rap, electronica, pop

Renașterea unei trupe cult: Morcheeba - "Head Up High"

Morcheeba rămâne fidelă modului ei de a face muzică - unul ușor recognosibil din mulțimea de formații din industrie - reușind în mare parte să se reinventeze cu albumul "Head Up High". Destul de sinuos, valoros, cu câteva melodii ușor accesibile și comerciale, discul poate fi deliciul oricărui consumator de muzică, indiferent de genul preferat.

Morcheeba

În clipa în care dai play acestui disc, transpare o anumită atmosferă funky din momentul când "Gimme Your Love" cu tonurile și synth-urile specifice genului trip-hop se contopesc cu partitura vocală semnată de Skye și cu partea solo de chitară. Acest prim single beneficiază și de un videoclip comercial, dar care rămâne în normele cu care am fost obișnuiți în cei aproape 20 de ani de carieră ai unei trupe cult.

"Face Of Danger". De aici lucrurile încep să capete mai multă profunzime, piesă fiind ceea la care m-am întors de cele mai multe ori după ce am savurat complet albumul. Avem un hit în discuție, o piesă spumoasă, animată, în care mai multe planuri tonale sunt suprapuse. Este o melodie complexă. Cu un ușor caracter de vodevil, ea vine la pachet cu sfaturi în a depăși calamitățile sufletești și cu ideea că este bine să zâmbești în fața dezastrelor de acest tip. Satirică, cu o formă tripartită clară pe strofe și explozie la unison în momentul refrenului, cu o intervenție alertă semnată de rapper-ul Chali 2na, track-ul o pune pe solistă în prim plan. Artista asigură și partea de backing-vocals ca la orice piesă compusă de Morcheeba .

Audio: MORCHEEBA - Face Of Danger

Părăsim pentru puțin timp zona de petrecere și ajungem într-o atmosferă mai sumbră și complicată. "Call It Love" este prima piesă din repertoriul Morcheeba în care Skye nu mai este vocea care conferă gravitate și identitate creației. Cu un special guest star din trupa White Denim, James Petralli, care în primul moment m-a dus cu gândul la solistul Dan Auerbach (The Black Keys), melodia este un mix de blues, grunge, electro-jazz. Amândoi interpretează simultan partitura, Skye câștigând încă o dată la capitolul delicatețe vocală prin modul ei dantelat de a-și reliefa puțin mai sus ambitusul vocal.

Audio: MORCHEEBA - Call It Love

Prin "Under The Ice" ajungem cu gândul în spațiul asiatic, propice momentelor de meditație, atunci când stăm față în față cu trecutul. Deosebit de descriptiv, pare un track care celebrează înțelepciunea de pe urmă, pe care cu toții o trăim în anumite momente în viață. Astfel, într-un uptempo creat cu beat-uri de tobe, similare celor ale inimii, pare o melodie de pe un album solo al lui Skye. Mai precis, pare facil de inclus pe materialul "Keeping Secrets" din 2009, cel în care solista s-a implicat în procesul de creație și de producție. Pierderea iubirii pe tărâmuri îndepărtate și unicitatea acesteia în ciuda trecerii timpului este o constantă abordată de formația Morcheeba de-a lungul anilor de carieră. ("Nothing to lose, nothing to gain/ Wisdom won with pain.") Întrebată cum a decurs procesul de creație pentru aceasta piesă, Skye Edwards a ținut să precizeze că Paul avea dificultăți în a compune versurile, astfel că aceasta i-a trimis numeroase imagini cu un lac înghețat și câteva fraze, astfel prinzând contur povestea piesei.

"I'll Fall Apart" este o nouă creație în care apare vocea lui James Petralli, acesta fiind și textierul melodiei de față și al altor două creații de pe disc: "Call It Love" și "Finally Found You". Având o durată restrânsă (două minute), melodia este foarte intensă, pare un interludiu și o pauză în respirație, fiind în contrast dinamic cu cele mai multe track-uri ale albumului. Fiind creionată acustic, doar cu pian, voce, plus ușoare riff-uri și efecte electronice, pare o conversație între cei doi artiști, punctându-se din nou tema regăsirii de sine și a omului iubit dintotdeauna. ("We should really try to be together/Let the past be the past".)

MORCHEEBA - I'll Fall Apart & The Sea LIVE Acustic - Iulie 2013

Momentul următor poate fi considerat drept o adaptare după piesa "Friction" din 1998. "Make Beliver" este similară din punct de vedere al sonorităților reggae, cu adăugirea unora pop, techno mixate cu arome tribale, rezultând un produs dansabil ( elemente din dancehall ) și mult mai simplu / previzibil decât piesele anterioare.

"Release Me Now" vine cu o doză de vitalitate și noutate, păstându-se nota de dramatism în momentul refrenului. Nature Boy, un nou invitat, alături de progresia susținută de linia bass-ului, duc melodia într-o zonă mai accesibilă, păstrându-se astfel tehnica contrapunctului. Aceste două piese vor fi cele mai așteptate de către Skye în momentul reprezentațiilor live, așa cum a ținut să precizeze.

"Am folosit sonorități noi din alte zone ale muzicii electronice, depășind aspecte din zona de hip-hop abordate uneori în trecut. Albumul acesta a fost creat prima dată cu beat-urile, ceea ce ne-a ajutat să compunem partituri în maniere noi. Mereu am încercat să găsim un balans perfect între sound-ul organic și cel electronic, lucru deosebit de provocator. Cu acest disc am avut o idee clară cum vom lucra și totul s-a aranjat frumos. Ross și Skye îmi fac munca de producător foarte ușoară." - Paul Godfrey - producătorul discului "Head Up High" și membru fondator Morcheeba

"To Be" apare cu un nou invitat, Rizzle Kicks și în ciuda manierei interesante de la început, melodia este plictisitoare și simplistă.

"Hypnotized", piesă presărată cu riff-uri ce aduc aminte în mod surprinzător de AC/DC, este genul de creație în crescendo continuu până în momentul refrenului. Toba premier se aude doar pe a doua și a patra bătaie din fiecare măsură, iar bătaia cea tare este pe prima, iar cea secundară pe cea de-a treia, mod caracteristic genului rock. Până la minutul 2:23 piesa decurge astfel, până când apare o nouă invitată de aceasta dată care duce creația la un nou nivel. Ana Tijoux, cunoscută pentru genul hip-hop abordat în limba spaniolă, conferă o notă de inedit, în timp ce Ross Godfrey asigură cu succes partea armonică. Ca un detaliu personal, Ana și-a înregistrat partea cu câteva zile înainte de a deveni mamă, moment care l-a făcut pe Paul să considere că artista este de-a dreptul profesionistă.

"To The Grave" aduce aminte puțin din lirica "Blood Like Lemonade", melodia de față căptând prin noi valențe textuale, stilistice și având un tempo mai alert. Synth-urile minimaliste, repetițiile, stilul drum & bass accentuat dau o notă foarte actuală partiturii în totalitatea ei, fiind una deosebit de vizuală care se pretează pentru un videoclip. Paul, compozitorul oricărei piese Morcheeba dintotdeauna, a apelat la metoda scriitorului William Burroughs. Aceasta presupune scrierea de versuri prin diferite amestecuri de cuvinte din texte, colaje cumva la întâmplare, astfel că par uneori fără un sens exact. Tehnica folosită cu succes de David Bowie este una cu care solista s-a obișnuit, menționând că este fericită că Paul știe cum să creioneze versuri, iar ea reușește să le adauge un plus de valoare și unicitate.

Speranța într-un nou început transpare prin "Do You Good", un track ce poate fi încadrat în zona pop, iar ultima melodie aflată pe disc, "Finally Found You", subliniază esența ambientală Morcheeba, însă într-un mod reevaluat pentru a prinde o nouă viață. Aceasta învăluie și subjugă asemeni uneia dintre cele mai cunoscute creații semnate de band cu care acesta a deschis ani la rândul orice spectacol live - "The Sea". Din nou, James Petralli renunță la automatisme și conferă limpezime, reușind să sublinieze momentele cheie în discursul sonor al lui Skye. Cu un tonus pozitiv și o senzualitate care ne duce cu gândul la malul unei mări, creația are caracter de manifest.

Coperta albumului Morcheeba – “Head Up High”

Atunci când scrii recenzia unui album așteptat de o bună perioadă de timp, este un complicat să îți dozezi emoțiile și să rămâi obiectiv. Trupa a dat foarte mult și cu siguranță, va mai primi aprecieri din partea publicului, odată cu demararea turneului de promovare. Paul consideră discul așteptat pe 14 noiembrie drept "Morcheeba cu puls". Fiecare ascultător își va găsi piesa căutată, care îl definește într-un fel sau altul.

Pe data 11 decembrie la Arenele Romane, trupa aceasta revine să confirme și poate să convingă alți melomani să le iubească compozițiile atât de universale și ușor de asezonat cu propriile lor trăiri, oferind o manieră sublimă de sondare a subconștientului.

Ultimele cuvinte ale acestei recenzii îi aparțin irepetabilei Skye Edwards:

"Muzica pentru mine a început când i-am întâlnit pe Paul și Ross. Ei urmau să fie faimoși, să pună la punct o trupă de succes, am simțit acest lucru. Am aderat cumva la visul lor. Nu mi-am imaginat că voi deveni o cântăreață. Interpretam partituri de backing-vocals într-o trupă de funk, dar am fost foarte timidă când i-am cunoscut. Aceștia s-au adaptat vocii mele atunci când au compus melodii, reușind să creeze mai lent pentru a mi se potrivi. Așa s-a născut piesa 'Trigger Hippie', iar apoi am scris un album în jurul acelei piese...si restul este istorie, așa cum ei spun".

Programul concertelor la Analogue Festival 2022 și bilete de o zi

Analogue Festival, evenimentul care îmbină natura cu muzica, artele și tehnologia, îi aduce pe Platoul Făget din Mioveni (județul Argeș) pe Morcheeba, Asaf Avidan și JP Cooper. Consultă programul desfășurării concertelor și află care este preţul biletelor de o zi. Ediția din 2022 a evenimentului are loc ȋntre 2 și 4 septembrie.

Concert Morcheeba la Arenele Romane pe 24 iunie 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

ANALOGUE Festival își propune să ''instige'' la escapism, la evadarea din lumea digitală și alăturarea componentelor de natură și spațiu existente în afara orașului pentru o conexiune cât mai reală cu oamenii care au preocupări sociale, valori și acțiuni comune. Prima ediție a festivalului va avea loc în perioada 2 - 4 septembrie, pe platoul Făget din Mioveni.

Prețul biletelor de o zi la Analogue Festival 2022

În următoarele 10 zile, cei care doresc să participe la Analogue vor avea posibilitatea să ȋși achiziţioneze bilete la un tarif special. Începȃnd din 4 august pȃnă pe 14 august, biletele de o zi vor avea preţul de 110 lei, urmȃnd ca din 15 august preţul unui bilet de o zi să fie 140 lei. Biletele pe zile și abonamentele cu acces de 3 zile sunt disponibile online, dar vor putea fi achiziţionate și direct de la intrare, ȋn zilele de festival, ȋn limita stocului disponibil. Găsiți mai multe detalii în Agenda InfoMusic.

Programul pe zile la Analogue Festival 2022 / Main Stage:

Vineri, 2 septembrie

• Programul concertelor ȋncepe la ora 18:00: Bruja, El Nino, Nane, Deliric & Silent Strike, BUG Mafia, Rudimental (DJ set).

Sȃmbătă, 3 septembrie

• Programul concertelor ȋncepe la 17:30: Catalina Cara, Moonlight Breakfast, Zdob și Zdub, Subcarpaţi, Dubioza Kolektiv, Morcheeba

Duminică, 4 septembrie

• Programul concertelor ȋncepe la 16:00: Maria Hojda, Irina Rimes, The Motans, Golan, Asaf Avidan, JP Cooper, Jessie Ware

Pe langă muzica live de pe Main Stage, festivalul va avea încă două scene.

Celelalte scene de la Analogue Festival 2022:

Surpriza festivalului este scena Radio ZU.

"ZU aduce starea naturală, tu adu-ţi prietenii la Analogue Festival, pe platoul Făget! Am pregătit o scenă specială cu #MuzicaAia, gata să primească toată energia publicului. DJ Razz și DJ Popoviciu sunt la platane și mixează cele mai tari hituri pentru cele mai tari momente. În cele 3 zile de festival ne vom bucura cât pentru 3 luni de vară. Ne vedem pe platou, să facem cel mai tare show! See you!", au transmis reprezentanţii Radio ZU.

Analogue propune ȋncă o scenă de party, unde mai mulţi DJs și tineri artiști vor performa ȋn fiecare zi de festival. Noutăți și informații suplimentare despre activităţile din festival vor fi publicate în următoarea perioadă.

Morcheeba concertează la București în iunie 2022; Vezi programul și regulile de acces

Skye Edwards și Ross Godfrey se întorc în România cu un show de promovare a celui de-al zecelea album de studio Morcheeba, "Blackest Blue". Concertul va avea loc pe 24 iunie, la Arenele Romane, iar GOLAN va fi special guest. Consultă programul și regulile de acces la eveniment.

Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

Noul album Morcheeba, "Blackest Blue", a fost compus în pandemie și lansat în primăvara lui 2021. Albumul explorează sound-urile experimentale cu care duo-ul londonez ne-a obișnuit de-a lungul celor aproape trei decenii de carieră, continuând călătoria muzicală ce i-a consacrat ca pionieri ai scenei muzicale britanice și i-a făcut cunoscuți în toate colțurile lumii, cu vânzări de miloane de albume.""Blackest Blue" este despre găsirea unei cai de a ieși la lumină în timpurile cele mai întunecate, schimbat, dar intact".

Albumul conține 10 piese noi, primul extras fiind single-ul "Sounds of Blue". Pe 24 iunie pe scena Arenelor Romane se vor auzi în premieră piesele de pe "Blackest Blue", precum și piese Morcheeba deja foarte cunoscute și iubite de public.

Prețuri bilete la concertul Morcheeba de la Arenele Romane:

Primele bilete EARLYBIRD pentru concertul MORCHEEBA de la Arenele Romane sunt epuizate, iar biletele pot fi acum achiziționate la pretul de PRESALE la urmatoarele categorii:

• PREMIUM SEATED (loc pe scaun în sectoarele E si K din apropierea scenei): 265 lei (include comisioane);
  • GOLDEN STANDING (în picioare, în fața scenei): 195 lei (include comisioane);
  • GENERAL ACCESS (cu loc pe scaun sau în picioare, în spatele zonei Golden): 145 lei (include comisioane);

În ziua concertului, pe 24 iulie, prețurile biletelor, atât online, cât și la casa de bilete de la Arenele Romane, vor fi:

• PREMIUM SEATED (loc pe scaun în sectoarele E si K din apropierea scenei): 295 lei (include comisioane);
  • GOLDEN STANDING (loc în picioare, în fața scenei): 225 lei (include comisioane);
  • GENERAL ACCESS (cu loc în picioare sau pe scaun, în spatele zonei Golden): 175 lei (include comisioane);

Detalii despre biletele pentru concertul Morcheeba din București:

• Biletele pot fi achiziționate și de deținătorii unui voucher sau ai unui pachet reSTARt Emagic
  • Biletele pot fi achiziționate și de deținătorii unui voucher sau ai unui pachet reSTARt Emagic. Organizatorii încurajeaza participanții să își achiziționeze biletele online, pentru a minimiza timpul petrecut la accesul în locație.
  • Posesorii abonamentelor EMAGIC WEEK PASS vor putea accesa evenimentul în baza abonamentului emis la achiziționare.
  • Intrarea la eveniment va fi permisă doar prin zona de acces indicată, în baza unui bilet de acces valid, care va fi înlocuit cu o brățară (în cazul categoriilor Premium Seated și Golden Standing).
  • Un singur bilet permite accesul pentru o singură persoană, o singură dată. Participanții trebuie să aibă brățara la mâna (în cazul categoriilor Premium Seated și Golden Standing), biletul de acces și un document de identificare (carte de identitate sau pașaport) asupra lor, pe tot parcursul evenimentului.
  • Cumpărătorul biletului, prin achiziționarea biletului respectiv, este de acord cu termenii și condițiile impuse de organizator și se obligă să se supună măsurilor impuse de legislația locală în vigoare de la momentul desfășurării evenimentului, precum și regulamentului de acces comunicat de organizator la momentul punerii în vânzare a biletelor, înainte de eveniment, în timpul desfășurării evenimentului și în perimetrul locației unde are loc evenimentul.
  • Cumpărătorilor de bilet li se recomandă consultarea siteului oficial și a platformelor social media Emagic, precum și a siteurilor și paginilor de social media a platformei de ticketing partenere – iaBilet.ro, înainte de participarea la eveniment.

Reguli de acces la concertul Morcheeba de la Arenele Romane:

Accesul în incinta Arenelor Romane se va face începând de la ora deschiderii porților, respectiv, începând de la ora 18:00. Accesul se va face exclusiv pe poarta din parc.

Organizatorii le recomandă participanților să vină din timp la eveniment, însă nu înainte de ora deschiderii oficiale a porților de acces, menționată mai sus. Astfel, se va evita aglomerarea zonelor de acces, iar timpul de așteptare va fi redus.

Organizatorii recomandă participanților ca, odată intrați în spațiul de eveniment, să localizeze cea mai apropiată ieșire de urgență.

În zona evenimentului NU VA FI PERMIS accesul cu:

• băuturi achiziționate din afara perimetrului locației;
  • sticle (inclusiv sticle de parfum de orice cantitate, orice alte sticle sau deodorante), bidoane de plastic, doze de aluminiu, conserve;
  • artificii, bannere susținute de bețe, spray-uri, lasere;
  • materiale periculoase sau interzise, explozivi, droguri;
  • obiecte ascuțite, grele, confecționate din sticlă, metal sau orice alte obiecte care ar putea fi periculoase pentru alți participanți;
  • scaune;
  • arme, lanțuri, precum și încălțăminte, îmbrăcăminte sau bagaje care prezintă elemente dure, ce ar putea pune în pericol sănătatea participanților în cazul în care, din accident, ar veni în contact cu ele;
  • umbrele;
  • animale;
  • rucsacuri și bagaje voluminoase;
  • selfie stick-uri, aparate foto profesionale, aparate de înregistrare audio-video de orice fel sau aparate GoPro.

În zona de eveniment VA FI PERMIS accesul cu:

• aparate de fotografiat compacte;
  • brichete;
  • medicamente (orice astfel de produse sunt permise doar dacă sunt însoțite de rețetă, scrisoare medicală sau orice alt document înlocuitor al acesteia, cu maximum o doză zilnică), insulină, spray
  • inhalator pentru astm.

Achiziționarea băuturilor și alimentelor:

În incinta Arenelor Romane, spectatorii vor avea la dispoziție băuturi răcoritoare, apă, bere, long drinks de la bar și gustări/ produse alimentare. Pentru eficientizarea accesului la bar, toate produsele vor fi comercializate în baza unor jetoane ce vor putea fi procurate de la punctele special amenajate în locație, distribuite în toate zonele de concert.

În caz de ploaie:

• Organizatorii recomandă participanților la eveniment să aibă asupra lor pelerine de ploaie, întrucât accesul cu umbrele în zonele de concert nu este permis. De asemenea, pelerine de ploaie vor putea fi achiziționate și în incinta Arenelor Romane, de la bar.

Accesul minorilor:

• Orice participant la eveniment, indiferent de vârstă, poate accesa evenimentul doar în baza unui bilet valid, propriu. Minorii cu vârstă sub 16 ani pot accesa evenimentul doar însoțiți de un adult. Organizatorii nu recomandă participarea copiilor foarte mici la concerte, din pricina sunetului și luminilor puternice, iar în cazul participării, se recomandă purtarea căștilor de protecție.

Informații generale:

Înregistrarea de orice fel a show-ului (exceptând acreditarile oferite de organizator în acest scop) este strict interzisă. Organizatorul evenimentului poate confisca orice aparat de înregistrare audio-video folosit astfel, deținut de participanții la eveniment.

În timpul spectacolului este posibil să se folosească lumini stroboscop, care pot dăuna persoanelor cu epilepsie fotosensibilă. Tichetul de acces nu poate fi înlocuit dacă este pierdut, furat sau distrus și este valabil pentru o singură intrare, pentru o singură persoană. Tichetul de acces nu poate fi vândut sau reprodus, reproducerea tichetelor de acces fiind ilegală.

Organizatorul își rezervă dreptul de a folosi fotografii și înregistrări video cu participanții la eveniment în scop promoțional. Prin participarea la eveniment, participanții la eveniment cedează toate drepturile pentru fotografii și înregistrări realizate în timpul concertului.

Programul evenimentului poate suferi modificări în funcție de condițiile meteo și numărul publicului participant.

Analogue Festival 2022 va avea loc pe platoul Făget din Mioveni; Asaf Avidan și Morcheeba fac parte din lineup

Analogue, festivalul care îmbină natura cu muzica, artele și tehnologia, promite în 2022 o primă ediție cu un lineup variat și ofertant. Pe platoul Făget din Mioveni vor concerta la început de septembrie artiști precum Asaf Avidan, B.U.G. Mafia, Dubioza Kolectiv, Jessie Ware, Morcheeba și Subcarpați.

Asaf Avidan în concert la Balkanik Festival pe 9 septembrie 2018 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Omul modern, preocupat de carieră și de recunoașterea socială, în constantă relație cu mediul digital, are nevoie de mici momente de escapadă în realitatea imediată, de reluarea legăturii cu sinele, dar și cu cei din jur. Are nevoie de o readaptare la tot ceea ce se întâmplă în afara casei și la reconectarea cu mediul înconjurător.

ANALOGUE Festival își propune să ''instige'' la escapism, la evadarea din lumea digitală și alăturarea componentelor de natură și spațiu existente în afara orașului pentru o conexiune cât mai reală cu oamenii care au preocupări sociale, valori și acțiuni comune. Intenția ANALOGUE este aceea de a oferi regiunii de sud-centru a țării un festival cu o experiență diferită.

Prima ediție a festivalului va avea loc în perioada 2 - 4 septembrie, pe platoul Făget din Mioveni. Timp de 3 nopți și 3 zile, creatorii ANALOGUE îi vor surprinde pe fanii festivalului cu mici escapade, fie ele vizuale, fie de tip craft/artizanal sau muzicale, cu diverse genuri.

LINEUP-ul Analogue Festival 2022:

Printre cei care vor urca pe Main Stage se numără headlinerii Asaf Avidan, B.U.G. Mafia, Dubioza Kolectiv, Jessie Ware, J.P. Cooper, Morcheeba, Rudimental și Subcarpați. Pe lângă aceștia, printre artiștii confirmați se mai numără: Deliric x Silent Strike, Golan, Irina Rimes, Moonlight Breakfast, Nane, The Motans și Zdob si Zdub. Line-up-ul ANALOGUE Festival va fi împărțit pe parcursul celor trei zile de festival.

Lineup-ul complet Analogue Festival 2022:

• Asaf Avidan
  • B.U.G. Mafia
  • Dubioza Kolektiv
  • Jessie Ware
  • JP Cooper
  • Morcheeba
  • Rudimental
  • Subcarpați
  • Deliric X Silent Strike
  • Golan
  • Irina Rimes
  • Moonlight Breakfast
  • Nane
  • The Motans
  • Zdob și Zdub
  • Bruja
  • Catalina Cara
  • El Nino
  • TM Groove & Maria Hojda

Pe lângă muzică, programul festivalului va fi completat de o serie de activări de artă & tehnologie, dar și de alte activități (ateliere, jocuri interactive, sesiuni de wellness și relaxare în natură), adresate publicului de toate vârstele.

Bilete la Analogue Festival 2022:

La prima ediție sunt așteptați peste 7.000 de oameni din toate colțurile țării. Biletele Early Bird s-au pus în vânzare sub formă de abonament standard sau abonament VIP.

Copiii sub 7 ani au acces gratuit, dacă și numai dacă sunt însoțiți de un adult care își va fi achiziționat un bilet / abonament sau care este beneficiar al unei invitații.

• Abonament VIP - 412,15 lei
  • Abonament standard - 254,28 lei

Despre ANALOGUE Festival

ANALOGUE este un festival care îmbină natura cu muzica, artele și tehnologia și care aduce în discuție problematici actuale precum sustenabilitatea, limitele digitalului și relațiile interumane. Prima ediție se va desfășura în perioada 2 - 4 septembrie, pe platoul Făget din Mioveni, cu sprijinul Primăriei Mioveni și al Centrului Cultural din Mioveni.

<< sept. 2022 >>
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11