Muzică nouă

Chitaristul Queen Brian May a lansat piesa "Floating In Heaven", sărbătorind telescopul James Webb

Ca şi noi toţi, chitaristul Queen Brian May a fost fermecat de fotografiile cosmice realizate cu telescopul James Web. Atât de fermercat încât a compus o piesă nouă dedicată acestui proiect şi ilustrată în videoclip cu imagini cu spectaculosul telescop. Se numeşte "Floating In Heaven".

Coperta single Brian May Floating in Heaven
Coperta single Brian May Floating in Heaven │ FOTO: Brian May

"Floating In Heaven" se poate descrie ca "o baladă uşurică de vară", relaxată şi blândă, un blues angelic şi zen. Acest proiect este realizat de către Brian May alături de Graham Gouldman, un alt mare pasionat de ştiinţă, astronomie şi cosmos. Gouldman a scris şi cântat piesa, alături de May. James Webb Space Telescope a fost lansat în decembrie 2021 şi a intrat în orbită în ianuarie 2021. A fost pus în funcţie la început de iulie şi a livrat poze spectaculoase cu galaxii la multe mii de ani lumină distanţă.

Acesta este succesorul lui Hubble şi este cel mai nou proiect NASA menit să descopere misterele universului cosmic. Dezvăluirea fotografiilor color realizate cu acele galaxii s-a făcut pe 12 iulie, direct pe site-ul NASA. Interesul lui May pentru astronomie nu este întâmplător, artistul având o diplomă în astrofizică la Imperial College, Londra. A fost obţinută în 2007, iar chitaristul Queen este un colaborator extern cu misiunea NASA New Horizons Pluto.

Lansarea track-ului "New Horizons" s-a făcut de la sediul NASA în ziua Anului Nou 2019. Cea mai cunoscută piesa legată de spaţiu a lui Brian May datează chiar de la începuturile trupei Queen. Piesa "39" spune povestea unor exploratori care revin pe Terra pentru a descoperi că în timpul călătoriei lor de un an, trecuse de fapt un secol pe Terra. Acea melodie apăruse pe albumul Queen din 1975 "A Night At the Opera".

La începutul lunii iulie 2022 Queen şi Adam Lambert au surprins pe toată lumea cântând un cover după "Nessun Dorma" în timpul unui concert din Bologna, Italia. Aceasta este o arie din ultimul act al operei lui Giacomo Puccini "Turandot". A ajuns în atenţia publicului larg în 1990, când tenorul Luciano Pavarotti a cântat-o în timpul Cupei Mondiale FIFA ţinute în Italia în acel an.

Comentează

Industria muzicala

VIDEO: Brian May și Tony Iommi au interpretat împreună o porțiune din piesa "Paranoid"

Legendarii chitariști Brian May (Queen) și Tony Iommi (Black Sabbath) și-au unit forțele pentru un scurt moment muzical. Cei doi au interpretat cunoscutul riff din piesa "Paranoid", ca parte a unui episod din seria documentară "Greatest Guitar Riffs". Detalii și video în articol.

Brian May și Tony Iommi
Brian May și Tony Iommi │ FOTO: captură YouTube / Guitar World

Brian May și Tony Iommi au stat la povești muzicale în cadrul unui episod din seria "Greatest Guitar Riffs". Proiectul, compus din trei părți, analizează unele dintre cele mai faimoase riff-uri din istoria muzicii. Mai mult, telespectatorii sunt acompaniați în această călătorie de trei chitariști legendari - Tony Iommi de la Black Sabbath, Andy Summers de la The Police și Nancy Wilson de la Heart.

În episodul care îl are ca protagonist pe Iommi, apare și Brian May. Cei doi își amintesc cu nostalgie de trecut, de prima lor întâlnire de la începutul anilor '70, Iommi declarând că au fost "cei mai buni prieteni de atunci".

Când May îl întreabă pe Iommi de unde vin toate riff-urile sale grozave, muzicianul îi răspunde:

"Cred că din interior. În mod normal, ne vedeam de treabă și cântam ceva, iar Ozzy [Osbourne] spunea: <<Ce dracu e asta?>>. Dar pur și simplu se simțea firesc."

Apoi, artiștii intră într-o discuție despre "Paranoid" și Tony Iommi povestește modul în care cântecul a fost o adăugare de ultimă oră la cel de-al doilea album al trupei, care a ajuns să fie intitulat "Paranoid". În cele din urmă, Iommi începe să cânte cunoscutul riff al piesei, iar May i se alătură. La final, acesta spune în glumă:

"Este un riff bun! Va ajunge departe!"

Tony Iommi a dezvăluit recent că lucrează la muzică nouă, probabil pentru un viitor album solo. Între timp, Brian May are o serie de concerte în Japonia programate pentru luna februarie alături de Queen + Adam Lambert.

VIDEO: Brian May și Tony Iommi - Paranoid