Urmărește-ne în Social Media

Tehnologie

Spotify Wrapped 2022: iată cele mai populare 10 piese ale anului

Dacă aveţi cont Spotify aţi remarcat probabil pe 30 noiembrie că aplicaţia v-a sugerat să vedeţi Spotify Wrapped. Aceasta este o recapitulare a anului 2022 din punct de vedere muzical, cu un top 5 al preferinţelor voastre, cu minute de ascultare, piese şi artişti preferaţi. Acum avem cifre chiar de la Spotify şi aflăm care au fost hiturile anului 2022.

Publicat

pe

Spotify Wrapped 2022
Spotify Wrapped 2022 │ FOTO: Spotify

Spotify Wrapped 2022 a apărut pe toate reţelele de socializare, utilizatorii aplicaţiei de streaming postându-şi "wrapped-ul" pe Story, feed, pe reel, Shorts, TikTok şi altele de gen. Între timp Spotify dezvăluie cele mai ascultate 10 melodii ale anului la nivel global.

Top piese Spotify Wrapped 2022:

  1. The Weeknd - Blinding Lights
  2. The Kid LAROI, Justin Bieber: Stay
  3. Glass Animals - Heat Waves
  4. Harry Styles - Watermelon Sugar
  5. The Neighbourhood - Sweater Wather
  6. Olivia Rodrigo - good 4 u
  7. Harry Styles - Aş It Was
  8. Lil Nas X, Jack Harlow - Industry Baby
  9. Ed Sheeran - Ba dHabits
  10. Elton John, Dua Lipa, Pnau - Cold Heart (PNAU Remix)

Melodia lui The Weeknd, "Blinding Lights", care şi-a văzut debutul într-o reclamă la o maşină Mercedes a strâns nu mai puţin de 3.2 miliarde de ascultări şi un total de 20.741 de ani de ascultare. Track-ul a debutat în anul 2019 şi a inspirat o serie de dansuri TikTok, readucând în actualitate sound-ul de sintetizatoare al anilor '80. O analiză arată că artistul canadian ar fi încasat 13 milioane de dolari din încasări doar pentru această piesă.

Mă surprinde plăcut să văd Glass Animals pe locul 3, mai ales că au fost la Summer Well cu câţiva ani în urmă şi au crescut mult în popularitate de atunci. Totuşi, marele câştigător al anului este Harry Styles, care are două piese în top 10, single-uri de pe noul său album.

Cele mai ascultate 5 albume ale anului 2022 pe Spotify:

  1. Bad Bunny - Un Verano Sin Ti
  2. Olivia Rodrigo - Sour
  3. Doja Cat - Planet Her
  4. Harry Styles - Harry's House
  5. Ed Sheeran - =

Locul întâi din Spotify Wrapped a strâns peste 10 miliarde de ascultări, iar locul 2 8.4 miliarde. Ed Sheeran are 3.2 miliarde. Vă invit în comentarii să ne spuneţi cum arată Spotify Wrapped-ul vostru. La mine e pe locul întâi Halsey cu piesa "Honey", urmată de Slipknot, Bad Omens, Sleep Token, pe care îi vedem la anul la Rockstadt.

Cele mai populare podcasturi pe Spotify

Tot de pe Spotify cel mai popular podcast din lume a fost The Joe Rogan Experience, urmat de Call Her Daddy și Anything Goes with Emma Chamberlain.

PUBLICITATE
Comentează

Lifestyle

The Weeknd renunţă la numele său de scenă, revine la numele propriu, Abel Tesfaye

The Weeknd îşi schimbă imaginea şi identitatea pentru fiecare album, iar cea mai nouă versiune a sa implică renunţarea la numele de scenă. Astfel, artistul va reveni la numele său real, Abel Tesfaye. Motivul îl aflaţi mai jos.

Publicat

pe

The Weeknd cântând la The Billboard Music Awards 2021
The Weeknd cântând la The Billboard Music Awards 2021 │ FOTO: Captură YouTube

Atunci când nu lucrează la serialul HBO "The Idol" sau când nu se ceartă cu Academia Grammy, The Weeknd ştie să facă vâlvă. Acum şi-a schimbat numele în toate conturile de social media, după ce a anunţat că vrea să îşi ucidă alter ego-ul. Starul canadian a revenit la numele său real, Abel Tesfaye începând din data de 15 mai şi îl afişează pe toate platformele de socializare.

Întâi şi-a întrebat fanii în aprilie dacă ar trebui să fie cunocut ca "ABEL formal cunoscut ca The Weeknd". Mutarea aminteşte de Prince şi momentul când a dorit să i se spună "Artist formerly known as Prince". Tweet-ul lui The Weeknd a strâns peste 124.000 de like-uri şi multe reply-uri, iar fanii şi-au exprimat din plin opinia cu privire la schimbarea de nume.

Cântăreţul de R&B, rap şi pop a admis recent că vrea să închidă capitolul The Weeknd şi să înceapă o nouă etapă creativă în viaţa sa. Lucrează la un ultim album sub această titulatură, apoi consideră că a spus tot ce avea de spus în calitate de un astfel de personaj. Născut în Toronto din părinţi etiopieni, Abel Tesfaye devenea popular în 2010, când şi-a urcat primele piese pe YouTube.

În 2011 a lansat mixtape-urile "House Of Balloons", "Thursday" şi "Echoes of Silence". Ulterior a lansat 5 albume apreciate de public şi critici, printre care şi "Dawn FM", care a apărut în 2022 şi l-a avut ca "povestitor" pe Jim Carrey. Poate cel mai mare hit al artistului este "Blinding Lights", single apărut pe albumul din 2020 "After Hours".

Muzicianul a apărut şi în câteva filme la Hollywood, precum "Uncut Gems", "American Dad" şi "The Simpsons". Are la activ 4 premii Grammy şi a fost declarat în martie 2023 cel mai popular artist din lume, ajungând la 100 de milioane de ascultători Spotify pe lună.

Citește în continuare

Muzică nouă

Piesa lui Drake cu The Weeknd compusă de AI retrasă de pe platformele de streaming

Atunci când Drake scoate o piesă, ea ajunge inevitabil un viral, doar că de această dată lucrurile s-au petrecut puţin diferit. Melodia respectivă se numeşte "Heart on My Sleeve", le era creditată lui The Weeknd şi Drake, dar era de fapt creaţia unui AI. A ajuns pe reţelele de streaming în această lună, doar pentru a fi scoasă rapid de acolo.

Publicat

pe

The Weeknd Drake Piesa AI Heart on My Sleeve
The Weeknd Drake Piesa AI Heart on My Sleeve

"Heart on My Sleeve" părea gata să fie următorul hit semnat The Weeknd şi Drake. Problema e că vocea acestor artişti a fost generată cu ajutorul AI-ului, fiind complet sintetică şi un produs al înregistrării din studio. AI-ul a făcut o treabă aşa bună că fanii nu şi-au dat seama şi numărul de vizualizări şi stream-uri a explodat.

Între timp casele de discuri, mai precis Universal Music Group au pus presiune pe Spotify, TikTok şi YouTube pentru a înlătura track-ul. Motivul? "Încălcare de drepturi de autor folosind AI generativ". De fapt track-ul a fost postat pe TikTok de un utilizator numit Ghostwriter977 şi partajat pe serviciile de streaming sub numele de artist Ghostwriter.

Până să fi scoasă de pe reţele pe 17 aprilie strânsese în 3 zile 600.000 de stream-uri Spotify, 15 milioane de vizualizări pe TikTok şi 270.000 de vizualizări pe YouTube. Încă nu e clar dacă UMG a trimis şi cereri formale de a scoate melodia de pe acele platforme sau doar unele informale. Ideea de deepfake şi AI generativ de muzică nu e deloc nouă, am tot auzit piese "noi" Nirvana compuse de o inteligenţă artificială acum câţiva ani.

De obicei aceste AI-uri primesc ore bune de muzică ale unei trupe sau ale unui artist şi apoi folosind informaţia respectivă vor crea o piesă complet nouă. Industria muzicală a început să se mobilizeze împotriva ameninatarii deepfake-urilor. În octombie 2022 RIAA (Recording Industry Association of America) a avertizat că giganţii tech care lucrau cu AI încălcau copyright-uri la modul flagrant când îşi antrenau AI-urile cu muzică comercială.

Drake a mai avut probleme cu AI: o voce falsă a sa (deepfake) apărea recent pe o piesă a rapperului american Ice Spice. Între timp şi Nick Cave are un meci personal cu AI-ul, mai precis cu ChatGPT, care încearcă să scrie versuri în stilul său. Cave se declară profund nemulţumit de rezultat.

Citește în continuare

Muzică și film

The Weeknd va juca într-un film alături de Jenna Ortega

The Weeknd este pregătit pentru primul său rol principal într-un lungmetraj. Artistul va juca alături de Jenna Ortega, cunoscută pentru rolul din serialul "Wednesday", și actorul Barry Keoghan ("The Banshees of Inisherin").

Publicat

pe

The Weeknd și Jenna Ortega
The Weeknd și Jenna Ortega │ FOTO: The Weeknd / Netflix

Filmul nu are momentan un titlul, iar detaliile intrigii nu au fost dezvăluite. Se cunoaște faptul că va fi regizat de Trey Edward Shults ("Waves" și "It Comes at Night") pe baza unui scenariu scris de el împreună cu The Weeknd și Reza Fahim. Cei din urmă vor fi și producătorii proiectului. Potrivit Variety, pelicula va fi filmată în Los Angeles.

Shults și The Weeknd au colaborat în secret la proiect luni de zile. Ortega și Keoghan s-au alăturat echipei după ce au citit scenariul și au fost impresionați de poveste.

Echipa din spatele viitorului film este completată de directorul de imagine Chayse Irvin ("Blonde"). Compozitorul și producătorul Daniel Lopatin aka OPN ("Good Time", "Uncut Gems"), va crea coloana sonoră alături de The Weeknd.

Deși acest proiect marchează debutul lui The Weeknd într-un lungmetraj, artistul poate fi văzut în serialul "The Idol", ce va apărea anul acesta pe HBO. Anterior, The Weeknd a jucat în pelicula "Uncut Gems" din 2019 și într-un episod din "American Dad!". Mai mult, artistul și-a împrumutat vocea unor personaje din seria americană "Robot Chicken".

Jenna Ortega a fost pe un val în ultimul timp, mai ales datorită serialului "Wednesday". Proiectul a doborât o serie de recorduri pe Netflix și a fost reînnoit cu cel de-al doilea sezon. Următoarea peliculă în care Ortega poate fi văzută este "Scream VI".

Barry Keoghan este nominalizat la Premiile Oscar pentru "The Banshees of Inisherin". Acel rol i-a adus deja în palmares un Premiu BAFTA.

Citește în continuare

Trending