25000 de fani pentru evoluţia muzicii româneşti la festivalul URSUS de la Năvodari

Weekend-ul trecut stațiunea Năvodari a fost sub semnul evolutiv al muzicii bune, mixul reunind rock, indie-pop, ska și hip-hop. Plaja Hanul Piraţilor își întărește tradiția de gazdă a cântărilor trăite la intensitate. Festivalul URSUS Evolution a adus pe aceeași scenă pe IRIS, Paraziții, Șuie Paparude, byron, raku, Niște Băieți, The MOOoD, C.T.C., Changing Skins, Plastik Charm, Junk & Samurai, Guvid şi East Roots.

Guvid la Ursus Evolution Navodari 2012

Guvid la Ursus Evolution Navodari 2012

Weekend-ul trecut stațiunea Năvodari a fost sub semnul evolutiv al muzicii bune, mixul reunind rock, indie-pop, ska și hip-hop. Plaja Hanul Piraţilor își întărește tradiția de gazdă a cântărilor trăite la intensitate. Festivalul URSUS Evolution a adus pe aceeași scenă pe IRIS, Paraziții, Șuie Paparude, byron, raku, Niște Băieți, The MOOoD, C.T.C., Changing Skins, Plastik Charm, Junk & Samurai, Guvid şi East Roots - ultimele cinci regăsindu-se printre trupele noi câștigătoare ale concursului de pe pagina oficială de Facebook. Publicul a numărat peste 25.000 de oameni în condițiile în care petrecerea de vineri s-a curmat brusc din cauza vremii potrivnice. Concertele C.T.C.  (Deliric 1, DOC şi Vlad Dobrescu), Guess Who, Viţa de Vie şi Vama au fost anulate.

IRIS la Ursus Evolution Navodari, 2012

IRIS la Ursus Evolution Navodari, 2012

Urmărește galeria de fotografii de la URSUS Evolution Năvodari

Vineri în deschidere au urcat pe scenă hip-hopperul Guvid şi East Roots, cu un sound eclectic ce îmbină influenţe de drum & bass, reggae, ska şi dancehall. Au urmat cei de la byron cu alternative şi progressive rock, iar din aria urbană - raku. Concertele celor de la C.T.C.  (Deliric 1, DOC şi Vlad Dobrescu), Guess Who, Viţa de Vie şi Vama au fost anulate din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Zeci de mii de fani au rămas însă la primele piese ale celor de la C.T.C., înfruntând ploaia torenţială pentru a-şi asculta preferații.

CTC și ploaia la Ursus Evolution Navodari 2012

Vremea a ţinut mai mult cu festivalul în cea de-a doua zi, sâmbătă, când evenimentul a început cu alte trupe noi: Plastik Charm, Junk & Samurai şi Changing Skins. „Războinicii luminii”, Şuie Paparude, i-au făcut pe toţi fanii prezenţi pe plaja Hanul Piraţilor să simtă „sunetul din aparat”.

Plastik Charm la Ursus Evolution Navodari, 2012

Anticorpii muzicii româneşti, Paraziţii, au luat apoi scena cu asalt. La capătul a două seri extraordinare în Năvodari, maeştrii IRIS şi-au încântat fanii timp de o oră într-un spectacol încărcat de vibraţii sonore puternice.

Parazitii la Ursus Evolution Navodari 2012

Fanii trupelor au avut posibilitatea de a-şi întâlni artiştii preferaţi în back stage, utilizând aplicaţia Prevyou şi răspunzând la un quizz despre trupa favorită. O altă inovaţie pregătită de URSUS pentru festivalul din acest an este scena-instalaţie, care împrumută elemente industriale dintr-o fabrică de bere. Decorul replică cazane, manometre şi alte elemente din procesul fabricării berii.

Ursus Evolution Navodari, 2012

Ursus Evolution Navodari, 2012

URSUS susţine evoluţia muzicii româneşti de calitate. Şi pentru că de la an la an ne propunem să inovăm, elementul de noutate de anul acesta - capabil să valideze misiunea noastră - este că ne-am dorit să găsim şi să sprijinim artiştii talentaţi la început de drum, cărora să le acordăm şansa de a cânta pe aceeaşi scenă cu nume importante din muzica românească.”, a declarat Ioana Şapera, reprezentant URSUS şi Project Manager URSUS Evolution.

Industria muzicala

Vlad Dobrescu: "Cam toată lumea a început să vrea, la un moment dat, să fie CTC"

Vlad Dobrescu a povestit în podcastul lui Gojira despre începuturile trupei CTC și felul în care el, Deliric și Doc au influențat muzica hip hop din România. Întrebat direct cine simte că i-a imitat cel mai tare, Dobrescu s-a ferit să dea nume, dar a povestit cum o anumită casă de discuri le-a copiat layout-ul site-ului, indicând că, într-o măsură mai mică sau mai mare, cam toți rapperii din perioada respectivă au fost inspirați de stilul CTC.

Vlad Dobrescu la "Aproximativ discuții", podcastul lui Gojira
Vlad Dobrescu la "Aproximativ discuții", podcastul lui Gojira │ FOTO: Captură YouTube

Vlad Dobrescu, unul dintre cei mai respectați rapperi din România, i-a povestit lui DJ Gojira, în "Aproximativ discuții", cum a ajuns să facă muzică hip hop într-o perioadă în care mișcarea rap abia începuse în țara noastră. Un consumator avid de muzică, Dobrescu a detaliat cât de dificil era în perioada anilor '90 să faci rost de casete, dar cât de satisfăcător era sentimentul că ai reușit să asculți albumul unui artist mare din afară. Cât despre trecerea de la fan hip hop la artist hip hop, acesta a mărturisit că tranziția a fost neplanificată.

Vlad Dobrescu: "Pur și simplu se creează așa, din nimic, treaba asta - meseria"

"Cred că e o trecere subtilă. Asculți piesele alea, cânți împreună cu rapper-ul tău, care zice acolo chestii pe piesă. Începi, poate-ți vine și ție o rimă-n cap, o scrii într-o agendă sau ceva de genul ăsta. Joacă de copii, îți dai seama. Până când crește așa, subtil. Adică nici nu-ți dai seama. Nu a fost așa: pe 12 iunie 1997 m-am hotărât. Știi? Pur și simplu se creează așa, din nimic, treaba asta - meseria, ca să zic. A contat foarte mult și că m-am cunoscut cu restul oamenilor din Facem Records."

Povestea grupului CTC (Controlul Tehnic al Calității), din care fac parte și Deliric și Doc, a început la fel de natural. Nimeni n-a plecat la drum cu așteptări: a fost doar un experiment, care s-a dovedit ulterior că a funcționat foarte bine.

Vlad Dobrescu: "Am început să auzim ecouri: <<Mamă, cum e caseta aia cu CTC, ești nebun?>>"

"Deliric și cu Doctorul activau în altă formație, erau în Elita. Eu eram în Armada cu Cedry2k, cu DJ Paul și cu încă 5 sau 6 băieți, care n-au mai continuat activitatea muzicală, deci n-ar avea rost să le mai zic numele nici dacă mi-aș aduce aminte porecla fiecăruia.

Și au zis: <<Bă, hai să încercăm să facem un proiect în paralel - nu voiam să renunțăm la trupele noastre - să facem câteva piese, să mergem să înregistrăm ca un demo la Claxon, la studio, să vedem ce iese>>. Ei au zis că o să fie ei doi și eu și Paul ca DJ, și eu aș fi vrut să fie și Cedry2k în trupă, că era și cel mai bun prieten al meu și omul cu care simțeam că facem treabă, dar ei n-au fost de acord, că e mai bine să fim doar 3, că nu știu ce...nu mai țin minte argumentele.

Și am tras câteva piese. Am fost la studio, am pus ban pe ban, pac, ne-am dus, am înregistrat, am făcut beat-urile, am înregistrat la studio, am făcut un mix, un c*cat, na, ce puteai să faci pe vremea aia, și pur și simplu aveam piesele pe casetă și le-am dat mai multor prieteni și-au început să circule. Am început să auzim ecouri: <<Mamă, cum e caseta aia cu CTC, ești nebun?>>. Aveam 3, 4 piese pe caseta aia. Și cred că ne-a ajutat căutarea aia. Că trebuia să cauți CTC. Auzisei așa, cumva, vag. Nu știai cum arătăm. Nu exista net, să mă pun acuma, story pe Instagram. Nu știai care-i ăla, ce-o fi cu el. Auzeai numai lirica aia, sound-ul ăla, care era fresh pentru România, pe vremea aia. După aia, că l-au imitat și l-au răsimitat și they drove it into the ground, asta-i partea a doua."

Vlad Dobrescu: "Era o regulă: că suni ca Mafia, ca Paraziții, sau ca CTC"

Pornind de la această declarație a lui Dobrescu, Gojira a vrut să știe cine crede el că i-a imitat cel mai mult.

"Cam toată lumea a început să vrea, la un moment dat, să fie CTC, de la A la Z. Adică toți au luat un pic din chestiile cu care am venit noi. Atât de mult, încât mi-e și greu să le indic acuma ca fiind chestii cu care am venit noi. Pentru că multă lume a profitat și de faptul că noi eram necunoscuți și au luat înainte ca noi să avem ocazia să le prezentăm oamenilor ca fiind treaba noastră. (...) Era o regulă: că suni ca Mafia, ca Paraziții, sau ca CTC."

Dobrescu nu a vrut să numească un rapper anume care crede că a copiat cel mai vizibil sound-ul CTC, dar a numit casa de discuri independentă Hades Records, care ar fi preluat complet ideea site-ului. "Era schimbată numai culoarea", a spus Vlad, menționând că ceea ce l-a deranjat cel mai tare a fost atitudinea celor de la acea casă de discuri.

În discuția de două ore și jumătate cu Gojira, Dobrescu vorbește și despre dificultățile vieții de antreprenor, în special dacă activezi în domeniul alimentar. A vorbit, de asemenea, și despre lipsa de timp, ce-i bețe-n roate la compus, dar și despre piesele lui preferate de la CTC, pe care le-ar include pe un Best Of. I-a detaliat lui Gojira și care sunt calitățile pe care le apreciază el la un rapper, altele decât rapiditatea și talentul de a face rime pe loc. Puteți urmări/asculta întreaga discuție mai jos.

Concertele verii 2021 de la Romexpo Arena - PROGRAM

Romexpo Arena redeschide seria concertelor în aer liber. În lunile iulie și august, vor urca pe scenă trupe ca B.U.G. Mafia, Cargo și Compact.

Concert aniversar Cargo - 33 de ani
Concert aniversar Cargo - 33 de ani │ FOTO: Petru Ivu

După o lungă pauză, cauzată de pandemie,  Romexpo Arena se redeschide pentru o nouă serie de concerte în aer liber. Vara aceasta, publicul va putea asculta o varietate de genuri muzicale, de la rock la hip hop și folk.

Programul concertelor de la Romexpo Arena în iulie și august 2021:

• 16 iulie, ora 18.00 - Cargo, Iris cu Cristi Minculescu, Valter și Boro, RoadKillSoda
  • 30 iulie, ora 19.00 – Plaieșii, Gelu Voicu și Taraful din Teleorman
  • 6 august, ora 19.00 – Vlăduța Lupău și Rapsozii Maramureșului, Provincialii
  • 13 august, ora 20.00 – B.U.G. Mafia
  • 15 august, ora 18.00 – Taxi, Kempes, Margineanu si Banda
  • 22 aigust, ora 20.00 – Compact – Paul Ciuci, Trooper, Altar, Olympus Mons

Începând cu 17 iulie, în fiecare weekend, copiii vor avea parte de spectacole inedite unde teatrul, percuția, ventrilocia și magia se vor împleti ca într-o poveste. Așa că în 17, 18, 24, 25 și 31 iulie, de la ora 11:00, copiii vor petrece alături de Teatrul Ion Creanga, MiniArtShow, La UnTeatru de copii, Trupa Superchill, Atelierul Magdei, Crina Zvoboda și Theo Magic Show.

Serile în care muzica și dansul se împletesc sunt diverse și acoperă toate genurile, în dorinta ca oricine să se regăseasca într-unul din spectacolele organizate, pentru a avea o vară de neuitat.

Evenimentele vor avea loc în aer liber, cu toate măsurile de siguranță luate.

Acces la concertele verii 2021 de la Romexpo Arena:

• La evenimente sunt acceptate persoane atât VACCINATE cat si NEVACCINATE.
  • Organizatorii doresc să ofere tuturor șansa de a participa, astfel încât pun la dispoziție posibilitatea efectuării unui test antigen rapid la 30 lei, (asta dacă nu există deja unul făcut) într-un cort situat la intrare, special amenajat și cu personal calificat.
  • Pentru persoanele vaccinate, rugămintea este să arate la intrare dovada vaccinării (se acceptă și format electronic), iar cei care au un test PCR efectuat, dar nu mai vechi de 72 de ore, sunt bineveniți.

Bilete la concertele de la Romexpo Arena:

Biletele se găsesc online. Pentru mai multe detalii, consultați Agenda InfoMusic.