Pet Shop Boys - Electric

Dacă Electric ar fi un club, “ar avea multe lasere pe ringul de dans iar mulțimea ar fi foarte amestecată: tineri și bătrâni, heterosexuali și homosexuali, bogați și săraci și nu numai,” a explicat Neil Tennant, solistul Pet Shop Boys, pentru presa britanică, când a fost întrebat cum ar descrie albumul.

Pet Shop Boys
Pet Shop Boys

La doar un an după introspectivul "Elysium", ce nu s-a bucurat de prea mult succes, “the intellectual dance boys”- după cum au fost caracterizați de presa muzicală - Pet Shop Boys își iau revanșa cu "Electric", un material electronic-dance experimental și bine conturat. "Electric" a fost bine primit de fani și de presa de specialitate, și deja și-a câștigat un loc printre cele mai bune albume lansate anul acesta.

Bineînțeles, când este vorba despre o trupă care a ajuns la rangul de “pop institution”, orice nou album se bucură de bunăvoința fanilor și a criticilor, însă acest lucru nu reprezintă nicidecum o garanție. Dimpotrivă, de multe ori, mizele sunt mai mari, iar așteptările înșelate pot provoca reacții mai dure decât în cazul unor artiști noi.

Pentru acest album, Pet Shop Boys au colaborat cu producătorul Stuart Price, care a mai lucrat cu Madonna, New Order, the Killers, Kylie Minogue și Seal. Price este și un vechi fan Pet Shop Boys: primul album pe care și l-a cumpărat vreodată a fost Disco, o colecție de remixuri dance a trupei, lansată în 1986.

Puțin surprinzător deci, în acest context, "Electric" este un album preponderent dance îmbrăcat în sounduri electronice și beat-uri tehno. Deși soundul este progresiv la o primă ascultare, combină sunete din trecut și este adânc ancorat în muzica anilor 80.

Albumul se deschide cu "Axis", o alegere curajoasă ca prim single și videoclip, fiind o piesă instrumentală ce amintește de Jean Michel Jarre și Kraftwerk, pionierii ce au deschis drumul în muzica electronică prin folosirea sintetizatorului.

Videoclip Pet Shop Boys - Axis

"Bolshy" duce tempo-ul către sounduri mai moderne, fiind o piesă solară ce ar putea fi pusă pe repeat în cluburile din Ibiza. Este o piesă experimentală ce începe cu o voce în rusă și continuă cu ritmuri tehno, în timp ce se suprapune și vocea lui Tennant.

Audio Pet Shop Boys - Bolshy

Dintre cele nouă cântece pe de "Elysium", unul este un cover. Cei doi britanici surprind din nou, alegând melodia "The Last To Die". Cine ar fi crezut c[ din piesa rock-folk-country a lui Bruce Springsteen va rezulta un electronic-pop atât de firesc dar atât de diferit de original? Chiar dacă stilurile lor muzicale sunt la poli opuși, nu înseamnă că artiștii nu au lucruri în comun. De exemplu, atât Springsteen, cât și Tenant au avut o educație catolică foarte strictă.

Nu e singura dată când Pet Shop Boys integrează compoziții ale altor artiști în textura pop-dance a discului "Elysium". Piesa "Love Is a Bourgeois Construct" este bazată pe "Chasing Sheep Is Best Left to Shepherds", pe care celebrul compozitor de muzică de film Michael Nyman a compus-o pentru coloana sonoră a filmului "The Draughtsman's Contract", iar versurile “I’ve given up on the bourgeoisie/Like all their aspirations, it’s a fantasy” sunt inspirate din romanul "Nice Work" publicat in 1988 de scriitorului englez David Lodge, care sună așa:

"I love you", he says…. "I've been in love with you for weeks."
"There's no such thing," she says. "It's a rhetorical device. It's a bourgeois fallacy."

Audio Pet Shop Boys - Love Is A Burgeois Construct

Cu "Thursday", Pet Shop Boys se întorc la rădăcinile lor pop. "Thursday" s-ar aranja bine pe aproape oricare din albumele mai vechi. Britanicii par să urmeze rețeta care le-a adus succesul - un ritm pop-dance catchy - însă sfârșitul melodiei ne rezervă o surpriză, când intervine Example, un rapper din UK cu care au colaborat pentru această piesă. Rezultatul este un amestec captivant, fiind una din cele mai interesante piese de pe album.

Videoclip Pet Shop Boys  feat. Example - Thursday

În timp ce "Axis" a dat tonul unui album modern ca instrumentație, însă retrospectiv ca melodicitate și tematică, "Vocal" este probabil cea mai nostalgică piesă de pe album, cu un videoclip despre tinerețe, trecerea timpului și libertatea pe care o găsim în muzică: "It's in the music/It's in the song/And the feeling of the warmth around us all is so strong."

Produs de regizorul și fotograful Joost Vandeburg, clipul este integral compus din imagini filmate de amatori în anii '80 la diverse “raves” precum și filmări din renumitul club Haçienda din Manchester.

Videoclip Pet Shop Boys - Vocal

"Videoclipul și cântecul au fost inspirate de felul în care tinerii britanici la vremea aceea își găseau libertatea într-o nouă cultură reprezentată de muzica dance și rave", declară trupa britanică pe site-ul său oficial.

În anii 80, un val de muzică electronic dance - în special acid house și tehno - a început să prindă în cluburi și fabrici dezafectate. Un astfel de loc a fost faimosul FAC51, mai bine cunoscut sub numele de The Haçienda, din Manchester, un club înființat la începutul anilor '80. The Haçienda era centrul acid house și rave, fiind desemnat de Newsweek în anii 1990 drept cel mai faimos club din lume.

Pet Shop Boys concertează la București în 2022, "The Greatest Hits Live" se aud la Arenele Romane

Trupa Pet Shop Boys a inclus România în lista țărilor pe care le va vizita în 2022, ca parte a turneului "The Greatest Hits Live". Concertul formației va avea loc în București, la Arenele Romane, și va respecta normele în vigoare la data desfășurării evenimentului.

Pet Shop Boys - "Greatest Hits Live"
Pet Shop Boys - "Greatest Hits Live"

Pe 4 iulie 2022, grupul Pet Shop Boys se întoarce la București pentru un nou concert, la 15 ani de la ultimul show în țara noastră. Prilejuit de turneul mondial "The Greatest Hits Live", concertul de la Arenele Romane va avea un setlist pe măsură, urmând să includă cele mai cunoscute piese din repertoriul formației. Evenimentul va respecta normele în vigoare la momentul desfășurării acestuia.

Pet Shop Boys este unul dintre cele mai de succes duo-uri din istoria muzicală a Marii Britanii. Adeptă a sonorităților electronice, trupa s-a format în Londra, în 1981, când Neil Tennant (voce, sintetizatoare și chitară) și Chris Lowe (clape, uneori și voce) s-au întâlnit într-un magazin de electronice. Din 1986 încoace, trupa a avut 39 piese în Top 30, 22 de piese în Top 10 din Marea Britanie și piese Number One: "West End Girls", "It's a Sin", "Always on My Mind" si "Heart". Grupul a vândut, de asemenea, peste 50 de milioane de discuri.

În cadrul show-urilor din ultimii 30 de ani, Pet Shop Boys a creat un stil foarte influent numit "pop musical teatre". The Independent a scris despre cel mai recent turneu al trupei: "Cariera lor a arătat că muzica pop și arta de calitate pot coexista și pot, în același timp, să atingă forme muzicale superioare" iar Daily Telegraph au adăugat faptul că: "show-ul lor live combină cultura de calitate, clubbingul, teatrul și cinematografia, dar și satira politică, alături de un show extraordinar de lasere",  The Times catalogând show-ul trupei ca fiind spectacolul anului si acordându-i 5 stele.

Prețuri bilete la concertul Pet Shop Boys din 2022:

Biletele se pun în vânzare joi, 21 octombrie, la ora 12:00, iar primele 200 de bilete din fiecare categorie au prețuri Earlybird.

Prețurile variază între 179 lei (Earlybird/ Acces General) și 339 lei (Earlybird/ VIP - cu loc în tribună). La prețul tuturor biletelor comandate în earlybird și presale se adaugă comisionul de emitere bilet de 12 lei. Pentru mai multe detalii, accesați Agenda InfoMusic.

<< ian. 2022 >>
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9