Puya și-a exprimat frustratrea cu privire la strategiile de promovare din prezent. Rapper-ul a povestit într-un mesaj video înregistrat care erau așteptările sale legate de albumul "Oameni ca noi" și ce s-a întâmplat în realitate. Artistul e de părere că "algoritmu'" care "împarte piesele" mai face și greșeli.
Puya: "Vin de pe vremea casetofonului cu bandă, când, dacă-ți plăcea o piesă, spuneai de ea și asculta și celălalt"
"Vreau să vă spun că am lansat un album. (...) L-am lansat în aprilie. L-am pus pe net și-am zis: bă, dacă piesele sunt bune, o să le asculte lumea că, na, eu așa sunt învățat. Vin de pe vremea casetofonului cu bandă, când, dacă-ți plăcea o piesă, spuneai de ea și asculta și celălalt. Bă, și am zis să asculte lumea albumu' în liniște că, na, nu se mai fac albume acuma. Eu sunt foarte...dacă am făcut CD. Îți dai seama. Și liniște...liniște, așa liniște n-am mai auzit de mult. Și atunci am stat să mă întreb. Că, na, toți din lumea asta muzicală ne ghidăm după cifrele astea de pe YouTube. Când ele sunt mari, zicem că avem succes, și când ele sunt mici zicem că n-avem. Că-i acolo robotu' ăsta, algoritmu' ăsta, care el împarte piesele către voi.
Bă da dacă algoritmu' ăsta nu le împarte cum trebuie și nu ajunge informația, știu eu...Dacă n-ajung toate CD-urile la voi? Nu știe lumea de el, n-apucat măcar să-i dea o ascultare ca să zică că e piesa proastă sau e bună", a spus Puya în mesajul său de pe Instagram.
Artistul urăște ideea de "a face content", mărturisind că i se pare cel mai urât cuvânt cu care ai putea descrie muzica.
Puya: "Muzica nu e content, muzica este un lucru care unește suflete, care unește oameni"
"Acuma toată lumea te sfătuiește să faci content. Să faci acolo continuu la piese până când plictisești lumea. Să pui și pe TikTok, să terorizezi lumea cu piesa pe care o faci tu. Să faci content. Ăsta mi se pare cel mai urât cuvânt pentru muzică. Muzica nu e content, muzica este un lucru care unește suflete, care unește oameni. E mesaj, nu e fundalu' tău din lift. Unii fac muzică de genul ăsta, dar nu asta e ideea", a continuat Puya.
Pentru a demonstra că teoria sa despre algoritmi și content este validă, Puya va promova albumul prin metode clasice: concerte, afișe. Dacă până la 1 ianuarie nu reușește să convingă publicul că albumul merită ascultat, va accepta că trebuie să se apuce de următorul.
Puya: "Vreau să încerc să promovez prin orice mijloace, în afară de YouTube"
"Eu nu vreau să-mi ghidez cariera după algoritm, să stau să mă uit la cifrele alea. Am văzut că mulți artiști se uită la toate graficele alea. Bă nu, eu n-am treabă cu asta. Și vreau să încerc să promovez prin orice mijloace, în afară de YouTube. Nu știu, mă duc la metrou, cânt, vând CD-uri, vând CD-uri în piață. Cum făceam în anii 90'. Să fac cumva să mai dau o șansă la albumu' ăsta.
Până pe 1 ianuarie o să promovez câte o piesă pe rând. (...) Dacă văd că până pe 1 nu e niciuna..aia e, mă apuc de alt album. Dar măcar vreau să mă conving, să mă bat cu roboții. Pentru că artiștii și mai ales artiștii noi își ghidează toate principiile, și le schimbă, toate gândurile despre muzică în funcție de acele cifre de pe YouTube. Și eu nu știu dacă alea măsoară succesul într-adevăr. (...) Ne batem cu roboții. De aia și albumul se numește "Oameni ca noi". Noi suntem oameni, nu roboți", a concluzionat Puya.
Albumul "Oameni ca noi" a fost lansat pe 30 martie 2025. Discul include 15 piese și poate fi ascultat pe majoritatea platformelor de streaming.
Tracklist "Oameni ca noi" - Puya:
- Oameni ca noi
- E Vina Mea (feat. Nicole Cherry)
- Fire De Nisip (Vescan, Dara)
- De Ce Mă Minti (feat. 4strofa)
- Bărbați Adevărați (feat. MAX Konstant)
- Locul în care (feat. Iraida)
- Doar La Felicitari (feat. STRES)
- City Break (feat Cabron)
- Ken & Barbie (feat. George Hora
- Magazin De Vise (feat. Iraida)
- Fitness (feat. George Hora)
- Cartierul Francez
- Șmecherii
- Când la femei le vin idei (feat Cabron)
- Vulpu' Din Sălăjan (feat. David Ciente)
Pe album este inclusă și piesa "E Vina Mea", alături de Nicole Cherry. Melodia a fost lansată cu videoclip în februarie 2025 și a depășit 2,4 milioane de vizionări.























































