Sub bagheta vizionară a artiștilor Sergei Nakariakov și Maria Meerovitch, festivalul a reunit pe scenă nume sonore din întreaga lume, într-un program curajos, care a pendulat între capodopere clasice și incursiuni contemporane pline de subtilitate. Publicul a răspuns pe măsură: săli pline, aplauze prelungite și momente de tăcere absolută, semn că dialogul dintre scenă și sală a fost deplin.
Violonistul Kristóf Baráti, violoncelistul Zvi Plesser, tubistul Sergio Carolino sau pianistul Pavel Berman sunt doar câteva dintre numele care au dat greutate afișului. Însă revelația serii a fost, fără îndoială, Sergei Nakariakov – supranumit „Paganini al trompetei” – care a electrizat audiența cu un sunet de o delicatețe rară. Maria Meerovitch a strălucit în interpretarea Cvintetului pentru pian în fa minor de César Franck, unul dintre punctele culminante ale festivalului.
Frequenza nu a fost doar despre interpretări impecabile, ci despre întâlniri – între generații, stiluri și energii. A fost despre o altfel de ascultare, una care se cere trăită cu tot corpul, nu doar cu urechea. Într-o lume a zgomotului, festivalul a oferit o oază de liniște și vibrație interioară, dovedind că Bucureștiul are public pentru muzica de cameră adevărată.
Evenimentul a fost organizat sub patronajul Ministerului Culturii, în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, Universitatea Națională de Muzică București și Radio România. Partenerii media au inclus Radio România Muzical, RFI România și Observator Cultural.
Cu o primă ediție care a ridicat standardele foarte sus, Frequenza Festival promite să devină o prezență esențială pe harta muzicală a Europei. Iar dacă ai fost acolo, știi că ai simțit ceva cu totul special. Dacă nu, notează-ți deja următoarea ediție în calendar. Muzica te așteaptă.
















































