Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Interviu Thomas Azier: "Câtă vreme muzica este autentică, ea va trece proba timpului"

Thomas Azier iubește contrastele. Un electro rece cu o voce caldă, analog cu digital, agresiv cu tandru, așa este pusă în valoare frumusețea muzicii compuse de tânărul artist. Are un spirit ambițios și autodidact, fiecare detaliu fiind șlefuit cu atenție, indiferent dacă vorbim despre versuri, compoziție, mixaj sau producție. Thomas reușește să le facă pe toate și nu oricum. Este mândru de primul său album, “Hylas”, pentru că nu a trebuit să facă niciun compromis și crede în autenticitatea muzicii, ce nu poate fi știrbită de timp.

Publicat

pe

Thomas Azier în concert la București în cadrul evenimentelor Deck Sounds │ FOTO: Bogdan Zop

1. Bună, Thomas! Ai călătorit foarte mult în ultima perioadă, deschizând concertele lui Woodkid. Te-au inspirat orașele pe care le-ai văzut în a începe să compui piese noi?

Niciodată nu e suficient timp pentru a vizita noile locații, însă plănuiesc o excursie în estul Europei și Rusia tocmai pentru a compune.

2. Apropo de Woodkid, cum e să fii în turneu cu el? Să ne așteptăm la vreo colaborare pe partea de compoziție, producție sau realizare de videoclipuri?

Yoann are o agendă foarte încărcată, așa încât e destul de greu să lucrezi cu el. Dar ne place să vorbim despre muzică și să privim retrospectiv asupra compozițiilor celuilalt. Cred că acum, după 2 ani de în care am cântat în deschiderea altor artiști, lucrând totodată și la albumul meu, sunt foarte entuziasmat să pot susține propriile mele concerte. Îmi plac încăperile mici, căptușite cu oameni transpirați.

3. Știu că ai colaborat recent și cu Stromae, pentru ultimul său album - ”Racine Carree”. Cum ați ajuns să lucrați împreună?

Paul (Stromae) m-a găsit prin intermediul managerului său, care era deja un fan al muzicii mele. M-a vizitat apoi la studioul meu din Berlin. M-am simțit puțin jenat, pentru că studioul meu se afla (și încă se află) într-o clădire aflată în construcție, nu găsești nici măcar o toaletă decentă. Eu folosesc holurile pe post de studio. Mă ocup de mixaje, ajustări, demo-uri, sample-uri, jucându-mă cu mașinăriile de acolo. I-am arătat care este procesul meu de producție și am lucrat împreună la câteva piese.

4. Ce ți se pare mai complicat: să fii producător sau să colaborezi cu altcineva pe partea de producție?

E mult mai greu să lucrezi la piesele tale. Pot fi foarte precis și de mare ajutor atunci când vine vorba de partea de producție. Pot să am o privire panoramică, cu atât mai mult în industria actuală în care ajungi să intri în pielea producătorului, managerului, regizorului, și lista continuă. Pentru a avea succes e important să ai toate aceste aptitudini. Trebuie să le poți face pe toate. Ai nevoie de o privire panoramică care să te ghideze.

Mulți dintre artiști sunt speriați, la fel ca și mine, pentru că toți pretind că vor să te ajute, dar nu au nicio idee despre ceea ce vrei să faci. Sau te costă 20.000 de euro. Ajungi să devii paranoic și să faci totul de unul singur.

5. Ai lucrat 5 ani la albumul tău de debut, “Hylas”. Ești mulțumit de rezultat?

Sunt foarte mulțumit. Am făcut 0 compromisuri și tocmai din acest motiv sunt mândru de produsul final.

Thomas Azier - Ghostcity

6. Care este cel mai important lucru pe care l-ai învățat în primii tăi ani în această industrie?

La fel cum spuneam și mai devreme, trebuie să înveți să le faci pe toate: mixaj, producție, regie, compoziție, text. Mi se pare greu să te menții concentrat asupra lucrurilor pe care vrei să le faci atunci când ai multe voci în jurul tău. La un moment dat am încercat să colaborez cu alte persoane și am pierdut acea viziune panoramică. Am simțit că înnebunesc la un moment dat.

Cred că provocarea în a fi un artist în zilele noastre este să reușești să găsești niște cadre. Sunt mult prea multe posibilități, așa încât e important să îți delimitezi spațiul de lucru. La fel cum un pictor încadrează prin rame creațiile sale.

Sunt mulți oameni care îți dau impresia că vor să te ajute: manageri, producători, etc. Cred că am fost dezamăgit de prea multe ori, așteptând să fiu ajutat. La un moment dat am renunțat și am hotărât să fac totul singur. Nu îmi place să mă bazez pe alții. Mă simt mai puternic și mai hotărât atunci când iau eu deciziile. Așa că am început să compun și să produc de unul singur. În primii ani am fost destul de deprimat pentru că nu suna foarte bine, dar lucrurile au avut nevoie de timp pentru a evolua.

7. Ai putea să ne dezvălui câteva detalii din spatele procesului de creație? De la ce pornești atunci când compui: concept, versuri?

Depinde. Pot fi ambele. Merg împreună. Ritm și armonie, concept și versuri. De obicei mă gândesc la o piesă cam 80% din timp și apoi încep să lucrez la ea și completez prin diferența de 20%. La început trebuie să am o idee despre versuri, armonii, fundal, orice.

Thomas Azier - Angelene

8. Ai fost mereu atras de nișa electro-pop sau ai realizat în timp că ți se potrivește?

Îmi plac foarte mult contrastele. Un electro rece cu o voce caldă, analog cu digital, agresiv cu tandru. Partea electro a pornit de la interesul meu pentru mașinăriile imense din fabrica DDR unde am studioul. Mi-a plăcut să butonez amplificatoarele și sintetizatoarele, să le înregistrez și să le pot simți vibrațiile acolo, în fabrică. Fabrica în combinație cu instrumentele electronice: acestea au fost cadrele albumului meu.

9. Ce alte genuri de muzică te inspiră atunci când compui?

Jazz-ul și muzica clasică.

10. Ai putea numi 3 lucruri pe care ți le oferă muzica?

Comunicare, emoție și putere.

11. În ce direcție crezi că se îndreaptă industria muzicală? Crezi într-un viitor dominat de muzica electronică?

Câtă vreme muzica este autentică, ea va trece proba timpului.

Thomas Azier a concertat în premieră la București pe 26 aprilie în cadrul seriei de evenimente marca Deck Sounds. Prin această platformă sunt promovați artiști străini din zona electro și indie, care au reușit să capteze atenția publicului internațional. Deck Sounds le-a adus în premieră în România pe Elliphant și Delilah.

Thomas Azier - Red Eyes

Comentează

Trending