Albumul "Private Music" marchează și o schimbare semnificativă de direcție, fiind primul material cu Fred Sablan la bas după plecarea lui Sergio Vega. Dincolo de orice schimbare de lineup, „Private Music” sună ca un Deftones renăscut, mai ales datorită colaborării cu producătorul Nick Raskulinecz. Acesta reia formula de succes din „Diamond Eyes” și „Koi No Yokan”, dar de data aceasta aduce un plus de amplitudine și profunzime. Moreno a descris procesul ca pe o întoarcere la începuturi: „ne-am închis din nou într-o cameră, zi de zi, ca într-un club secret al adolescenței noastre”.
Cele 11 piese formează un traseu sonor dens, oscilând între forță brută și intimitate fragilă. Deschiderea „My Mind Is a Mountain” vine cu riffuri care amintesc de perioada clasică „Diamond Eyes”, „Locked Club” adaugă groove întunecat, în timp ce „Ecdysis” plonjează în teritorii experimentale cu accente electronice. „Souvenir” se întinde pe peste șase minute și devine piesa-manifest a albumului, iar „I Think About You All the Time” aduce cel mai vulnerabil moment al lui Chino Moreno, demonstrând contrastul tipic Deftones dintre brutalitate și emoție pură. De altfel, titluri ca „Metal Dream” sau „Departing the Body” confirmă o direcție mai atmosferică și simbolică, continuând tradiția trupei de a aluneca între rock alternativ, shoegaze și metal.
„Private Music” a fost conceput în sesiuni multiple, între Malibu și Joshua Tree, fiecare piesă purtând amprenta locului unde a fost scrisă. Această fragmentare a inspirat un album divers, unde fiecare track are propria personalitate. De la agresivitatea urbană a „Cut Hands” până la reveriile nocturne din „Souvenir”, discul arată o trupă care încă știe să reinventeze ceea ce a făcut-o unică. Criticii au primit deja albumul cu entuziasm, „Private Music” obținând un scor de 91 pe Metacritic și fiind descris drept „cel mai coerent material al trupei din ultimii 15 ani”.
Deftones se află acum într-o etapă paradoxală: la 37 de ani de la debut, sunt mai vizibili ca niciodată în rândul noilor generații. Moreno povestește că tot mai mulți adolescenți vin la meet & greet împreună cu părinții lor, prezentându-le „White Pony” sau „Around the Fur” ca pe un act de descoperire comună. Această energie nouă i-a motivat pe membrii trupei să ducă experiența mai departe, nu doar pe scenă, ci și în studio.
Lansarea „Private Music” e dublată de un turneu nord-american sold-out, cu opriri deja legendare la Madison Square Garden și Kia Forum, urmând ca trupa să continue cu date în Canada și ulterior în Europa. În paralel, Deftones pregătesc ediția 2025 a festivalului lor „Dia de Los Deftones” din San Diego, unde lineup-ul include nume eclectice precum Clipse, Deafheaven sau Rico Nasty. Festivalul funcționează ca un mixtape curatorial, unde Deftones rămân firul roșu ce unește universuri sonore diferite.



















































