Urmărește-ne în Social Media

rock

Artiști în izolare | Dan Byron: "Dacă societatea va arăta la fel după această pandemie, înseamnă că n-am înțeles nimic"

Dan Byron practică distanțarea socială de câteva săptămâni bune. Îi este dor de concerte și de ieșirile cotidiene în oraș, însă a reușit să se acomodeze și cu izolarea. E obișnuit să aibă un program fix, așa că în lipsa evenimentelor își investește timpul în exerciții de compoziție. Cât despre fake news-uri și teorii ale conspirației, ne mărturisește că a citit multe prostii pe tema actualei pandemii.

Publicat

pe

Dan Byron
Dan Byron │ FOTO: Anya Dimitrov

În noiembrie 2019, Dan și colegii din byron lansau albumul "Nouă". Cei care au ratat ocazia de a-l asculta live sau vor să-l reasculte, o pot face accesând platforma Overground Showroom, o proaspăt lansată bibliotecă de video on demand dedicată concertelor. Aici veți găsi concertul byron - Nouă, live la Cincșor, o sesiune filmată și înregistrată de trupă la Transylvania Guesthouses în primele zile din martie 2020.

Tototdată, dacă vă e dor să vă încărcați bateriile cu un show live byron, formația va susține un concert online joi, 16 aprilie. Găsiți toate detaliile despre eveniment aici.

InfoMusic: De câtă vreme te afli în izolare și de ce ți-e cel mai dor din viața de dinainte de pandemie?

Dan Byron: Imediat se fac cinci săptămâni. Mi-e dor de concerte, evident, dar și de ieșirile obișnuite în oraș. Vorba cântecului: "you don’t know what you’ve got till it’s gone"

InfoMusic: Ai vreun nou tabiet de când stai acasă?

Dan Byron: Programul meu e destul de fix de ani de zile și în mare parte se petrece acasă, așa că izolarea nu mă încurcă prea mult.

InfoMusic: Cât de des citești acum știrile, comparativ cu perioada pre-pandemie?

Dan Byron: Un pic mai des ca înainte. Încerc să mă țin departe de isterie și să știu doar strictul necesar.

"Am auzit multe prostii, inclusiv despre laboratoare secrete, viruși fabricați și declarații ale unor oameni importanți despre cum ne încurcă seniorii economia"

InfoMusic: Cum te ferești de fake news și care a fost cea mai ridicolă teorie a conspirației pe tema COVID-19 de care ai auzit?

Dan Byron: Fake news au un format destul de ușor de recunoscut, mai ales că sunt axate pe click-bait. Mijlocul meu principal de informare este internetul de mulți ani, așa că știu ce cu ce se mănâncă. N-aș putea să-ți spun care a fost cea mai absurdă, dar da, am auzit multe prostii, inclusiv despre laboratoare secrete, viruși fabricați și declarații ale unor oameni importanți despre cum ne încurcă seniorii economia.

InfoMusic: Guști glumele cu coronavirus sau ți se pare că-i un subiect despre care nu ar trebui să se glumească?

Dan Byron: Știi cum e, râdem, glumim, dar în incintă. De data asta la propriu. Nu știu ce ne-am face fără umor, probabil am începe să coborâm scara evoluției.

InfoMusic: Ce piese/artiști au revenit sau au intrat în playlistul tău în ultimele zile?

Dan Byron: Sunt foarte dat pe spate de noul album al lui Moses Sumney.

"Muzica din perioada pandemică va fi cel puțin la fel de bună ca cea scrisă în perioada nepandemică, dar mijloacele de înregistrare vor fi diferite"

InfoMusic: E perioada de izolare prielnică pentru compus? Ai compus ceva în aceste săptămâni?

Dan Byron: Nu, dar am făcut o mulțime de exerciții de compoziție. În plus, când a început izolarea eu tocmai terminasem un challenge în care scrisesem zece piese noi, așa că aveam nevoie de un răgaz.

InfoMusic: Cum crezi că va fi muzica compusă în perioada pandemică?

Dan Byron: Cel puțin la fel de bună ca cea scrisă în perioada nepandemică, dar mijloacele de înregistrare vor fi diferite, adică studiourile se vor muta în dormitor, ceea ce poate să fie și bine. Billie Eilish tocmai a luat opt Grammy-uri pentru un album înregistrat așa.

"Mă gândesc la Newton, care a pus bazele teoriilor sale într-o situație asemănătoare - Universitatea Cambridge se închisese pe perioada ciumei"

InfoMusic: Care a fost cel mai ciudat vis pe care l-ai avut de când stai în izolare?

Dan Byron: Nu-mi aduc aminte prea bine, dar era ceva legat de igienizarea cumpărăturilor.

InfoMusic: Ce te ajută să-ți menții moralul ridicat în perioada asta?

Dan Byron: Mă gândesc la Newton, care a pus bazele teoriilor sale într-o situație asemănătoare - Universitatea Cambridge se închisese pe perioada ciumei, iar proaspătul absolvent s-a văzut nevoit să-și continue studiile acasă. Să sperăm doar că nu va trebui să stăm la fel de mult, Newton a petrecut în izolare vreo doi ani.

InfoMusic: Care va fi primul lucru pe care îl vei face când carantina se va încheia?

Dan Byron: Probabil ceva banal, care pe moment va fi un super eveniment.

InfoMusic: Cum crezi că va arăta lumea după această pandemie? Va mai fi la fel?

Dan Byron: Lumea va arăta clar mai bine, nivelul de poluare a început să scadă, ș.a.m.d., însă dacă societatea va arăta la fel [după această pandemie], înseamnă că n-am înțeles nimic.

Dan Byron

Dan Byron │ FOTO: Cristian Șuțu

Despre Dan Byron

Dan Byron este liderul și vocalistul trupei byron. Formația are în discografie 7 albume de studio si 3 DVD-uri live: "Acoustic Drama", "Live Underground" (filmat în Salina Turda) și "Electric Marching Band", în care cântă alături de Fanfara Garnizoanei Bistrița și un cor de elevi. Cel mai recent album byron se numește "Nouă" (2019 ) și este un material "destul de întunecat" despre România şi angoasele sale.

Înainte de byron, Dan a mai activat în câteva formule și formații, cele mai notabile fiind Kumm și Urma. De-a lungul anilor a colaborat cu o mulțime de artiști, printre care Alexandru Andrieș, Nicu Alifantis, Paula Seling, Luiza Zan.

Comentează

Industria muzicala

Conferința Mastering the Music Business 2024 a anunțat primii speakeri

Zeci de speakeri români și internaționali din industria muzicală vor participa și anul acesta la MMB (Mastering the Music Business), unde vor dezbate cele mai de interes subiecte din lumea muzicală și se vor întâlni cu artiști și profesioniști din domeniu. Te invităm să afli mai multe detalii.

Publicat

pe

Mastering the Music Business 2024
Mastering the Music Business 2024 │ FOTO: MMB

Conferința Mastering the Music Business, cel mai mare eveniment al industriei muzicale din România, ajunge la cea de-a noua ediție. Aceasta va avea loc la București, în perioada 3-5 septembrie 2024, la Hotel Caro.

Printre primii speakeri confirmați se numără artistul Deliric, Lisa Nasta de la Glastonbury - unul dintre cele mai renumite festivaluri din lume, Ivone Lesan - una dintre cele mai recunoscute susținătoare ale egalității de gen din industrie, reprezentantă a festivalului Primavera Sound, Paul Cioc - marketing manager la HaHaHa Production, Mark Garfield -  sync agent la Pop Up Music- Oskar Strajn, booking agent la Eurosonic, Adam Dobie de la Electric Castle, Emil Ionescu, organizator de evenimente și fondatorul iabilet.ro și Dan Byron.

"Acum 9 ani, când ne-am imaginat pentru prima dată această conferință, scena muzicală arăta complet diferit. Fără modestie, cred cu tărie că MMB a pus umărul la crearea unei comunități de artiști și profesioniști care știe să navigheze mai bine apele industriei și la maturizarea acesteia, oferind know-how și o serie de instrumente greu altfel de dobândit. Cu această ediție, ne dorim să dezvoltăm mai mult această comunitate, să continuăm să oferim conținut de calitate și din ce în ce mai multe oportunități de conectare atât cu colegi din industria locală, dar mai ales cu cei din zona internațională. Anul acesta MMB va găzdui adunarea generală a IMPALA - organizația europeană a asociațiilor caselor de discuri independente din care face si România parte, oportunitate unică pentru casele de producție muzicală din țară de a se conecta cu omologii lor europeni", a declarat Anca Lupeș, fondatoarea MMB.

Primii speakeri confirmați la MMB 2024:

Ruth Koleva este o forță a industriei muzicale din Bulgaria, cunoscută nu doar pentru talentul ei muzical dar și pentru spiritul său inovator și dedicarea ei în promovarea talentului și incluziunii. În calitate de Head of Partnerships la Kanjian, cea mai mare companie independentă de muzică din China, ea conectează entități globale cu piața dinamică a muzicii din China. Impactul lui Ruth se extinde dincolo de business, ea fondând Festivalul Sofia Live, dar și prin pledoaria sa pentru egalitate, în special în cadrul comunității LGBTQ+. Prin rolurile și inițiativele sale diverse, ea continuă să modeleze viitorul muzicii atât la nivel local în Bulgaria, cât și pe scena internațională.

Ivone Lesan - Cu o strategie organizatorică, înclinație creativă și busolă feministă, Ivone Lesan și-a conturat o carieră remarcabilă în industria muzicală. Începând din 2006, a devenit una dintre cele mai proeminente promotoare a muzicii internaționale din Spania. Supraveghează toate aspectele legate de booking ale artiștilor, de la cele legale până la logistica producției. Un susținător ferm al egalității de gen, Lesan contribuie activ la inițiative precum MIM (Femeile în Industria Muzicală), unde a fost membră a consiliului de administrație între 2016 și 2019, și își împărtășește expertiza prin cursuri specializate și programe de mentorat.

Paul Cioc este Marketing Manager la HaHaHa Production, unde este parte integrantă a echipei, din martie 2023. Paul conduce o echipă dinamică dedicată creșterii eforturilor de branding și marketing ale artiștilor renumiți, inclusiv Smiley, Feli, Juno și alții. Echipa de marketing se asigură că marca fiecărui artist este elaborată meticulos și comunicată strategic pe toate canalele.

Oskar Strajn este unul dintre agenții de booking ESNS (Eurosonic Noorderslag), cel mai mare eveniment din industria muzicii live din Europa, cu sediul în Groningen, Țările de Jos. El lucrează îndeaproape cu Music Moves Europe Awards, premiile muzicale anuale acordate în timpul festivalului, precum și cu coordonatorul ESNS Radar&Analytics.

Emil Ionescu este organizator de evenimente în România din 2004. A organizat peste 3.000 de evenimente, de la concerte în cluburi până la arene mari cu headlineri precum Iron Maiden, Slipknot, Judas Priest, alt-J, Nightwish, Deftones, Disturbed, James Arthur, Garbage, Tom Odell, Slayer, Whitesnake, Goran Bregovic, Il Divo, Pantera sau Evanescence. Din 2012, Emil Ionescu este, de asemenea, fondatorul și directorul general al iaBilet.ro, liderul de piață al serviciilor de bilete din România, cu peste 3.000 de clienți activi B2B (promotori, cluburi, locații, teatre și așa mai departe) și 2 milioane de bilete vândute pe an în România și în jurul Europei.

Bilete MMB 2024:

Biletele pentru MMB s-au pus în vânzare online, cu prețuri pornind de la 99 de  lei. Acestea includ acces la conferință, dar și la recepții, cocktailuri și alte evenimente de networking organizate în cadrul evenimentului.

Citește în continuare

Trending