BTLIVE - Concert byron
Vocea României 2017, sezon 7Află noutăți despre Vocea României 2017 Prinde ofertele Black Friday 2017Prinde ofertele Black Friday 2017 Echipa Despot cântă ”We Will Rock You” la metrouVIDEO: Echipa Despot la Vocea României 2017 cântă "We Will Rock You" la metrou INFO CONCERT:
Electric Castle Festival 2018
INFO CONCERT:
Katy Perry
Poze de la concertul Feli - lansarea albumului "Eu sunt Feli" INFO CONCERT:
UNTOLD Festival 2018
Profită de oferta Black Friday: Bilete la ELECTRIC CASTLE cu 369 de lei față de 549, tariful scade la 300 de lei de om pentru grupuri!

Alex Ceaușu: "Peste tot vezi că sexul, drogurile și crima se vând cel mai bine"

Regizorul Alex Ceaușu ne-a povestit într-un interviu sincer despre începutul carierei sale și primele videoclipuri, divulgându-ne câteva secrete din spatele camerelor de filmat.

Alex Ceaușu

Când ai început să regizezi videoclipuri? Cum a fost prima experiență pe platoul de filmare?

Nici nu mai știu... cred că acum opt ani. Nu m-am gândit că o să fac clipuri și de-asta nici nu am urmat o școală în domeniu. Înainte de a mă apuca de chestia asta, am făcut producție muzicală. Asta se întâmpla prin 2005, iar în acel moment am reușit să fac un fel de casă de discuri cu un prieten. Primul nostru produs la care am lucrat a fost o colecție de zece CD-uri cu tot felul de compozitori români. S-a vândut într-un tiraj de 300.000 de exemplare, într-o jumătate de an. Însă între timp a fost promulgată o lege care ne-a impus să facem CD-uri în fabricile speciale, iar noi făceam totul „acasă”, așa că am renunțat. Venitul câștigat l-am împărțit, iar partenerul meu a mers în continuare pe plan muzical, iar eu mi-am cumpărat o cameră. Am început să filmez flori, fluturi, albine, păsărele... numai chestii pentru sufletul meu, nimic de natură comercială. Până când mi-a venit ideea de a le face un videoclip unor prieteni hip-hopperi și de acolo a pornit treaba. Clipul respectiv a fost văzut de un alt rapper, până când au tot venit alții și așa am început să câștig bani.

Care a fost cel mai important artist alături de care ai lucrat la început?

Dintre cei de atunci au fost Sișu, Puya, Cedry2k, DOC, până când m-a sunat într-o dimineață cineva, iar dincolo de receptor era Vlad Irimia de la BUG Mafia. Într-o fracțiune de secundă am înțeles ce mi se întâmpla și am rememorat brusc toate clipurile celor de la BUG. Atunci mi-am dat seama că toți cei care au colaborat cu ei au ajuns foarte cunoscuți, spre exemplu cele care le cântau refrenele... Nico și Cătălina Toma. Așa că am acceptat și de acolo a început nebunia și intrarea mea în mainstream.

Clipul a fost pentru o piesă de impact, BUG Mafia cu Loredana, și mă bucur că așa că am reușit să îi aducem în poveste pe Dragoș Bucur și pe Mirela Oprișor. Scenariul și clipul au fost de impact, așa că asta a fost lansarea mea.

După Mafia, m-a căutat Fly Project și așa am captat atenția trupelor de dance, house. De acolo a început toată nebunia. Însă primul clip important pe care l-am făcut a fost prentru BUG Mafia, iar primul videoclip a fost pentru un hip hopper de care nu a auzit lumea.

Cu ce artiști îți place acum să colaborezi cel mai des?

Mulți dintre ei îmi sunt și prieteni, așa că le-am regizat chiar și peste 10 clipuri, iar asta înseamnă foarte mult, având în vedere că orice artist lansează maximum două piese pe an. Printre ei se numără Fly Project, Anda Adam, BUG Mafia, Andreea Bălan și Andreea Bănică.

Dacă ai avea șansă să colaborezi și cu artiști internaționali, ce nume s-ar afla pe lista ta?

Am lucrat deja cu Nyanda de la Brick and Lace, Toni Cottura, Mohombi. Impropriu am lucrat cu Beyonce și Lady Gaga, dar nu neapărat eu, ci agenția pe care am înființat-o. Avem departament de grafică, iar cei de acolo a reușit să facă post-producția pentru Lady Gaga, Beyonce, Lil Wayne, Willow Smith, Pachanga.

Alex Ceaușu, Ada Condeescu și Radu Beligan

Alex Ceaușu, Ada Condeescu și Radu Beligan (Foto: www.facebook.com)

Există vreun videoclip care ți-a plăcut foarte mult și pe care ai fi dorit să îl regizezi tu?

În general îmi plac multe clipuri, dar adevărul e că nu poți să faci un clip bun dacă nu ai o piesă bună... nu e ca la un film. La un film te apuci și gândești tu singur tot conceptul și îl faci cum vrei, în timp ce la videoclip ești influențat de partea muzicală. Dacă melodia nu are un mesaj, ți-e greu ca regizor să vii cu o poveste. Sunt și alți factori : publicul țintă, target, ceea ce vrei să spui și să arăți, să manipulezi.

Mai degrabă aș putea să îți spun ce filme mi-ar fi plăcut să regizez. Cred că preferatul meu este "Schindler’s List", dar îmi plac mult și "The Notebook", "Big Fish", "Legenda lui 1900", "The Piano".

De cele mai multe ori, faptul că îmi place artistul sau că el îmi e prieten, mă face să trec peste piesa care nu îmi transmite nimic și mă străduiesc să creez o poveste pentru videoclip.

Ce surse de inspirație ai?

Întâmplări din viața reală sau din filme. Iau idei care îmi rămân în cap, urmărind anumite filme și îmi face plăcere să le transpun în clipuri. Nu pot să spun că fur ideile, pentru că asta se practică și în afară. Spre exemplu unul dintre cele mai tari videoclipuri - „California Love” al lui Tupac, este inspirat din Mad Max.

Care a fost cea mai amuzantă întâmplare de la filmări?

Întâmplări haioase sunt multe, dar multe sunt și cele dramatice. Una pe care eu o consider haioasă, (dar care putea să fie foarte dramatică) s-a petrecut în Istanbul. Am prins o vreme furtunoasă și în timp ce filmam câteva cadre în cea mai aglomerată piață, am primit un telefon de la managerul artistului, care m-a anunțat că acesta are un concert programat și că trebuie să se întoarcă urgent în țară. I-am spus că nu am cum să mă întorc pentru că doar ce am venit, dar managerul a insistat ca artistul să se întoarcă, așa că a trebuit să ne conformăm.

Ne-am întors, iar după 14 ore de drum, am ajuns în București. Eram obosit, dar înainte de a mă pune la somn, am vrut să mă uit puțin la televizor, să văd ce se mai întâmplă în țară. Și prima știre care mi-a apărut pe ecran, era din Istanbul, unde avusese loc un atentat terorist, chiar în locul unde filmasem noi, la 15 minute, după ce plecasem. Au fost 300 de victime și vreo 7 morți. Cel care m-a sunat a fost îngerul nostru păzitor.

De obicei pățesc lucruri dramatice, atunci când filmez în alte țări. Te grăbești să nu pierzi avionul, ești constrâns de vreme, pierdem timpul, nu cunoaștem oamenii, locul. Se creează o agitație justificată, dar trebuie să știi să gestionezi foarte bine lucrurile.

O altă întâmplare amuzantă a fost cea când am filmat în Insulele Canare din Spania. După vreo două zile de filmat cu vreme nefavorabilă, am reușit ca în ultima zi să prindem soare și am lucrat până târziu să terminăm tot. În cele din urmă am pierdut noțiunea timpului, iar unul din echipă ne-a atenționat că pierdem avionul. Ne-am panicat și am strâns repede tot echipamentul, ne-am urcat în mașină și am ajuns la aeroport. Am dat pașaportul și ne-am pus bagajele pe bandă și în momentul acela am realizat că nu aveam camera și restul aparaturii. O uitasem în locul unde filmasem, la vreo 80 de kilometri de aeroport.

Calculasem paguba și ajungea la aproximativ 25.000 de euro. Am lăsat restul echipei și artiștii să plece în țară, iar eu cu un coleg ne-am întors. Am ajuns în locul unde o lăsasem, dar nu mai era acolo, însă la câțiva metri am găsit o familie de spanioli și i-am întrebat dacă au văzut aparatura noastră. Mi-au spus că au luat-o și că au rămas să mă aștepte, știind că aveam să mă întorc după ea.
Apoi ne-am întors, dar nu am mai prins niciun avion și a trebuit să predăm mașina, pentru că era închiriată. Nu am mai găsit taxiuri și am rămas acolo, iar la ora 11, aeroportul s-a închis și ne-au dat afară. Noaptea erau vreo 6 grade și mai rămasesem pe mine doar cu un tricou, așa că am dormit în fața aeroportului. Pe la 12 noaptea era atât de frig, încât am vrut să facem un foc, dar nu erau lemne...

Într-o aripă a aeroportului se făceau lucrări și erau sisteme de izolație pentru țevi, așa că am luat un material și ne-am învelit cu el. A doua zi când eram în avion, amândoi miroseam a fum, eram negri și murdari. Dar asta e, se mai întâmplă. Videoclipul a fost pentru "Tenerife", piesa lui DJ Sava.

Care sunt cele mai excentrice pretenții ale artiștilor?

Nu prea au... dar de cele mai multe ori mi se dă mână liberă în ceea ce privește conceptul videoclipului. Mă consult cu styliștii... eu vin cu ideea. Nici nu știu dacă există la un artist excentric în adevăratul sens al cuvântului în România.

Ai călătorit prin foarte multe locuri, care te-a impresionat cel mai mult?

Mi-a plăcut mult Africa, e o atmosferă și o energie fantastică acolo. Poate datorită animalelor, soarelui, dar totul e mult mai intens, de la gustul fructelor și al mâncării, până la lumină. Îmi plac mult Kenya, Republica Dominicană, Cuba, Bahamas și Jamaica. Nu-mi plac în schimb suburbubiile sau capitalele, nu mă inspiră locurile urbane. Prefer deșerturile, plajele, pădurile.

Alex Ceaușu

Alex Ceaușu (Foto: www.facebook.com)

Cât a costat cel mai scump videoclip regizat de tine?
A fost vreo 70.000 de euro și nu s-a lansat niciodată, din cauza unor probleme de familie.

Ce părere ai despre sexualitatea exagerată din videoclipuri?
E un lucru în trend, e un concept care atrage, dar nu este un concept promovat doar în clipuri. Peste tot vezi că sexul, drogurile și crima se vând cel mai bine. Așa că dacă vrei să îți vinzi produsul mult mai repede, apelezi la niște tertipuri.

Citește mai multe despre Alex CeaușuB.U.G. MafiaDJ Sava
Miruna Haican este Ex-Reporter la InfoMusic.ro.
Citește și alte articole ale autorului.
CLOSE
CLOSE