Urmărește-ne în Social Media

Muzică nouă

Piesa lui Drake cu The Weeknd compusă de AI retrasă de pe platformele de streaming

Atunci când Drake scoate o piesă, ea ajunge inevitabil un viral, doar că de această dată lucrurile s-au petrecut puţin diferit. Melodia respectivă se numeşte "Heart on My Sleeve", le era creditată lui The Weeknd şi Drake, dar era de fapt creaţia unui AI. A ajuns pe reţelele de streaming în această lună, doar pentru a fi scoasă rapid de acolo.

Publicat

pe

The Weeknd Drake Piesa AI Heart on My Sleeve
The Weeknd Drake Piesa AI Heart on My Sleeve

"Heart on My Sleeve" părea gata să fie următorul hit semnat The Weeknd şi Drake. Problema e că vocea acestor artişti a fost generată cu ajutorul AI-ului, fiind complet sintetică şi un produs al înregistrării din studio. AI-ul a făcut o treabă aşa bună că fanii nu şi-au dat seama şi numărul de vizualizări şi stream-uri a explodat.

Între timp casele de discuri, mai precis Universal Music Group au pus presiune pe Spotify, TikTok şi YouTube pentru a înlătura track-ul. Motivul? "Încălcare de drepturi de autor folosind AI generativ". De fapt track-ul a fost postat pe TikTok de un utilizator numit Ghostwriter977 şi partajat pe serviciile de streaming sub numele de artist Ghostwriter.

Până să fi scoasă de pe reţele pe 17 aprilie strânsese în 3 zile 600.000 de stream-uri Spotify, 15 milioane de vizualizări pe TikTok şi 270.000 de vizualizări pe YouTube. Încă nu e clar dacă UMG a trimis şi cereri formale de a scoate melodia de pe acele platforme sau doar unele informale. Ideea de deepfake şi AI generativ de muzică nu e deloc nouă, am tot auzit piese "noi" Nirvana compuse de o inteligenţă artificială acum câţiva ani.

De obicei aceste AI-uri primesc ore bune de muzică ale unei trupe sau ale unui artist şi apoi folosind informaţia respectivă vor crea o piesă complet nouă. Industria muzicală a început să se mobilizeze împotriva ameninatarii deepfake-urilor. În octombie 2022 RIAA (Recording Industry Association of America) a avertizat că giganţii tech care lucrau cu AI încălcau copyright-uri la modul flagrant când îşi antrenau AI-urile cu muzică comercială.

Drake a mai avut probleme cu AI: o voce falsă a sa (deepfake) apărea recent pe o piesă a rapperului american Ice Spice. Între timp şi Nick Cave are un meci personal cu AI-ul, mai precis cu ChatGPT, care încearcă să scrie versuri în stilul său. Cave se declară profund nemulţumit de rezultat.

PUBLICITATE
Comentează

Muzică nouă

Drake a lansat piesa "Slime You Out", colaborare cu SZA

După o perioadă în care Drake a "lansat piese" mai degrabă prin generatoare AI, hitmaker-ul canadian ne oferă în sfârşit un track nou, "Slime You Out". Este o colaborare cu SZA, care se poate savura în articol, o creaţie suavă şi old school.

Publicat

pe

Coperta single Drake SZA Slime You Out
Coperta single Drake SZA Slime You Out │ FOTO: Drake

Drake a mers pe simplitate, clape cuminţi şi o voce suavă în "Slime You Out". Single-ul vine după luni întregi de teasere pentru un nou album intitulat "For All the Dogs". Acesta este primul single de pe LP şi prima sa colaborare cu SZA. Porţiunea artistei este cristalină şi are ceva pur şi ceresc în abordare, un peisaj sonor specific anilor '90 sau clapelor care persistă de la Nine Inch Nails.

Drake şi SZA au un istoric împreună, chiar dacă nu au mai colaborat până acum. Pe piesa "Mr. Right Now", colaborare cu 21 Savage şi Metro Booming din 2020 Drake a cântat despre faptul că a avut o relaţie cu SZA prin 2008. Artista a simţit nevoia să clarifice că era de fapt vorba despre 2009. Asta pentru a clarifica faptul că avea 18 ani şi nu 17. Aparent Drizzy a folosit anul '08 ca să îi iasă rima mai bine de fapt.

Versurile piesei noi sunt în mare acuzaţii aruncate între doi îndrăgostiţi, în cadrul unor certuri. Drake a co-produs track-ul cu Noel Cadastre, BNYX, Dalton Tennatn şi prietenul său Noah "40" Shebib. Nu e o creaţie comercială, nu are hook, nu are refren catchy şi nici o durată prietenoasă cu radio-ul. Expresia "Slime You Out" înseamnă să foloseşti pe cineva pentru sex.

Artwork-ul single-ului este o fotografie a lui Halle Berry de la Kids Choice Awards din 2012.

Suntem aproape de lansarea albumului nou al lui Drake, "For All the Dogs", care vine pe 22 septembrie 2023. Rapperul canadian şi-a promovat între timp o nouă carte de poezii, "Titles Ruin Everything, A Stream of Consciousness by Kenza Samir and Aubrey Graham". Pe viitorul LP mai apar şi Nicky Minaj şi Bad Bunny.

Între timp SZA a lansat o versiune acustică a hitului sau "Snooze", colaborare cu Justin Bieber.

Citește în continuare

Tehnologie

Începutul sfârşitului pentru cantautori? O piesă creată de AI e propusă la Premiile Grammy

După ce artişti ca Drake sau Eminem au obiectat serios cu privire la piesele create de AI folosind vocile lor, acum aflăm că Academia Grammy acordă distincţii şi pieselor de acest tip. Despre ce e vorba aflaţi mai jos.

Publicat

pe

Premii Grammy 2020 lista nominalizari
Premii Grammy 2020 lista nominalizari │ FOTO: Grammy

Recording Academy, organizaţia care acordă premiile Grammy consideră piesa "Heart On My Sleeve" eligibilă pentru premii în 2024. Ea este "cântată" de Drake şi The Weeknd, deşi în realitate nici unul dintre ei nu a lucrat la track. Melodia a fost creată cu ajutorul inteligenţei artificiale, copiind vocea şi stilul celor doi artişti.

Acum este propusă pentru premiile Grammy, fix lucrul care îl frustra pe The Weeknd acum 2 ani. În spatele acestui single eliminat de pe platformele de streaming se află o entitate misterioasă, Ghostwriter 977, cel care a propus piesa în categoriile Best Rap Song şi Song of the Year, conform Variety şi Gizmodo.

Industria muzicală se schimbă şi nu e foarte clar spre cine merg drepturile de autor ale pieselor generate de AI. Din punct de vedere creativ piesa este eligibilă pentru Grammy, fiind scrisă de un om. Ideea este ca să existe o contribuţie umană importantă, majoritară şi nu grosul compus de un AI ca ChatGPT.

Ghostwriter977 a postat recent pe Twitter (X) că a creat şi o piesă cu vocile lui 21 Savage şi Travis Scott. A vândut online şi piese create de AI care imită vocea lui Frank Ocean pentru mii de dolari, promovându-le ca "melodii nelansate" de artist.

"Heart On My Sleeve" a sosit pe platforme ca YouTube şi Spotify cu luni în urmă, dar a fost rapid înlăturată, din cauza unor ordine de takedown de la Universal Music. A rămas totuşi pe web pe anumite site-uri şi e foarte apreciată de fani.

Grammy-ul nu e bătut în cuie, deoarece Recording Academy are şi ca regulă disponibilitatea largă pe platformele de streaming a piesei. Trebuie trasă o linie clară unde începe excelenţa umană şi unde se termină AI-ul generativ care lucrează cu sample-uri.

Citește în continuare

Muzică și film

Serialul "The Idol" a fost anulat după numai un sezon

Controversatul serial "The Idol", creat de The Weeknd, nu va beneficia de un al doilea sezon. Seria a avut-o ca protagonistă pe Lily-Rose Depp și a fost difuzată de HBO. Găsești mai multe detalii în articol.

Publicat

pe

Teaser "The Idol"
Teaser "The Idol" │ FOTO: captură YouTube

"The Idol" a fost creat de The Weeknd împreună cu Sam Levinson, cunoscut pentru "Euphoria" și scenaristul Reza Fahim. The Weeknd, pe numele real Abel Tesfaye, a avut, de asemenea, un rol în serial. El l-a interpretat pe Tedros, un "guru" ce intră într-o relație cu o vedetă pop în ascensiune - Jocelyn - jucată de Lily-Rose Depp și preia controlul asupra fiecărui aspect al vieții ei.

Primul sezon s-a încheiat pe 2 iulie, după doar cinci episoade. Decizia de a anula serialul a fost luată recent, după ce s-a pus problema potențialului pe care proiectul l-ar avea în continuare, atât pentru telespectatori, cât și pentru membrii distribuției.

"<<The Idol>> a fost unul dintre cele mai provocatoare programe originale HBO și suntem mulțumiți de răspunsul puternic al publicului. După multă considerație, HBO, precum și creatorii și producătorii au decis să nu continue cu un al doilea sezon. Le suntem recunoscători creatorilor, distribuției și echipei pentru munca lor incredibilă", a declarat un purtător de cuvânt al HBO.

"The Idol" a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes anul acesta, urmat de eventualul său debut pe HBO. Rating-urile au fost medii. Primul episod a debutat cu 913.000 de spectatori, numărul crescând la 3,6 milioane de telespectatori după prima săptămână. Episodul 2 a scăzut la 800.000 de spectatori la apariția sa.

Pe lângă povestea cinematografică, "The Idol" a livrat și câteva piese originale, printre care "Lesser Man", "Popular", "Double Fantasy" sau "One Of The Girls".

Citește în continuare

Trending