junk & Samurai, Guvid şi East Roots.

Guvid la Ursus Evolution Navodari 2012

Guvid la Ursus Evolution Navodari 2012

Weekend-ul trecut stațiunea Năvodari a fost sub semnul evolutiv al muzicii bune, mixul reunind rock, indie-pop, ska și hip-hop. Plaja Hanul Piraţilor își întărește tradiția de gazdă a cântărilor trăite la intensitate. Festivalul URSUS Evolution a adus pe aceeași scenă pe IRIS, Paraziții, Șuie Paparude, byron, raku, Niște Băieți, The MOOoD, C.T.C., Changing Skins, Plastik Charm, Junk & Samurai, Guvid şi East Roots - ultimele cinci regăsindu-se printre trupele noi câștigătoare ale concursului de pe pagina oficială de Facebook. Publicul a numărat peste 25.000 de oameni în condițiile în care petrecerea de vineri s-a curmat brusc din cauza vremii potrivnice. Concertele C.T.C.  (Deliric 1, DOC şi Vlad Dobrescu), Guess Who, Viţa de Vie şi Vama au fost anulate.

IRIS la Ursus Evolution Navodari, 2012

IRIS la Ursus Evolution Navodari, 2012

Urmărește galeria de fotografii de la URSUS Evolution Năvodari

Vineri în deschidere au urcat pe scenă hip-hopperul Guvid şi East Roots, cu un sound eclectic ce îmbină influenţe de drum & bass, reggae, ska şi dancehall. Au urmat cei de la byron cu alternative şi progressive rock, iar din aria urbană - raku. Concertele celor de la C.T.C.  (Deliric 1, DOC şi Vlad Dobrescu), Guess Who, Viţa de Vie şi Vama au fost anulate din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Zeci de mii de fani au rămas însă la primele piese ale celor de la C.T.C., înfruntând ploaia torenţială pentru a-şi asculta preferații.

CTC și ploaia la Ursus Evolution Navodari 2012

Vremea a ţinut mai mult cu festivalul în cea de-a doua zi, sâmbătă, când evenimentul a început cu alte trupe noi: Plastik Charm, Junk & Samurai şi Changing Skins. „Războinicii luminii”, Şuie Paparude, i-au făcut pe toţi fanii prezenţi pe plaja Hanul Piraţilor să simtă „sunetul din aparat”.

Plastik Charm la Ursus Evolution Navodari, 2012

Anticorpii muzicii româneşti, Paraziţii, au luat apoi scena cu asalt. La capătul a două seri extraordinare în Năvodari, maeştrii IRIS şi-au încântat fanii timp de o oră într-un spectacol încărcat de vibraţii sonore puternice.

Parazitii la Ursus Evolution Navodari 2012

Fanii trupelor au avut posibilitatea de a-şi întâlni artiştii preferaţi în back stage, utilizând aplicaţia Prevyou şi răspunzând la un quizz despre trupa favorită. O altă inovaţie pregătită de URSUS pentru festivalul din acest an este scena-instalaţie, care împrumută elemente industriale dintr-o fabrică de bere. Decorul replică cazane, manometre şi alte elemente din procesul fabricării berii.

Ursus Evolution Navodari, 2012

Ursus Evolution Navodari, 2012

URSUS susţine evoluţia muzicii româneşti de calitate. Şi pentru că de la an la an ne propunem să inovăm, elementul de noutate de anul acesta - capabil să valideze misiunea noastră - este că ne-am dorit să găsim şi să sprijinim artiştii talentaţi la început de drum, cărora să le acordăm şansa de a cânta pe aceeaşi scenă cu nume importante din muzica românească.”, a declarat Ioana Şapera, reprezentant URSUS şi Project Manager URSUS Evolution.

În august, Tușnad Gastro Rock Fest 2021 readuce live-ul în fața publicului - Programul festivalului

Muzica live va reveni în offline la final de august, când prima ediție a Tușnad Gastro Rock Fest va aduce pe scenă formații românești emblematice și trupe din noul val al muzicii rock. Evenimentul promite să împletească armonios muzica și gastronomia, în cele trei zile de festival publicul putând participa inclusiv la degustări de vinuri.

Cristi Minculescu alături de IRIS în concertul ROCKOLINDE de pe 22 decembrie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

După luni în care online-ul a compensat pentru lipsa concertelor cu public, vara anului 2021 promite să aducă o revenire la normal. În weekendul 27 - 29 august, la Băile Tușnad, va avea loc prima ediție a Tușnad Gastro Rock Fest, un eveniment cultural organizat sub brandul TUȘNAD GASTRO FEST - #ecofriendlyfestivals (festivaluri prietenoase cu mediul).

Festivalul propune trei zile de concerte dedicate atât noului val din muzica rock, într-un mix de alternativ-rock, industrial-rock, jazz-rock și fusion-rock, cât și nostalgicilor, prin prezența unor trupe emblemă, precum Timpuri Noi, Compact și Iris. Din lineup-ul deja stabilit fac parte și artiști și trupe debutante, cu potențial de dezvoltare, ce vor deschide fiecare seară de festival.

Programul Tușnad Gastro Rock Fest 2021:

Vineri, 27 august 2021

• 18:00 Ramm-Brand(t)
  • 19:00 Jurjak
  • 20:15 Robin And The Backstabbers
  • 21:30 Luna Amară

Sâmbătă, 28 august 2021

• 18:00 Teddy Queen
  • 19:00 FusionCore
  • 20:15 Toulouse Lautrec
  • 21:30 Byron

Duminică, 29 august 2021

• 18:00 Riff
  • 19:00 Timpuri Noi
  • 20:15 COMPACT - Paul Ciuci
  • 21:30 IRIS - Cristi Minculescu, Valter & Boro

Sesiuni de gastronomie și degustare de vinuri la Tușnad Gastro Rock Fest 2021

Festivalul își propune să devină destinația perfecta pentru toți gurmanzii iubitori de rock și natură. Astfel, în zilele de sâmbătă și duminică vor fi organizate câte două sesiuni de gastronomie cu degustare de vineuri pe zi, în intervalele 12:30 – 14:00 și 15:00 – 16:30, în cadrul cărora vor fi prezentate atât preparatele pregătite de maeștrii bucătari locali, cât și diverse sortimente de vin potrivite fiecărui preparat în parte, recomandate de somelierul Robert-Claudiu Bentea.

Bilete la Tușnad Gastro Rock Fest 2021

Prețul unui abonament este 225 lei, iar biletele pentru sesiunile Gastro se achiziționează separat, nefiind incluse în abonamentul/biletele de festival. Prețul unui bilet Gastro + abonament festival este de 260 lei. Biletele sunt disponibile online.

Biletele de o zi vor putea fi achiziționate în apropierea festivalului, în limita locurilor disponibile și în funcție de capacitatea maximă permisă de autorități în contextul pandemiei COVID-19.

Industria muzicala

Delia, Smiley, Inna şi zeci de alţi artişti solicită Guvernului ajutor de stat

În ultimele 24 de ore o bună parte din artiştii de top din România au luat poziţie cu privire la măsurile luate de Guvern pentru a ajuta segmentul cultural. Peste 90 de artişti locali au transmis o scrisoare deschisă premierului Ludovic Orban, prin care solicită ajutor de la Guvern. Scrisoarea o citiţi în articol, alături de lista de artişti implicaţi.

Inna la Neversea 2019 - Prima zi │ FOTO: Neversea

Perioada pandemiei a fost problematică pentru numeroase segmente, inclusiv pentru artişti. Aceştia şi-au anulat concertele, apariţiile la festivaluri şi veniturile lor au fost reduse mult sau chiar au devenit zero. Concertele online sau cu distanţare socială nu au fost de ajuns pentru a îi susţine.

Scrisoarea deschisă este adresată vicepremierului Raluca Turcan, primului ministru Ludovic Orban şi ministrului Culturii, Bogdan Gheorghiu şi a fost postată pe conturile de pe reţelele de socializare ale artistlor. De precizat că Raluca Turcan s-a întâlnit cu reprezentanţi ai teatrelor, organizatorilor de concerte şi alte altor segmente culturale, pentru a pune la plan o modalitate de a susţine domeniul. Cu o săptămână în urmă vicepremierul a lansat o nouă schemă de ajutor pentru domeniul cultural, alături de Ministerul Culturii şi Primarul Capitalei.

Bugetul alocat a fost de 100 de milioane de euro. Venea în sprijinul librăriilor, editurilor, festivalurilor şi organizatorilor de evenimente. Artiştii au considerat totuşi că au fost ignoraţi, astfel au compus următoarea scrisoare deschisă:

Am luat la cunoştinţă că Ministerul Culturii, cu sprijinul Guvernului României, a elaborat un proiect de schemă de ajutor de stat pentru a veni în sprijinul sectorului cultural, ale cărui activităţi au fost sistate pentru a preveni răspândirea virusului SARS-CoV-2.

Însă am constatat cu surprindere că artiştii nu sunt incluşi în planul Guvernului. Citind cele cinci măsuri vizate în schema de ajutor de stat am observat că acestea se adresează doar operatorilor culturali, organizatorilor de festivaluri şi evenimente culturale, organizatorilor de evenimente muzicale şi stand-up comedy, vânzătorilor de bilete, librarilor şi editorilor, artiştii nefiind incluşi în niciuna dintre aceste măsuri.

Considerăm că existenţa sectorului cultural depinde nu doar de organizatorii de evenimente, ci mai ales de artişti. Vă rugăm să includeţi în schema de ajutor de stat şi această entitate ca beneficiar eligibil al sumelor destinate ajutorării sectorului cultural.

Scrisoarea este semnată de următorii artişti:

Adda, Alb Negru, Alessia, Alexia, Ami, Amna, Anda Adam, Andreea Bănică, Antonia, Alex Mladin, Bella Santiago, Bere Gratis, Bogdan Gridan, Bogdan Medvedi, Carla's Dreams, Cargo, Cezar Guna, Compact, Connect-R, Cristina Vasiu, Dara, Datina, Debu, Delia, Delia Rus, Diana Brescan, Direcţia 5, DJ Project, Doddy, Edward Maya, Edward Sanda, Ellianne, EMMA, Etno, Fidas, Florin Ristei, Florian Rus, Friends, Gabriel Huiban, Gipsy Casual, Gloria & Balkan, Gran Error, Holograf, Hevito, Ho-ra, Horia Brenciu, Hvnds, Inna, Iris - Cristi Minculescu, Valter & Boro, Iris - Nelu Dumitrescu, Ionică Moroşanu, Jo, Jerry-Co, Kempes, Lavinia Goste, Lora, Loredana, Marius Zorilă, Manuel Riva, Mark Stam, Matteo, Maximilian, Mellinna, Misha, Misha Miller, Mr. Vik, Narcotic Sound, Olivia Addams, Paula Seling, Puya, Ro-Mania, Roxana Nemeş, Roxen, Ruby, Sasha Lopez, Shift, Sickotoy, Smiley, Sonny Flame, Spike, Sylvia by dj Rynno, Ştefan Bănică, Tavi Clonda, The Motans, Tobi Ibitoye, Trooper, Vama, Viky Red/ Pax, Voltaj, Vunk, wrs, 3 Sud Est, 6teen.

Aşteptăm acum o reacţie din partea autorităţilor.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9