Urmărește-ne în Social Media

Albume noi

Grimus lansează noul album "Abandonic" la Quantic; Dan Byron și Doru Trăscău sunt invitați speciali

Vineri seară, pe 27 mai, clujenii de la Grimus revin la București pentru un nou concert, în cadrul căruia vor prezenta albumul "Abandonic". Evenimentul de lansare va avea loc în Quantic, iar în deschidere vor cânta Dan Byron și Doru Trăscău în formula Live Acoustic Duo.

Publicat

pe

Grimus
Grimus │ FOTO: Sebi Câmpean

""Abandonic" s-a născut în anul 2020 în lockdown, în incertitudine și izolare, la distanță de tot ceea ce a însemnat normal până în acel moment. Majoritatea ideilor au fost compuse acustic, trimise colegilor de trupă și construite fără să ne întâlnim propriu-zis. Le-am păstrat în stadiul de machete până în punctul în care am reușit să ne întâlnim în studio și să le înregistrăm.

Numele albumului se referă la teama de a fi abandonat și surprinde cumva atmosfera generală din piese, sunetul singurătății, neliniștii dar și al unei așteptări încremenite, o furie surdă. Unele versuri sunt repetate obsesiv, la fel cum rutina zilelor se reflecta în mod obsesiv în gânduri. Abandonic s-a definitivat în timp ce lumea pe care o știm a trecut de la pandemie la război, e o oglindă a nesiguranței noastre în fața unor evenimente pe care nu le putem controla. E speranța noastră la o lume mai vie, mai sinceră și mai puțin suferindă." – Grimus

"Abandonic" este primul album Grimus cu piese în totalitate în limba română. Acesta este deja disponibil pentru streaming și download digital pe rețelele de specialitate. Biletele pentru concertul de lansare de pe 27 mai se găsesc online la prețul de 65 de lei.

VIDEO: Grimus | Soarele (Răsare și singur)

Grimus activează din 2005, definitivându-și poziția pe scena rock-ului alternativ românesc printr-un stil aparte și o abordare foarte matură. "Grimus" este anagrama (aproximativă) a cuvântului "simurgh", ce reprezintă o pasăre gigantică din mitologia persană. Este, de asemenea, titlul primului roman al scriitorului Salman Rushdie, cel care a făcut anagramarea.

Cu mai bine de 16 ani de activitate, clujenii au lansat până acum patru albume de studio, cel mai recent – "Unmanageable Species" – în primăvara anului 2018, și au avut concerte în deschiderea unor mari artiști internaționali precum Queen, Red Hot Chili Peppers, Placebo, Kasabian, Moby. Grimus au cântat în toate colțurile țării, dar și în UK, India, Olanda, Bulgaria, Serbia, Polonia, Cehia sau Republica Moldova.

Apasă pe eveniment pentru informații suplimentare:

Concerte vineri, 27 mai 2022

Grimus - lansare Abandonic

Loc
Quantic Club
Comentează

Industria muzicala

Conferința Mastering the Music Business 2024 a anunțat primii speakeri

Zeci de speakeri români și internaționali din industria muzicală vor participa și anul acesta la MMB (Mastering the Music Business), unde vor dezbate cele mai de interes subiecte din lumea muzicală și se vor întâlni cu artiști și profesioniști din domeniu. Te invităm să afli mai multe detalii.

Publicat

pe

Mastering the Music Business 2024
Mastering the Music Business 2024 │ FOTO: MMB

Conferința Mastering the Music Business, cel mai mare eveniment al industriei muzicale din România, ajunge la cea de-a noua ediție. Aceasta va avea loc la București, în perioada 3-5 septembrie 2024, la Hotel Caro.

Printre primii speakeri confirmați se numără artistul Deliric, Lisa Nasta de la Glastonbury - unul dintre cele mai renumite festivaluri din lume, Ivone Lesan - una dintre cele mai recunoscute susținătoare ale egalității de gen din industrie, reprezentantă a festivalului Primavera Sound, Paul Cioc - marketing manager la HaHaHa Production, Mark Garfield -  sync agent la Pop Up Music- Oskar Strajn, booking agent la Eurosonic, Adam Dobie de la Electric Castle, Emil Ionescu, organizator de evenimente și fondatorul iabilet.ro și Dan Byron.

"Acum 9 ani, când ne-am imaginat pentru prima dată această conferință, scena muzicală arăta complet diferit. Fără modestie, cred cu tărie că MMB a pus umărul la crearea unei comunități de artiști și profesioniști care știe să navigheze mai bine apele industriei și la maturizarea acesteia, oferind know-how și o serie de instrumente greu altfel de dobândit. Cu această ediție, ne dorim să dezvoltăm mai mult această comunitate, să continuăm să oferim conținut de calitate și din ce în ce mai multe oportunități de conectare atât cu colegi din industria locală, dar mai ales cu cei din zona internațională. Anul acesta MMB va găzdui adunarea generală a IMPALA - organizația europeană a asociațiilor caselor de discuri independente din care face si România parte, oportunitate unică pentru casele de producție muzicală din țară de a se conecta cu omologii lor europeni", a declarat Anca Lupeș, fondatoarea MMB.

Primii speakeri confirmați la MMB 2024:

Ruth Koleva este o forță a industriei muzicale din Bulgaria, cunoscută nu doar pentru talentul ei muzical dar și pentru spiritul său inovator și dedicarea ei în promovarea talentului și incluziunii. În calitate de Head of Partnerships la Kanjian, cea mai mare companie independentă de muzică din China, ea conectează entități globale cu piața dinamică a muzicii din China. Impactul lui Ruth se extinde dincolo de business, ea fondând Festivalul Sofia Live, dar și prin pledoaria sa pentru egalitate, în special în cadrul comunității LGBTQ+. Prin rolurile și inițiativele sale diverse, ea continuă să modeleze viitorul muzicii atât la nivel local în Bulgaria, cât și pe scena internațională.

Ivone Lesan - Cu o strategie organizatorică, înclinație creativă și busolă feministă, Ivone Lesan și-a conturat o carieră remarcabilă în industria muzicală. Începând din 2006, a devenit una dintre cele mai proeminente promotoare a muzicii internaționale din Spania. Supraveghează toate aspectele legate de booking ale artiștilor, de la cele legale până la logistica producției. Un susținător ferm al egalității de gen, Lesan contribuie activ la inițiative precum MIM (Femeile în Industria Muzicală), unde a fost membră a consiliului de administrație între 2016 și 2019, și își împărtășește expertiza prin cursuri specializate și programe de mentorat.

Paul Cioc este Marketing Manager la HaHaHa Production, unde este parte integrantă a echipei, din martie 2023. Paul conduce o echipă dinamică dedicată creșterii eforturilor de branding și marketing ale artiștilor renumiți, inclusiv Smiley, Feli, Juno și alții. Echipa de marketing se asigură că marca fiecărui artist este elaborată meticulos și comunicată strategic pe toate canalele.

Oskar Strajn este unul dintre agenții de booking ESNS (Eurosonic Noorderslag), cel mai mare eveniment din industria muzicii live din Europa, cu sediul în Groningen, Țările de Jos. El lucrează îndeaproape cu Music Moves Europe Awards, premiile muzicale anuale acordate în timpul festivalului, precum și cu coordonatorul ESNS Radar&Analytics.

Emil Ionescu este organizator de evenimente în România din 2004. A organizat peste 3.000 de evenimente, de la concerte în cluburi până la arene mari cu headlineri precum Iron Maiden, Slipknot, Judas Priest, alt-J, Nightwish, Deftones, Disturbed, James Arthur, Garbage, Tom Odell, Slayer, Whitesnake, Goran Bregovic, Il Divo, Pantera sau Evanescence. Din 2012, Emil Ionescu este, de asemenea, fondatorul și directorul general al iaBilet.ro, liderul de piață al serviciilor de bilete din România, cu peste 3.000 de clienți activi B2B (promotori, cluburi, locații, teatre și așa mai departe) și 2 milioane de bilete vândute pe an în România și în jurul Europei.

Bilete MMB 2024:

Biletele pentru MMB s-au pus în vânzare online, cu prețuri pornind de la 99 de  lei. Acestea includ acces la conferință, dar și la recepții, cocktailuri și alte evenimente de networking organizate în cadrul evenimentului.

Citește în continuare

rock

Doru Trăscău (The Mono Jacks): "Cel mai important feedback mie mi se pare cel care a venit din interior"

Trupa The Mono Jacks a revenit în atenția ascultătorilor cu un videoclip proaspăt, gândit pentru piesa "Mai stai un pic". Un material intim și special, clipul este un colaj cu imagini din concertele formației trimise de fani. Despre această lansare, dar și despre alte subiecte din cariera profesională, am stat de vorbă cu Doru Trăscău, fondatorul trupei.

Publicat

pe

Doru Trăscău (The Mono Jacks)
Doru Trăscău (The Mono Jacks) │ FOTO: Năluca

Videoclipul a fost proiectat în premieră la concertul The Mono Jacks din clubul Quantic, susținut pe 28  noiembrie, și este disponibil pe canalul oficial de YouTube al formației. "Mai stai un pic" este penultima piesă de pe albumul "Norul nouă", lansat la începutul acestui an printr-un concert la Sala Palatului și un turneu național de promovare.

Versurile cântecului "Mai stai un pic" sunt semnate de Doru Trăscău, înregistrările au avut loc la UNDA Recording cu producătorul Dan Georgescu, iar masterul este semnat de Emil Dragomirescu de la Tides Audio.

The Mono Jacks sunt o poveste despre perseverență, dăruire și urmărirea până în pânzele albe a visurilor care te definesc. Trupa a fost fondată de Doru Trăscău (ex-ab4) în 2008. Doi ani mai târziu, lansa albumul de debut, "Now In Stereo". După numeroase schimbări de componență și un hiatus de doi ani, formația s-a regrupat în 2017, în formula actuală. Cu o energie regăsită, The Mono Jacks a lansat la finalul aceluiași an mult așteptatul disc secund, "Ușor distorsionat", un succes răsunător și eminamente neașteptat care a încununat nouă ani de eforturi, căutări și muncă făcută din pasiune.

Cu trei single-uri care au intrat repede în conștiința ascultătorilor de alternativ - "Un sfert de secundă", "Infinit" și "1000 de DA", și din ce în ce mai multe concerte cu casa închisă în toată țara, The Mono Jacks a lucrat în același timp neobosit la muzică nouă. "Gloria", cel de-al treilea album, a sosit repede, la începutul lui 2020, lansat printr-un concert sold-out la Arenele Romane din București. Anul acesta, trupa a prezentat "Norul nouă", descris drept "cel mai optimist" material discografic lansat până acum de The Mono Jacks.

InfoMusic: Piesa "Mai stai un pic" beneficiază de un videoclip creat de fani, un colaj cu imagini din concertele The Mono Jacks trimise de ascultătorii voștri. Cum a fost pentru tine să vezi acele secvențe, să faci cunoștință cu perspectiva publicului la evenimentele trupei?

Doru: Ideea videoclipului vine tot de la un fan. Mai cu seamă, Cristina Oltean, care ne-a văzut prima dată din spatele obiectivului și care de ani buni este fotograful oficial al trupei. Faptul că e un colaj de filmări, o serie de perspective livrate direct de publicul nostru e un lucru grozav.

InfoMusic: O să întorc moneda și o să întreb cum vezi tu audiența de la concerte, cum ai descrie priveliștea pe care o ai în fața ochilor de fiecare dată când urci pe scenă?

Doru: Publicul nostru este fix la fel ca noi și invers. Întotdeauna am fost de părere că suntem o oglindă unii pentru ceilalți. Însă priveliștea din fața ochilor pentru mine este mai degrabă o chestiune legată de simțuri, în primul și în primul rând, pentru că vorbești cu un solist care cântă cu ochii închiși :).

InfoMusic: Cum a evoluat relația cu fanii trupei The Mono Jacks de-a lungul timpul, atât offline, cât și online?

Doru: Am început în forță. Aveam o perioadă în care răspundeam în câteva ore la orice mesaj, email sau comentariu. Apoi ceva s-a întâmplat și nu am mai fost la fel de prompți. Acum, pentru că suntem conștienți de asta, facem tot ce e nevoie ca să recuperam terenul pierdut.

InfoMusic: Piesa "Mai stai un pic" este extrasă de pe cel mai nou album al vostru, "Norul nouă". Care a fost feedback-ul pe care l-ați primit de la ascultători pentru acest material?

Doru: Materialul e încă "proaspăt" și feedback-ul încă continuă să vină însă cel mai important feedback mie mi se pare cel care a venit din interior. Noi, cei patru magnifici, ne-am regăsit cu o stare de mulțumire pe care nu am identificat-o după celelalte sesiuni înregistrate cu gașca asta.

InfoMusic: Cum te-ai simțit după lansarea albumului? Ai fost mai relaxat sau deja pregătit pentru următorul disc?

Doru: Când mă întrebi așa încep să mă gândesc că poate eram atât de stresat încât a trebuit să discutăm despre asta în interviu. Dar nu eram. Nu mai mult decât orice artist în preajma lansării unui nou album. Marele examen pentru noi a fost concertul de lansare de la Sala Palatului pentru că știam că e un spațiu de concerte care nu va fi primit cu bucurie de toată lumea. Avem o echipă fantastică care ne-a ajutat foarte tare așa că la final am trecut examenul cu brio.

InfoMusic: Să privim puțin discografia The Mono Jacks drept un album foto. Care sunt primele cuvinte care îți vin în minte când vezi imaginea fiecărui album lansat până acum?

Doru: Aham.... Alb și negru.

InfoMusic: Ai vreun pont pentru a ajunge mai repede și a rămâne mai mult în "Norul nouă", în al nouălea cer?

Doru: Îmi ceri rețeta fericirii deși știi că eu sunt solist într-o trupă rock :). Am să-ți spun totuși că ajută foarte mult să meditez și să fiu atent să formulez ceea ce vreau și nu ceea ce nu vreau (1000 de Da, wink, wink).

InfoMusic: Ai devenit recent imaginea unei colecții de îmbrăcăminte ce cuprinde atât costume, cât și ținute casual. Cât de important este stilul vestimentar, felul în care te prezinți per ansamblu în cariera de muzician și performer?

Doru: Tatăl meu purta mereu cămăși și pantaloni de stofă. Tot de la el am învățat cum să calc pantalonii cu dungă, de pildă. Cred că de la el am moștenit asta, așa că port cămăși de la 15 ani și nu mi-a părut niciodată nimic incomod în ideea de îmbrăca un costum. Ședința foto de catalog a fost o experiență nouă, fiind cu totul altceva față de sesiunile foto cu trupa, dar faptul că mi-a fost propus să fiu imaginea unei colecții de haine elegante mi-a venit mănușă și mă bucur nu doar pentru că am acceptat provocarea, dar și pentru că am descoperit niște oameni faini.

InfoMusic: Derulăm niște ani, să zicem vreo 20. Ești la gura sobei (probabil una virtuală) alături de nepoții tăi care te roagă să le povestești despre viața ta. Cum ar începe o istorisire despre The Mono Jacks?

Doru: Dragii mei, cât timp aveți la dispoziție? :)

Citește în continuare

Trending